Kinderen in Sauna

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:28

RoodZonnetje schreef:
Ik mag toch hopen dat personeel overlast door kinderen net zo aanpakt als overlast door volwassenen?
Vraag me af hoe gezond het voor de ontwikkeling van kinderen is, de sauna?



Wat zou het dan kunnen betekenen voor de ontwikkeling van kinderen?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:38

Ik zag laatst ook twee kinderen in de sauna, de Zwaluwhoeve. Papa, mama, dochter en zoon. Zaten rond de leeftijd van 12 jaar en was een blote billen dag... Vond het maar een beetje vreemd. :+ Had geen last van ze, maar ik moest er toch echt nog niet aan denken op die leeftijd... Al helemaal niet naakt..
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 25-09-16 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:38

ga hier regelmatig naar de sauna,
kom af en toe kinderen tegen..

niets aan de hand, meesten zijn gewoon rustig en geinstrueerd (en gewend) dat het een 'rustplek' is..
spelen doe je thuis, relaxen en stil zijn in de sauna, praten doe je zachtjes en rustig.

1x meegemaakt dat een kinderstem ineens schel opklonk, moeder nam gelijk het jongetje apart:
we hadden afgesproken, dat we zachtjes zouden zijn..

gelijk opgelost..

en anders zou ik het gewoon even melden bij het saunapersoneel zodat die de ouders kunnen aanspreken..


Ik heb echt nog nooit kinderen onder de 6 jaar aangetroffen in een sauna.. Met een zuigling of peuter in de sauna gaan zitten is zelfs gevaarlijk voor het kind in kwestie.. En een regulier zwembad is toch een heeeeeeeeeeeeeel stuk goedkoper dan de sauna..

jongste kinderen die ik heel sporadisch zie zijn 6-7 jaar en zijn ook dezelfde.. Meesten zijn de 10 wel gepasseerd, omdat er gewoon nog niet genoeg rust in zit..


denk dan ook dat degene die over de zwembadluier sprak het over een zwembad had en niet een sauna.. kan mij niet indenken waarom je een kleuter of jonger mee zou willen nemen, neigt bijna naar kindermishandeling met die warmte en dan ook nog rustig moeten zijn.


_Ekenna schreef:
Ik zag laatst ook twee kinderen in de sauna, de Zwaluwhoeve. Papa, mama, dochter en zoon. Zaten rond de leeftijd van 12 jaar en was een blote billen dag... Vond het maar een beetje vreemd. :+


blottebillendag? :') :') :')


Merk wel dat de jongeren tegenwoordig weer een stuk preutser zijn geworden dan vroegah,
wat 'naakt' zijn betreft.. in een sauna ben je 'naakt' het hele 'zwemkledingdag' laat mij al gewoon rillen daar ga ik niet heen.. zo onhygienisch..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 25-09-16 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:39

_Ekenna schreef:
Ik zag laatst ook twee kinderen in de sauna, de Zwaluwhoeve. Papa, mama, dochter en zoon. Zaten rond de leeftijd van 12 jaar en was een blote billen dag... Vond het maar een beetje vreemd. :+

Wat vond je gek?

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:41

Als jonge tiener ben ik een keer met een klasgenootje meegegaan, dat was leuk. Sowieso ben ik geen ik-spring-als-bommetje-in-het-water-persoon dus zo'n rustige plek had voor mij wel iets.

Echt kleine kinderen horen er imo niet echt. Zeker geen kinderen die niet zindelijk zijn, dat vind ik ook niet hygiënisch. Sowieso begrijp ik niet wat een kind op die leeftijd eraan heeft.
Andere kinderen, daar kan ik me enkel druk om maken als ze lawaai maken, rennen, in het bad springen, etc...

De op één na laatste keer was er gelijk met ons een groep mentaal gehandicapte volwassenen. Begeleiding trok zich er niks van aan en ging gewoon luieren in de ligzeteltjes, terwijl er twee in de jacuzzi langs de onze aan het seksen waren.
Kan je verzekeren dat dàt ook absoluut niet fijn was. Uitbaters konden er ook absoluut niet mee lachen dat de begeleiders daar niet bij waren. Iedereen heeft imo recht op ontspanning, echt waar, maar er moet wel fatsoen en hygiëne zijn, of dat moet alleszins bewaakt worden.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:49

als ze aan het seksen slaan worden ze in nederland uit de sauna gezet, gehandicapt of niet Tieneke..
huisregels.. en daar mag je dan wat mij betreft de uitbaters op wijzen hoor ;)..

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet prettig vind om mijn saunadag te delen met een groep geestelijk gehandicapten.. soms is een al voldoende..

kunnen ze niets aan doen, maar er is soms weinig controle over volume en energie die er in een stem/uitroep verscholen ligt en sommigen zijn dan ook nog eens kwetterziek..

kunnen ze niets aan doen, maar vind het geen geschikt 'gemengd' uitje.. dan kunnen ze beter een sauna afhuren voor een paar uurtjes.. worden ze niet gestoord (of aangestaard of geirriteerd nagekeken) en ze kunnen zich dan ook uitleven als ze die behoefte voelen. klinkt heel banketstaaf, vind het nergens anders een 'probleem', maar mijn saunaplezier lijdt er dan wel onder (uberhaupt onder kwetteraars en te hoog of te hard volume.. maar normaal kun je mensen erop aanspreken en zijn ze verantwoordelijk voor hun eigen gedrag).

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:54

elenaMM77 schreef:
denk dan ook dat degene die over de zwembadluier sprak het over een zwembad had en niet een sauna.. kan mij niet indenken waarom je een kleuter of jonger mee zou willen nemen, neigt bijna naar kindermishandeling met die warmte en dan ook nog rustig moeten zijn.


Nope, een echte sauna, waar normaal niet eens badpakdagen gehouden worden, omdat ze textiel onhygiënisch vinden.
Heb het kind niet in een sauna zelf gezien, dat niet, wel in de verschillende baden. Kruidenbaden, bubbelbaden met verschillende geurtjes, extra warm bad en gewoon zwembad. En volgens mij wordt bij de baden ook altijd rust geboden, tenminste wel bij de sauna waar ik tegenwoordig (na verhuizing) kom. Daar zijn kinderen onder de 12 ook niet toegestaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:55

Ik keek er de eerste keer ook raar van op maar meisje deed gewoon fijn mee. Maar een andere keer liepen er twee jongens van 14 en ja die liepen gewoon echt hun ogen uit te kijken :D dat vond ik wel minder ja.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:56

Ja ik had ook wel strengere controle verwacht, het was toch een groep van +-10 mensen met Down. Het gepraat viel al bij al heel goed mee, dus dat verraste wel in de positieve zin. Maar toen het seksen "plaatsvond" met duidelijk zichtbaar geslachtsorgaan ( :+ ) ging het er wel echt over. En dan heb je er weinig plezier nog aan.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:59

Maar Tieneke, zijn die mensen er niet uitgezet? Ik zou dan echt stampij maken, geloof ik..
Net als dat ik het eens heb gemeld dat 2 dames foto's aan het maken waren. Vooral van elkaar, maar dan nog. Dat ontneemt mij mijn gevoel van ontspanning en privacy.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:01

poes schreef:
Ik keek er de eerste keer ook raar van op maar meisje deed gewoon fijn mee. Maar een andere keer liepen er twee jongens van 14 en ja die liepen gewoon echt hun ogen uit te kijken :D dat vond ik wel minder ja.


lekker laten kijken :')
en doodleuk vragen:

kun je het zien, of moet ik er even anders voor gaan zitten voor jullie?

wedden dat je ze de rest van de dag niet meer ziet?

tuurlijk, zul je er echte durfal jongens van 14 tussen hebben zitten die puur om het kijken komen,
maar de meesten zijn saunagangers, en de andere 'stoere' gasten die zijn er te schijterig voor kijken liever op de pc naar filmpjes..

ze kijken maar raak, zolang ze nergens aankomen.. en als de boel trots en fier overeind komt, zou ik ze nog rustig aanraden om even in het dompelbad te springen omdat ze wat voor gek lopen.
zou ik niet zeggen tegen een viertienjarige jongen die saunaganger is en per ongeluk wat 'volloopt'. kan gebeuren ook bij een 40+er

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:03

De sauna waar ik wekelijks naar toe ga zijn kinderen in alle leeftijden welkom zolang ze zich aan de voor iedereen geldende regels houden. Heb nog nooit last van ze gehad

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:05

Dreamybol schreef:
Maar Tieneke, zijn die mensen er niet uitgezet? Ik zou dan echt stampij maken, geloof ik..
Net als dat ik het eens heb gemeld dat 2 dames foto's aan het maken waren. Vooral van elkaar, maar dan nog. Dat ontneemt mij mijn gevoel van ontspanning en privacy.


Ik weet het niet. We zijn het toen onmiddellijk gaan melden en zijn dan vertrokken. Ze gingen er zeker op reageren, maar wat ze dus gedaan hebben, weet ik niet. Maar ze waren ook duidelijk dat de begeleiders bij de mensen moesten blijven en dat dit dus absoluut niet door de beugel kon.
Onze ontspanning was wel weg, dus daarom zijn we vertrokken.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:06

Ja, dat snap ik. Wel zonde en vreselijk balen, je bent voor entree toch gauw rond de 30 euro pp kwijt. Hoop dat je gecompenseerd bent door de eigenaar!

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:10

Nou nee hoor, maar we zijn sindsdien alleszins niet meer geweest daar. Privésauna is het nu voor ons. Veel duurder, maar je bent tenminste op je gemak.
We hebben vlakbij een hele leuke b&b met privésauna, echt zalig. 's Avonds halen we pizza uit en die eten we gewoon op vanuit het bubbelbad :+ Lekker decadent :')

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:37

NatasjavE schreef:
RoodZonnetje schreef:
Ik mag toch hopen dat personeel overlast door kinderen net zo aanpakt als overlast door volwassenen?
Vraag me af hoe gezond het voor de ontwikkeling van kinderen is, de sauna?



Wat zou het dan kunnen betekenen voor de ontwikkeling van kinderen?

Geen idee, maar bepaalde mensen mogen vanwege gezondheidsredenen niet in de sauna toch? Kinderlichaam is nog niet uitontwikkeld en wellicht is het nog niet bestand tegen zulke hitte?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:11

Dreamybol schreef:
Iris82 schreef:
Dreamybol, een zwemluier is niet bedoeld om plas tegen te houden. Dat loopt er gewoon doorheen. :+

Enkel om poep tegen te houden.


Zie je wel dat het niet hygiënisch is. Hahaha, ik dacht dat ik hier zou horen dat ik gek was en dat zo'n ding hartstikke goed werkt. :+

Krijg nu wel met terugwerkende kracht alsnog smetvrees. -O-


Als je geen blaasontsteking of andere blaasproblemen hebt is urine gewoon steriel en dus zelfs schoner dan water uit de kraan ;-)

Dochter van mijn ex was destijds 8 en ging ook wel eens met ons mee. Normaal was ze altijd heel druk, maar in de sauna juist superrelaxed.
Jonger dan dat zou ik ze zelf niet snel meenemen

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:23

Wat een verhalen... ik heb nog nooit kinderen in de sauna gezien. Ik ben zelf moeder, maar ik ga juist naar de sauna om een dagje voor mezelf en vriendinnen te hebben. Ik zou het niet heel relaxed vinden om dan kinderen (jonger dan 12 jaar) tegen te komen.

Ik heb wel gezien dat de spa hier in de buurt kinderfeestjes houdt. Dat lijkt me wel leuk. Privesauna (want buiten openingstijd), schuimparty, massage, en wel alles met badkleding aan.

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:08

Mijn broer en ik gingen ook al relatief jong mee. Wel kozen toen voor een sauna met ook een vrijetijdsbad. Daar merkte je in de sauna niets van en wij konden dmv een bandje gewoon heen en weer. Als we dan genoeg hadden van het rustig doen, gingen wij lekker rotzooien in het grote zwembad. Mijn ouders waren ook wel streng in hoe je je hoorde te gedragen in sauna's. Zo zijn wij erin gegroeid en later gingen we gewoon hele dagen mee naar saunacomplexen en wisten wij ons ook gewoon te gedragen en de sauna te waarderen. Ook het naakt zijn was bij ons nooit een probleem, we wisten immers niet beter dan dat het zo hoorde. Ik vind kinderen in sauna's dus ook geen enkel probleem, als ze zich maar rustig gedragen. Daar vind ik de ouders verantwoordelijk voor.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:13

Ik vind het apart hoeveel mensen het gek vinden.
Uiteraard heb ik het dan niet over echt kleine kinderen, maar vanaf een jaar of 10 ben je mentaal behoorlijk onafhankelijk.
Vanaf 12 wordt je geacht een verantwoordelijke kinderoppas te zijn.
Waarom zou je pas spontaan van sauna kunnen houden als je de volwassen leeftijd hebt bereikt?

Ik zelf vind saunas trouwens maar niets, krijg het er benauwd van.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:23

Mijn Kids mogen straks echt wel mee naar de sauna, maar wel rustig en geen bommetjes in het zwembad... ;)

Ik zie regelmatig kinderen in de sauna maar die gedragen zich prima, zouden ze dat niet doen durf ik dat best te zeggen.
Misschien ligt het er ook aan welke sauna je bezoekt.

ManonGrr

Berichten: 1448
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 07:02

Leuk om alle berichten te lezen! Wij hadden ook absoluut geen last van de kinderen hoor, ze waren inderdaad gewoon stil en rustig. Ik heb nog even de huisregels opgezocht en in deze sauna zijn kinderen vanaf 4 jaar onder begeleiding welkom. Ik moest er vroeger niet aan denken om de hele dag zo rustig te blijven maar blijkbaar zijn er andere kinderen die dat wel leuk vinden, is natuurlijk ook helemaal prima!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:17

Ik ga best met regelmaat naar een Sauna en óók naar de Wellnessboot in Mill maar zie daar sporadisch een kind en al helemaal niet waar ik last van heb.

Denk dat je inderdaad de zondagen meer kans heb op kinderen (jongeren) in de sauna. Echter de zondag is een dag dat ik zelf niet in de gelegenheid ben om te gaan, want dan ben ik vaak op buitenrit.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:40

Ik heb een keer een vrouw met een baby in de sauna zien zitten (was in een hotel). Het kindje ging enorm tekeer, echt heel hard huilen. Ik vond het heel zielig en heb zo subtiel mogelijk gevraagd of het kindje het niet te warm had. Toen zijn ze uiteindelijk maar gegaan, maar ik zal het nooit vergeten. Leek me ook geen heel slimme vrouw trouwens, volgens mij is dat hartstikke gevaarlijk voor baby's!?

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:46

Ik ging vroeger als kind ook mee naar de sauna en mijn broertje ook toen hij er oud genoeg voor was. Wij wisten hoe we ons moesten gedragen en dat was gewoon normaal voor ons. Ook het naakt zijn was doodnormaal. Maar liepen als kind zijnde ook in ons blote kont op het strand :+ Maar dat was misschien ook normaler in de jaren 90.

Ook in de pubertijd geen moeite met het naakt zijn gehad. Ik heb wel het idee dat lichaamsacceptatie makkelijker was, omdat je gewent was dat iedereen er anders uitziet en dat dat niets uitmaakt.
Ik vind dan ook mensen die voor het eerst in de sauna zijn en je van top tot teen bekijken verschrikkelijk en ongehoord. Van kinderen heb ik geen last, mits deze ook meegaan in de normale gang van zaken.