Eisen stellen voor we een relatie starten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:02

anjali schreef:
@sneeuwpop,je hebt gelijk,maar het ligt er natuurlijk aan wat voor soort relatie ts zou willen,of het erg is dat het meer romantisch dan verstandig zou zijn. Waar is Huertecilla om zijn ervaren mening te geven? :+:


Ik denk dat we allemaal aannemen dat TS een monogame relatie wil ;) in dit geval is een relatie aangaan, ook al zou dit meer romantisch dan verstandig zijn, best riskant. Als je beide psychisch (nog) niet stabiel bent, neem je elkaar mee in een negatieve spiraal als je in een slechte periode zit, ben ik bang.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:48

tarek schreef:
Storm schreef:
Waarom ga je eerst niet leuke dingen met hem doen en kijken hoe het loopt? Je kunt alles wel analyseren, maar het leven loopt toch altijd nét even anders, net als de liefde.
Ga eerst kijken of er iets is tussen jullie, zadel hem nog niet op met therapie als je niet eens zeker weet of je wel verliefd bent.


Mijn ervaring is als je dit doet en er ontstaan gevoelens, ben je te laat !
Ik zou als ik jou was dit contact laten verwateren en idd iemand zoeken die een stabiele tegenhanger is. Dus idd luisteren naar je verstand *\o/*


Hier sluit ik me bij aan. Bespaar jezelf het verdriet van het later alsnog moeten verbreken van het contact. En ook het feit hij agressief kan worden: niet doen!! Hier ga je niet gelukkig van worden.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:08

Los van de agressie, ik heb iets gehad met een ik denk manisch depressief persoon met flinke trauma's.
Hele diepe dalen waarbij hij iedereen wegduwde.
Hij heeft nooit hulp geaccepteert, en vroeg of laat klapt de bom gewoon.
Het is echt niet makkelijk, als je er nog niet te ver in zit zou ik zeggen laat het gaan, want in combi met je eigen situatie lijkt het me niet slim.
Zelf heb ik nu wat met een stabiel persoon, en wat een rust heeft dit me gegeven.
Hoeveel ik ook van hem gehouden heb, nooit weer.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:00

moonfish13 schreef:
Los van de agressie, ik heb iets gehad met een ik denk manisch depressief persoon met flinke trauma's.
Hele diepe dalen waarbij hij iedereen wegduwde.
Hij heeft nooit hulp geaccepteert, en vroeg of laat klapt de bom gewoon.
Het is echt niet makkelijk, als je er nog niet te ver in zit zou ik zeggen laat het gaan, want in combi met je eigen situatie lijkt het me niet slim.
Zelf heb ik nu wat met een stabiel persoon, en wat een rust heeft dit me gegeven.
Hoeveel ik ook van hem gehouden heb, nooit weer.

Zelfde hier. Ik was erg stabiel (zowel mentaal als op het gebied van werk en zelfstandigheid) en heb 2 jaar een relatie gehad met iemand die erg onstabiel was, op de rand van een depressie. Hoge pieken en nog diepere dalen. En dat waren 2 behoorlijke rotjaren voor mij.

Zeggen "geliefden zijn elkaars therapeut", dat is echt geen goeie ingesteldheid voor zo'n situatie. Ik heb het in het begin ook gedacht, "ik kan hem wel helpen", maar uiteindelijk heeft hij alle energie uit me gezogen met zijn gedrag en is onze relatie behoorlijk dramatisch geëindigd. Hij was ontzettend van me afhankelijk en leunde in alles op mij, en dat was al voor mij als erg stabiele, rustige, zelfstandige persoon veel te veel druk en verantwoordelijkheid.

Dus als je nu al ergens denk "dit moet ik niet doen", doe het dan niet.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 14:30

Yasmine schreef:
Zeggen "geliefden zijn elkaars therapeut", dat is echt geen goeie ingesteldheid voor zo'n situatie. Ik heb het in het begin ook gedacht, "ik kan hem wel helpen", maar uiteindelijk heeft hij alle energie uit me gezogen met zijn gedrag en is onze relatie behoorlijk dramatisch geëindigd.


Dat is het nou net, ik wil niet de taak van therapeut gaan opnemen omdat ik weet dat ik daar zelf niet klaar voor ben. Ik wil me niet verantwoordelijk voelen voor zijn geluk, of me altijd sterk moeten houden voor hem omdat hij me nodig heeft.
Misschien denk ik nou wat te veel negatief, maar wat als de boel ontploft en hij doet zichzelf of iemand anders wat aan? Ik wil me niet elke dag hoeven af te vragen of ik wel genoeg doe (of ben) voor hem.

Ik wil niet de enige reden zijn waarom hij nog zin heeft om te leven, me altijd afvragen wat er zal gebeuren als ik er eens niet voor hem ben.

Sorry als ik niet op iedereen individueel reageer, maar ik heb al jullie reacties gelezen en neem jullie advies zeker mee :)

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:28

Vergeet ook de impact op jezelf niet, ik zit met behoorlijke gevolgen.
Zonder therapie was het voor mij eigenlijk onmogelijk om iets nieuws aan te gaan zonder dat ik last kreeg van paniek o.a.
Ik heb dus hypnotherapie om alles te verwerken en weer te kunnen vertrouwen op dat de persoon die ik nu heb niet zo extreem instabiel is.
En wel meer, maar dat gaat met ups en downs.

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:47

jokari schreef:
Eline, ik spreek uit ervaring : als je niet wezenloos, holderdebolder, stapelverliefd bent op die jongen : niet aan beginnen. Ik sta zelf heel stabiel in het leven en ik kan je op een briefje meegeven dat een dergelijke relatie al aartsmoeilijk is wanneer je zelf geen emotionele problemen hebt. Als ik het zo hoor, hebben jullie beiden een stabiele partner nodig...


Hier sluit ik me bij aan.

Een partner met een psychologisch "rugzakje" zal funest voot jou zijn. Dat in de zin van dat je nooit een echt stabiele relatie met zo iemand kan krijgen.

Jij hebt een partner nodig met ruggengraat die van nature stabiel en evenwichtig in het leven staat. Zo'n partner zal voor jou deuren openen waarvan je niet eens wist dat ze bestonden. Zo'n partner zal jou helpen om te groeien naar de persoon die jij graag wil zijn. En zo'n partner alleen.