Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:36

Bedankt voor alle lieve medeleven :o

Voor de goede orde; heb natuurlijk een lúxe ´probleem´; nog steeds twee haast onbegrijpelijk liefhebbende lieven die ik enórm waardeer.

Ga nu naar de kust. Dit weekeinde is door externe factoren redelijk gecompliceerd met daarbij laatste moment onzekerheden welke de boel 180 graden omdraaien en beíden zijn 100% flexibel.
Zo moest ik vrijdag in de bergen zijn maar nét een whatsap dat dit vrijdag kust is. Berglief gelíjk; dan blijf je toch bij kustlief. Kustlief gelíjk *\o/*
Kijk, ík heb geen invloed op die externe factoren dus niet op het omgooien van afspraken doch begrip daarvoor is geen gegeven; ik waardeer dat _/-\o_
Zaterdag weer in de bergen en zondag nog geen idee anders dan dat het :+: is.
Ja, ik heb het +:)+

www.homocaballus.net


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:41

Dan zijn die dames gewoon ook geschikt voor de situatie en ex lief ( nr 3 ) was dat dan toch minder.

Luxe, luxe...........Ik zou niet met je willen ruilen hoor. Mag het niet zeggen op Bokt, dan vallen mensen over je heen. Maar ik vind het al heeeeeeel knap als een man het met 1 vrouw kan uithouden. Ik doe het een man niet na.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:22

superpony schreef:
Dan zijn die dames gewoon ook geschikt voor de situatie en ex lief ( nr 3 ) was dat dan toch minder.

Luxe, luxe...........Ik zou niet met je willen ruilen hoor. Mag het niet zeggen op Bokt, dan vallen mensen over je heen. Maar ik vind het al heeeeeeel knap als een man het met 1 vrouw kan uithouden. Ik doe het een man niet na.


Met 2 of 3 is het een wéreld makkelijker; echt.
Minder druk, meer vrijheid en vooral, meer waardering omdat het gras aan de andere kant van het hek níet groener is.

www.homocaballus.net

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:31

Maar wel 3 verschillende dames, die allen hun leuke dingen hebben, maar ook hun mindere leuke dingen. Als er eentje een keer ''zeurt'' en je bent weg, kom je bij nr 2 die ook toevallig net ''zeurt''.

Ik snap wel dat mannen op vrouwen vallen, maar ik vind het heel knap dat een man veel accepteert van een vrouw en er echt mee kan leven.
Persoonlijk vind ik vrouwen heel moeilijk om mee om te gaan. Misschien ziet een man dat vanuit zijn standpunt toch anders, maar ik moet er niet aan denken om met ene vrouw te leven.

Mijn man is absoluut niet gecompliceerd en dat is voor mij echt heel fijn.

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:51

superpony schreef:
Maar wel 3 verschillende dames, die allen hun leuke dingen hebben, maar ook hun mindere leuke dingen. Als er eentje een keer ''zeurt'' en je bent weg, kom je bij nr 2 die ook toevallig net ''zeurt''.

Ik snap wel dat mannen op vrouwen vallen, maar ik vind het heel knap dat een man veel accepteert van een vrouw en er echt mee kan leven.
Persoonlijk vind ik vrouwen heel moeilijk om mee om te gaan. Misschien ziet een man dat vanuit zijn standpunt toch anders, maar ik moet er niet aan denken om met ene vrouw te leven.

Mijn man is absoluut niet gecompliceerd en dat is voor mij echt heel fijn.

Ach, vrouwen heb je in soorten hoor, en mannen kunnen ook heel goed zeuren :P We zijn allemaal een individu

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:22

Ik(als vrouw) vind leven met een vrouw vele malen makkelijker dan met een man := Maar dat ligt ook inderdaad heel erg aan de persoon.

HC; het klinkt heerlijk dat beide (kust- én berglief) je tijd gunnen met de ander. Jammer van de 3e, maar prettig dat ook zij open is en dat door jou geaccepteerd wordt. :j

Hee nieuwsgierig aagje!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:23

superpony schreef:
Ik snap wel dat mannen op vrouwen vallen, maar ik vind het heel knap dat een man veel accepteert van een vrouw en er echt mee kan leven.
Persoonlijk vind ik vrouwen heel moeilijk om mee om te gaan. Misschien ziet een man dat vanuit zijn standpunt toch anders, maar ik moet er niet aan denken om met ene vrouw te leven.


Als ´man met ervaring´ geef ik je volledig gelijk; vrouwen zijn veeleisender dan mannen. Zal er verder niet op in gaan om niemand op de tenen te staan doch ik kan het heel stereotype schetsen ja.
Het is een vereiste dat je accepteert dat het is hoe het is. Daarbij is het als man even serieus aanpassen dat gewoon luísteren meestal de oplossing is, dat iets doén juist níet is wat verwacht wordt.

Een ENÓRME factor is de levenservaring. Mijn lieven zijn door de wol geverfd, door schade en schande wijzer geworden, weten wat er te koop is. Het is niet toevallig dat de 3de met afstand de jongste is.

www.homocaballus.net

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 01:15

HC, ik ben het deels met je eens. Wij waren 19 en 21 toen we elkaar leerden kennen en ik maakte vast en zeker als jonge meid problemen om niks.
Helaas kregen we al jong veel en vaak wat voor onze kiezen en leer je wat belangrijk is in het leven. Dat ging niet zonder slag of stoot, want je merkt het niet direct wat dingen met je doen. Zeker als je jong bent is dat nog wel lastig. Je voelt je al heel wat, denkt al veel te weten en probeert er wat mee te doen, maar je maakt niet altijd de juiste keuzes daarin.

Mijn man, toen vriend, ging nooit echt op gezeur in. Ik was een type die alles wel wilde uitpraten tot in den treuren.........ML haalt zijn schouders op en maakt zich om de meeste dingen niet druk. Wel wat het waard is, maar bijv niet wat andere mensen doen, vinden of hebben.

We zijn op een bepaalde manier elkaars ideale tegenwicht geweest altijd en zijn samen gegroeid. Hij heeft mij erg veel rust gegeven en een andere kijk op dingen. Hij kan me af en toe laten gaan en weet wanneer hij wel of niet iets moet zeggen.

Toen onze zoon zijn 1e serieuze vriendin had, zei ik ook vaak; Je hoeft elkaar niet elke dag te zien, hele tijd op app te spreken etc. Als het goed zit en je blijft samen heb je misschien nog 60jr en als het mis gaat, was het een leuke ervaring.
En tegen dat meisje ook vaak gezegd dat ze zich niet druk moet maken om onzin en wat niet belangrijk is.

Toch zie ik bij de jeugd wel dat ze veel mee krijgen en een brede ontwikkeling. Ondanks alle negatieve kanten van internet, krijgen ze toch wel erg veel mee van de wereld om hun heen. Of dat direct leidt tot het bewust zijn van wat belangrijk is, durf ik niet direct te zeggen.

Ik heb weleens eerder op Bokt wat gezegd over vrouwen en daar vielen mensen overheen. Maar mannen en vrouwen zijn anders. Niet allemaal en er zijn altijd mega veel uitzonderingen. Maar vrouwen zijn imo gewoon ingewikkeld en vaak ook echt niet redelijk.

Daarnaast heb ik veel moeders meegemaakt die bijv over hun man stonden te praten op schoolplein of langs voetbal veld, waar ik echt geschokt van was. Soms waren ze dan gescheiden, maar het ging me gewoon te ver. En altijd de man de schuld geven. De man snapt het niet, doet niks etc. Maar ze zijn zelf niet eerlijk, zeggen niet wat ze wel willen en draaien om alles heen, spelen een spel etc.

Ik hou daar niet van en dat wordt door vrouwen om me heen ook niet gewaardeerd, want ze lijken een gelijke te zoeken.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:37

Ik vind je gewoon onsympathiek over komen, zwart-wit ook. Bekrompen. Misschien de vrouwen in je omgeving ook.

Begrijp me niet verkeerd, je bent wellicht wél heel aardig maar de discussie die je aanslingert en de uitspraken die je doet vind ik nogal wat.

Mannen kunnen klootzakken zijn en vrouwen poedersuiker. Als je denkt dat mannen altijd respectvol praten over hun vrouw moet je met 10 exemplaren gaan samenwonen := .

Nee hoor, er zijn leuke mensen en er zijn niet leuke mensen. En ga alsjeblieft weer ontopic nu, want je vergalt een interessant verhaal.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:53

Gossie Lieveli, ze is volledig op onderwerp imo en ze heeft wederom in mijn eprceptie en ervaring volledig gelijk; vrouwen zíjn veeleisender dan mannen. Daarbij ook anders; lastiger in de omgang want veeleisender en in die zin meer anders dan het verschil tussen aardige en onaardige mensen.

In onze westerse samenlevin komt daar nog eer meer/minder ontspoorde emancipatie bíj.

Over het algemeen hebben vrouwen door hun biologische veeleisendheid vermenigvuldigd met omdat ze het waard zijn van emancipatie een HEELVEEL langere eisenlijst dan te bieden lijstje.

Dat is meer dan een punt van mening maar een sociaal fenomeen wat het vinden van een partner voor een vrouw en he met een vrouw duurzaam samenleven voor een man moeilijker maakt dan nodig.

Ik geniet van vrouwen *\%/* en ermee samenleven doch pffffff de handleiding was en is een uitdaging.

Ok, en ja ik ben het vollédig met je eens dat mannen ook héél naar over hun partner kunnen praten.
Ook gaan mannen onderling, in groepsverband imo niet respectvol om met/naar vrouwen in het algemeen.
Er is wel een groot verschil: Groepjes vrouwen hunnen bijzonder gemeen zijn naar een man alleen.* Groepjes mannen zijn doorgaans 180 graden anders naar een vrouw aleen.
Onder de streep echter kan ik mij in het geheel niet identificeren met mannengedrag in groepsverband en ga slechts bij hóge uitzondering uit met een groep vrienden. Heb dan teveel plaatsvervangende schaamte.
Ik heb geen enkel probleem met uitgaan met meer dames.
* ervaar ik dan niet persoonlijk maar wel naar andere mannen die door de groep verpletterd worden. Echt maar héél zelden dat er een man positief beoordeeld wordt en dan is er ook gelijk achterklap.

Maar goed, jouw reactie maakt helder waarom ik schreef dat ik er niet op in wilde gaan ;)

Ondertussen grote lol met kustlief en het plan is ohlala uitgaan met haar vanavond.
Morgenavond komt zoon hierheen voor gezamelijk lunch. Aansluitend met hen naar berglief, zijn moeder.
´s Avonds met haar naar een ohlala tot de macht ohlala feest.

Ok, nu even een medische analyse doorsturen naar ex-lief chirurge. Die vroeg daar net bezorgd om.

www.homocaballus.net

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:14

Ja, jammer zo een reactie. Het bevestigt wel precies wat ik schrijf.

Ik snap ook niet wat er zo erg is aan het feit dat mannen en vrouwen anders zijn? Het is ten eerste al heel duidelijk te zien, dus de natuur geeft de verschillen al duidelijk aan.

Ik heb me ook nog nooit minder dan een man gevoeld.

En ik kom niet echt uit een traditioneel gezin, want 40+jr geleden was mijn vader al huisman en had mijn moeder een eigen zaak. Dat was best weleens raar voor andere mensen toen, maar ik wist niet beter. Dus ik heb nooit iets meegekregen van traditionele taakverdelingen, man vrouw dingen.

Buiten dat is Bokt een discussie forum en mogen we in Nederland vrij onze mening en ervaringen uitten. Dat een ander daar niks mee kan, is niet zo belangrijk. De toon van een reactie kan een ander wel wat aan doen, maar goed, die bevestigt dus wat ik al schreef.

Ja, er zijn hele nare mannen en hele leuke vrouwen, maar dat zegt totaal niks over de verschillen die er gewoon zijn.

Ik ga er verder ook niet op in meer, vanwege de toon waarmee gereageerd wordt.

@HC, Natuurlijk vind jij als hetero man, vrouwen leuk en aantrekkelijk. Dat heeft de natuur zo geregeld en zit in je. Ik als vrouw zijnde kan het me soms gewoon niet voorstellen, maar dat is vooral omdat ik nog nooit man ben geweest en die gevoelens en aantrekkingskracht niet voel.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:17

Je gaat er volgens mij onwijs op in. Ik heb vooral medelijden met je, lijkt me heel naar om zo in het leven te staan.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:23

lieveli schreef:
Je gaat er volgens mij onwijs op in. Ik heb vooral medelijden met je, lijkt me heel naar om zo in het leven te staan.


Ik heb toch maar eens getemd, want je gaat veel te ver en wordt persoonlijk.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:33

Nou het was niet eens onaardig bedoeld maar dus precies wat ik bedoel. Uitgaan van het negatieve.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 13:35

Zullen we het gewoon hierbij laten en dat jullie niet meer op elkaar reageren?
Want dat jullie andere denkwijzes hebben en anders in het leven staan is duidelijk.
Lets agree to disagree zegmaar :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:36

Goed plan!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:46

Ik vind het eigenlijk wel een interessante discussie. Ik ben het met beide kanten deels eens. Er zijn biologische verschillen tussen mannen en vrouwen die geen 1000 feministische golven ooit zullen kunnen overbruggen. Maar zeggen dat vrouwen veeleisender zijn en moeilijker om mee samen te leven vind ik wel erg zwart-wit. Mijn zus heeft een relatie met een man die veel emotioneler is en veel meer kan "zeuren" dan zij, die juist nuchter en flexibel is. En daar ken ik (veel) meer voorbeelden van. Ik ben zelf ook het tegenovergestelde van veeleisend, en verder toch wel echt heel erg vrouw.
De meeste mensen voelen zich tot bepaalde types en gedragingen aangetrokken. Het is dus niet vreemd, lijkt mij, dat Huertecilla vrouwen in het algemeen op een bepaalde manier ervaart, als dat het type vrouw is waardoor hij omringd is. Evengoed refereert Superpony voor haar ervaringen m.b.t. man-vrouw relaties vooral aan haar eigen huwelijk en relaties die zij van dichtbij heeft meegemaakt. Ik heb weer heel andere ervaringen, en daardoor ook een andere mening.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:13

Feminisme overbrugt helemaal niets; is discriminerend. Had ooit een +:)+ schokeffect-functie, nu is het simpel negatief en eigenlijk gewoon tegen de wet. De politieke in-correctheid is imo :r
Ik schreef emancipatie; heel wat anders.

Ik schreef níet beperkt tot de ervaring met ´mijn´ lieven, maar over die met vrouwen in het algemeen. De lieven zijn een selectie.
Je vrouwen waar ik me tot aan getrokken voel zijn zelfbewust, capable, aantrekkelijk, vrouwelijk; vrouwen met inhoud, met veel te bieden, meer te bieden dan ze verwachten. Let wel ik schrijf bewust geen
´eisen´.

Dit meer te bieden hebben en niet eisen, op een basis van relativerende levenservaring maakt het mogelijk dat alle betrokkenen een positief rendement ervaren in een meerzijdige relatie.

Ikzelf verwacht nogal wat van mijn leven en vind het niet redelijk om dat van één persoon vragen. Daarbíj vind ik het net zo prima dat wat ik niet bied ergens anders gevonden kan worden.
Ontdaan van de last van traditonele plichten en verwachtingen blijft er over dat de partners meer bieden dan vragen.

www.homocaballus.net

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:16

Nu haal je er dingen bij waar ik het helemaal niet over had :) . Ik vind jouw levensstijl helemaal prima, mooi juist dat je het zo in kunt vullen zoals je wilt. En natuurlijk hebben de vrouwen waar jij mee samen bent veel te bieden, ik zei niets om dat tegen te spreken?
Het voorbeeld van feministische golven is gewoon een voorbeeld en geen pro-feministische uitspraak.
Ik weet dat je niet exclusief schreef over ervaringen met jouw lieven, maar jouw mening, en ook die van mij, worden wel gekleurd door je eigen ervaringen en de mensen in je omgeving. Ik ben in mijn familie en vriendenkring omgeven door mensen die alle stereotype ideeën over mannen en vrouwen teniet doen. En tegelijkertijd door mensen die alle clichés bevestigen. Mensen in alle soorten en maten dus, die voor mij bewijzen dat spreken over mannen en vrouwen in het algemeen niet gaat.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:15

Over stereotyperend gesproken:
Berflief is doorgaans behoorlijk nukkig moeke. Soms onvoorstelbaar aantrekkelijk sexy.
Gisteren en vandaag nukkig moeke en vraagt of ik vanavond zin heb om naar een zeventiger jaren rock concert te gaan. Daar heeft zíj zin in namelijk. Ik niet zo en absoluut in het geheel en al NIET als begeleider van nukkig moeke, maar wel in haar onvoorstelbaar aantrekkelijk sexy.

Tja, hoe los je dat op?
Ik besluit dat zonder groot risco ook geen groot resultaat verwacht mag worden, dus: ´Ben je dan zeventiger jaren sexy? Dát is een aanbod wat ik van jou niet af kán slaan.´
Ja, dat is ze dan, zegt ze dus ik we spreken af te gaan.
*\%/*

Nog geen vijf minuten later vraagt ze of we zoon mee zullen vragen want dat is ook leuke muziekopvoeding voor hem.
-O-

Zoon zegt dat hij geen zin heeft.
Ik uiteraard ook niet meer want dat sexy gaat dus niet gebeuren. Was een verkooptruuk.
Niet terug te draaien echter. Niet zonder ruzie.
Kan je niet oplossen. Kan je op geen manier goed doen.
|o

Maar goed, mijn glas is half vol want tenslotte zijn er ook mensen die de hoofdprijs in de loterij winnen.
Even goed opletten en nu vér om de langste mogelijke tenen heen manoevreren want anders is de niet-sexy bui uiteraard geheel en al míjn schuld.

www.homocaballus.net

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:28

En je vindt háár moeilijk? :+ Deze situatie heb je volgens mij echt voor jezelf onaangenaam gemaakt. Open communicatie zonder voor de ander te denken had je waarschijnlijk een stuk verder gebracht :) .

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:07

Pfff ik word serieus al moe als ik het lees. :D

Bij ons is het zo dat als we zin hebben om te gaan dan gaan we. Hebben we geen zin om te gaan dan gaan we niet. Lijkt vriend iets helemaal geweldig en mij niet zo dan ga ik met hem mee als hij dat graag wil, omdat ik het leuk vind dat hij iets doet wat hij leuk vindt. En andersom is dat net zo.

Als één van ons een chagrijnige bui heeft dan praten we daarover. Maar als mijn vriend even een rotbui heeft ga ik hem niet straffen door niet mee te gaan naar iets wat hij leuk vindt.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:35

Ik vind het ook gedoe hoor. Een beetje manipulerend ofzo. Maar goed, ik ben geen nukkige moeke denk ik. En ik zou het knap respectloos vinden als ik dit over mezelf zou lezen op internet.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:12

Jeetje blij dat mijn relatie niet zo moeilijk is :')

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:34

Ik ben dan geen “nukkige moeke” want ik heb geen kinderen maar ik ben zeker wel eens nukkig. Gelukkig wil mijn vriend dan nog steeds naast mij lopen ookal ben ik even niet heel erg sexy :Y)

Ik snap de vrijheid van de relatievorm maar het brengt eigenlijk ook een stuk meer complexiteit met zich mee. Wát een planning.

Vind overigens de woordkeuze “verkooptruc” tsja... Je hebt zelf het spelletje meegespeeld.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: evelien1000, Facebook, Lugea, Tigerboy, Urona447, xLauLaUx, YandexBot en 183 bezoekers