Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 06:36

Ach, hoewel ik het ook beetje kort door de bocht vind om iemand geen plezier te gunnen vanwege een slechte bui, herken ik er ook wel wat in hoor. Dames (en mannen trouwens) laten we geen holier than thou spelen. Iedereen is wel eens nukkig en chagrijnig en iedereen kan daar wel eens nasty en manipulatief van worden. Ik vind het niet zo netjes van hc om zo met de situatie om te gaan, maar la shet echt zo is dat er dingen gezegd/beloofd werden om gelijk te krijgen verdient dat ook geen schoonheidsprijs. Je maakt mij niet wijs dat we dat allemaal niet weleens gedaan hebben. Dan is de reactie ook best wel weer begrijpelijk.

Het heeft alleen niets met niet-exclusieve relaties te maken.. zullen we het daar dus weer over hebben :)

Show a little faith, there's magic in the night


Anoniem

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:55

Maar perse iets terug verwachten, omdat je die ander een gunst doet(en er in geen zin in hebt).

Ik ga ook weleens met vriend mee naar de voetbal. Vind dat hele spel niks aan. Maar ga mee omdat mijn vriend het leuk vind. Maar verwacht daar echt niks voor terug.

En andersom gebeurt dat ook vast weleens. We verplichten elkaar iig niks.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:59

Ik heb het idee dat de liefjes van HC altijd op hun best moeten zijn en ook altijd hun best moeten doen om hem te plezieren. Correct me if i'm wrong..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:00

Jildau schreef:
Ik heb het idee dat de liefjes van HC altijd op hun best moeten zijn en ook altijd hun best moeten doen om hem te plezieren. Correct me if i'm wrong..

Dat idee heb ik ook. Maar dat zullen we vast wel weer verkeerd begrijpen :+

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:07

Je kunt het ook zo opvatten: Hij gaat in elk geval niet meteen naar de ander zodra hij ziet dat ´berglief´ niet op haar best is.
De relaties komen op mij ook wat scheef over hoor, maar wij staan er helemaal buiten. Misschien doen de liefjes ook zo terug als hij uitgeput van de een bij de ander op de bank ploft :P

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:11

In mijn relatie ga ik toch ook echt geen dingen doen die ik niet zie zitten. Dan gaat mijn partner maar lekker alleen of neemt iemand anders mee. Wat dat betreft is een meervoudige relatie ook wel fijn denk ik. Je hebt met de verschillende partners andere gedeelde interesses. Meegaan naar een voetbalwedstrijd hoeft niet want andere lief vind voetbal wel leuk bijvoorbeeld.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:17

Er is een verschil tussen iets écht niet zien zitten en iets niet geweldig vinden maar ook niet verschrikkelijk. Ik doe geen dingen die ik echt niet wil doen. Ik ga wel met iemand mee naar iets waar ik alleen niet snel naar toe zou gaan maar waar ik de ander een groot plezier mee doe. Dat geldt voor mijn vriend maar ook voor bijvoorbeeld m'n moeder of beste vriendin.

En m'n vriend mag best eens een moment niet op zijn best zijn en ik ook. Gelukkig maar.. :D

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:18

Ik zou dit soort anekdotes ook weleens van de kant van HC's liefjes willen horen. En vraag me idd ook af wat zij ervan vinden dat het allemaal op internet wordt gedeeld.

Het komt op mij al met al vaak over als wel de lusten maar niet de lasten willen. De vrouwen moeten vooral leuk, spannend, interessant en sexy zijn en o wee als ze dat een keer niet zijn. Dan worden ze zonder dat ze het weten op internet weggezet als nukkig moeke. Lekker respectvol.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:29

Ieder is daar anders in misschien, maar mocht ik mijn partner zien als "een doorgaans nukkig moeke" zou ik mij afvragen wat er nog overblijft en of het dat is wat ik als relatie wil behouden. Mijn partner vergezellen op een concert waar ze graag naartoe wil zou mij gewoon ook plezieren doordat het haar blij maakt en soms kan je van dingen leren genieten door er op een andere manier naar te kijken dan voorheen. En daarbovenop, muziek, voetbal, ... er zitten altijd verschillende facetten en kanten aan alles, door er met iemand naartoe te gaan en over te praten die er wel de schoonheid in ziet kan je er zelf ook anders naar beginnen kijken/luisteren. Het gaat gewoon niet altijd om het eigen plezier of de eigen voorkeuren, het is net zo leuk iemand anders blij te maken of te plezieren.

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:36

Ik ga er vanuit dat mijn partner zich ook prima zonder mij kan vermaken en niet van mij verwacht dat ik dingen ga doen die ik niet interessant vind. En natuurlijk proberen we beide wel eens iets nieuws. Maar als blijkt bij de eerste keer dat het niet past verwachten we niet van elkaar dat wehet nog eens doen.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:42

Malenka schreef:
Ik ga er vanuit dat mijn partner zich ook prima zonder mij kan vermaken en niet van mij verwacht dat ik dingen ga doen die ik niet interessant vind. En natuurlijk proberen we beide wel eens iets nieuws. Maar als blijkt bij de eerste keer dat het niet past verwachten we niet van elkaar dat wehet nog eens doen.


Imo is het in een duurzame relatie; waarin je vóór de ander bent; waarin je geniet van het plezier van de andere, evident dat je ook meegaat voor alleen de lol van de ander.
Let wel, in een evenwicht in het grotere geheel van de relatie in diens totaliteit en.... nooit als vanzelfsprekend ´recht´.

Callisto04 schreef:
Het gaat gewoon niet altijd om het eigen plezier of de eigen voorkeuren, het is net zo leuk iemand anders blij te maken of te plezieren.


Compersie :)*


Daarnaast kan het inderdaad ook bijdragen aan evenwicht als er stukken vrijheid zónder elkaar zijn. Dat kan dan voor de ander zijn omdat deze de ander de lol van die vrijheid gunt of de betreffende activiteiten niet trekt.
En meer varianten.

Kustlief heeft vandaag een ´sociaal werk´-dag; een vriendin op sleeptouw naar verschillende bureaucratische instanties. Een voor haar afschúwelijke dag als ´investering´ in een langdurige vriendschap. Tussen haakje omdat het in directe zin belangeloos is, niet op een weegschaal ligt.
Dat is een partnerrelaties exáct hetzelfde.

Dat neemt niet weg dat het essentieel is om dergelijke ´onevenwichten´ in een duurzame partnerschapsrelatie op het netvlies te hebben. Voor beíden :)* opdat het totale evenwicht op de langere termijn niet uit het oog verloren wordt; dát nekt nl een relatie.
Het (door beiden) op tafel leggen van de percepties hoort daarbij.
Terug naar dat ´nukkig moeke´ waar menigeen hier over valt: Als ik dat niet zeg, weet ze dat niet. Kan ze er ook niets aan doen.
Als zij ´wil dat je me als sexy partner ziet en niet primair/alleen als moeder van zoon´ dan moet ze wel zelf niet alleen de rol van moeder invullen. Mijn taak is eerlijk zijn over mijn perceptie en helpen bij wat ze wil.
Wederom wederzijds; ik heb óók mijn ´lange tenen´; je weet niet wat je niet weet en kan daar dan niets aan doén.
Net zo goed als wanneer je niet weet waar de partner moeite mee heeft/voor doet/mee investeeert je dát niet kan weten/waarderen.
Bespreekbaarheid oefffff.

Overigens beiden een heerlijke avond/nacht/ochtend.
Alle lange potentiele tenen vermeden en dat was geen inspanning, maar een graag gedaan omdat ze een fijne bui opgezet had. Voorbeeldje ´je krijgt wat je beloont´.
Van haar kant hetzelfde uiteraard door míjn positieve, voorkomende bijdrage en waardering voor haar bijdrage.
Een _/-\o_ positieve vicieuze cirkel. Oooohhhh zo lastig te realiseren en alleen mogelijk als er niets onder de zogenaamde mantel der liefde ligt te smeulen.

Leuk gekletst samen, van de muziek genoten en *\%/* gedanst.
Het kletsen inclusief derde relaties en onze gezamelijke ohlala avonturen. Daarbij, beíden, de privacy van derden gerespecteerd. Dit is een nog niet eerder belicht megabelangrijk MEGAlastig aspect van poly wat als je dit niet op tafel legt als onvermijdelijke valkuil liegen door omissie heeft.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:03

Gisterenavond op het plein in gesprek geraakt met een engels stel.
Zijn hier vier maanden geleden komen wonen met idee hier te blijven.
Waren al gelíjk geheel en al op de hoogste gebracht door de britse expats over hoe wij zijn. Volgens die expats dan.
De mannelijke helft van het stel heeft járen een open relatie gehad met zijn ex dus hoorde ook gelijk hoe zijn landgenoten over hem zouden denken als ze dit zouden weten.

Niets nieuws overigens; we wisten exáct hoe er over ons gedacht wordt én hoe volstrekt bezijden de werkelijkheid dat is.
Berglief echter stoort zich er toch wat aan. Zij heeft namelijk veel meer contact met de Britten, verschillende zijn ´goede´ bijna vriendinnen. ´Waarom vrágen ze (de vrouwen) niet aan mij hoe het zit?!´
"Omdat ze al besloten hebben dat ze wéten hoe het zit!"

Vooroordelen op basis van een enorm klein en daarbij verwrongen/verkeerd stukje informatie zonder enig eigen perspectief.
Het is een groep mensen waarin het normaal is dat de man hun vrouw iets verbíedt. Bijvoorbeeld verbiedt om naar een bloemlezing door Xaviera Hollander te gaan. Die vrouwen vinden dat normaal, een valide reden om niet te gaan en zéggen dat dus ook gewoon.

Afgezien van het lichte ongenoegen van lief, verder enorm amusant om dit zo te horen.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:38

fleurtjeuh schreef:
Maar nu zijn we toch ook wel erg nieuwsgierig naar meer


Hoe gaat het ondertussen?

Hier ´gewoon´ *\%/* en niets veranderd.

www.homocaballus.net

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 19:03

Ik moest even kijken wanneer ik dat ook alweer had geschreven. :P
We hebben sindsdien 2x met een stel afgesproken waarbij er 1x iets is gebeurd. Erg gezellig, maar ik miste de klik.
Inmiddels is de situatie bij ons wat veranderd en zal er voorlopig (denk ik) niks gebeuren.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:38

fleurtjeuh schreef:
We hebben sindsdien 2x met een stel afgesproken waarbij er 1x iets is gebeurd.


Dat klinkt leuk *\o/*

Citaat:
Inmiddels is de situatie bij ons wat veranderd en zal er voorlopig (denk ik) niks gebeuren.


Dat klinkt minder leuk -O-

Sterkte met ´wat´ ook is.

www.homocaballus.net

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:21

Geen idee wat er is, maar dikke knuffel :(:)

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 21:28

Dat is lief, maar zo ernstig is het niet hoor :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:19

Dit topic is alweer eventjes stil maar ik ben van "echt niet voor mij" toch om geslagen en heb wellicht in de toekomst nog wat behoefte aan tips. Zijn er nog mensen eventueel actief hier? :o

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 16:26

Ja hoor, brand los :)

Als je het liever niet hier neerzet mag je me ook pb'en :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:53

Jup, inmiddels in een wat we voor het gemak open relatie noemen met een leuke vrouw. :)
We hebben allebei alle vrijheid om met een ander naar bed te gaan als we dat willen.
Zolang het niet ten koste gaat van onze tijd samen oid. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:10

fleurtjeuh schreef:
Ja hoor, brand los :)

Als je het liever niet hier neerzet mag je me ook pb'en :)

Ik heb nu bijna 7 jaar een monogame relatie met mijn man, hij liet vrij snel weten dat hij eigenlijk polyamorie wil maar ik zag dat echt niet zitten (zat ook serieus niet goed in mijn vel) dus daar was het mee gedaan.
Nu zit ik beter in mijn vel en liet ik eens vallen dat ik een vriend van ons wel leuk zou kunnen vinden, hij moedigde me aan en nu ben ik dus verliefd :') Deze week gesprek gehad met deze man en hij vind mij leuk, maar heeft nooit zo'n relatie overwogen en zag het in de eerste instantie ook niet zitten, maar aan het einde van het gesprek stelde hij voor eens op date te gaan.

Mijn vriend vind sinds een maandje ook iemand leuk, en jaloers als ik altijd was vind ik dat eigenlijk wel prima. Het blijft echt een gek idee allemaal stiekem :+

lor1_1984 schreef:
Jup, inmiddels in een wat we voor het gemak open relatie noemen met een leuke vrouw. :)
We hebben allebei alle vrijheid om met een ander naar bed te gaan als we dat willen.
Zolang het niet ten koste gaat van onze tijd samen oid. :)

Open relatie is dan weer iets wat wij eigenlijk niet zo zeer willen, het fysieke is meer een gevolg van de liefde zeg maar. Maar inmiddels kan ik me voorstellen dat het wel veel vrijheid bied.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:29

Wij moeten nog verder kortsluiten wat we wel en niet oké vinden qua omgang met anderen. :)
Wat mij betreft is er heel veel mogelijk zolang ze er open en eerlijk over is maar hoe zij over bijv een relatie ernaast denkt weet ik nog niet, is ook iets wat we in de loop der tijd rustig gaan bespreken en uitzoeken.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:15

lor1_1984 schreef:
Wij moeten nog verder kortsluiten wat we wel en niet oké vinden qua omgang met anderen. :)
Wat mij betreft is er heel veel mogelijk zolang ze er open en eerlijk over is maar hoe zij over bijv een relatie ernaast denkt weet ik nog niet, is ook iets wat we in de loop der tijd rustig gaan bespreken en uitzoeken.


Denk dat dat ook een echt proces is niet?

Hier is vreselijk veel besproken en ik denk dat we op dit moment wel redelijk duidelijk hebben wat wel en niet. Mijn man is compleet niet jaloers maar ik betwijfel of ik precies zo nuchter ga zijn :')

Vanavond mijn eerste date, ik ben nu al op van de zenuwen _O-

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 10:40

Veel plezier Azmay! Laat je weten hoe het is gegaan? :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:05

Veel plezier vanavond. :)

Is idd een proces waar we doorheen gaan.
Ben vanaf dat het duidelijk werd dat we interesse in elkaar hadden in gesprek gegaan met haar dat ik niet gemaakt ben voor een monogame gesloten relatie en zij moest het even laten bezinken maar toen ze door kreeg wat voor vrijheid dat zou opleveren werd ze enthousiast. :D
De afspraak voor nu is openheid en eerlijkheid naar elkaar toe, dus als een van ons iemand interessant vindt dan delen we dat met elkaar en als er een 'uitstapje' gedaan wordt dan is diegene daar ook open over naar de ander. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.