Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:43

Ik ben wel in zo'n relatie geweest ja. Ondanks dat ik altijd dacht dat ik daar te jaloers voor was, werkte het juist prima voor beide. Het gaat om vertrouwen dat iemand met zijn hart en met de basis bij jou blijft, als je dat niet vertrouwt is het een slecht idee.


Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:32

BlackShadowZ schreef:
Het gaat om vertrouwen dat iemand met zijn hart en met de basis bij jou blijft, als je dat niet vertrouwt is het een slecht idee.


Bij sexclusief eerder meer dan minder. Bij poly is er een heel veel lagere drempel van bespreekbaarheid. Ook een heel veel lagere drempel om weg te gaan als je koek en kan hebben en kan eten met als bonus dat je kan práten.

Hier trouwens voornemens en gelijk intensief mee begonnen, om nog meer te praten. Nu ja meer, diepgaander. Heb ik (man) vreemd genoeg minder moeite mee dan het duurzaamste lief (vrouw).

Niewjaarsdag een brain-map gemaakt ban wat we verwachten, denken, voelen, etc. versus wat we doén. Dat al zichtbaar en met kleuren op een grooooooot vel papier.
Poeh, intens vooral voor haar en heel confronterend ook.
Nu meer in het open én zichbaar gemaakt op papier in een flexibel model.

www.homocaballus.net

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:05

Ik had er duidelijker bij moeten zetten dat dat is wat voor mij het belangrijkste is.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:26

Gucci_ schreef:
Hier wonen veel Christenen (ikzelf ook trouwens, maar niet supergelovig ofzo), voor hen is het heel raar en nog steeds voor heel veel mensen denk ik. Zoiets zou ik nooit aan mijn vriendin durven te vertellen. Maar wel handig twee mannen, kun je dubbel zoveel kinderen krijgen :P

Neen,want als vrouw kun je toch maar (meestal) 1kind tegelijk krijgen.Als je meerdere partners hebt krijg je dus niet ook meer kinderen.Voor mannen is dat dus wel het geval,als die meer vrouwen hebben kunnen ze ook meer kinderen krijgen. Een reden waarom polygamie in sommige culturen dus in zwang is. Wat ik me daarbij wel afvraag is,er zijn toch ongeveer evenveel mannen als vrouwen,als nu sommige mannen een hele harem hebben,dan zullen er dus mannen overblijven voor wie er geen vrouwen meer zijn.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:17

I know, maar als jij vier wilt en hij twee, dan zijn twee mannen handiger :')

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:13

anjali schreef:
Wat ik me daarbij wel afvraag is,er zijn toch ongeveer evenveel mannen als vrouwen,


...en dat is niet zo.
Zelfs als dat wel zo zijn, wat dan nog?
Dan hebben meer vrouwen lol van de meest gewilde mannen en de minst gewilde vrouwen ook lol want keuze te over.


BlackShadowZ schreef:
Ik had er duidelijker bij moeten zetten dat dat is wat voor mij het belangrijkste is.


...en dát is geen poly voornemen :D :)*

www.homocaballus.net

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:25

Huertecila volgens mij gaat dit hele topic over niet monogame relaties in de breedste zin van het woord? Volgens mij is dit niet enkel polyamorie. Heb ik ook met geen woord over gerept dus ik vraag me af waarom je dat aan mij linkt.

De definitie van polyamorie is volgens het online woordenboek het hebben van meerdere liefdesrelaties. Wat voor mij dus niet van toepassing is. Aangezien ik het niet accepteer dat mijn partner een andere liefdesrelatie heeft. Ik accepteer en sta er achter dat er seks met andere personen plaats vindt van beide kanten.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:40

BlackShadowZ schreef:
Huertecila volgens mij gaat dit hele topic over niet monogame relaties in de breedste zin van het woord? Volgens mij is dit niet enkel polyamorie. Heb ik ook met geen woord over gerept dus ik vraag me af waarom je dat aan mij linkt.

De definitie van polyamorie is volgens het online woordenboek het hebben van meerdere liefdesrelaties. Wat voor mij dus niet van toepassing is. Aangezien ik het niet accepteer dat mijn partner een andere liefdesrelatie heeft. Ik accepteer en sta er achter dat er seks met andere personen plaats vindt van beide kanten.

Maar vinden jullie het dan leuk om sex te hebben met iemand waar je geen liefde voor voelt?

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:06

anjali schreef:
BlackShadowZ schreef:
Huertecila volgens mij gaat dit hele topic over niet monogame relaties in de breedste zin van het woord? Volgens mij is dit niet enkel polyamorie. Heb ik ook met geen woord over gerept dus ik vraag me af waarom je dat aan mij linkt.

De definitie van polyamorie is volgens het online woordenboek het hebben van meerdere liefdesrelaties. Wat voor mij dus niet van toepassing is. Aangezien ik het niet accepteer dat mijn partner een andere liefdesrelatie heeft. Ik accepteer en sta er achter dat er seks met andere personen plaats vindt van beide kanten.

Maar vinden jullie het dan leuk om sex te hebben met iemand waar je geen liefde voor voelt?


Jahoor, ik hoef geen liefde te voelen voor mijn bedpartner. Ook niet toen ik vrijgezel was

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:07

BlackShadowZ schreef:
Huertecila volgens mij gaat dit hele topic over niet monogame relaties in de breedste zin van het woord? Volgens mij is dit niet enkel polyamorie. Heb ik ook met geen woord over gerept dus ik vraag me af waarom je dat aan mij linkt.

De definitie van polyamorie is volgens het online woordenboek het hebben van meerdere liefdesrelaties. Wat voor mij dus niet van toepassing is. Aangezien ik het niet accepteer dat mijn partner een andere liefdesrelatie heeft. Ik accepteer en sta er achter dat er seks met andere personen plaats vindt van beide kanten.


´Poly´ is alles wat niet sexclusief monogaam is.

Mijn punt is; - dat dit onderwerp over niet sexclusisef gaat - ik een vraag stel over voornemens voor 2018 daarover, en niet goed begrijp wat jouw antwoorden daarmee te doen hebben.

Mijn goede voornemens betreffen poly; meer houden van, meer samenleven, niet sexclusief, en zitten goed op de rit.
Niet-mijn ;) hoofdpartners hebben elkaar cadeautjes gegeven met de beste wensen voor dit jaar.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 08-01-18 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:19

anjali schreef:
Maar vinden jullie het dan leuk om sex te hebben met iemand waar je geen liefde voor voelt?


Dat is weer wat anders eigenlijk.
Een stap ruimer dan houden van meer dan één of met meer dan twee samenleven.

Antwoord op die vraag: Ik wel en zo zijn er heeeeel veel mannen en vrouwen meer. Ook gelukkig gehuwden; parenclubs vol en dan nog de privé feestjes.
Die gehuwde stellen zijn wel monogaam gehuwd, vaak mono-amoor doch niet sexclusief.

Imo vreselijk interessant omdat het vooral de emotioneel meer ontwikkelden betreft en verder geen specifieke hoek van de maatschappij. Je komt dus de meest uiteenlopende smaken paren tegen met de meest uiteenlopende achtergronden. Kortom veelal interessante mensen en lekkere sex zonder enig geneuzel; +:)+

www.homocaballus.net

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:57

Huertecilla schreef:
BlackShadowZ schreef:
Huertecila volgens mij gaat dit hele topic over niet monogame relaties in de breedste zin van het woord? Volgens mij is dit niet enkel polyamorie. Heb ik ook met geen woord over gerept dus ik vraag me af waarom je dat aan mij linkt.

De definitie van polyamorie is volgens het online woordenboek het hebben van meerdere liefdesrelaties. Wat voor mij dus niet van toepassing is. Aangezien ik het niet accepteer dat mijn partner een andere liefdesrelatie heeft. Ik accepteer en sta er achter dat er seks met andere personen plaats vindt van beide kanten.


´Poly´ is alles wat niet sexclusief monogaam is.

Mijn punt is; - dat dit onderwerp over niet sexclusisef gaat - ik een vraag stel over voornemens voor 2018 daarover, en niet goed begrijp wat jouw antwoorden daarmee te doen hebben.



Ehmmmm ik antwoorde in eerste instantie op de OP van dit topic, en niet op jou? Misschien dat mijn reacties daarom niks met jou vraag van doen hebben.

pien_2010

Berichten: 42801
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:19

Voor Kerstmis ben ik begonnen om dit hele topic bij te lezen. Ik vind het een mooi topic geworden met veel uitleg over allerlei vormen van relaties hebben. Het duizelt me nog wel als het gaat om al die termen en de Jip en Janneke taal en uitleg daarmee is voor mij vaak heel verhelderend geweest.
Ik vind voorbeelden posts zoals o.a. "berglief" en "kustlief" en hoe dat leven dan gaat met zoonlief in de voorbeelden, e.a. heel verhelderend en eerlijk gezegd ook wel ontroerend om te lezen. Heel verdrietig om te lezen dat een lief niet meer ontmoet kan worden vanwege allerlei kritiek en de druk die daarbij komt. Wat zonde dat mensen zo veroordelend zijn en niet houden van "leven" en "laten" leven en zich zo opdringen in het privé leven dat iemand dus haar keuzes daardoor moet laten bepalen, zo begrijpelijk maar zo triest.

Al lezend van dit topic dacht ik op een gegeven ogenblik: "Goh anders omgaan met relaties zoals in dit topic door een aantal van jullie beschreven is, zou wel eens iets voor mijn zoon kunnen zijn. Het zou mij niet verbazen als hij daar veel gelukkiger van zou worden". Mijn zoon is oud en wijs genoeg om daarin zelf zijn weg te vinden en heeft mij hier niet voor nodig, maar door dit topic ben ik wel anders naar hem gaan kijken. Als hij ooit twee liefs zou gaan hebben of anders zijn leven in gaat delen afwijkend van de "bestaande norm", dan is hij hier in ieder geval meer dan welkom.

Terwijl ik dit opschrijf bedenk ik opeens: "het is eigenlijk een topic geworden dat vaak in de posts een ode is aan de liefde".

Tja ook al kan ik inhoudelijk over dit onderwerp niet zoveel schrijven, dus dat doe ik dan ook niet, ik wil dit toch eventjes terug geven. Jullie eerlijkheid en openheid maken dit topic tot een leerzaam, interessant, soms pittig en vaak ook ontroerend topic.
Ik blijf voorlopig nu ik helemaal bij ben, dus mee lezen :)) .

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:24

pien_2010 schreef:
Voor Kerstmis ben ik begonnen om dit hele topic bij te lezen. Ik vind het een mooi topic geworden met veel uitleg over allerlei vormen van relaties hebben. Het duizelt me nog wel als het gaat om al die termen en de Jip en Janneke taal en uitleg daarmee is voor mij vaak heel verhelderend geweest.
Ik vind voorbeelden posts zoals o.a. "berglief" en "kustlief" en hoe dat leven dan gaat met zoonlief in de voorbeelden, e.a. heel verhelderend en eerlijk gezegd ook wel ontroerend om te lezen. Heel verdrietig om te lezen dat een lief niet meer ontmoet kan worden vanwege allerlei kritiek en de druk die daarbij komt. Wat zonde dat mensen zo veroordelend zijn en niet houden van "leven" en "laten" leven en zich zo opdringen in het privé leven dat iemand dus haar keuzes daardoor moet laten bepalen, zo begrijpelijk maar zo triest.

Al lezend van dit topic dacht ik op een gegeven ogenblik: "Goh anders omgaan met relaties zoals in dit topic door een aantal van jullie beschreven is, zou wel eens iets voor mijn zoon kunnen zijn. Het zou mij niet verbazen als hij daar veel gelukkiger van zou worden". Mijn zoon is oud en wijs genoeg om daarin zelf zijn weg te vinden en heeft mij hier niet voor nodig, maar door dit topic ben ik wel anders naar hem gaan kijken. Als hij ooit twee liefs zou gaan hebben of anders zijn leven in gaat delen afwijkend van de "bestaande norm", dan is hij hier in ieder geval meer dan welkom.

Terwijl ik dit opschrijf bedenk ik opeens: "het is eigenlijk een topic geworden dat vaak in de posts een ode is aan de liefde".

Tja ook al kan ik inhoudelijk over dit onderwerp niet zoveel schrijven, dus dat doe ik dan ook niet, ik wil dit toch eventjes terug geven. Jullie eerlijkheid en openheid maken dit topic tot een leerzaam, interessant, soms pittig en vaak ook ontroerend topic.
Ik blijf voorlopig nu ik helemaal bij ben, dus mee lezen :)) .



Wat een fíjne en motiverende reactie.
Ja, een ode aan de liefde +:)+

Bedankt!

www.homocaballus.net

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:49

anjali schreef:
BlackShadowZ schreef:
Huertecila volgens mij gaat dit hele topic over niet monogame relaties in de breedste zin van het woord? Volgens mij is dit niet enkel polyamorie. Heb ik ook met geen woord over gerept dus ik vraag me af waarom je dat aan mij linkt.

De definitie van polyamorie is volgens het online woordenboek het hebben van meerdere liefdesrelaties. Wat voor mij dus niet van toepassing is. Aangezien ik het niet accepteer dat mijn partner een andere liefdesrelatie heeft. Ik accepteer en sta er achter dat er seks met andere personen plaats vindt van beide kanten.

Maar vinden jullie het dan leuk om sex te hebben met iemand waar je geen liefde voor voelt?


Ik kon dat wel, maar nu niet meer.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:34

Ik heb een tijdje 2 vriendjes gehad.. Heb er vorige week 1 wandelen gestuurd.. Er waren teveel dingen waarvan m'n nekharen overeind gingen staan.. Geen idee wat de toekomst gaat brengen..

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:31

rainbow8 schreef:
Geen idee wat de toekomst gaat brengen.


Dat kennen we állemaal ;)

Het leven is zelforganiseren op de rand van chaos.
Een chaos waar we geen enkele invloed op hebben.
Dat betreft het weer, verkeer, alle sociale interactie; dus liefde, sex et al.
Daarbij zijn we mbt onze waarneming, ons bewustzijn héél selectief; zien we waar we open voor staan: Wil je een rode kever, dan zie je opeens overal rode kevers rijden, idem zwangerschap etc.
Daarom is het belangrijk om goed op je netvlies te hebben wat je voelt, écht, zélf, niet het door opvoeding/omgevong geprogrammeerde/opgelegde* opdat je er voor open staat.
Een vrij vertaald gezegde uit het spaans luidt dat je thuis moet zijn als het geluk op de deur klopt.

* ouders doen dat zelf ook .... tja eigenlijk is het beste woord ongewild.
Vanwege ´hoe het hoort´ voeden liberale echtparen in de regel hun kinderen op met hun liberale instelling als groot geheim voor die kinderen. Op die manier worden hun kinderen níet met een open blik opgevoed en vanwege hoe erfelijkheid werkt waarschijnlijk met een set voor hen verkeerde normen en waardes hun leven ingestuurd.
Ik/wij ontmoeten heel, heel veel monogaam gehuwd niet sexclusieven met kinderen en van GEEN ENKEL zijn die kinderen op de hoogte van de liberale levenswijze van hun ouders.

In hetzelfde licht ligt hoe alleenstaande ouder met relaties omgaan tov kinderen.
Het is voor mijn nog steeds en elke keer verbluffend om te ervaren hoe krampachtig moeders hun gevoelsleven, liefdesleven voor hun kinderen verborgen houden. Met geen pen te beschrijven hoe }:) 8)7
Ja, dan krijg je kinderen dus volwassenen met een niet realistisch beeld van liefde en sex. Zie Bokt :x

www.homocaballus.net

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:05

Dat herken ik wel.. Een vriendin van me heeft een stuk of at relaties en een paar plusjes.. En houdt het allemaal angstvallig geheim voor haar kruisgespuis en ouders.. Nu ben ik nogal een open boek en flapuit, dus zou wel m'n kruisgespuis en ouders weten overal van..

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:14

rainbow8 schreef:
Dat herken ik wel.. Een vriendin van me heeft een stuk of at relaties en een paar plusjes.. En houdt het allemaal angstvallig geheim voor haar kruisgespuis en ouders.. Nu ben ik nogal een open boek en flapuit, dus zou wel m'n kruisgespuis en ouders weten overal van..


Kustlief is niet hypcriet en vindt ook dat haar familie/vriendin enigzins moeten weten hoe de relatie in elkaar zit. Al was het maar om de stompzinnige vragen ´en wanneer gaan jullie trouwen?´ in de kiem te smoren.
Idem haar kinderen.
Alleen haar 90jarige moeder denkt dat ik de verloofde ben.

Ze is wel selectiever met wie op de hoogte is van haar/onze verder ook liberale levenslol. Ook dat genuanceerd. Zo wisten haar kinderen wel dat ze met twee vriendinnen in een camper een maand op liberale ontdekkingsreis naar Cap ´d Agde was deze zomer.
Had ze aan dochter verteld en die aan diens broer, die doet of hij niets weet en beiden zeggen níets tegen hun pa, de ex :D
Die ging zelf om de haverklap vreemd maar dat was en is alleen hem toegestaan. Ook nu ze exen zijn.

En dat is dan nog maar een klein voorbeeldje van de achterlijk hypocriete situaties van onze westerse christelijke/katholieke normen en waardes.
Ben nogal sportief/actief en een sportlerares (gescheiden alleenstaande moeder) uit de regio vindt me meer +:)+ dan gesneden brood; wíl me. Ze is in de knoop over hoe ze van uitgaan en sex met mij kan genieten zonder dat iemand uit haar kring dit weet. Dusdanig dat ze er gewoon niet van kan genieten. Ze heeft een 16-jarige zoon die volgens mij denkt dat zijn hoogst aantrekkelijke en van levenslust bubbelende moeder onbevlekt ontvangen is :=

www.homocaballus.net

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:51

Dan zou je toch op z'n minst zeggen dat ze achter gebleven zijn in de ontwikkeling, als pa het als enige mag :? _-:( Mams mag toch ook genieten.. En dan nog.. Wat je al eerder zei.. Vreemdgaan mag wel, maar er meerdere relaties op ja houden niet.. Echt zeer vreemd..
Cape 'd Agde, daar zouden Ruud en ik vorig jaar naartoe zijn gegaan op vakantie.. Maar helaas dat ging niet door en ik ga niet met een urn op vakantie..

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:33

rainbow8 schreef:
Cape 'd Agde, daar zouden Ruud en ik vorig jaar naartoe zijn gegaan op vakantie.. Maar helaas dat ging niet door en ik ga niet met een urn op vakantie..


:(:) en empathie uit eerst hand voor je.

Als aantrekkelijke vrouw zou ik het wel weten. En niet naar Cap ´d Agde gaan denk ik. Maar goed dat is dan ook geschreven met de Costa del Sol op een half uur de berg af. Aan de andere kant; met die klungels van minnaars hier zou ik wellicht met gillende haast naar Cap ´d Agde gaan.

Hoor net dat kustlief over twee weken voor twee maanden naar ZuidAmerika gaat. Helemaal *\%/* natuurlijk, voor haar. Ga haar enorm missen doch ben blij en ga gewoon heel positief uitkijken naar haar terugkomen.
Ze is verrast door mijn alleen maar positieve reactie en had als ´goedmaker´ een weekeinde in Madrid bedacht. Ok, dat is dan niet nodig merkte ze gierend van de lach op.

www.homocaballus.net

pien_2010

Berichten: 42801
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:52

Huertecilla schreef:
En dat is dan nog maar een klein voorbeeldje van de achterlijk hypocriete situaties van onze westerse christelijke/katholieke normen en waardes.
Ben nogal sportief/actief en een sportlerares (gescheiden alleenstaande moeder) uit de regio vindt me meer +:)+ dan gesneden brood; wíl me. Ze is in de knoop over hoe ze van uitgaan en sex met mij kan genieten zonder dat iemand uit haar kring dit weet. Dusdanig dat ze er gewoon niet van kan genieten. Ze heeft een 16-jarige zoon die volgens mij denkt dat zijn hoogst aantrekkelijke en van levenslust bubbelende moeder onbevlekt ontvangen is :=


Was het maar achterlijk hypocriet. Dat is nog wel te veranderen. Het gaat veel verder. Deze waarde en normen zijn zo diep verankerd in de meeste mensen van ons, dat we spreken van het internaliseren van die waarde en normen.
Net als het hele kaste systeem dus en dat is bijna niet te veranderen, doordat er helemaal geen bewustzijn is dat dit systeem er is en ook zo diep zit dat dit voor iedereen de waarheid is

Huertecilla schreef:
Vanwege ´hoe het hoort´ voeden liberale echtparen in de regel hun kinderen op met hun liberale instelling als groot geheim voor die kinderen.
Ook hier ligt internaliseren aan ten grond slag. Alles is van die waarde en normen doordrongen en om hieruit te breken vraagt gewoon een hele lange adem, inspanningen en begrijpen hoe diep verankerd (internaliseren) dit zit in de maatschappij, scholen, mensen etc. etc. Het is wel zo dat doordat de verzuiling ten einde is, er meer en meer over gepraat zal gaan worden en er meer en meer nieuwe samenlevingsvormen/ relaties mogelijk zullen gaan worden. Maar dat zal nog een lang proces zijn. Alleen het feit dat 50% !! van de huwelijken kapot lopen geeft al aan dat andere vormen er zeker wel zullen komen.
Gisteren werd er ook al op TV gesproken over het feit dat het patriarchaat tijdperk wel eens ten einde zou kunnen lopen en we voor nieuwe tijden staan. Ook de hele machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen hebben met dit onderwerp direct mee te maken.

rainbow8, vind het heel erg en verdrietig voor je!! Sterkte meid.
.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:26

Ik kon het niet meer met je eens zijn PDM!!! _/-\o_
en goed verwoord ook doch een paar bruggen te hoog en ver voor de modale mens. Laat staan de modale mens met de huidige westerse culturele identificatie.

Wij, berglief en ik hebben al jaaaaren een 'poliamore' advertentie open staan. Daar komen weinig reacties op en die gaan dan zonder uitzondering uit van het patriarchaat terwijl dat nu juist anderom is; dat we juist de dames als kern willen.
Het helpt niet dat het door de uitgevers/beheerders niet wordt toegelaten onder 'relaties' maar verplicht onder de sexrubrieken geschoven wordt. Wederom het ontbreken van kader geillustreerd.
We hebben niet veel tot geen hoop doch niet geschoten is zeker mis.
Hoe onwaarschijnlijk ook is de kans dat ik in het wild een lieve vrouw tegenkom waarmee het gedrieen klikt en die poly wil/kan samenwonen is groter dan via andere wegen.

www.homocaballus.net

fleurtjeuh
Berichten: 10265
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 16:51

Wat ben ik blij dit topic geopend te hebben.
Zo veel fijne open gesprekken hier :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

pien_2010

Berichten: 42801
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:11

fleurtjeuh schreef:
Wat ben ik blij dit topic geopend te hebben.
Zo veel fijne open gesprekken hier :)


Je hebt in ieder geval mij heel erg aan het denken gezet. Ik ben zeer gelukkig getrouwd en zou daarin nu niets willen veranderen. We hebben het nog steeds gewoon heel erg tof en mijn man is mijn maatje en mijn alles en ik voor hem. Het is een monogaam huwelijk. Het niet willen veranderen komt, daar ben ik ook wel eerlijk in, voort uit gemakzucht.
Alleen in het begin van dit topic dacht ik dat dit soort huwelijk mijn eigen keuze was. Nu denk ik dat niet meer en dat komt door dit topic. Ik denk dat ik net als zo vele gewoon in dit huwelijks straatje ben gestapt (vanuit het internaliseren) en had ik wellicht een man gehad die graag anders de relatie zou willen, denk ik dat ik, na wat goed doorpraten daar wel open voor zou hebben gestaan. Het is gewoon niet op mijn weg gekomen, dus heb ik er niet zo veel over nagedacht.
Dus heb ik ook mijn kinderen in dit straatje opgevoed, zoals zoveel anderen.
Wel merkte ik na mijn scheiding de dubbele moraal bij mijn kinderen. Paps die vriendin(nen) had was OK, Mams die aan het daten was en met een vriend thuis kwam dat kon toch echt niet. Gaf wel heel erg veel problemen en achteraf denk ik dat ik het beter heel lang weg had kunnen houden bij de kinderen. Maar dat was eigenlijk allemaal heel erg "in de pas" en zoals ze dat dan zeggen "keurig" en voor de buitenwereld (de kinderen niet) acceptabel.
Voor ml (manlief) is het groene gras elders onderzoeken niet bespreekbaar als het om een man zou gaan, heeft hij ooit verteld. Daarentegen als ik ooit iets met een vrouw zou willen, heeft hij daar dan weer minder moeite mee. Die kan mij wellicht iets geven dat hij niet kan en hij begrijpt dat ik dat dan wel weer interessant zou vinden. Dus we hebben het er wel eens over gehad, maar eerlijk gezegd vinden we het alle twee fijn zoals het nu gaat, dus er is nooit actie op ondernomen. Daar zit zeker ook een stuk gemakzucht bij en het niet belangrijk genoeg vinden. Zelf verwacht ik niet hier een leuke dame te ontmoeten, zo in dit afgelegen buiten gebied voor iets gezellig en dat ik OK.
Die gemakzucht heeft ook te maken, dat we het samen seksueel ondanks onze leeftijd, gewoon heel gezellig en fijn hebben. Dan is die behoefte denk ik om eventuele sleur te doorbreken minder.
Misschien denk ik hier over een jaar anders over, want ik merk dat ik in één jaar vanwege dit topic, anders tegen zaken ben aan gaan kijken als een jaar geleden. Dus in mij beweegt het wel.