Kinderen in Sauna

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:49

Ik stoor me ernstig aan de enorme hoeveelheid gespuis in de sauna's. Verstoren de rust, en vind het eigenlijk ook gewoon ongepast.
Maak aparte dagen dat kinderen mee mogen, zelfde als dat er speciale dames dagen zijn en in sommige ook aangeklede dagen.
Al vraag ik me dan ook wel af, waarom zijn er geen mannen dagen in sauna's?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:51

Woogy schreef:
Al vraag ik me dan ook wel af, waarom zijn er geen mannen dagen in sauna's?

Omdat er veel meer vrouwen zijn die samen (een dagje) naar de sauna gaan.
Vrienden die samen wat gaan doen gaan zelden samen naar de sauna.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:04

Brainless schreef:
Woogy schreef:
Al vraag ik me dan ook wel af, waarom zijn er geen mannen dagen in sauna's?

Omdat er veel meer vrouwen zijn die samen (een dagje) naar de sauna gaan.
Vrienden die samen wat gaan doen gaan zelden samen naar de sauna.


Maar altijd als ik naar een sauna ga is het behoorlijk 50-50 wat er loopt, en echt niet allemaal naar stellen die erheen gaan.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:21

Hier in finland is het bijna altijd apart. En op de gemengde dagen zijn er alleen mannen. Ik ga hier bijna twee keer per week en het is heerlijk. Volgens mij gaan kinderen hier ook wel, maar zijn zoveel saunas dat er niemand last van heeft.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:28

Woogy schreef:
Ik stoor me ernstig aan de enorme hoeveelheid gespuis in de sauna's. Verstoren de rust, en vind het eigenlijk ook gewoon ongepast.
Maak aparte dagen dat kinderen mee mogen, zelfde als dat er speciale dames dagen zijn en in sommige ook aangeklede dagen.
Al vraag ik me dan ook wel af, waarom zijn er geen mannen dagen in sauna's?


Gespuis?
Sorry maar dat jij geen kids hebt of wilt hoeft niet te betekenen dat je die van een ander gespuis kan gaan noemen, vind ik geen normale term. (en nee ik heb geen kinderen, bewuste keuze).

Ben een regelmatige saunaganger met mijn partner maar ben eerlijk gezegd nog nooit een kind tegen gekomen. Misschien scheelt het dat wij vaak in het luxere segment gaan. Kan mij voorstellen als het een sauna is aan een zwemparadijs dat je eerder kinderen tegen komt.

Ik heb er geen moeite mee. Man of vrouw, jong of oud, verstandelijk beperkt of niet, als iedereen zich maar volgens de regels gedraagt, kom er voor mijn rust en kan mij wel storen aan een ieder die met luide stem daar zijn mening loopt te verkondigen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:28

Mijn ouders namen mij vroeger ook mee naar de sauna, maar pas vanaf de middelbare school leeftjjd. En dat had een reden: mensen komen voor hun rust, om te ontspannen en om zich mentaal en lichamelijk op te laden. Dat hebben mijn ouders mij ook heel duidelijk gemaakt.

Tegenwoordig geldt een leeftijdsgrens bij die sauna (waar ik nog steeds naartoe ga) en volgens mij is die in het leven geroepen, nadat ik jaaaaaren geleden tijdens het zwemmen een grote keutel zag drijven naast me.. Ja, echt waar.

Ik vind niet dat jonge kinderen in een sauna thuis horen. Waarom? Omdat kinderen nog geen goed besef hebben van rekening houden met hun omgeving en de consequenties van hun gedrag nog niet goed kunnen inschatten. Daarbij vraag ik me af of je een kind echt een plezier doet met de sauna. Waarom niet lekker naar een zwembad of speeltuin gaan, waar een kind heerlijk kind kan en mag zijn?

,

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:34

MarliesV schreef:
Woogy schreef:
Ik stoor me ernstig aan de enorme hoeveelheid gespuis in de sauna's. Verstoren de rust, en vind het eigenlijk ook gewoon ongepast.
Maak aparte dagen dat kinderen mee mogen, zelfde als dat er speciale dames dagen zijn en in sommige ook aangeklede dagen.
Al vraag ik me dan ook wel af, waarom zijn er geen mannen dagen in sauna's?


Gespuis?
Sorry maar dat jij geen kids hebt of wilt hoeft niet te betekenen dat je die van een ander gespuis kan gaan noemen, vind ik geen normale term. (en nee ik heb geen kinderen, bewuste keuze).

Ben een regelmatige saunaganger met mijn partner maar ben eerlijk gezegd nog nooit een kind tegen gekomen. Misschien scheelt het dat wij vaak in het luxere segment gaan. Kan mij voorstellen als het een sauna is aan een zwemparadijs dat je eerder kinderen tegen komt.

Ik heb er geen moeite mee. Man of vrouw, jong of oud, verstandelijk beperkt of niet, als iedereen zich maar volgens de regels gedraagt, kom er voor mijn rust en kan mij wel storen aan een ieder die met luide stem daar zijn mening loopt te verkondigen.


Gespuis ja, kinderen die krijsend rondrennen door de gangen, alsof ze in het tikibad rondspringen en bleren in de baden, dat is voor mij gespuis en geen opgevoed fatsoenlijk kind.
Ik ben in tal van sauna's geweest, en nooit bij een die aan een zwemparadijs vast zit. Degene waar we ze tegenkwamen gaan we nooit meer terug.
Een dag sauna is voor ons ontspannen en even niks moeten. Hoofd tot rust brengen...dat wordt vrij lastig met krijsend onopgevoed gespuis

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:39

Ik ben maar in 1 sauna kinderen tegengekomen, en dat was al niet het type sauna zijn waar ik voor mn rust heen ga, uiteindelijk had ik van de tetterende volwassenen meer last dan van die paar kinderen die er waren :') Zelf zou ik mn kinderen niet gauw meenemen naar de sauna. Nou zijn ze nu sowieso nog te jong, maar ook als ze ouder zijn ook niet, dat is mooi het ontspannen kinderloze uitje met mn man :D

Overigens werd er opgemerkt dat groepen mannen niet naar de sauna gaan, maar ik kom altijd juist veel groepen mannen tegen :j

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:33

Woogy schreef:
Ik stoor me ernstig aan de enorme hoeveelheid gespuis in de sauna's. Verstoren de rust, en vind het eigenlijk ook gewoon ongepast.
Maak aparte dagen dat kinderen mee mogen, zelfde als dat er speciale dames dagen zijn en in sommige ook aangeklede dagen.
Al vraag ik me dan ook wel af, waarom zijn er geen mannen dagen in sauna's?



dan vraag ik mij af waarom je je juist ergert aan gespuis,
immers dat is de verantwoording van het beheer van de sauna..
dan zou ik mij eerder ergeren aan de eigenaren/management van zo'n sauna en er voortaan niet meer komen?

gespuis betekent overigens 'slechte mensen'. Dus als je daar kinderen onder rekent, schaar ik mij bij een eerdere reactie.. op z'n minst een beetje vaag. gespuis zijn bijvoorbeeld dieven, vandalisten en erger.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 27-09-16 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:36

elenaMM77 schreef:
Woogy schreef:
Ik stoor me ernstig aan de enorme hoeveelheid gespuis in de sauna's. Verstoren de rust, en vind het eigenlijk ook gewoon ongepast.
Maak aparte dagen dat kinderen mee mogen, zelfde als dat er speciale dames dagen zijn en in sommige ook aangeklede dagen.
Al vraag ik me dan ook wel af, waarom zijn er geen mannen dagen in sauna's?



dan vraag ik mij af waarom je je juist ergert aan gespuis,
immers dat is de verantwoording van het beheer van de sauna..
dan zou ik mij eerder ergeren aan de eigenaren/management van zo'n sauna en er voortaan niet meer komen?


Omdat je het personeel aanspreekt en die komen met 'we zullen kijken of we de ouders ergens kunnen vinden en aanspreken'.
Als ouder zou ik me doodschamen als m'n kinderen zich misdragen in het openbaar, maar de dag dat ik in die sauna was, leken de kinderen achtergelaten als op een crèche...

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:37

woogy, maar dan is het toch de fout van de sauna als ze de boel niet in het gareel kunnen houden?

zoals jij het beschrijft, met bijbehorende benaming, vind ik het zo ernstig klinken, dat ik zulke sauna's nooit meer zou bezoeken.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:44

Woogy, hoe vaak is dat voorgekomen dan dat je schreeuwende/rennende kinderen in de sauna bent tegen gekomen?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:00

En welke sauna is dat? Zou ik ook niet fijn vinden ook al heb ik zelf Kids, maar wanneer die zich zo zouden gedragen (zijn nu nog veel te jong m.i.) zou ik er wat aan doen.

Koos paardloos :(

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:06

Bij ons in de Beemster is er 1x in de maand op zondag van 9.00 tot 12.00 uur familie ochtend.
Vanaf 11.00 uur mogen de andere gasten er ook bij maar dan kiezen ze er voor dat er dus nog kinderen zijn.

Die van mij (6 en 8 jaar) vinden het heerlijk maar ik hou ze in het gareel. Geen duikbrillen, snorkels of flippers mee. Gewoon gedragen, geen bommetje etc. (al zouden ze dat wel willen doen in het koude bad :') )

Sommige ouders laten hun grut rond lopen en gaan zelf de sauna in, vind ik ook niet fijn.

Op zoek naar de zon!!!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:17

2 keer meegemaakt in 2 verschillende sauna's waarbij ik de naam liever niet noem gezien ik dat niet netjes vind tegenover de bedrijven, we waren bij beide sauna's eerder geweest en toen waren er geen kindertjes.
1 van de keren was op eerste kerstdag. We hadden wel degelijk drukte verwacht, maar het leek wel een speeltuin. Lekker hangen in het bubbelbad? 4 kindertjes die inderdaad bommetjes deden, tikkertje in het bad. bommetjes en duiken in de dompelbaden, rondrennen door de gangen en douches een hoop gekrijs en getetter...Is dat fout van het personeel? Of de ouders die het kennelijk niet kon verrotten wat hun spuiten deden?
Als ze mak zijn heb ik er weinig moeite mee.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:28

Mak of niet. Ze moeten luisteren.
Net als bij paarden :P

Op zoek naar de zon!!!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:30

Woogy schreef:
2 keer meegemaakt in 2 verschillende sauna's waarbij ik de naam liever niet noem gezien ik dat niet netjes vind tegenover de bedrijven, we waren bij beide sauna's eerder geweest en toen waren er geen kindertjes.
1 van de keren was op eerste kerstdag. We hadden wel degelijk drukte verwacht, maar het leek wel een speeltuin. Lekker hangen in het bubbelbad? 4 kindertjes die inderdaad bommetjes deden, tikkertje in het bad. bommetjes en duiken in de dompelbaden, rondrennen door de gangen en douches een hoop gekrijs en getetter...Is dat fout van het personeel? Of de ouders die het kennelijk niet kon verrotten wat hun spuiten deden?
Als ze mak zijn heb ik er weinig moeite mee.



Allereerst van de ouders, die hadden ze onder controle moeten houden.
Maar direct daarna van het saunapersoneel.. die moeten ingrijpen, ouders waarschuwen, ouders + nageslacht verwijderen als het doorgaat..

feit dat je dus last van ze gehouden hebt, is een directe schuld van het saunapersoneel.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:31

Dat vind ik ook. Ze zouden mij in die sauna's nooit meer zien en ik zou een mail sturen met klacht...

Koos paardloos :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:33

Woogy schreef:
2 keer meegemaakt in 2 verschillende sauna's waarbij ik de naam liever niet noem gezien ik dat niet netjes vind tegenover de bedrijven, we waren bij beide sauna's eerder geweest en toen waren er geen kindertjes.
1 van de keren was op eerste kerstdag. We hadden wel degelijk drukte verwacht, maar het leek wel een speeltuin. Lekker hangen in het bubbelbad? 4 kindertjes die inderdaad bommetjes deden, tikkertje in het bad. bommetjes en duiken in de dompelbaden, rondrennen door de gangen en douches een hoop gekrijs en getetter...Is dat fout van het personeel? Of de ouders die het kennelijk niet kon verrotten wat hun spuiten deden?
Als ze mak zijn heb ik er weinig moeite mee.


Heb ik ook drie keer meegemaakt. Ook een keer kinderen die bezoekers gingen natspuiten met een waterslang. Ouders zaten intussen in een sauna. We gingen vast naar dezelfde sauna's, haha. Ik ga daar ook niet meer heen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:35

Woogy schreef:
2 keer meegemaakt in 2 verschillende sauna's waarbij ik de naam liever niet noem gezien ik dat niet netjes vind tegenover de bedrijven, we waren bij beide sauna's eerder geweest en toen waren er geen kindertjes.
1 van de keren was op eerste kerstdag. We hadden wel degelijk drukte verwacht, maar het leek wel
een speeltuin. Lekker hangen in het bubbelbad? 4 kindertjes die inderdaad bommetjes deden, tikkertje in het bad. bommetjes en duiken in de dompelbaden, rondrennen door de gangen en douches een hoop gekrijs en getetter...Is dat fout van het personeel? Of de ouders die het kennelijk niet kon verrotten wat hun spuiten deden?
Als ze mak zijn heb ik er weinig moeite mee.



Allereerst van de ouders, die hadden ze onder controle moeten houden.
Maar direct daarna van het saunapersoneel.. die moeten ingrijpen, ouders waarschuwen, ouders + nageslacht verwijderen als het doorgaat..

feit dat je dus last van ze gehouden hebt, is een directe schuld van het saunapersoneel.

Twee keer, bij twee verschillende sauna's waarvan tenminste 1x op een topdrukte dag (dan moet je sowieso niet voor de rust gaan.. dan ga je voor de gezelligheid en drukte.. want het is dan een compleet kippenhok.. kinderen of niet), vind ik incidenten..

eigenlijk dus slechts 1 incident en 1 verkeerd gekozen dag..
ik verwachte heel wat anders bij:

Ik stoor me ernstig aan de enorme hoeveelheid gespuis in de sauna's.

overigens zijn er apparte dagen om 'te kwekken en te babbelen en wat minder rustig te zijn' in een sauna.. Die heten kerstperiode en andere feestdagen lol, dan is er toch geen houden aan

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:47

Ik ben vroeger ook meegenomen naar de sauna. Wel op familiedagen. Volgens mij was dat een zondag in de maand.
We waren wel wat drukker als de gemiddelde bezoeker ;) maar als er mensen zwommen in het grote bad gingen wij geen bommetje doen oid. Meestal waren er wel meerdere kinderen waar we dan mee speelden. De volwassenen die er waren, waren meestal de ouders daarvan.
Meestal waren we een uurtje in de sauna en gingen we daarna naar de lees- en tv kamer met een vruchtenbowl waar we allemaal disneyfilms op VHS keken :D

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:53

2 keer dat ik er echt last van had, andere keren word ik gewoon niet blij van kinderen, voel me dan wat ongemakkelijker.
Op een dag als eerste kerstdag lijkt het me ook niet heel geschikt om kinderen mee te zeulen lijkt mij toch? Was toen dat we een dag weg wilden en zin hadden in sauna, je verwacht dan op een eerste kerstdag rumoer en drukte, maar niet dit.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:12

_Nadia_ schreef:
hoe zou een zwemluier volgens jou dan plas moeten tegen houden maar niet al het zwembadwater opzuigen?

Beelddenker ziet een kind voor zich dat met een beteuterd gezicht en een meer dan overvolle luier naar een leeg zwembad staat te kijken :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bianca_v_s, cissy, fleurtjeuh, Hollyleaves, Jennii92, Kairos, laran, Leo, limagirl, maessie, Missy_, Mo_86, Nathachou, Nicjuh_, Sanne_zepp, Steenbok12, Sterrendief, Telpeva en 179 bezoekers