Mijn man is een T-Girl.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:38

_TS schreef:
Het geheim is trouwens net zo geheim als dat je kind niet aan anderen gaat vertellen wat jij van ondergoed aan hebt. Er is hier een traject aan vooraf gegaan, dit is niet zomaar " we hebben een geheim en daar mag je het niet over hebben" afdeling. Dit is ook niet de insteek van het topic, neem van mij aan dat we hierin niet over 1 nacht ijs zijn gegaan en zelf zeer kritsch waren in wat en hoe de zaken te vertellen.
Ze weet ook wie het nog meer weten, en dat ze het met die personen er ook over mag hebben als ze dat wilt.

Mooie is dat het voor onze dochter helemaal geen "ding" is. Niet meer of minder als het ondergoed dat iemand aanheeft. Iets waar je het niet (met iedereen) over hebt, maar ook niet iets om je voor te schamen. Ze is juist iemand die weet dat je altijd alles kunt vertellen, maar niet altijd alles tegen iedereen.

Persoonlijk vind ik dat je er wel een geheim van gemaakt hebt.Tenslotte mag ze het niet aan iedereen vertellen.Dus blijkbaar is het toch iets raars.

Ik zelf zou denk ik open zijn naar mijn vrienden of mensen die ik als vrienden beschouw,ook om het naar je dochter toe min of meer normaal te maken wat julie doen en ze niet op haar hoede moet zijn of ze zich toch niet verspreekt.

Ook denk ik niet dat je moet verwachten dat iedereen open minded over dit soort dingen gaat zijn en je zal er mischien wel (vrienden,kennissen) door verliezen.

Als je op school gewoon als(normale ) ouder verschijnt denk ik niet dat er ouders zijn die hun kind verbieden met jou kind te spelen,maar dat ligt er ook misschien aan waar je woont ik kan me voorstellen dat het in een klein dorp een groter iets gaat zijn als in Rotterdam bv.


Tieneke

Berichten: 21662
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:42

Ik denk, hoe ts het beschrijft, dat ze het meer hebben uitgelegd in de zin van privé dan als echt geheim. Sommige dingen hou je voor jezelf of binnen het gezin en hoeft niet iedereen te weten. Dat hoeft geen negatief iets te zijn.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:08

Tieneke schreef:
Ik denk, hoe ts het beschrijft, dat ze het meer hebben uitgelegd in de zin van privé dan als echt geheim. Sommige dingen hou je voor jezelf of binnen het gezin en hoeft niet iedereen te weten. Dat hoeft geen negatief iets te zijn.

Maar ts zegt ook dat dochter haar vader zo nog nooit gezien heeft en de behoefte er ook niet is omdat te doen.
Dus waarom zou je het je kind dan vertellen waarna ze er niks over mag zeggen tegen andere,
Ik vind het zo'n moeilijk gedoe om iets waarvan je zegt er totaal geen probleem mee te hebben maar aan de andere kant er zelfs met een psycholoog over gaat praten hoe dit te vertellen?
Dus blijkbaar is er wel gene.
Maak het ook niet te zwaar

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:49

Tieneke schreef:
Ik denk, hoe ts het beschrijft, dat ze het meer hebben uitgelegd in de zin van privé dan als echt geheim. Sommige dingen hou je voor jezelf of binnen het gezin en hoeft niet iedereen te weten. Dat hoeft geen negatief iets te zijn.

Niet om negatief te zijn hoor Tieneke maar een oprechte vraag;Heb je kinderen?
Kinderen zijn namelijk heel spontaan zeggen vaak wat ze denken.Ook helaas dingen die je niet altijd voor een ander wilt weten :-D.Daarbij sta je ook wel eens als ouder grandioos voor Joker.
Ik vind kinderen vragen een geheim te bewaren of expleciet dingen niet te zeggen best bezwarend je neemt een deel van hun spontaniteit weg .Bovendien als het iets geheim is zal het ook wel verkeerd zijn.

Hoe normaler jezelf over dingen doet hoe normaler kinderen het vinden.

Tieneke

Berichten: 21662
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 01:19

Of ik kinderen heb, doet niet ter zake. We waren er niet bij toen ze het verteld hebben dus het is gewoon niet zinnig om daarover negatief te blijven doorgaan: het is gebeurd.

Dat er altijd een kans is dat een kind het ergens vertelt, zullen zij natuurlijk ook wel weten.
Ik vind dat niet meteen wenselijk, maar ook niet meteen bezwarend, een kind vragen iets privé te houden. Als buitenstaander van het gezin wel, dat is absoluut not done. Maar verder denk ik dat we daar niet altijd vanuit het slechtste moeten denken...

Ik denk dat er hier veel meer van gemaakt wordt dan hoe ts en man het gebracht hebben.

Die laatste zin is logisch, maar om het kind te beschermen kan het natuurlijk wel handig zijn om haar uit te leggen dat niet iedereen het even normaal vind. Het hoe en wat blijft natuurlijk belangrijk, maar...

Nogmaals, we waren er niet bij en het is gezegd, je kan het niet terugdraaien. Het is niet alsof het uit te wissen valt.

Ts komt me hierover als iemand die het weloverwogen aanpakt. Elke ouder heeft het recht om dingen aan te pakken op de manier die zij het beste achten. Het is allemaal zo specifiek, wie zijn wij dan om dat virtueel af te keuren?

pien_2010

Berichten: 43068
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 01:50

Als mijn broer, zus of vriendin, vriend met zo'n verhaal bij me zou komen, geloof ik dat ik het niet zo boeiend zou vinden. Leven en laten leven.
Als ik er zelf per ongeluk achter zou komen, zou ik me niet geraakt voelen. Waarom? Ik loop ook niet met mijn sex leven te koop, integendeel zelfs. Er zijn gewoon zaken die privé zijn en iedereen bepaalt voor haar zelf wat ze wel of niet privé vindt. Het is wat anders als je man in de toekomst zich vaker als vrouw in het openbaar zou willen laten zien. Dat is wat anders dan besloten feesten.
Ik vind dat je dus aan niemand verantwoording schuldig bent. Je bent vrij om te bepalen wie je wel of niet op de hoogte stelt en ach als iemand er problemen mee heeft, het zij zo.
Ik geloof omdat je een dochter van 8 jaar hebt dat ik het zelf niet verder zou vertellen als een kleine intieme kring als ik die behoefte van vertellen al zou voelen. Ik vind het wel verstandig dat je haar op de hoogte hebt gesteld met een verhaal dat past bij haar kinderlijke wereld.

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 01:57

Ten eerste vind ik het fijn dat jullie samen zo je draai hebben gevonden. Dat is heel belangrijk.

Ik zou zo graag zeggen dat de hele wereld begrip heeft voor jullie hobby, maar dat is niet zo. En vanuit dat oogpunt kun je het misschien het beste bij de privé feestjes houden totdat jullie dochter volwassen is en zich hier minder mee verwant zal voelen. Ik denk dat je de gemiddelde tiener/puber niet heel blij maakt als papa verkleed gaat als vrouw in het openbaar. Wat als ze er mee wordt gepest ooit? Ik zou me dan best rot voelen als ouder, dat ik andere kinderen een onderwerp geef om haar mee te pesten.

Dus wellicht is dat een prettige tussenweg. Nu alles lekker privé houden, en tegen de tijd dat ze een stuk ouder is kunnen jullie nog vrijer zijn.

Zou er overigens mee uitkijken hoeveel "geheimpjes" je een kind laat bewaren. Ik wil het niet pedagogisch onverantwoord noemen, maar het komt flink in de buurt.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 02:09

Ik zou het heel goed vinden als jullie er gewoon openlijk mee naar buiten treden, want iedereen zou gewoon openlijk zichzelf moeten kunnen zijn. Echter is dan automatisch het antwoord op de vraag of jullie dochter hier last van kan krijgen ja.

Of dat nou zo heel erg is is een tweede natuurlijk, want het is nou eenmal zo dat er mensen zijn die een ander niet altijd zal accepteren om welke reden dan ook. Dat is de realiteit en zal ze neem ik toch aan ook wel op andere vlakken een keer mee te maken krijgen ook.

Jorex

Berichten: 9923
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:59

Mijn buurman fietst ook in een rokje Door de straat met zijn twee dochters (die zijn het al van jongs af aan gewend). Maar niet iedereen hier laat zijn kinderen meer met zijn kinderen spelen en dat vind ik sneu voor de meiden. Ikzelf kom er wel eens met mijn pony's, want ze vinden dat helemaal geweldig. Het zijn echt hele aardige mensen.

Alex en Jorie <3

Shadow0

Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:21

Apple schreef:
Alleen, waarom zou je dat willen delen met de rest van je familie/vrienden? Ik gebruik bewust het woord 'lastigvallen' eerder. Blijkbaar is het toch iets waar je zelf erg mee zit, anders had je dit niet onder een geheim SA gedaan. Misschien ben je er zelf toch niet zo gelukkig mee als je zelf denkt?


Wat een ontzettend rare manier van redeneren? Ze vraagt om mee te denken hoe ze om wil en kan gaan met openheid. Als je dat al volop open doet, is het geen vraag meer. Ik vind het een hele venijnige manier om dan te doen alsof iemand er zelf 'niet zo gelukkig mee is als ze zelf denkt.'

Het riekt ook een beetje naar victim blaming: als iemand zich niet prettig voelt over de reactie van anderen zou dat ineens een teken zijn van te weinig innerlijke overtuiging ofzo? Ik vind dat echt geen fijne implicatie.

Citaat:
Moet je daadwerkelijk alles willen delen met je familie/vrienden? Standjes die je leuk vind in bed? Hoe vaak je het per dag doet? Of je een pijnlijke fistel hebt (die van Edwin Evers komt nog regelmatig langs op de radio, maar is dat verder iets wat je uitgebreid gaat bespreken?). Welke kleur ondergoed je draagt?


Hier trek je het wel een bepaalde kant op: de kant van het seksuele, intieme, perverse wellicht. Terwijl je ook zou kunnen zeggen: hoe zou je het vinden als je je volledige hobby niet kunt delen? En dat houdt dan dus in: nooit een verwijzing maken naar wat je in het weekend doet, hoe spannend een bepaald optreden was. Veel mensen die paardrijden kunnen die hobby lang niet met iedereen echt delen. Maar stel dat je het helemaal verborgen zou moeten houden dat je uberhaupt wel eens in de buurt van paarden bent?

Dat heeft impact. Je kunt dan een stuk minder over jezelf delen, minder onbevangen zijn, en dat kost energie en schept afstand in contacten.
Doen alsof dat allemaal geen probleem is (en dat het delen van belangrijke dingen in je leven zou vallen onder 'lastig vallen' in plaats van een belangrijk en heel normaal aspect van sociaal contact) doet geen recht aan de situatie.

Dat geldt trouwens zelfs ook voor kleur ondergoed en fistels: als het toevallig niet ter sprake komt is dat niet erg. Maar als je het angstvallig verborgen moet houden, dus voortdurend moet opletten dat er nooit een randje ondergoed langs je broek of shirt glipt, en dat je niet kunt vertellen dat je de afgelopen weken rottige onderzoeken hebt gehad bij een arts, of baalt omdat je vanwege die fistel nu al tijden niet meer kunt paardrijden, dan wordt het ineens anders. Dan sta je ineens alleen op afstand van je omgeving, steeds waakzaam op wat je zegt en alleen maar de schijn ophoudend.

Een omgeving die dat van je vraagt is niet per se ideaal. Maar familie en via-via-kennissen kies je niet uit, en het is blijkbaar wel veel voorkomend dat we het probleem (dat toch vooral vaak bestaat uit onbehoorlijke, veroordelende en kwetsende reacties van de omgeving) grotendeels neerleggen bij degene die het overkomt.

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:21

Ik vind je verhaal duidelijk en goed :)

Jullie zijn een gelukkig gezinnetje met een relatief onbevangen geheimpje.
Overal zijn 'geheimpjes' je gaat ook iemand vertellen dat je broer een nachtbeugel moet of spraakles moet.

Als antwoord op je vraag:
Ja sommige mensen zullen hun kinderen verbieden om bij jullie te spelen en je zult 'vrienden' verliezen.
Maar weet je: who cares. Jullie leven is belangrijker dan de mening van de buren.

Sommige kinderen bij ons in het gereformeerde dorp mochten ook niet bij ons komen omdat mijn ouders katholiek zijn. Ook waren andere ouders niet blij met mij omdat ik een mening had en dat zou een slechte invloed zijn op hun dochter 8)7

Het zij zo, je hoeft niet met de hele wereld tot vriend te hebben en je zal met je openheid ook andere open-minded vrienden leren kennen :)

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:28

Heb even hierover nagedacht. Maar als ik heel eerlijk ben waarom zo "geheim" erover doen. Het is jullie ding. Schaad je er iemand mee. Nee

Kijk ik zou gewoon eerlijk zijn dat je man het fijn vind om op gepaste tijden in vrouwenkleding te lopen. Die feestjes etc waarom dat vertellen is jullie privé leven. Ik hang ook niet aan de klok hoe en wat voor liefdesleven heb. Niet dat dit "schokkend" ofzo is. Maar dit gaat de wereld niet aan.

Dat je het van de kleren verteld ook in trant van shows doen snap ik heel goed. Maar verder nee gaat niet iedereen wat aan.

Kennissen van mij doen ook aan partner ruil en hebben een dochter. Zij weet er weinig van. Doe er luchtig over een geheim prikkelt juist tot onderzoeken.

Ik heb zelf psychische aandoeningen en was bang dit te vertellen,schaamde mij ervoor. En bang dat mijn kids erop aangekeken zouden worden of dat ouders hen kinderen niet mij toevertrouwde.
Nu ben ik er open in. Leg het uit en klaar. Tuurlijk zal er wel iemand zijn die het stom eng of raar vind. Maar lekker belangrijk

En over laten spelen. Ik zou het gewoon doen. Ik wil de ouders wel altijd een keer gezien hebben, puur ga ik af op gevoel.

Ik vind het bv wel erg als er binnen word gerookt waar de kinderen bij zijn. Dan mogen ze er niet spelen. Dat is eigenlijk het enige "ding" wat ik absoluut niet wil. (En ja ik ben zelf een roker).

Arty 7juni2015 shetlandermendag Ugchelen
Milliaan ruim 10 jaar itp
in loving memory Doris,Wammes,Linsey,Lipton&Test
Vitamine P(ony)dag voor de kids (3,7,9)
trotse mama van Eachann,Connor & Caithlynn

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:11

Gillbo schreef:
Tieneke schreef:
Ik denk, hoe ts het beschrijft, dat ze het meer hebben uitgelegd in de zin van privé dan als echt geheim. Sommige dingen hou je voor jezelf of binnen het gezin en hoeft niet iedereen te weten. Dat hoeft geen negatief iets te zijn.

Maar ts zegt ook dat dochter haar vader zo nog nooit gezien heeft en de behoefte er ook niet is omdat te doen.
Dus waarom zou je het je kind dan vertellen waarna ze er niks over mag zeggen tegen andere,
Ik vind het zo'n moeilijk gedoe om iets waarvan je zegt er totaal geen probleem mee te hebben maar aan de andere kant er zelfs met een psycholoog over gaat praten hoe dit te vertellen?
Dus blijkbaar is er wel gene.
Maak het ook niet te zwaar

Dit vind ik eigenlijk ook wel. Waarom het vertellen aan een kind als ze er toch niet mee geconfronteerd wordt?
Overigens, ik zou het niet speciaal aan mensen vertellen, dan maak je het onnodig zwaar. Als het toevallig ter sprake komt, oké, maar verder heeft niemand er wat mee te maken, ook je familie niet. Jammer als ze beledigd zijn, je bepaalt zelf wat je wil delen, niet zij.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:42

Heel eerlijk, denk ik dat mensen nog steeds bekrompen zijn in dit soort 'vreemde' dingen.

Ik kan je vertellen dat ik persoonlijk zoiets heb van: doe lekker samen jullie ding, zolang jullie maar gelukkig zijn!
Maar er zijn natuurlijk wel maatschappelijke standaarden (helaas) en die gelden nogsteeds omdat mensen enorme kuddedieren zijn en heftig kunnen reageren op groepsdruk.

Ook mensen die het zelfde denken over jullie als ik, zouden in een groep bijvoorbeeld wel meer kunnen roddelen over dat jullie inderdaad afwijken. Waarom? Om zelf maar niet onderwerp van gesprek te worden.

Ik denk dat ouders inderdaad op het schoolplein liever 'gewone' ouders hebben voor hun kind om mee te spelen (met het kind van de ouders dan) en dat hun kinderen gewoon in een 'gewoon' huishouden komen met een vader en een moeder en die die rol ook op die manier vervullen. Ik denk vaak dat er veel meer schuilgaat achter de gesloten deuren dan mensen denken maar dit is denk ik wel wat er gebeurt.

Heel jammer dat het nog zo moet, maar ik zou het denk ik voor mezelf houden en hoogstens delen met mensen die het inderdaad aankunnen. Zodat andere mensen niet oordelen. Want helaas is dat nogsteeds aan de orde van de dag.

Mars

Berichten: 33250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:51

Overigens als ik er toevallig achter zou komen van een familielid oid dan zou ik me echt niet achtergesteld voelen dat dit niet met me gedeeld is. Ik zou het echt respecteren dat zoiets prive gehouden wordt. Ook van vrienden, je seksleven is iets persoonlijks, niks mis mee om daar alleen met je partner en in besloten kring mee bezig te zijn.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:56

Ik snap niet waarom het hier als iets geks wordt gezien dat de dochter van TS hierop op de hoogte is gebracht? Het lijkt mij fijner dat haar dochter hiervan op de hoogte is en weet wat er speelt, dan dat ze er straks op 15/16/17/18-jarige leeftijd achter komt. Dan wordt er verwacht dat ze een 'volwassen' reactie gegeven wordt terwijl dat misschien helemaal niet is hoe ze er op dat moment over denkt. Door het gesprek open te houden blijft het voor iedereen leuk.

Verder vind ik, hoe TS het heeft beschreven, dat er niet echt sprake is van een groot geheim dat ze mee krijgt. Eerder iets waar ze niet al te veel over moet babbelen, maar op mijn 8e had ik het met mijn ouders ook over dingen waar ik geen spreekbeurt over moest houden op school.

Birdie60

Berichten: 8396
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:56

Ik zeg maar zo ts, als je maar gelukkig bent.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:18

@Shadow: ik begrijp je post, ik trek het echter wel bewust richting het seksuele, intieme. In de OP zegt _TS immers al dat ze een open relatie heeft, dat haar man als vrouw ook zich aangetrokken voelt tot mannen en dat zij inmiddels ook een eigen vrouwelijke date heeft. Het seksuele is wel degelijk een component.

Het gaat niet om een actief LARP duo waarbij hij zich verkleed als blij elfje en zij als boze ork.

Shadow0

Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:52

Apple, je slaat wel een groot deel van mijn post over :)

En verder vind ik dat je de boel wel degelijk onnodig een bepaalde kant op trekt: de TS noemt namelijk heel nadrukkelijk GEEN standjes, maar heeft het over relaties en aantrekkingskracht.

Vertaal dat gewoon eens naar de klassieke mono-heteronorm: je bent single, en je vertelt dat je wel eens uit gaat met wat mannen. "Goh, zit er wat leuks bij?" "Nog niet echt" of "Ja, er is 1 man die ik wel beter wil leren kennen." Helemaal prima.

Of je was single en op een verjaardag komt ter sprake dat je inmiddels iemand regelmatig ziet, en dat je wel eens afspreekt. "Hoe heet 'ie, wat doet 'ie, hoe heb je hem ontmoet?"
Prima.

Op geen enkel moment komen daar zomaar seksuele details naar voren, en op geen moment wordt zo'n mededeling over 'ik zie iemand die ik wel leuk vind' opgevolgd met vragen als "Moet je daadwerkelijk alles willen delen met je familie/vrienden? Standjes die je leuk vind in bed? Hoe vaak je het per dag doet?"

Terwijl iedereen toch echt weet dat als je als single heteroseksuele vrouw een heteroseksuele man ziet die je wel leuk vindt, seks een reele optie is. (Het hoeft niet, doe vooral wat goed voelt, maar de kans is groot dat het vroeger of later wel gaat gebeuren.)

Die details hoef je allemaal niet te vertellen nee, maar jij lijkt daar impliciet de conclusie aan te verbinden dat je dan ook maar niks moet zeggen over ontmoetingen of iemand die je leuk vindt.
Grenzen die we niet opleggen aan mensen die zich gewoon 'netjes' binnen de klassieke heteroseksuele lijntjes ophouden. Dat is eigenlijk best raar.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:02

De klassieke heteroseksuele lijntjes maken mij niet zoveel uit.

Ik denk dat het voor de omgeving van de TS lastiger wordt te accepteren dat het gaat om een open relatie. Sinds de jaren 60 is er veel veranderd in de wereld. Het principe van vrije seks blijkt (oa door bv AIDS) niet zaligmakend.
Een open relatie is een stuk lastiger om te bespreken. Dan denk je misschien nog wel 3 keer na voordat je noemt dat je een leuk persoon ontmoet hebt.

Toevoeging:
Als single homo/hetero/bi etc.etc.etc. kun je namelijk best prima zeggen op je werk dat je een leuk feest had en dat je ook nog een leuk persoon hebt ontmoet waarmee je een vervolgdate hebt. Geen centje pijn.
Als je getrouwd met kind bent en je noemt dan dat je op een feest een leuk persoon hebt ontmoet waarmee je een vervolgdate hebt dan gaan de meeste wenkbrauwen wel omhoog.

En de vraag is of je dat aspect moet delen met anderen buiten je gezin.

Shadow0

Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:47

Apple schreef:
De klassieke heteroseksuele lijntjes maken mij niet zoveel uit.


Dat is simpelweg niet waar: jij kwam zelf met je opmerking over seksuele details, waarbij het overduidelijk is dat we een klassiek-heteroseksuele relatie / ontmoeting nooit zomaar die kant op zouden trekken. Ze maken overduidelijk wel uit, misschien onbewust, maar het maakt uit. Trouwens, dat zeg je zelf ook:

Citaat:
Een open relatie is een stuk lastiger om te bespreken. Dan denk je misschien nog wel 3 keer na voordat je noemt dat je een leuk persoon ontmoet hebt.


Een open relatie is lastiger om te bespreken, omdat het door mensen gekoppeld wordt aan seksuele details. Dat is een koppeling die de toehoorder maakt, en dat is een koppeling die toehoorders verkiezen te maken, niet omdat ze niet anders kunnen en gedwongen zijn (door aids ofzo? wat was je argument), maar omdat mensen het doen.

Jij legde die koppeling zonder dat het nodig was, daarmee maak jij als persoon het onderwerp beladener, dat is jouw actie en niet een automatisch gevolg van een anonieme werkelijkheid.

Citaat:
Toevoeging:
Als single homo/hetero/bi etc.etc.etc. kun je namelijk best prima zeggen op je werk dat je een leuk feest had en dat je ook nog een leuk persoon hebt ontmoet waarmee je een vervolgdate hebt. Geen centje pijn.


Allereerst de constatering dat je dit niet kunt zeggen voor het algemeen. Misschien dat het op jouw werk zo is, in welk geval: fijn. Maar met het daadwerkelijke ontslag van iemand alleen omdat 'ie op facebook had gezet dat hij samenleefde met een man nog geen jaar geleden, EN een behoorlijk aantal mensen dat dat redelijk leek te vinden, zou ik niet zeggen dat 'je' dat prima kunt.

Citaat:
Als je getrouwd met kind bent en je noemt dan dat je op een feest een leuk persoon hebt ontmoet waarmee je een vervolgdate hebt dan gaan de meeste wenkbrauwen wel omhoog.


Maar laten we het dan wel correct labelen: die wenkbrauwen gaan omhoog vanwege het morele aspect, ons oordeel over monogamiteit.
NIET omdat het gaat om seksuele details zoals standjes of ondergoed, zoals je eerder wel suggereerde. Het wordt veroordeeld omdat we het daadwerkelijk nog veroordelen als maatschappij. Door het echter naar het domein van de intieme details te trekken, deed je alsof dat morele oordeel er niet was, en het louter ging om iets wat verborgen gehouden kon worden omdat je niet met iedereen je standjes deelt. Maar dat is dus NIET de reden.

Citaat:
En de vraag is of je dat aspect moet delen met anderen buiten je gezin.


Het antwoord is uiteraard nee: het moet niet.
Maar een betere vraag is of je het mag delen met mensen buiten je gezin, en ik zou willen dat het antwoord daarop zolangzamerhand wel ja begint te worden, dat we niet meer met allerlei schijnargumenten doen alsof het normaal en wenselijk is dat mensen bepaalde delen van hun leven angstvallig geheim moeten houden en voor de buitenwereld moeten ontkennen.

Santos_05

Berichten: 3069
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:05

Zou ik mijn kind bij jullie laten spelen? Hoe opener je bent over het wanneer / waar, hoe makkelijker het is. Mijn 8 jarige heeft er nog niet mee te maken gehad, dus zoiets moet begeleid worden.
Toevallig een 'beschermde' dorpsschool, waar de enige gekleurde kindjes geadopteerd zijn, dus weinig in aanraking met 'andere' dingen. Maar een klasgenoot met twee mama's is gewoon uitgelegd en wordt geaccepteerd. Een schoolgenoot die veranderde van meisje naar jongen, is in alle klassen op eigen niveau uitgelegd, dus wordt geaccepteerd.

Zou ik horen dat je man zich kleed als vrouw, geen probleem als ik weet wanneer. Zo niet? Dan zou ik niet goed weten wat ik mijn dochter wel/niet uit zou moeten leggen..... Dus nee, het niet niet zo dat ze niet zou mogen spelen, maar ik zou me ongemakkelijk voelen over wat ik haar mag vertellen. Ben je er zelf open over, dan mag het altijd, want kinderen accepteren heel gemakkelijk als ze het maar weten (vandaar dat ik ook heel goed begrijp dat je het je dochter verteld hebt)

Maar leven met een geheim is niet makkelijk. Zolang het alleen 's nachts is niet, maar wel als het gaat mixen met je dagelijks leven. Zodra dat gebeurt zou ik het openlijk vertellen, hoe groot die drempel ook is.

Heel veel geluk samen en prachtig om te lezen dat jullie op deze manier dichter bij elkaar zijn gekomen. Het is ook mijn ervaring dat als je je dromen en wensen uit kan spreken, je hier beide voor open kan staan, je relatie beter wordt!

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:21

Wat betreft vertellen aan familie/bekenden: ik zou het vertellen aan een ieder waarmee je dochter in aanraking komt.
Simpelweg omdat het straks als je man zich meer gaat profileren naar de buitenwereld en meer gaat optreden er ook een grotere kans is dat dit terecht komt bij deze mensen.
Niet erg maar ik zou als familie of vriend het toch liever weten van jullie zelf dan via via.
En voor je dochter zou het denk ik fijn zijn dat als zij er over wil praten of een opmerking hoort ze ook daar op in kan haken, zonder rekening te moeten houden met wie het wel of niet weet.

Aangezien je man niet in het dagelijkse gezin zich als vrouw kleed zou ik er richting schoolvriendinnetjes/vriendjes eigenlijk niet wat van zeggen. Die krijgen er toch niet mee te doen.
Als je merkt dat een bepaald kind waar je dochter goed mee kan bij haar wordt weggehouden kan je altijd nog het gesprek aangaan en uitleggen hoe de vork in de steel zit als je dat wilt.

Houdt er voor de toekomst rekening mee dat het wel een obstakel kan gaan vormen richting je dochter. Pubers zijn niet allemaal zo makkelijk en ruimdenkend (en de ouders daarvan) en genadeloos in het pesten van kinderen waarvan de ouders buiten 'De norm' vallen.
Dingen als: hahaha Mientje haar pa loopt in een jurk (dat is nog te doen voor je dochter).
Of je ouders zijn echt gestoord, die ne*ken met iedereen.... (wat al minder fijn is voor haar)

Klinkt hard maar wapen je daarvoor. Voorkomen ga je het denk ik niet helaas.

Vind het vooral fijn voor jullie dat er zoveel liefde en geluk lijkt te zijn in jullie leven samen, of het nu een labeltje heeft of niet. Dat is toch mooi!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

akishino
Berichten: 1870
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:43

Dus als ik het goed begrijp zouden mijn kinderen helemaal niets meekrijgen van de hobby van je man als ze bij jullie spelen? Prima dan toch. Dan zou ik het ook echt niet hoeven weten.
Mochten mijn kinderen bij jullie zijn en wel geconfronteerd worden met je man in vrouwenkleding ook prima, maar dan zou ik dat willen weten om eventuele vragen van mijn kinderen te kunnen beantwoorden. Ik zou er naar de kinderen toe wel luchtig over blijven, maar zou het als ouder dan wel fijn vinden het te weten om er iets "zinnigs" over te kunnen zeggen.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:33

Shadow, ik krijg het gevoel dat wij een discussie binnen de discussie aan het voeren zijn en daarnaast dat jij elk van mijn woorden op een weegschaal legt en daar je reactie op baseert.
Ik vind dat een onplezierige manier van discussiëren. Ik heb niet de intentie om hier op Bokt al mijn woorden eerst drie keer na te lezen en af te wegen voordat ik iets plaats. We zijn hier niet bezig met een exercitie 'communiceren voor gevorderden'.

Deze discussie wordt voor mij vervelend aangezien je in een deel van je posts mij persoonlijk lijkt aan te spreken terwijl je in andere delen van je posts zaken die ik noem juist als 'algemeen' opvat. Dat maakt het voor mij moeilijk met jou te discussieren.

Als voorbeeld jij noemt:
Citaat:
Die details hoef je allemaal niet te vertellen nee, maar jij lijkt daar impliciet de conclusie aan te verbinden dat je dan ook maar niks moet zeggen over ontmoetingen of iemand die je leuk vindt.
Grenzen die we niet opleggen aan mensen die zich gewoon 'netjes' binnen de klassieke heteroseksuele lijntjes ophouden. Dat is eigenlijk best raar.


Hier spreek je specifiek mij aan door het woord 'jij' te gebruiken.

Ik geef daar een toelichting op dat het mij niets uit maakt waarop je vervolgens komt met:

Citaat:
Citaat:
Toevoeging:
Als single homo/hetero/bi etc.etc.etc. kun je namelijk best prima zeggen op je werk dat je een leuk feest had en dat je ook nog een leuk persoon hebt ontmoet waarmee je een vervolgdate hebt. Geen centje pijn.


Allereerst de constatering dat je dit niet kunt zeggen voor het algemeen. Misschien dat het op jouw werk zo is, in welk geval: fijn. Maar met het daadwerkelijke ontslag van iemand alleen omdat 'ie op facebook had gezet dat hij samenleefde met een man nog geen jaar geleden, EN een behoorlijk aantal mensen dat dat redelijk leek te vinden, zou ik niet zeggen dat 'je' dat prima kunt.


Dan trek je het vervolgens weer in het algemene.

Dat maakt het voor mij bijzonder lastig om deze discussie met jou te voeren op dit moment.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, gerlindie, GrapeshotBot, Larissa123, XxMariellexX, YandexBot en 130 bezoekers