Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 13:19

Ok ik maak dit topic aan om te kijken of meer bokkers dit wel eens hebben. Simpele dingen waarvan je je afvraagt ben ik nu compleet en helemaal gestoord geworden, zwaar kippig of is er iets geks aan de hand zoals kabouters in huis of op stal.

Ik wil het graag luchtig houden :j en geen spirituele ervaringen of zo. Daar kan een ander topic voor geopend worden. Dan blijft het voor iedereen leuk. En voorkomt discussies ook denk ik.

Maar de reden dat ik dit topic open is omdat dit soort dingen me nogal vaak overkomen mijn hele leven al. Kan zijn door mijn ietwat drukke chaotische karakter met bijpassend warhoofd en een geheugen als een zeef. Of toch de bewuste kabouters die graag geintjes uithalen en zich dan stiekum onder de bank kapot lachen.

Mijn hele leven raak ik al dingen kwijt. Dingen die ik waarvan ik toch echt denk dat ik ze op een vaste plaats heb neergelegd die daar dan niet meer liggen. En vroeg of laat op de meest gekke plekken opduiken waar je soms zelfs met meer mensen al vaker gekeken hebt.

De ergste dingen waren een paspoort de dag van vertrek, spoorloos verdwenen uit een heuptasje in huis. Noodpaspoort aangevraagd na uren paniekerig zoeken. Paar maanden later in datzelfde heuptasje. Jawel het vermiste paspoort.

Geld gekregen van iemand, flink bedrag. Dus dit goed opgeborgen. En dat daarna niet meer kunnen vinden, wat later opduikt in de dagelijks gebruikte broodtrommel.

Ik ben nu nog kwijt een spijkerbroek die korter gemaakt moet worden, ik heb daar een speciale bak voor. Daar lag hij tot ik de slaapkamer heb omgegooid nadat ex een paar kasten had meegenomen. Bak is dicht van de ene naar de andere kant van de kamer verplaatst maar de broek is spoorloos tot nu toe.

Maar net slaat toch echt alles.

De autopapieren van de transit zijn al anderhalf jaar zoek. Laatste keer vorig jaar maart had iemand zowel bus als papieren mee. Eenmaal terug papieren kwijtgeraakt zei ze. Ok behoorlijk kl ote. Bus staat nog op naam van nu mijn ex maar nieuwe papieren aanvragen kan ik dus niet doen. Aangezien bus nu aan mij is toegewezen na scheiding moet ie op mijn naam. En daar zijn de papieren ook voor nodig.

Al jaren gebruik ik een grotere rugzak voor medicijnen altijd. En deze rugzak gaat ook mee op vakantie omdat ik dan alles altijd bij de hand heb. Die heeft drie grote hoofdvakken. Die elk weer ook een paar binnenvakjes heeft.

Het middelste grote vak is altijd leeg. Let wel leeg, gevuld met lucht. :j enige dat daar ingaat is mijn luisterboek en laders en koptelefoon en mijn zakmes als ik weg ga. Thuis gaat dat vak leeg en blijft leeg. Let wel leeg, alleen gevuld met lucht.

Nu ben ik voor lowlands de rugzak aan het inpakken. Doe middelste vak open en wat zit daar in. Een set autopapieren van de transit. -O- :? :o? Dat is toch volledig volstrekt onmogelijk?

Die rugzak is sinds de papieren weg zijn geraakt in maart vorig jaar. Meegeweest naar Engeland, zeker 10 keer naar frankrijk. Binnen nederland een keer of 8 zeker. Alles bij elkaar is dat vak dus bijna 20 keer gevuld met luisterboek en alles en ook weer leeggehaald. En haal ik bijna dagelijks mijn medicijnen uit het achterste grote vak.

Schiet mij maar lek. Of ik het heel irritante kabouters in huis, of het zijn magische papieren met pootjes om te lopen en klimmen en handjes op de rits open en dicht te doen. Of ik ben wel zo compleet gestoord en blind dat ik er zo vaak overheen gekeken heb. Maar dan nog is niet logisch . Als zij zegt de papieren kwijt geraakt te zijn, hoe komen ze dan in mijn rugzak terecht?

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:22

Haha, doken ze maar terug op. Bij mij verdwijnen ze ... voorgoed -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:27

_O- _O- _O-

Herkenbaar!

Ik was laatst in mijn kast op zoek naar een bepaald jurkje, alles overhoop gehaald, nergens te bekennen, balen....maar yeah opgeruimde en georganiseerde kast.
Trek ik gisteren mijn kast open (zoals dagelijks?!) en daar, op een hangertje precies voor mijn neus, niet te missen > het jurkje!
:wow:

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:29

Oh dit komt mij bekend voor!

jaren geleden:
Ik draag contactlenzen (harde) die doe ik 's avond voor het slapengaan uit en in een lenzenbakje.
's Ochtends wil ik ze indoen: weg rechter lens.
De hele wastafel en kamer nagekeken, nergens te vinden. Het bed afgehaald en weer opgemaakt. uiteindelijk maar opgegeven en een afspraak bij federman gemaakt voor nieuwe....
Diepbedroeft zit ik op mijn inmiddels dus opgemaakte bed om mijn schoenen weer aan te trekken, ik kijk op zij en wat ligt er op mijn bed..... de contactlens....
bovenop het zojuist uitgeschudde dekbed.
Tja, kabouters :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 13:38

Dat soort dingen dus. Compleet volstrekt onlogisch dus.

Jurkje hing te zwaaien denk ik. *\o/*

Lens zo vinden is best knap.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:48

Ik was al een paar weken mijn fijne sportbh kwijt. Alle kasten doorgezocht en alle wasjes gedraaid. Had het al een paar weken opgegeven tot ik hem uit de wasmachine trok. Hoe hij daar terecht is gekomen..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 13:55

Wasmachine gaat toch ook iedere keer leeg zou je zeggen. :')

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:57

Ik ben zo'n 1,5 jaar lang een thermoshirt/zweetshirt kwijt geweest.
En ineens zat het weer bij de was en werd het in de kast gelegd.
}:0

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:59

Ik ben bijna 2 jaar geleden mijn telefoon kwijtgeraakt, in huis. Zat op de bank, ging naar de wc, kom ik terug en telefoon is weg. Telefoon is niet door de wc gespoeld en heb nog 3 dagen wifi bereik gehad. Telefoon is nooit meer teruggevonden :Y)

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:02

Typische "Tis kwijt, maar niet weg".

Mijn vriend en moeder hebben dit vaak, helaas ben ik zelf t type: kwijt is ook echt weg..

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:04

Mijn vriend had een USB stick met veel opslagruimte die hij gebruikte om de vakantiefoto's naar toe te kopiƫren tijdens de vakantie, als backup. Buiten de vakanties werd dat ding niet gebruikt en lag het in het kistje waar hij ook zijn sleutels ed bewaard (we hebben allebei zo'n soort kistje).
Op een dag had hij die USB stick nodig, niet in het bakje. Hele huis op de kop gezet, alle laptoptassen, tassen en tasjes die mee gaan op vakantie, hoesjes van laptop, heuptas met de camera, noem het maar op. Ding was nergens te vinden.
Uiteindelijk kreeg ik een berichtje, 'kan jij vanavond misschien toch nog een keer kijken?'. Nou vooruit.

Ik open het kistje, vind de USB stick. Magie.

Anoniem

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:08

Daarom noem ik tegenwoordig dingen ook niet meer kwijt, ik zeg dat iets tijdelijk misplaatst is.
:+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 14:10

Dat is wel een heel goede term.

Alleen als iemand een verklaring heeft voor dit kennelijk veel voorkomend probleem waarvan veel lijken te lijden aan onverklaarbare tijdelijke kippigheid of hersenverweking. _O-

Gekke is dat als je het terugvind het zo open en bloot en duidelijk niet te missen is dat het onmogelijk ks dat je dat niet eerder hebt gezien,

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:12

Ik ben vooral goed in sleutels kwijt zijn, maar meestal heb ik die dan in de chaos of haast op een andere plek dan de vaste plek neergelegd. Zo heb ik mijn sleutels al teruggevonden in de groentela in de koelkast en in mijn make-up tas in de badkamer.

Begin jaren 90 was ik met mijn ouders op vakantie in Tsjechiƫ. Op de laatste dag waren we opeens de autosleutels kwijt, die we de gehele vakantie gewoon gebruikt hadden. De reserve sleutels hadden we niet mee. Uiteindelijk is de auto door een Tsjechische garage opengebroken en zijn we met een schroevendraaier in het slot naar huis gereden. Paar maanden later weer thuis, het regende en tussen de regenjassen lagen de vermiste autosleutels.

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:17

Ah, de dingen die op onverklaarbare wijze zoekraken en dan weer terugkomen. Het gebeurde ons zo vaak. Een van de stomste dingen was de afstandbediending die we kwijt waren. Maanden weggeweest. Die vonden we uiteindelijk terug toen ik wedstrijd had en mijn rijlaarzen van achteruit de berging gehaald moesten worden (mocht niet starten van m'n moeder met mijn superhippe chaps met franjes :+ ). Rijlaarzen lagen achterin weggestouwd in de berging, ik had ze letterlijk alleen aan met wedstrijd en dat gebeurde in die manegedagen twee keer per jaar. En wat komt er uit die laars rollen? De afstandbediening :'). Hoe dat ding daar in godsnaam kwam weten we nog niet, ze lagen echt helemaal achterin, bedolven onder andere zooi en daar kwam verder niemand.
Dit soort dingen gebeuren constant, dus geven we tegenwoordig de schuld maar aan Sjaak. Sjaak is (met een knipoog) ons huisspook. We geloven verder helemaal niet in spoken, maar het is wel zo lekker om een gericht doel te hebben voor je frustratie als je dingen kwijt bent :+. Dus als dat gebeurt geven we Sjaak de schuld en als we heel boos worden op Sjaak krijgen we meestal onze spullen vrij snel weer terug.
Mijn moeder is daar ooit heel boos om geworden, dat gezeur maar met Sjaak, die snapte het grapje niet helemaal. M'n zusje en ik vervolgden met een stalen gezicht dat dat dus is waarom ze haar spullen altijd kwijtraakt, ze respecteert Sjaak niet. Des te hilarischer was het toen m'n moeder een paar dagen later middenin de kamer ging staan en zei "Nou Sjaak, nu is het wel weer leuk geweest. Ik wil m'n spullen terug."

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 14:19

Ok dat is wel een heel vage plaats voor een afstandsbediening, tenzij je net die dag een wedstrijd had gehad. :')

:D hihi dat zijn hier dus de k kabouters, sta daar soms ook echt op te foeteren. Of net met terugvinden van de autopapieren, nou hebben jullie je lolletje ook wel weer gehad denk ik. _O-

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:24

Dit herken is zo erg! Ik ben ooit mijn jas kwijt geweest nergens te vinden! Echt nergens, staande kapstok 6 keer leeg gehaald door mn moeder maar hij was er echt niet. Een paar weken later hing hij er opeens weer hoe het mogelijk is...

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:35

Ik heb dat dus geregeld met mijn portemonnee...
Dan weet ik zeker dat hij In mijn vaste handtas zit, om er vervolgens in de winkel achter te komen dat ik hem niet heb...
Ben hem dan ook gerust 3 dagen kwijt en dan zit hij er spontaan weer in...
Heb al bewust een bruine handtas en m'n portemonnee is roze en vult bijna m'n hele tas... :+

En momenteel ben ik dus 1 schoen kwijt...
Hij staat niet meer op de trap en ik wilde ze graag aan...


edit: stukje toegevoegd
Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 16-08-16 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:35

Tijdens de jaarwisseling heb ik foto's van het vuurwerk gemaakt waarbij ik een statief heb gebruikt. Een maand geleden had ik het statief weer nodig, maar nu is hij echt nergens te vinden. De doos waar hij in hoort te zitten, staat keurig op zijn plek, leeg..
Een statief is toch geen klein ding wat je makkelijk over het hoofd ziet. Ik snap echt niet waar hij gebleven kan zijn, heb echt overal gekeken.
Ik woon trouwens alleen, anders had ik iemand anders de schuld kunnen geven dat hij weg is :D

En dan heb ik nog de postzegels.. Die zaten altijd in een doos waarin ook kaarten en enveloppen zaten. Tot ik op een dag besloot dat het eigenlijk niet zo handig was, omdat de postzegels altijd tussen de kaarten verdwenen en dan niet zo vlot te vinden waren. Ik heb ze in een doosje gedaan en opgeborgen op een plek die ik dat moment heel logisch vond...
Het heeft meer dan een jaar geduurd voor ik ze terugvond :+

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:40

Ohja, de 'logische plek'. Die is funest voor spullen die je ooit terug wilt vinden...

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:41

ohhhh heel herkenbaar ...
ik kan er ook wel boeken over schrijven..
Bankpasjes zijn bij mij het grootste euvel... die vind ik werkelijk overal terug ..
Van de krop sla in de koelkast tot onder de bank waar ik al 300 keer langs ben geweest met de stofzuiger..
Ik heb inmiddels het motto kan ik het niet vinden laat ik het voor wat het is het duikt vanzelf wel weer op.

Edit in de boeken van harry potter heb ik de oorzaak gevonden :+

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:46

Wat is dit een heerlijk topic zeg! Sommige dingen zijn toch echt onverklaarbaar en bijna onmogelijk zou je denken.... := :=

Laatst zocht ik een shirtje die ik mee moest nemen naar mijn moeder (die zou een soortgelijk shirtje naaien met de hand). Ik heb ALLE kasten en laden uitgepluist, zo ook de wasmand/ wasmachine. Nergens te bekennen... ik balen!! Pakte ik gisterochtend een shirt uit mijn kast, jahoor opgevouwen en wel, ligt het zoek geraakte shirtje daar keurig opgevouwen.

Gelukkig heb ik het niet heeeeel vaak, zou anders echt gillend gek worden geloof ik :P je gaat zo aan jezelf twijfelen....

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:48

Ik had zo een logische plek voor mijn schooldiploma's ... ik ben inmiddels 10 jaar afgestudeerd en ze al zeker 8 jaar kwijt...

Grooming_Mom

Berichten: 438
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:51

Ik heb dit soort dingen ook vaak en vooral met sokken , maar daar blijft een van de twee dan ook echt weg .
Een poos geleden heb ik een boek gelezen wat ging over een wereld waar dus alle dingen terecht kwamen die mensen kwijt zijn , echt te grappig .
Bergen eenling sokken waren daar,sleutels,telefoons ed ed maar dus ook mensen die vermist waren .
Soms verdwenen dingen daar weer omdat mensen spullen of mensen terug vonden in de echte wereld .. snappen jullie het nog ? :D
Ik heb het boek echt met een grote glimlach gelezen maar ik kom er niet meer op hoe het heet :(

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:53

Grooming_Mom schreef:
Ik heb dit soort dingen ook vaak en vooral met sokken , maar daar blijft een van de twee dan ook echt weg .
Een poos geleden heb ik een boek gelezen wat ging over een wereld waar dus alle dingen terecht kwamen die mensen kwijt zijn , echt te grappig .
Bergen eenling sokken waren daar,sleutels,telefoons ed ed maar dus ook mensen die vermist waren .
Soms verdwenen dingen daar weer omdat mensen spullen of mensen terug vonden in de echte wereld .. snappen jullie het nog ? :D
Ik heb het boek echt met een grote glimlach gelezen maar ik kom er niet meer op hoe het heet :(

Dat klinkt interessant!! :D grappig en super leuk bedacht :')