.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt


Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: "Oh wat ben je zielig"....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:10

Wat ik me af vraag is of jijzelf ook psychische hulp hebt? Ik bedoel dit niet vervelend hoor maar ik heb het idee dat jij al die kleine dingen teveel aantrekt en het zo helemaal niet bedoeld wordt. Maar zoals je zelf zegt ben je erg negatief ingesteld op het moment en probeer je daar uit te komen. Ik merk de negativiteit in je verhaal, je vat alles te persoonlijk op heb ik het idee...

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: "Oh wat ben je zielig"....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:29

Ja wist niet of dat ook psychische begeleiding was maar wel dus :)

Snap wel dat je moeder het niet makkelijk maakt, maar ik denk zelf dat je dat niet kan veranderen. Ik denk het soort type van je moeder wel te kennen. Mijn vriend zijn moeder komt aardig overeen en mijn vriend voelt zich dan weer net als jou op het moment dat die twee bij elkaar zijn.

Ik vind wel dat jij de reactie over de bios had moeten negeren, nu zoek jij imo de makkelijkste oplossing voor jezelf en dat is niet mee gaan. Je had haar reactie moeten vergeten en gewoon moeten gaan. Ik weet zeker dat je dan een leuke dag gehad had en het had je al de ellende wat je nu gehad hebt bespaard.

Makkelijk praten van mij hoor, ik snap dat het in werkelijkheid heel moeilijk is voor je maar probeer er wel iets mee te doen.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:44

Afstand nemen van je moeder, dus haar niet laten komen als ze zelf wil maar als jij wil.
Niet te veel dingen op 1 dag doen, dat kan je niet aan nu.
Hou eens een dagboek bij hoe je je voelt die dag en wat je doet wie je hebt gesproken enz.
Als je moeder komt niet ingaan op emotie zaken hou het oppervlakkig en spreek duidelijk af dat ze bv 1 uurtje mag komen en daarna weer moet gaan, zet een wekker oid.

Je kan niet goed voor jezelf opkomen of duidelijke grenzen stellen waardoor "gesprekken" met je moeder ontaarden in ruzie.
Voorkom dit door niet op klaagzang ed van je moeder in te gaan maar doe dit zelf ook niet hou het gesprek luchtig over niks dingen.

En als er over de telefoon gedoe komt gewoon zeggen Mam ik hang op dit gaat niet goed en een volgende keer er rustig over praten lukt dit niet het gesprek afkappen.

Dat je graag wil zorgen prima maar zorg dan eerst voor jezelf anders gaat het nooit wat worden.
Blijkbaar "zeur" je zelf ook meer dan je denkt gezien de reactie van je ex probeer dit te voorkomen, voel je niet zielig maar onderneem.

Misschien niet heel aardig allemaal maar dan kom je er niet zorg dat je weer de juiste hulp krijgt.
Je was aardig op weg maar door ruzie met je moeder val je terug en kan je weer beginnen en dit is zonde van je energie.
Probeer duidelijk te zijn zonder onaardig te zijn of te "zeuren" dan kom je er wel want je weet heel goed waar het niet goed gaat en wat je wil.
Voor je antwoord geeft tel tot 10 denk na en geef dan antwoord.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:57

Wat begrijp je niet?
Misschien kan ik het uitleggen

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:59

Het leven van een hsp-er valt niet mee, helemaal niet in stress situaties. Als moeder van een hsp-er herken ik wel wat. Hoe moelijk ook, probeer een beetje afstand te nemen. Dat houd niet in geen contact maar minder. Ik weet niet of je moeder hsp bevat, anders nog eens rond de tafel en probeer uit te leggen wat het ongeveer inhoud. Probeer op een rustige manier je grenzen aan te geven. Dat je idd die rust in je hoofd nodig hebt. En probeer je grenzen ook aan te houden.
Superknap trouwens dat je je eetprobleem aanpakt!!

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: "Oh wat ben je zielig"....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:22

Nee hoor j komt niet bot over. ;) maar het verleden moet je laten gaan. Dat je moeder dingen gezegd heeft die bij jou zwaar vallen snap ik, maar probeer dat te vergeten. Denk je dat je moeder wilt dat jij door haar foute woorden je zo voelt? Ik denk het niet. Je moeder flapt er misschien regelmatig dingen uit die zij vast niet zo bedoeld. Daarom zeg ik, trek het je niet persoonlijk aan en probeer dat te vergeten.

Mijn vader zegt altijd, leef om gelukkig te zijn. Waarom zou je dan door iets wat iemand tegen je zegt je zo ongelukkig gaan voelen? Sta er boven kijk vooruit je bent sterk en trek het je niet aan. Ga voor de mooie momenten.

Daarnaast lijkt het me inderdaad voor jou wel verstandig niet al teveel met je moeder om te gaan, maar gewoon een keer in de maand iets leuks doen oid en het daarbij laten :)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: "Oh wat ben je zielig"....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:32

Je hoeft voor mij geen sorry te zeggen, je komt niet bot over ;) niet zo onzeker zijn :))

Hmm als je elkaar nog maar 1x in de maand ziet en het loopt dan zo... Tja, dat is niet makkelijk. Hoelang zien jullie elkaar? Ligt het misschien daaraan?

En anders gewoon tegen je moeder zeggen dat je tijd voor jezelf nodig hebt en pas weer wat met elkaar afspreken als jij alles voor jezelf weer op een rijtje hebt?

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:44

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: "Oh wat ben je zielig"....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:17

Blijkbaar wil je geen uitleg dat is prima ik hoop dat je eruit komt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:13

rumay schreef:
Afstand nemen van je moeder, dus haar niet laten komen als ze zelf wil maar als jij wil.
Niet te veel dingen op 1 dag doen, dat kan je niet aan nu.
Hou eens een dagboek bij hoe je je voelt die dag en wat je doet wie je hebt gesproken enz.
Als je moeder komt niet ingaan op emotie zaken hou het oppervlakkig en spreek duidelijk af dat ze bv 1 uurtje mag komen en daarna weer moet gaan, zet een wekker oid.

Je kan niet goed voor jezelf opkomen of duidelijke grenzen stellen waardoor "gesprekken" met je moeder ontaarden in ruzie.
Voorkom dit door niet op klaagzang ed van je moeder in te gaan maar doe dit zelf ook niet hou het gesprek luchtig over niks dingen.

En als er over de telefoon gedoe komt gewoon zeggen Mam ik hang op dit gaat niet goed en een volgende keer er rustig over praten lukt dit niet het gesprek afkappen.

Dat je graag wil zorgen prima maar zorg dan eerst voor jezelf anders gaat het nooit wat worden.
Blijkbaar "zeur" je zelf ook meer dan je denkt gezien de reactie van je ex probeer dit te voorkomen, voel je niet zielig maar onderneem.

Misschien niet heel aardig allemaal maar dan kom je er niet zorg dat je weer de juiste hulp krijgt.
Je was aardig op weg maar door ruzie met je moeder val je terug en kan je weer beginnen en dit is zonde van je energie.
Probeer duidelijk te zijn zonder onaardig te zijn of te "zeuren" dan kom je er wel want je weet heel goed waar het niet goed gaat en wat je wil.
Voor je antwoord geeft tel tot 10 denk na en geef dan antwoord.
Succes


Ik vind het in elk geval een goede post, jammer dat TS je post niet begrijpt.

koeien op de weg...

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:54

Ah wat rot! Helaas geen tips maar sterkte! :(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Astrid_Brann, Callisto04, F_Orumster, Frummel01, maitestar23, PlukenKrul, Tessaaa, xSCWx, Zomer en 53 bezoekers