Voordringende oudjes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:26

Ik denk dat veel mensen wel begrip op kunnen brengen voor een moeder die als "aso" naast haar kind fietst gelukkig. :) Ik neem aan (=hoop) dat de meeste automobilisten wel berekend zijn op dat een jong kind kan slingeren op de fiets en dat een ouder ernaast puur bescherming is.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 21:34

Vanmiddag leuke ervaring gehad met een kittig ouder dametje in het zwembad :D Sta ik tevreden uit te hijgen onder de douche na 40 baantjes zwemmen. Vrouwtje komt kwiek aanwandelen en vraagt of ik lekker heb gezwommen en hoeveel baantjes. Dus ik geef antwoord, zegt ze heel lief 'oh wat goed, zoveel red ik niet meer hoor ik doe er 30. Maar ik ben dan ook al 80 :j ' En even kwiek huppelt ze de douche uit en ik sta echt stomverbaasd. Ik hoop ook nog zo rond te rennen op mn 80ste!

Vervolgens ga ik rekenen... Ik ben nog niet eens half haar leeftijd dus ik zou ruim 2x zoveel banen moeten zwemmen om verhoudingsgewijs in de buurt te komen van haar fitheid := Ineens ben ik niet meer zo tevreden met mijn 'prestatie' en ga enigzins verbrouwereerd het zwembad uit :')

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:36

Moet daar wel om lachen Mars :D Vriendin en ik zwemmen wekelijks in een verwarmd zwembad. Ik heb last van wat euvels en zij heeft een fysiek en mentaal superzware baan dus dat is onze ontspanning. Allebei 50 en nog wat.

Komen grotendeels mensen die ouder zijn dan wij en dat gaat heel saamhorig maar laatst hadden we twee oudere dame's die ons op alles aanvielen wat we zeiden. Hebben er achteraf om kunnen lachen maar waarom luister je naar wat anderen zeggen en bekritiseer je dat dan?

Wij waren ons trouwens totaal niet aan het beklagen maar we waarderen allebei wat cynische humor en dat werd blijkbaar niet begrepen.

Maar ach, het waren er maar twee op de velen die we daar in dat zwembad treffen.

Een enkeling (oké sommigen) zijn echte zeikerds maar ik geloof nooit dat ze dat in de loop der jaren geworden zijn. Dat zit volgens mij in de genen :)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 06:05

JoskaH schreef:
Cubone schreef:
Een poosje terug toen ik boodschappen ging doen stond ik bij de snelkassa. Het was gigantisch druk dus ik stond al een poosje en er stonden ook aardig wat mensen achter mij. Komt er een vrouwtje aan (jaar of 50) en die parkeert zo haar volle waren half voor mij en begint een beetje te duwen om er tussen te kunnen. Ik had er zo de pest in dat ik half voor haar ben gaan staan met m'n rug naar haar toe en steeds een stapje achteruit.. En nog een.. Tot ze ineens niet meer in de rij stond. :D Die blik van haar was grandioos! Ze droop ook mooi af en sloot achteraan daarna :Y)


:')
Echt ontzettend onbeschoft! Gewoon je volle kar tussen de rij proppen? Protesteer er dan niemand?
Ik had haar gezicht wel willen zien :j
(Al vind ik 50 niet echt oud, maar volgens mij bedoelde je het ook niet echt als 'oudje')


Niemand die iets zei nee. En ze ws ook niet oud, daarom zeg ik vrouwtje :D Als ik de taal betekend gesproken had ik wat gezegd, maar zo vloeiend spreek ik nog niet ;y)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 06:58

Ik begrijp het probleem bij de kassa niet zo. Als het mij niet uitkomt wanneer ze voor willen zeg ik gewoon nee. En als men dan begint te zeuren dan zeg ik meestal; het is de bedoeling dat ik net zo oud wordt als u, en met dat gedram van u gaat dat niet lukken.
Ben ik nog bezig met boodschappen op de band leggen dan vind ik dat niet zo'n probleem.
Het ergst vind ik de mensen die net gestopt zijn met werken. Die denken, of hebben de behoefte om, zich met alles en iedereen te bemoeien. Mijn vader heeft zich er ook schuldig aan gemaakt :+ . Zeuren over fietsers in het park, of de vuilnis wel op het juiste moment buiten gaat enz enz. Zal wel een soort werk afkick zijn.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:42

Kuggur schreef:
hittepit_12 schreef:
Voor slechthorenden zijn er speciale bordjes voor op de fiets . SH staat erop.

Dat is dan ook wel iets voor die idioten die met oortjes in fietsen (is dat eigenlijk niet verboden?).


Niet iedereen die met oortjes in fietst is een idioot.
Ik heb oortjes in zonder muziek omdat ik anders oorpijn krijg door de wind op de fiets. :j

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:10

daisssx schreef:
Kuggur schreef:

Dat is dan ook wel iets voor die idioten die met oortjes in fietsen (is dat eigenlijk niet verboden?).


Niet iedereen die met oortjes in fietst is een idioot.
Ik heb oortjes in zonder muziek omdat ik anders oorpijn krijg door de wind op de fiets. :j

Mijn excuses, ik zal er voortaan bij zitten dat mijn opmerking niet geldt voor die grote groep mensen die om medische redenen stille oordopjes in hebben tijdens verkeersdeelname.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:13

Kuggur schreef:
daisssx schreef:
Niet iedereen die met oortjes in fietst is een idioot.
Ik heb oortjes in zonder muziek omdat ik anders oorpijn krijg door de wind op de fiets. :j

Mijn excuses, ik zal er voortaan bij zitten dat mijn opmerking niet geldt voor die grote groep mensen die om medische redenen stille oordopjes in hebben tijdens verkeersdeelname.


Wow niet zo aangebrand :')

Het was niet aanvallend, er zijn echt zat mensen die zonder muziek op met oortjes in fietsen.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:17

Ik word eigenlijk bijna aktijd wel voorgelaten door ouderen in de winkel. En als ik ze ergens anders tegenkom maken ze ook vaak wel even een praatje. Maar er zijn er ook bij dat als ik op straat simpelweg hallo zeg met een glimlach, ze hun tassen toch iets steviger vastpakken en mij aankijken alsof er elk moment een moordwapen uit mijn jas kan komen. :o? Tja, wat doe je eraan

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:25

Ja Daisssx, net als dat er ook zat grijze mensen zijn die niet voordringen. :)*

Ik zie/zag dit topic een beetje als met een knipoog wat ergernissen van je af kunnen schrijven. Jammer dat het dan toch weer gehak op details wordt omdat je mensen niet over 1 kam mag scheren. Ik denk dat iedereen wel weet dat dat niet mag en tóch gebeurt het elke dag weer. Met oudere mensen, met de jeugd van tegenwoordig, met mensen die ziek zijn, mensen die rood haar hebben, mensen die kroeshaar hebben en noem maar op. Ik las hier ook al dat 'wij jongeren er geen weet van hebben hoe het is als je fysiek niet meer kunt wat je wilt'. Ayasha haakte daar ook al op in dat de schrijfster van dat stuk óók onterecht aan het generaliseren sloeg. Al vind ik het wel fijn dat de meeste mensen van mijn leeftijd daar inderdaad geen weet van hebben, het is altijd zo dat er uitzonderingen op de regel bestaan.

De écht oude mensen, en dat kan op 60 zijn of 80 (zelfs op 40 kun je je oud voelen als je lijf niet meer meewerkt) die niet meer in staat zijn om buiten te komen, zullen niet voorkruipen. De vlotte, fitte, vaak vervroegd gepensioneerde, oudere die er een sport van maakt z'n dagen zo vol mogelijk te plempen om daarom ongegeneerd rijen te kunnen skippen in de supermarkt onder het mom dat iedereen respect moet hebben voor de oudere is in dit topic het onderwerp. Héérlijk om daar ervaringen over uit te wisselen, om te horen hoe anderen daarmee omgaan en vooral dat het fijn is dat het blijkbaar niet alleen bij mij gebeurt. ;)

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:16

Ik heb op de scooter ook oortjes in, met muziek en vaak ook een Tom Tom in m'n oren. Maar ik geb wel spiegels. Ik kijk gewoon om mij heen.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:04

Vanochtend reed ik met mijn merrie op een nogal smal bospad.
Van achter naderde een dikke Audi, 2 senioren aan boord met hun hippe E-bike`s achter op de fietsendrager.
Nu kon ik echt niet verder naar rechts, en was bijna bij een inrit, maar nee,
met grof geweld werd die auto in zn voor uit getrapt.
Nog spijt dat ik mijn stijgbeugel niet in hun zij ruitje heb geparkeerd.
Ik riep nog "Jezus Mina!"
Zo heetten ze blijkbaar niet, want er werd stug door gerost.

Later dacht ik ook, ach ja, ze hebben idd niet alle tijd meer, dus daarom die haast. }>

Rocamor

Berichten: 10858
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:09

Even volledig OT, maar als mensen werkelijk zo ontzettend asociaal en gevaarlijk rijden: nummer onthouden, locatie onthouden en politie bellen en doorgeven wat er gebeurd is.

Grote kans dat ze het opnemen in hun systeem.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:24

Phoe ik had het ook een keer bij de Lidl. Een meneer achter mij die nogal agressief vroeg: 'IEK VOOR? !!! ik was zo verbaasd dat ik hem nog voor liet ook..