Een relatie met je ware liefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:02

Jazeker :) nu al dik 6 jaar samen met hem. We leerden elkaar kennen toen we 17 waren en waren snel daarna samen. Nu wonen we samen en hebben allerlei toekomstplannen. Ik zou mijn leven echt niet voor me kunnen zien zonder hem erbij. :)

we zijn overigens totaal verschillend, maar dat is nog nooit een probleem geweest.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:21

Wij zijn inderdaad ook in niets hetzelfde maar dat maakt het juist leuk. Ook is dat de reden dat wij eigenlijk nooit ruzie hebben. We vinden totaal andere dingen belangrijk.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:23

Selka schreef:
Wij zijn inderdaad ook in niets hetzelfde maar dat maakt het juist leuk. Ook is dat de reden dat wij eigenlijk nooit ruzie hebben. We vinden totaal andere dingen belangrijk.


dat zou ook juist reden kunnen zijn om ruzie te krijgen...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:32

Wij zien dat anders. Stel ik wil de huiskamer groen schilderen en mijn vriend maakt het niet uit welke kleur de muur is laat hij mij mijn gang gaan. Waarom zou je daar dan ruzie over maken?
Ik ga geen ruzie zoeken om dingen die voor mij niet belangrijk zijn.

De grote lijnen komen natuurlijk wel overeen. Als de 1 kinderen wil en de ander niet dan begrijp ik dat dit voor problemen kan zorgen. Gelukkig zijn er weinig dingen die wij echt belangrijk vinden.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:40

4-5jaar samen geweest met mijn ex, huis gehuurd, daarna huis gekocht. Altijd beste vrienden geweest en tijdens de relatie ook veel aan elkaar gehad. Maar ergens altijd geweten dat er iets miste.
Uit elkaar gegaan na een opeenvolging van druppels die de volle emmer meermaals heeft doen overlopen.
Ben nu ongeveer 6maand samen met mijn huidige vriend, wat een wereld van verschil.. Ik moest nooit niks van kinderen en trouwen weten, dat is nu al helemaal omgedraaid.
Hij is 10 jaar ouder, heeft al een zoon. Ook een hele hechte familie en ik ben door allemaal super geaccepteerd. Hij heeft een eigen zaak. Ik sta net aan de start van de overname van de zaak waar ik al 4 jaar werk.
We zijn begonnen met het moto 'het leven makkelijker maken voor elkaar'. En dat doen we dus echt.
We hebben de voorbije maanden al zoveel sh*t gehad. Heeft heel veel invloed (gehad) op de zaak van mijn vriend maar nooit of nooit heeft dat druk gezet op onze relatie.
We maken geregeld 'ruzie' en dat gaat er best heftig aan toe, maar dat is onze manier van communiceren en we komen daar altijd heel snel en veel beter en sterker uit.
Ik ben ook altijd heel nuchter en rationeel. Maar kan nu echt vol vertrouwen naar de toekomst kijken en samen iets opbouwen zonder altijd te denken 'wat als'.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:46

Ja, ik heb nu iets meer dan een jaar een partner waarbij alles 100% goed voelt. Hele aparte gewaarwording want ik wist niet dat het ook zo kon.

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:47

Hier nu 5 jaar samen met mijn (nu) verloofde. Samen 1 zoontje en 2e kindje onderweg. We kennen elkaar via een datingsite nadat ik al wat minder leuke ervaringen had gehad en het eigenlijk een beetje opgegeven had.
En daar was zijn berichtje en zag ik zijn foto en zijn blauwe ogen knalden van het scherm. We zijn na 3 maanden samen gaan wonen, lekker snel, maar het voelde voor ons allebei gewoon goed.
We hebben wel eens een meningsverschil of een klein bontsinkje, maar dat duurt nooit lang. Ik kan mezelf zijn bij hem en andersom ook. Soms voelt het wel eens een beetje alsof er een beetje een sleur in komt. Maar dat is momenteel vooral omdat ik heel beroerd ben door de zwangerschap, maar ik hou vreselijk veel van hem en moet er niet aan denken dat ik hem kwijt zou raken.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:48

Niets is zeker in het leven, maar het voelt alsof dit mijn ware liefde is. 4,5 jaar samen, 2,5 jaar samenwonend en ruim 2 jaar getrouwd. En ja, het botst weleens, maar dat hoort erbij.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:48

Jaahhhh... 8 jaar samen met mijn grote liefde....

Na jaren vrijgezel te zijn geweest en relaties met belogen en bedrogen worden... een beste tik opgelopen... En ik was er zeker van... voor mij liep hij niet rond... DE WARE... Eigenlijk me daar in berust... en lekker in velletje an het genieten van het leven...

En toen op die bewuste avond in december... hahaha... Een borrel van mijn zus haar werk.... in een kroeg... (de ware schijn je niet te ontmoeten in de kroeg.. hehehe)...

Hij zat blijkbaar al aan de bar toen wij binnen kwamen... en dacht (heb ik uit betrouwbare bron vernomen... :D )... Wauw ... dat is een leuke meid...

Ik had hem nog niet gezien... Toen liep ik voorbij en ik zei (mede door de paar borreltjes die ik op had)... " zo wie is dat... :9

Een collega van mijn zus die hem dus ook kende... heeft dat meteen doorgebrieft... en daar stond ie voor mijn neus....

"Hoi ik ben Jur"....

Nou dat was een dikke vette liefde op het eerste gezicht...

Nu al 8 jaar samen... elke dag lachen... elke dag lol... elke dag gekkigheid elke dag mezelf zijn... want dat is oh zo belangrijk...

Wat bij ons denk goed werkt... is dat we over de belangrijkere dingen in het leven... en normen en waarden... op 1 lijn zitten....

En als we het dan over de kleinere dingen eens niet eens zijn... tja... dat gaat dan nergens over en dat beseffen we dan zelf ook...

Plus dat allebei een eigen mening hebben... en dat ook van elkaar respecteren ... heel gezond is naar mijn mening...

We doen ontzettend veel samen.... maar ook best wel dingen voor onszelf... haha hoef julllie natuurlijk niet te vertellen hoe het gaat in een huishouden waar een paard in het spel is... :-)...

Mijn grote liefde... mijn beste vriend....

Dit jaar zijn we gepartnerd... (huis gekocht)... en volgend jaar willen we gaan trouwen... in de achtertuin van ons nieuwe stekkie...

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:51

Mijn vriend en ik waren elkaars eerste serieuze verkering. We waren toen 14 en 15 en hebben 7 maanden gehad. Mijn ouders waren niet blij met mijn keuze en onder die druk heb ik de verkering uitgemaakt.

10 jaar later kwam ik hem tegen op Facebook en ontdekte ik dat hij, net als ik, een hond had. Puppy knuffelen werd baasje knuffelen en vorig jaar hebben we samen een huis gekocht :D

Gelukkig zijn alle ouders nu ook heel blij met onze keuze :j

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 09:56

denisewinter schreef:
Lieve Nann je bent zoon leuke lieve knappe meid als iemand die met jou een relatie heeft vreemd zou gaan heeft hij ten eerste een stekie los en ten 2de blind Ik hoop dat je met deze jongen idd heel oud gaat worden met veel liefde en geluk en er veel knappe kindjes komen :*

Ah lief Denies! Het is niet dat ik bang ben dat hij vreemd gaat, maar meer in het algemeen. Je hoort het zo vaak, het lijkt me echt verschrikkelijk als dat zou gebeuren.. -O- Hoe gaat het met jou en de baby's? :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:58

Mijn man en ik kennen elkaar al 20 jaar. Een zestal jaar geleden (iets minder) voegde hij me toe op facebook (we waren elkaar wat uit het oog verloren al bleef ik me af vragen hoe het met hem zou gaan.) om te vragen hoe het met me ging. Ik was nl. aan het revalideren in het ziekenhuis op dat moment. We besloten af te spreken na mijn revalidatie en dat hebben we gedaan.... Zodra we elkaar zagen was het raak. (Iets wat ik nog niet mee gemaakt had want echt verliefd was ik nog nooit geweest had wel relaties gehad maar nooit echt verliefd, dacht dat dat gewoon niet in me zat.)
Mijn man is kwa uitstraling de typische badboy die je moeder liever niet ziet komen en dan komt er nog bij dat we hem als puber kende en hij was ook niet zo heel erg braaf zeg maar. :') Maar ik was verliefd, we waren ouder en wijzer. Dus we gingen er gewoon voor ondanks dat vooral mijn moeder erg bezorgd was.
Inmiddels zijn we vijf jaar later en getrouwd, is er veel gebeurt (op medisch vlak) maar we staan nog steeds samen sterk. :) En ik krijg nog steeds kriebels als ik naar hem kijk en mijn hart maakt nog steeds een sprongetje als hij thuis komt/ik hem zie. :+:

En nu weet ik dat ik wel verliefd kan zijn. :D Waar ik vroeger best een flirt kon zijn heb ik daar nu nog 0 behoefte aan. We hangen niet constant aan elkaar , hebben elk ons eigen leven, eigen hobby's. We hebben allebei een kort lontje en tóch maken we eigenlijk nooit ruzie. We discussiëren wel. :') Maar altijd goedmoedig eigenlijk. :D Als iets ons ergert zeggen we dat gewoon op een normale manier tegen elkaar en dan bouwen er ook geen frustraties op.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:01

waar facebook al niet goed voor is :-) @ Sonja89 en Ayaha... :D

Wij hebben ook nooit echt ruzie eigenlijk... en inderdaad... als ik me irriteer.. dan zeg ik dat ook gewoon... hahah ... meestal moet hij daar dan heel hard om lachen..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:12

Tja we woonden toen ineens bijna drie kwartier uit elkaar. :D En dan was er nog e.e.a aan de hand waardoor hij niet meer bij gemeenschappelijke kennissen van ons kwam. En met mijn 12 jaar was auto rijden ook nog geen optie. :D En rond die tijd is er in zijn leven ook veel gebeurt dus we zijn elkaar uiteindelijk toch een 8tal jaar uit het oog verloren al vroeg ik wel regelmatig naar hem aan zijn neef die ik wel nog zag. Tsja, hij bleef hangen.... Heb twee relaties gehad voor hem (nee ik heb niet veel relaties gehad. :) ) en bij beide bleef mijn huidige man in mijn hoofd spoken. Wellicht de reden dat ik ook niet verliefd kon worden. En toen zagen we elkaar weer en spontaan veranderde ik van brutale flirt in een verlegen stil meisje. _O- Ik dacht nog "ik ben helemaal niet verlegen of stil!" juist als ik gespannen ben neig ik om wat brutaler te worden... Maar bij hem smolt die hele facade weg in een vingerknip. <3

Hij heeft vroeger gereden dus hij kwam (zogezegd) eens naar Sam kijken (mijn toen nieuwe paard.) en ik vergat verdorie hoe ik op moest zadelen. _O-

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:17

Ik (28) ben al 6,5 jaar samen met mijn liefde (29), waarvan we nu 6 jaar samen wonen.
Ontmoet op een feestje, daarna nog een keer afgesproken en sindsdien is onze relatie een feit. Fantastisch lieve schoonouders erbij gekregen <3
Lastig moment zitten we nu in... Vriendlief zit al 1,5 jaar ziek thuis, ziekenhuis in ziekenhuis uit. Geen dokter die weet te vertellen wat het is... Door de hele situatie ziet mijn vriend het leven soms even helemaal niet meer zitten... Heftige situatie en daardoor ook erg moeilijk voor mij.
De vraag is of hij ooit weer de oude wordt en zou kunnen werken.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:30

Citaat:
Majabeestje schrijft: dag weer.
Toch, als hij op het moment dat ik hem tegenkwam ergens anders was geweest.. of ik.. Dan had ik ook prima een relatie kunnen hebben met iemand anders. Ik geloof niet zo in dat 'het heeft zo moeten zijn'.
Ik had ook verliefd kunnen worden op een Fransman en nu in Frankrijk kunnen wonen. Of op een boer uit Friesland en boerin kunnen zijn. Ik ben best flexibel :D


Dat heb ik ook.
Ben enorm blij met mijn man en kan helemaal mezelf zijn.
Maar dat had ik misschien ook bij boer Jan in Friesland of Pablo in Spanje of Henk in Canada kunnen zijn.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:47

Science90 schreef:
Citaat:
Ik wou net zeggen... Je kan toch ook met de liefde van je leven in een polygame relatie zitten?

Dan mis je blijkbaar toch iets bij je grote liefde wat je elders zoekt. Het zou mijn keus niet zijn.

Och weer zo heerlijk die vooroordelen. |o
Leven en laten leven, als het niet in jouw straatje past is het niet per definitie niet goed.
Ik zou het ook niet kunnen, maar wie ben ik om te zeggen dat het dan geen echte/ware liefde is?

Hier ook heel gelukkig, 3 jaar samen, 2 katten, lekker appartementje. <3
En bovendien doen we samen onze sport <3

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:54

Ik geloof eigenlijk niet meer in de ware liefde, maar ik ben nu wel ernstig verliefd.
Voor altijd, I donno, het voelt nu wel goed!

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:00

Ess_Ramona schreef:
Ik geloof eigenlijk niet meer in de ware liefde, maar ik ben nu wel ernstig verliefd.
Voor altijd, I donno, het voelt nu wel goed!


Heerlijkt toch... lekker van genieten dat gevoel... :o

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:07

De eerste keer dat ik met hem sprak had ik het gevoel 'ja dit kan hem wel eens zijn'.. 2 maanden elkaar nietgezien en toen ik hem tegen kwam op eerste college dag, zijn we uit college gelijk door op date gegaan :P absoluut geen makkelijke relatie... regelmatig felle ruzie... maar vertrouw hem volledig en onze relatie kent eigenlijk geen jaloezie.. mag gewoon tijdens uitgaan nog nummers scoren hahahaha ~~}> ik zie me oud worden met hem, maar vind belangrijkste om niets te overhaasten en van het nu te genieten

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:10

Jaaaa, eindelijk eens een leuk positief topic over relaties! *\o/*

Ik ben inmiddels bijna 10 jaar samen met mijn ware liefde, daar ben ik écht van overtuigd :) We zijn in mei dit jaar getrouwd en inmiddels in verwachting van een kindje <3 Ik ben na al die jaren nog steeds ontzettend gelukkig met hem. Eigenlijk is het stukje van Ayasha wel heel herkenbaar. We hebben onze eigen dingen, op z'n tijd eens een discussie.. Maar als ik hem zie word ik nog steeds zoooo blij :D Ik heb dan ook totaal geen behoefte aan flirten of contact met andere mannen. Begrijp dus ook nooit zo goed hoe iemand in een niet-monogame relatie kan zitten. Maar goed, misschien ben ik daar gewoon te ouderwets/niet het type voor! ;)
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 28-09-16 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 11:12

MelanieB schreef:
Och weer zo heerlijk die vooroordelen. |o
Leven en laten leven, als het niet in jouw straatje past is het niet per definitie niet goed.
Ik zou het ook niet kunnen, maar wie ben ik om te zeggen dat het dan geen echte/ware liefde is?

Hier ook heel gelukkig, 3 jaar samen, 2 katten, lekker appartementje. <3
En bovendien doen we samen onze sport <3

Hé een dorpsgenoot! :D

Leuk om te lezen hoe gelukkig iedereen hier is met zijn partner en hoe jullie elkaar hebben leren kennen.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:10

Wat een heerlijk positief topic is dit <3
Super om al die lieve berichtjes te lezen! <3

Ik ben inmiddels ruim 4 jaar samen met mijn grote liefde, vanaf het eerste moment voelde het voor ons beide enorm goed en we zijn ook vrij snel samen gaan wonen. Ik ben nog steeds zo blij dat ik hem ontmoet heb en ben ervan overtuigd dat wij samen gaan blijven :j

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:14

Ik was absoluut niet van plan ooit nog aan een relatie te beginnen. Op Tinder wat gesnuffeld naar one night stands en toen kwam ik iemand tegen die perfect bij me bleek te passen!
Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder, wonen we ongeveer 1,5 jaar samen en is ze echt mijn puzzelstukje gebleken.
Echt wel eens ups en downs, ons leven is gewoon nogal intensief, maar we staan er nog steeds!

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:15

Wat leuk om ook eens een keer zo'n topic tegen te komen :D
Ik ben nu 3 jaar samen met mijn vriend, volgens mij toch wel mijn echte ware liefde <3
Ik ben 21 en hij is 25 jaar oud.
We wonen inmiddels alweer 1,5 jaar samen en ik ben nu 4 maanden zwanger :) Trouwen staat nog niet op de planning, we vinden het zo ook wel prima maar we zijn superdol op elkaar en als het aan mij ligt worden wij samen 100 <3
Laatst bijgewerkt door Goudlokje1 op 28-09-16 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt