Hobby's

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:38

Koper schreef:
Gelukkig maar voor [naam] dat er niet wekelijks storm is :+

Zeg dat haha , ga ik niet vrolijk van worden :')

Voor zaterdag knijp ik hem al


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:41

verootjoo schreef:
Maar er is ook niet wekelijks storm toch? :+ dus dan valt er ook niks te chasen

Haha nee idd, maar zoals ik zei, ik ben er wel bijna elke dag mee bezig.

Citaat:
Een hobby is een liefhebberij of bezigheid ter ontspanning voor in de vrije tijd. Een hobby wordt uitgevoerd voor het plezier, en niet als betaald werk. Een hobby is een veelal persoonlijke aangelegenheid waarbij voldoening voorop staat. Het uitvoeren van een hobby kan ook kennis, ervaring en vaardigheid opleveren

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:46

Een passie is voor mij een bezigheid/liefhebberij/interesse waarvan het erg pijn zou doen als dat weg zou vallen om welke reden dan ook. En dat je er toch vaak over hebt of mee bezig bent of aan denkt. Dat is voor mij paarden waarvan ik weet dat binnen niet lange tijd weg gaat vallen. Ben nu langzaam aan het idee gewend maar oh wat doet de gedachte alleen eraan al erg pijn. |(

Een hobby is voor mij een bezigheid enz. Waarvan als het wegvalt het jammer is maar ook niet meer dan dat.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:15

hobby's

tja.... :=
paarden is een passie....das geen hobby meer te noemen
en verder heb ik geen tijd en poen voor hobby's, mede door de paarden natuurlijk :')

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

purny

Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:18

Hobby is paardrijden en pixelen
Passie is reizen. En dan met name New york
Laatst bijgewerkt door purny op 29-09-16 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:19

Nou toevallig zijn uitgaan en winkelen wel mijn hobby's. Wat stom dat iemand anders nu voor mij gaat bepalen dat dat niet zo is. Ik zeg toch ook niet dat jezelf blindstaren op buienradar en foto's van wolkjes op bokt zetten, geen echte hobby is?

En nu ga ik lekker online shoppen. Toedeloe.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:20

Passie: Kickboksen, Paarden.
hobby: Zingen, Paardrijden.
interesses: Bellator MMA, cross, Glory boxing..

Spoiler:
Nieuwsgierig aagje!

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:25

Jaaa ik kan me daar ook altijd zo over verbazen...
Lekker als je dan bv een surprise moet maken met sinterklaas van iemand zonder hobby's :O
Dan wordt het maar weer een giga wortel of een kruidnoot/ zwarte piet ofzo


Maarja iedereen van bokt zal iig wel de hobby/passie/interesse van paarden hebben dus dat is al iets

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:27

Ik heb teveel interesses en hobby's. Zo rij ik paard, luister ik graag muziek, scooter ik het liefste de heledag door, ben ik ook veel bezig met mijn grijze roodstaart papegaai, spaar ik disney limitd poppen, ga ik naar evenementen en ga ik graag snuffelen op een rommelmarkt.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:29

Joolien schreef:
amado7 schreef:
Waarom zou zingen wel een hobby zijn, en shoppen niet?

Met zingen bedoel ik actief oefenen met een band en/of optreden.

Micha, het is even als voorbeeld genoemd. Ik vind shoppen echt superleuk, maar dat vind ik net zoals met vrienden afspreken iets wat iedereen wel doet zeg maar :P


Jaa echt he, heb nooit gesnapt dat mensen op hospiteer avond bv zeggen dat ze houden van met hun vrienden afspreken (WIE NIET), een drankje doen/terrasje doen, of - en deze is het ergst- 'leuke dingen doen'

Oh echt wat verrassend! Ik hou alleen van rot dingen doen :')

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:33

Een hobby is voor mij ook vooral iets waar je je creativiteit in kwijt kunt, waar je iets van opsteekt of wat echt een doel heeft. Shoppen doe ik ook graag, maar reken ik niet echt tot mijn hobby's.
Maar ik snap op zich wel dat er mensen zijn die shoppen, uitgaan of voor de tv hangen of internetten als hun hobby zien :)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:40

Passie: nagels (ben nagelstyliste)
Hobby's: nailart, nagelen, freestyle cursus met m'n hond, mennen, fietsen, lezen, schilderen op nummer, concerten bezoeken (volgende maand Danny Vera, Bertolf, en in november the Analogues).
Interesses: veel te veel, ik vind zoveel interessant dat ik er gek van wordt. Zo zat ik ooit met een bezemsteel op m'n paard nadat ik een demonstratie met een garotcha had gezien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:41

Mijn hobbies zijn duiken en skieen, ook niet iets wat je iedere dag kunt doen dus nee, ik heb 'geen' hobbies. Naast naar mijn werk + verzorgpaard gaan doe ik weinig, afentoe een keer naar de bios met vriendinnen, avondje wat drinken, keertje restaurant maar niet zo frequent dat ik dat mijn hobbies kan noemen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:53

Hier nog iemand die shoppen geen hobby vindt.. :') naar mijn mening zijn passies en hobby's wel ongeveer hetzelfde.

Passies: paarden, dansen
Hobby: paardrijden, dansen (salsa, Bachata, Kizomba),
Interesses: heel veel. Eigenlijk alles met talen (Spaans vooral, maar ook Italiaans en Frans), muziek, politiewerk, honden, alles wat te maken heeft met Paints en quarters (vooral ook als het te maken heeft met fokken, genetische ziektes) en nog heeeeeeeel veel meer

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:57

Lijkt me soms wel lekker geen hobby's te hebben. Hoe wel ik het niet zou kunnen volhouden.

Hier gewoon te veel hobby's die veel tijd in beslag nemen :(.
Werkdagen zijn vaak lang icm met lange reis tijd. Waardoor ik vaak tussen 19.30-20.30 thuis ben en niet veel over hou kwa tijd.

Hobby's
Paarden, bijen, sporten (hardlopen, spinning, skiën als mogelijk is).
Interesse: vriendje lief. van alles van katten, honden, bijen en paarden. En dingen voor mijn werk.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:02

Passie: paarden
Hobby:harnachement op schleich formaat maken,lezen,tekenen. (Helaas staat alles op een laag pitje)
Verzameling: schleich, boeken, films (ik koop alleen de boeken/films waarvan ik zeker weet dat ik ze meerdere keren lees/kijk maar ook mijn verzamelingen staan op een laag pitje)

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:07

8nnemiek schreef:
Een hobby is voor mij ook vooral iets waar je je creativiteit in kwijt kunt, waar je iets van opsteekt of wat echt een doel heeft. Shoppen doe ik ook graag, maar reken ik niet echt tot mijn hobby's.
Maar ik snap op zich wel dat er mensen zijn die shoppen, uitgaan of voor de tv hangen of internetten als hun hobby zien :)


Maar die definitie kun je echt tot treurens toe uitsmeren. Ik heb ook wel een creatieve kant, ik schrijf graag. Maar films kijken is ook een hobby, ik ben echt een cinefiel wat dat betreft.

En winkelen doe ik zo'n 3 á 4 keer per week, ik word er echt verschrikkelijk gelukkig van. Net zoals uitgaan, niet zozeer in de kroeg hangen maar naar leuke housefeestjes gaan noem ik ook een hobby.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:15

Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij ook geen hobby. Nja, beetje gamen, maar dat vond 'ie geen hobby. Dat snapte ik dan ook niet zo. Nu heeft 'ie z'n gitaar weer afgestoft en programmeert hij ook graag in z'n vrije tijd maar ik ben vooral z'n hobby :+ Heb hem maar geïntroduceerd in mijn hobby en dus gaat ie altijd mee naar het paard en rijdt 'ie zelf ook. O:)

Ikzelf heb sinds kort ook weer m'n tekenhobby opgepakt wat nu echt wel een passie is geworden.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:24

Ojeetje... Ik schaam me bijna dood :=

Ik ben zo'n mens zonder hobby's denk ik als ik alles hier zo lees :oo
Tenminste niet zoals ik het hier lees.

Shoppen gruwel ik van, ik ga niet uit en er is ook niets waarin ik mij zó interesseer dat het een groot deel van mijn leven beheerst :o Ik ben een enorme saaie doos.

Hoe kom ik mijn dagen door? Ik doe 3x in de week vrijwilligers werk, ik spreek zo nu en dan af met vrienden of bezoek familie (veelal samen met mijn vriend). Wel neem ik veel deel aan workshops, korte cursussen, bijeenkomsten en activiteiten van de volksuniversiteit en een vrouwen vereniging.

Verder lees ik veel, geen boeken. Ik lees op bokt, veel op pagina's wat met kinderen te maken heeft (wil zoooo graag kids) en fanfiction. Ik vind het heerlijk om af en toe te haken/breien maar dat komt in fases. Hetzelfde met creatief bezig zijn (tekenen, schilderen, knutselen) dan krijg ik het opeens op mijn heupen en ga ik helemaal los! Maar dat kan net zo snel weer voorbij zijn.

En verder? Hang ik gewoon asociaal op de bank te hangen, kijk ik tv en serie's.
Oja en ik besteed veel tijd aan therapie en revalidatie, maar das geen hobby :+

Nu moet ik zeggen dat ik door mijn 'conditie' vaak ook niet tot veel meer in staat ben. Maar het trekt mij ook gewoon niet echt. Soms zie ik dit soort dingen om me heen en kan ik daar echt jaloers op zijn. Maar het is aan mij gewoonweg niet besteed.

04-04-2017 ^&+ & 30-06-2017 :+: 08-01-2019 :+: 22-06-2021 :+:

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:25

Mijn hobby is eten }> :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:28

lucifertje schreef:
Mijn hobby is eten }> :+


Oh ja, die van mij ook. En thee drinken :D :P

Lee ik ga niet voor jou bepalen of dat wel of geen hobby is, maar ik zie dat zelf niet als hobby. Al kan ik echt gelukkig worden van shoppen, al is het maar struinen bij de Action of Big Bazaar. Als ik genoeg geld had zou ik het ook wekelijks doen. Als kleding en fashion jouw favoriete bezigheid is, dan vind ik dat wel een hobby.

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:31

Best grappig dat de definitie van 'hobby' zo kan verschillen voor mensen :)

Een passie vind ik best lastig om te noemen. Paardrijden was wel echt mijn passie, maar daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt en niet meer opnieuw begonnen. Zou dat wel weer willen, maar ik wil zoveel dus om het allemaal in te passen, da's best lastig haha.

Hobby's: lezen, yoga, pilates, series kijken, (natuur)fotografie, bordspellen spelen, Spaans leren, zingen, naar evenementen in de buurt gaan (festivals, foodtrucks, open dagen etc.). Reizen doe ik ook erg graag en hoewel ik niet zo vaak weg ga, ben ik wel vaak op zoek naar leuke nieuwe bestemmingen.

En interesses, tja... wat niet :+ Ik vind heel veel dingen interessant om meer over te weten te komen of om eens uit te proberen. Zo vind ik taal heel interessant, zowel het leren van nieuwe talen als de wetenschap achter taal en hoe het werkt. Ik zou graag de hele wereld over reizen om te leren over allerlei culturen, religies, en om prachtige natuur te zien (en om uit te rusten en aan het strand te liggen, ssst). Ik vind natuurfenomenen machtig interessant. Of geschiedenis, oude culturen van mensen die duizenden jaren terug leefden. En ik zou haast sport vergeten, ik kijk er graag naar! Vooral de grote toernooien zoals de Olympische Spelen.

Maar voor mij is een interesse meer iets wat ik niet zelf doe of meemaak, maar waar ik over lees, dingen over op zoek, waar ik over wil leren. Waar ik een soort passief deel van uitmaak.

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:32

Ik vind heel veel dingen leuk, daardoor weet ik niet zo goed wat ik wil ook kwa beroep.
Passie: paarden (niet het rijden) meer omgang en voor paarden zorgen, eten als dat ook telt :+ ,
winkelen, reizen en dansen.
Hobby's: beetje hetzelfde als mijn passies, daarnaast computeren en sporten (hardlopen en tennis), wandelen, fietsen.
Interesses: dieren, lezen, talen leren, economie, psychologie, ik hou ervan nieuwe dingen te leren en veel te weten.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:37

Joolien schreef:
lucifertje schreef:
Mijn hobby is eten }> :+


Oh ja, die van mij ook. En thee drinken :D :P

Lee ik ga niet voor jou bepalen of dat wel of geen hobby is, maar ik zie dat zelf niet als hobby. Al kan ik echt gelukkig worden van shoppen, al is het maar struinen bij de Action of Big Bazaar. Als ik genoeg geld had zou ik het ook wekelijks doen. Als kleding en fashion jouw favoriete bezigheid is, dan vind ik dat wel een hobby.


Het is vooral dat ik vond dat je er haast denigrerend over deed. Dat is gewoon jammer.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:39

Persoonlijk vind ik een hobby iets dat je graag en regelmatig doet, echt een activiteit. Voor mij is formule 1 dus geen hobby maar meer een interesse of passie, doe het zelf namelijk niet :+ Mijn hobby is karten. Voetbal is voor mij zowel een hobby als een interesse/passie. Ik doe het zelf, maar verder volg ik de eredivisie en het europees voetbal ook fanatiek. Overigens vind ik het verschil tussen hobby en passie ook moeilijk te bepalen. Waar ligt die grens?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Gittta, Lalidan, Lola25, Mrskiwi, Priscilla27, thequeensmum, waikiki_6, Zebrastreep, Zick_Zack en 78 bezoekers