Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:16

p.s. het is wél ´werk´ ja :roll:

Je moet wel meer sociale netwerken onderhouden én zonder communicatiehikjes met elkaar combineren.
Daarbij is eerlijk/open/transparant communiceren minder makkelijk dan het lijkt: Je maakt ALTIJD een selectie in wat je vertelt en ook wanneer want je kunt onmogelijk ALLES vertellen en ook niet GELIJK.
Via whatsap knippen, plakken, kopieëren is soort van verkort kiezen maar vind ik eigenlijk niet netjes.
Een listige complicatie is taal op zich; hoe de ontvanger het leest/hort. Dat merken we hier op Bokt in elke draad.
Voeg daar dan twee of drie verschillende landstalen bij.

Een volstrekt voorspelbaar mijnenveld zijn de, nu in mijn geval, vier familiekringen. Dier hebben allemaal hun eigen normen/waardes/meningen en dat moet je respecteren, waarbij niet alles open/eerlijk kán ivm respect voor die opvattingen.
Tja en dat maakt dan het eerlijk zijn puur onmogelijk waarbij je haast een spreadsheet moet maken over wie wat denkt te weten.

Wat me ethisch zwaar valt is de positie van de betrokken dames. Hoewel het op zich niet mijn verantwoordelijkheid is hoe hun sociale kring over hen denkt, hun levensstijl hún beslissing is, voel ik me, ben ik, gedeeltelijk verantwoordelijk. In de regel is hun relatie met mij de eerste ervaring met niet sexclusief in eerlijkheid ook al is eveneens in de regel (rume) ervaring met overspel/bedrog. Dat bedrog is onbegrijpelijk genoeg maatschappelijk geaccepteerd doch éérlijk hetzelde doen niet. Dat hééft repercussies voor hun reputatie.
Omdat ik om hen geef, hun welzijn, voor mij belangrijk is, is dit onbewust van invloed op mijn keuzevrijheden.

Kortom complex:
Teken alle cirkels van je sociale kringen maar eens op papier, accentueer de overlappen en kleur de eventuele gevoeligheden.
Stel je nu vier verschillende van die schemas voor en leg dat virtueel over elkaar.
AAAAAAAAAAAAARRRRGHHHHHH!!!!!!!! |o |o |o

Ook doet het zoals jullie allemaal weten altijd ´pijn´ wanneer een liefdesrelatie aan het einde komt, hoe natuurlijk en in goede harmonie dat ook gaat.
Dat is niet leuk, niet voor je eígen pijn maar ook vanwege de pijn bij de ander door je empathie want je houdt van de ander.
Ik ben me ervan bewust dat mijn levenswandel dit vermenigvuldigt door het grotere aantal en de grotere complexiteit.

Pffff. Ik hoop dat dit enigzins te volgen is :o

www.homocaballus.net


Malenka

Berichten: 7555
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:23

Zeker te volgen.

Wat ik zelf merk is dat ik wat gereserveerd ben in het heel dichtbij toelaten van anderen in ons leven. Het feit dat alle zaken waarin je niets te kiezen hebt er bij komen. Zoals de door jou genoemde familie. Maar ook de mogelijke andere ellende van die persoon die (uiteraard!))invloed heeft op de eerste relatie. Ik kan me zo voorstellen dat er veel meer diepte en hoogtepunten zijn op emotioneel vlak. Ik weet niet of ik dat aan zou kunnen.

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 11:30

Volledig te volgen en goed begrijpbaar HC. Heel helder.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:33

Malenka schreef:
Maar ook de mogelijke andere ellende van die persoon die (uiteraard!))invloed heeft op de eerste relatie.


Wat te denken van de ex(en) welke als vader(s) van de kinderen per definitie geen verleden tijd is(zijn).

Je wil net weten hoe vervelend dat kan zijn als die ook maar enige onderhoudsplicht aan kinderen en/of vrouw heeft. Het is eigenlijk regel dat als die ex lucht krijgt van een lief, mij, dat er geneuzel ontstaat over die betalingen.

Of stel je de bezitterige exen voor die de consequenties van hun vreemdgaan, scheiding niet accepteren, jaloers blíven en nu eenmaal bezoekrecht hebben. Niet zelden verworden tot verder dan buiten het tuinhekje kids op komen halen. Staat die binnen als ik daar rondkeutel. Geen uitzondering 8)7

Dat is net zo lastig bij één traditionele verhouding, doch als ze door hebben dat het niet sexclusief is, halleluja wat een onvolwassen reacties.
En dat dan maal twee bijvoorbeeld.

www.homocaballus.net

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:26

HC:
- Wat een zielige figuren zijn die exen.. Zucht!! Ze zijn zelf vreemdgegaan, maar de moeder van hun kruisgespuis mag niet verder gaan met haar leven.. Andersom hoor je het ook vaak trouwens hoor.. Dat de vrouw verder gaat na de scheiding, maar als de man dit doet gaan ze helemaal over de zeik.. -O- |o 8)7

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:20

Gisterenavond met berglief en zoon uit eten geweest bij ander lief. Kwam nog een niet liberale maar wel op de hoogte hartsviendin van aldaar langs met wat wijn. Werd ver na middernacht zo gezellig.
Zonder enige spanning en heel natuurlijk.

Even terug naar niet altijd makkelijk: Enige .... ´frictie´ omdat ik vrijdag voor een onderzoek naar een ziekenhuis aan de kust moet.
Dat is eeste afspraak vroeg in de morgen, vlákbij kustlief. Ik ben dus avond ervoor bij haar en ze gaat met me mee.
Berglief is boos want díe wil mijn handje óók vasthouden.
Helaas willen die twee afstand, dus alle twee mee is geen optie, doch dat is wel een gevolg van hún keuze. Die respecteer ook al geeft dat voor mij een forse extra inspanning.
Mbt tot vrijdag kies ik pragmatisch dus emotionele ´chantage´ is als water van de rug van eend en dan doe ik dit weekeinde die extra inspanning toch niet!

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:30

en natuurlijk belt dan het ziekenhuis om de afspraak af te zeggen _O- _O-

Ze maken een nieuwe, inclusief gelijk een kleine interventie. Is dan op een andere locatie; op 5 minuten lópen van kustlief.

Maak ik als klap op de vuurpijl een communicatiefout; stuur er een boodschap over aan derde lief, welke van de polemiek niets wist :oo %)

Makkelijk is anders, klopt.
Maarrrr..., nu wel lang weekeinde aan de mediterrane kust.

www.homocaballus.net

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:29

Ik vind het echt heel ingewikkeld. :D Snap het deel van emotionele chantage en extra inspanning ook niet helemaal.. Bedoel je dat je geen extra moeite doet voor ze omdat zij moeilijk doen over het ziekenhuis bezoek?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:35

Zo klinkt het meer als 3 monogame relaties in 1, hahahaha

Ik denk dat als ik een niet monogame relatie zou kiezen, wel veel meer vrijheden zou willen. Die heb ik overigens nu ook, maar dat komt echt omdat mijn man heel nuchter is. En ik denk ook omdat we elkaar jong hebben ontmoet, we heel erg samen zijn ontwikkelt in het leven en de relatie.

Als ik nu opnieuw moest beginnen, zou het nooit meer zo makkelijk gaan in een relatie.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:03

superpony schreef:
Zo klinkt het meer als 3 monogame relaties in 1, hahahaha


en dan daarbíj nog de ´contacten´ van de dames welke alle drie anders zijn. De ene hoofdzakelijk monogaam met de deur open, de tweede one night stands als zoete broodjes, de derde een andere liefde.
Kortom;
- 1 niet sexclusief monogaam zonder winkelen
- 1 niet sexclusief monogaam en veel uit winkelen
- poliamoor
en ik hou van alle drie. Alle drie anders want ze zijn anders.

www.homocaballus.net

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:13

Huertecilla, dat klinkt mij echt veel te ingewikkeld :+ . Het bevestigt in ieder geval wel het idee dat polyamoor voor mij niet weggelegd is, al ligt het natuurlijk aan jou zelf/jullie samen hoe ingewikkeld een relatie wordt. Met dit soort gezeik (als ik het zo mag uitdrukken) zou ik in eender wat voor relatie niet om kunnen gaan := .

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:14

HC:
- Geweldige omschrijving.. Ik lig in een deuk om je beschrijving..

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:19

prulletje schreef:
Met dit soort gezeik (als ik het zo mag uitdrukken) zou ik in eender wat voor relatie niet om kunnen gaan := .


In élke duurzamer relatie zullen dit soort overleg-compromissen spelen.
Daarbij zijn álle relaties anders want de betrokken individuen verschillend.

Ok, ik ga; kustlief wil met me de stad in wandelen voor ontbijt op een inderdaad speciaal terrasje. Daarna aan de overkant een nieuwe oorbel voor me uitzoeken :o

Door de bonusdag en het uitvallen van ziekenhuis, heerlijk de tijd dus ga eens leuke autos kijken samen met haar.

www.homocaballus.net

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:34

Misschien ben ik dan gewoon niet zo goed weggelegd voor relaties, al denk ik heus wel dat het mogelijk is. Voor mijzelf zou in een relatie het belang van het individu alsnog bovenaan staan. Binnen enkele vooraf bepaalde grenzen moet ieder deel van het partnerschap kunnen doen en laten wat hij/zij wil. Heeft de een zin in activiteit A en de ander in activiteit B, dan doet gewoon ieder zijn eigen ding. Wil de een drie maanden op reis, veel plezier! Ik grap weleens dat mijn relaties altijd stuk liepen op het moment dat de ander vroeg wat wij voor plannen hadden voor het weekend. Ik ben me ervan bewust dat ik daarmee een uitzondering ben ;) .

Trouwens, nu ik erover nadenk, misschien komt het ook gewoon door de manier waarop je het opschrijft dat het op mij als gezeik overkomt. Zoals nu ook weer: 'kustlief wil met mij de stad in...', komt op mij over alsof je je als een braaf hondje laat meesleuren, in werkelijkheid zal het vast anders zijn.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:47

prulletje schreef:
Zoals nu ook weer: 'kustlief wil met mij de stad in...', komt op mij over alsof je je als een braaf hondje laat meesleuren, in werkelijkheid zal het vast anders zijn.


Dat is echt een geval van te lange tenen bij jou denk ik dan.

Ja, zij wil dat graag en ik ga graag mee. Als een braaf hondje? Wat dan nog?! Zet me aan een boom vast en wellicht neemt een leuke dame me mee :D

Serieus; ik wil deze dagen een paar autos gaan bekijken en zij gaat graag mee.
Meer keer leuk voor beiden :j

www.homocaballus.net

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:34

Dat bedoel ik ook, dat het voor mij zo overkomt omdat ik alleen de tekst lees, niet de knipoog erachter, niet of jij dat zelf ook leuk vindt of niet, niet de gesprekken die jullie onderling hebben.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:29

Ik vind het dan eigenlijk toch allemaal te ''vast'', ook al zijn er meerdere liefdes en is er veel vrijheid.

Persoonlijk denk ik ook dat er met mij niet te leven valt. Mijn man kan het en daarom gaat het goed. Maar zou ik alleen zijn gebleven, zou ik denk ik alleen losse contacten hebben.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:55

superpony schreef:
Maar zou ik alleen zijn gebleven, zou ik denk ik alleen losse contacten hebben.


Die medaille heeft twee kanten.
Dat is voor een vrouw een stuk makkelijker dan voor een man.
Net als het voor een man minder riskant is.

In ´mijn´ model bied ik de dames zekerheid/veiligheid plus een open deur, terwijl ik meer vaste relaties heb en ook die open deuren. De keerzijde is meer complexiteit.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:07

Over complex gesproken: Yoga-lief heeft afscheid genomen. Ze is verliefd. Op mij. Hoewel ze niet meer betrokkenheid van me wil in haar leven wil ze toch niet delen.

Omdat ze verliefd op me is wil ze me 24/7 exclusief terwijl ze < 2 dagen/week te bieden heeft...

Helaas niet de eerste keer -O-

Erg jammer want ze is echt héél leuk en ik ben ook gek op haar.

www.homocaballus.net

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 14:04

Goh Jammer HC, sterkte!

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:19

Huertecilla schreef:
Over complex gesproken: Yoga-lief heeft afscheid genomen. Ze is verliefd. Op mij. Hoewel ze niet meer betrokkenheid van me wil in haar leven wil ze toch niet delen.

Omdat ze verliefd op me is wil ze me 24/7 exclusief terwijl ze < 2 dagen/week te bieden heeft...

Helaas niet de eerste keer -O-

Erg jammer want ze is echt héél leuk en ik ben ook gek op haar.


Sterkte! Was het voor haar dan eerder wel te doen (het polygaam zijn) omdat ze niet verliefd was? (En je bijv meer als een scharrel zag?) Zit daar voor jou een verschil? Waarin zorgt verliefdheid nu voor de drang tot exclusiviteit?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:50

Ow wat jammer HC, maar ik snap het wel. Ik denk dat het vaker die kant op gaat.

Is het ook niet omdat de vrouwen afstand van elkaar hebben?? Als je kijkt bij sister wives, hebben die vrouwen onderling ook veel contact en regelen ze veel samen enzo. Dan is de jaloezie misschien toch anders? Dan gun je elkaar misschien tijd met de man?

Wel fijn dat ze eerlijk is geweest.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:54

Nikki_ schreef:
Was het voor haar dan eerder wel te doen (het polygaam zijn) omdat ze niet verliefd was? (En je bijv meer als een scharrel zag?)


Blijkbaar.

Citaat:
Zit daar voor jou een verschil?


Ja, doch dan in die zin dat hoe meer je van iemand houdt hoe meer je wil dat die gelukkig is, - níet wil binden, meer compersie voelt.

Citaat:
Waarin zorgt verliefdheid nu voor de drang tot exclusiviteit?


Geen idee.
Heb het meermalen ervaren en accepteer het maar ... zie boven.


superpony schreef:
Is het ook niet omdat de vrouwen afstand van elkaar hebben?? Als je kijkt bij sister wives, hebben die vrouwen onderling ook veel contact en regelen ze veel samen enzo. Dan is de jaloezie misschien toch anders? Dan gun je elkaar misschien tijd met de man?


Wellicht.
Een inwonend (liefst bi) lief blijft dan ook met stip op de wenslijst ;)

www.homocaballus.net

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:18

HC:
- :(:)

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:27

Wat jammer HC. Veel sterkte ermee!

Show a little faith, there's magic in the night


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Gerdien_, ComscoreBot, GrapeshotBot, Hjartje, laran, nimbletje, spookyskippy en 134 bezoekers