koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Alenthe05

Berichten: 1093
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:43

Ik ben ook op uitnodiging bij de koninklijke familie geweest, nieuwjaarsreceptie, en moest ook een middag japon aan.
middag japon staat voor een jurk/ rok tot op of over de knie. Niet boven de knie. Geen decolete, hoger gesloten zeg maar. Geen sieraden om de pols, enkel een horloge en een ketting mag. Geen laarzen maar pumps oid. Haren opgestoken. Geen blote schouders.

Dat jurkje met dat grijze jasje is wel erg leuk. Leuk tasje erbij, evt een klein riempje om je middel en klaar. Ow ja geen blote benen maar een panty.

De familie is heel erg aardig. Maxima is lang en een mooie dame. Spreekt zeer goed nederlands incl de nederlandse grapjes. Alexander idem. Veel plezier! Hopelijk heb je wat aan mij aanvulling.

Ik had zelf een zwart jurkje met zo'n kort jasje erover. In het zwart, grijze pumps, tasje en ceintuur.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019


Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:13

Mag een horloge wel?
Of is dat iets uit mn studententijd dat ik denk dat dat niet hoort?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Alenthe05

Berichten: 1093
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:33

Horloge mag wel, maar wel een kleine. Zijn echt etiketten voor.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Rauka

Berichten: 783
Geregistreerd: 09-03-04

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 22:05

Bedankt voor de uitgebreide reactie !

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn en wat er gaat gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte en meer koninklijke verhalen zijn altijd welkom :)

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:50

En hoe was het :) ?

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:17

Tiggs schreef:
Mag een horloge wel?
Of is dat iets uit mn studententijd dat ik denk dat dat niet hoort?


Ik heb ook altijd geleerd dat een horloge not done is. Voor mannen alleen als sieraad, voor vrouwen eigenlijk helemaal niet aangezien het onbeleefd zou zijn (de tijd zou er niet toe mogen doen bij dat soort gelegenheden is de gedachte)

Ben ook erg benieuwd hoe het was TS!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:33

Mondy schreef:
En hoe was het :) ?

Ik ben ook benieuwd !! :D

Rauka

Berichten: 783
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 21:40

Wat leuk dat jullie eraan denken!
Het is volgende week pas. Ik heb inmiddels meerdere geschikte jurkjes en schoenen, ik moet alleen nog kiezen. Ik heb zelfs kleren uit Nederland!

Kiezen blijft moeilijk omdat een jurkje gewoon niet mijn stijl is haha :o

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:26

Hoe was het?

L2+3

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:50

Ze komen pas maandag naar nieuw-zeeland ;)

[o]

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 08:41

secricible schreef:
Tiggs schreef:
Mag een horloge wel?
Of is dat iets uit mn studententijd dat ik denk dat dat niet hoort?


Ik heb ook altijd geleerd dat een horloge not done is. Voor mannen alleen als sieraad, voor vrouwen eigenlijk helemaal niet aangezien het onbeleefd zou zijn (de tijd zou er niet toe mogen doen bij dat soort gelegenheden is de gedachte)

Ben ook erg benieuwd hoe het was TS!


Gezelligheid kent geen tijd!

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:14

Spannend! Ben ook heel benieuwd

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:03

He, wat leuk. Ik heb een tijdje in Mexico gewoond en ben ook 'op de koffie' geweest bij (toen nog koningin) Beatrix, Maxima en Willem-Alexander (met de rest van de Nl gemeenschap die daar woonde hoor :) ).

Zelfde probleem: werd ook omschreven als middagjapon (toen ook druk onderzoek gepleegd naar het precieze begrip daarachter).

Uiteindelijk gekozen voor een nette jurk met driekwart mouw en beperkt decolleté, tot op de knie. Met panty (ondanks de warmte draagt in Mexico vrijwel iedereen bij wat nettere gelegenheid panties, dus was geen erg lastige keuze).

Uiteindelijk was het erg leuk. De koninklijke familie kwam in een museum in de stad aan, werd geïnstalleerd en toen mocht iedereen in de rij gaan staan om een handje te geven. Je werd compleet aangekondigd (van te voren moest er ook een heeeel uitgebreid screeningformulier worden ingevuld) met functie etc. Dan het rijtje af om een handje te schudden (geen uitgebreide gelegenheid om te praten, je kon wel gewoon kort een woordje wisselen).

Het klinkt stom, maar ik vond het toch indrukwekkend.

Leukste gedeelte was toen ze daarna langs verschillende tafels (met vooral geselecteerde mensen: ik stond bij de micro-krediet tafel vanwege mijn werk met straatkinderen en mijn man aan de 'water'tafel vanwege zijn werk) gingen voor een praatje. Leuk vanwege het gedrag van de mensen (die zich soms dan ineens heeeeeel belangrijk maken), maar ook vanwege de kennis van Willem-Alexander en Maxima. Zowel mijn man en ik waren onder de indruk van de dieptevragen die ze stelden en de belangstelling. Tot wanhoop van de beveiliging namen ze ook de tijd om even door te praten als ze in een onderwerp zaten, was echt heel leuk.

Daarna gaf Beatrix nog een korte toespraak (het was aan het einde van het bezoek) en toen vertrokken ze weer.

Qua kleding had de Nederlandse gemeenschap zich trouwens uitgeleefd hoor! De meeste dames en heren waren gewoon netjes gekleed (wat ook de bedoeling was), maar sommigen weken echt wel af (heren niet in pak of juist in smoking, dames veel te bloot of juist avondjurk). Zaken als wel/geen horloge: volgens mij werd daar echt niet streng op gelet. Het was allemaal heel ontspannen.

Al met al vond ik het een hele leuke ervaring en ik hoop dat jij het ook zo gaat meemaken TS!

P.S.: ik heb de jurk (toen wel speciaal gekocht, ondanks het feit dat ik regelmatig jurken draag) nog steeds en draag hem ook nog af en toe. Als ik vraag wat ik aan zal doen zegt mijn dan nog steeds: "Doe je koninklijke jurk maar".

Rauka

Berichten: 783
Geregistreerd: 09-03-04

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-16 19:58

Turtlelito wst fijn om jouw ervaring te lezen!

Het bezoek is morgen. Ik heb een jurk gekozen en heb met verbazing zitten kijken naar kleding bij het Australisch staatsbezoek van bezoekers. Ach, hoef ik me daar niet meer druk over te maken. Op hakken lopen moet ik wel oefenen vandaag hihihi.

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:59

Spannend, veel plezier morgen! :D Heb je een foto van je jurkje, ik ben nu wel heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:01

Spannend! Veel plezier morgen! *\o/*

Niniane

Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:16

Spannend! Vooral veel plezier gewenst en ben benieuwd hoe je het gaat ervaren

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:41

veel plezier morgen!

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:43

Heel veel plezier morgen :D

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:53

Heel veel plezier morgen TS!

Geniet ervan, het is toch bijzonder om mee te maken!

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 06:06

Heel veel plezier!

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:17

Heel veel plezier. Lijkt mij best leuk om een keer mee te maken!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Rauka

Berichten: 783
Geregistreerd: 09-03-04

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 20:47

Vandaag is de grote dag ! De lucht is blauw en de zon schijnt... ik ben gisteren in paniek heel hard gaan oefenen met op hakjes te lopen (oefenen!!! Ik word nog steeds uitgelachen op de boerderij!!) En bedacht me ineens dat ik niet eens het eerste couplet van het wilhelmus uit mijn hoofd weet. Nog meer oefenen hahaha.

Vanochtend naar de kapper en dan 2 uur rijden naar Auckland. Ik doe vanavond verslag!

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: koninklijke ontmoeting. dresscode : middagjapon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:48

Oh leuk.
Je plaatst hier toch wel een fotootje? Ik ben nu best nieuwsgierig wat het geworden is.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:58

Koper schreef:
Maxima heeft ook jurken die niet iedereens smaak zijn :+

Die liep zelfs in een juten postzak (en dat vond ik zelf nog leuk ook)! ;) :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot en 196 bezoekers