hoe&wat receptie bruiloft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:57

Idd, je voorziet wel wat en dat hoeft heus niet zo duur te zijn. In ons geval een grote ketel verse soep en wat broodjes. We krijgen nu nog steeds (3 jaar later) te horen hoe fijn het was om gewoon "normaal eten" te krijgen op zo'n midag-receptie waar je ook daadwerkelijk van gegeten had. _O- :')
Paar weken geleden zat een vriend van mijn vader die ook op ons huwelijk geweest was en die begon tegen de andere man die bij hem was (die ik vnl van naam ken maar verder niet) helemaal op te scheppen over ons huwelijk. :') Terwijl wij het echt ontzettend simpel maar wel heel relaxed gehouden hadden.Iedereen kwam zoals ie zich goed voelde. Of dat nu in een avondjurk was of in een hawai-shirt. Van mijn part in pyama, Dikke prima! :)
Als gasten zich goed voelen in hun vel dan kunnen ze ook genieten van de dag en het feestje en dat was de bedoeling. Ik snap die hele opsmuk niet van dress-codes enz. Onze dresscode was "waar je je goed in voelt". Desnoods kwam je naakt als je dat leuk vond. :+

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:07

Was onze insteek ook :D mijn zus droeg zelfs een witte jurk en ik vond het prachtig! Neefjes waren zwart omdat ze slootje gingen springen. Die droogden hun sokken en broek bij de open haard. Geweldig! Mijn jurk vies door mijn geknoei, nou en! Ik krijg nu nog te horen hoe geweldig mensen het hebben gevonden, zo ongedwongen (lopend voorgerecht en dessert buffet met bbq, zodat mensen ook met elkaar praatten en van plek wisselden) en super goed verzorgd. Niets zo erg als te weinig eten/drinken := of dat je zelf maar eten en drinken moet aanschaffen. Je moet goed voor je gasten zorgen want een slechte verzorgde bruiloft blijft mensen echt bij. Ik heb mijn inspiratie ook vooral van 'ik wil het niet zoals bij die en die toen wij nog langs de McDonalds moesten na die tijd ' :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:13

Ik hoor wel eens bruiden die 5 uur eruit moeten om kaar te maken omdat ze om half 9 gaan trouwen in de kerk ofzo, dan ben je echt wel een beetje gek :P
Ik zou ook eens kijken of je op een andere dag voor de gemeente kunt trouwen, scheelt je weer drukte op de dag zelf :)
En eten zou ik vooral kiezen wat je zelf lekker vind. Wij zouden bijv kiezen voor Italiaans of (luxe)bbq :P

Ben je nu trouwens niet aan de late kant voor een locatie te zoeken?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:17

vuurneon schreef:
Was onze insteek ook :D mijn zus droeg zelfs een witte jurk en ik vond het prachtig! Neefjes waren zwart omdat ze slootje gingen springen. Die droogden hun sokken en broek bij de open haard. Geweldig! Mijn jurk vies door mijn geknoei, nou en! Ik krijg nu nog te horen hoe geweldig mensen het hebben gevonden, zo ongedwongen (lopend voorgerecht en dessert buffet met bbq, zodat mensen ook met elkaar praatten en van plek wisselden) en super goed verzorgd. Niets zo erg als te weinig eten/drinken := of dat je zelf maar eten en drinken moet aanschaffen. Je moet goed voor je gasten zorgen want een slechte verzorgde bruiloft blijft mensen echt bij. Ik heb mijn inspiratie ook vooral van 'ik wil het niet zoals bij die en die toen wij nog langs de McDonalds moesten na die tijd ' :=

Same here, we hebben ooit een verjaardagsfeest gehad (geen bruiloft dus maar wel van die grootte kwa aantal gasten. ) en daar kregen we dus hapjes... Ik stond vlak langs een vriendin van mijn man en bij elk hapje keken we eens naar elkaar en naar dat hapje en dan ging dat zo van "wtf is dit nu weer...."
Ik ben toen vroeger naar huis gebracht door mijn man omdat ik het niet meer vol hield en hij is nog terug gegaan (de zaal lag op wandelafstand van ons huis :') ) komt ie terug een paar uur later, zijn ze nadat ik thuis was begonnen met gefrituurde snacks! -O- |o |o |o Zegtie "iedereen was blij dat er eindelijk iets eetbaar voorbij kwam!"
(ik had een boterham gegeten voor ik bed in ging.)
Ja kijk, ik wilde dus onder geen enkel voorwaarde dat IEMAND zo zou denken op een feest van ons.... Iedereen was ruimschoots voorzien, of ze nu vlees aten of niet, er waren ook vegetarische alternatieven voorzien (en neen iet enkel salade... _O- )