Voordringende oudjes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:35

Toen ik nog in de supermarkt werkte hebben we ook een tijd last gehad van ouderen die producten stalen. Bijvoorbeeld twee boodschappentassen in een doen en een deel van de boodschappen in de dubbele bodem verbergen. Of de vleeswaren uit de verpakking halen en dit in de jaszakken stoppen. Er is toen flink een tijd gefouilleerd geweest. :n

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:35

Vaak is het mentaliteit en niet de leeftijd.

Mijn lief gooit dat soort acties van zijn ouders ook op: ach het zijn al oudjes (net 70+ trouwens).
Nou niet dus! Mijn pa en ma zouden dat nooit doen.
Zaken als overdag bellen (onder werktijd van ons dus), vrolijk op zaterdagmiddag uitgebreid komen koffiedrinken terwijl ik het huis op de kop heb staan (en dan het vreemd vinden dat ik drukte heb), niet op donderdagavond kunnen afspreken want dan moeten ze naar de bieb :')

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:41

En speciale boodschappen uurtjes voor de bejaarden invoeren.

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:41

Marlies, dat 'ach het zijn al oudjes' is het hem volgens mij juist... het is volgens mij vaak zo dat ouderen vaker met dingen wegkomen, en het dus op een gegeven moment normaal gaan vinden dat zij meer mogen dan 'de jeugd van tegenwoordig' (iedereen die jonger is dan zij, dus :+)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:43

Britta31 schreef:
En speciale boodschappen uurtjes voor de bejaarden invoeren.


Heb liever dat ze dat voor scholieren doen. Kan het precies merken als er een klas tussenuur heeft. Dan kun je op de broodafdeling en het gangpad met chips maar beter niet komen :') hier geen voordringende mensen bij de kassa's, ik herken het ook helemaal niet van hier.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:44

Het is algmeen geweten dat waar je je aan ergert, je ook veel meer gaat zien omdat je er juist meer gaat op letten.

Heb je niets met kinderen bijvoorbeeld, dan zal je al het negatieve van kinderen meer opvallen en veralgemeen je dit gemakkelijk., zelfde met oudjes, jongeren,....

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:45

Ik had het laatst ook in de supermarkt, normaal gesproken als ik veel spullen heb en er is iemand met 1 dingetje, dan mag diegene gerust even voor. Maar ik had dit keer ook maar 1 broodje of zo liggen, komt er een mevrouw aan die ook maar 1 ding had, maar ze wilde wel voor. Ik zei toch dat dat van mij ook zo klaar was :P Gelukkig deed ze niet moeilijk verder.

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:46

Ik erger me vooral aan ouderen die lijken te denken dat ze alles mogen in het verkeer. Zomaar rakelings oversteken zonder te kijken, schuin oversteken, ver onder de maximumsnelheid rijden of juist gaan irriteren en bumperkleven.. -O-

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:46

Ik vind het niet zo gek dat oudjes voordringen, die hebben immers in de regel ook minder tijd over dan de jonkies

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:47

SusanH schreef:
Britta31 schreef:
En speciale boodschappen uurtjes voor de bejaarden invoeren.


Heb liever dat ze dat voor scholieren doen. Kan het precies merken als er een klas tussenuur heeft. Dan kun je op de broodafdeling en het gangpad met chips maar beter niet komen :') hier geen voordringende mensen bij de kassa's, ik herken het ook helemaal niet van hier.

Dat is hier ook, en dan rijen bij de kassa met een zak chips en een blikje energydrink.

Mogen ook altijd voor bij mij, pauze is om voordat je erg in hebt -O-

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 12:49

chanel1985 schreef:
Het is algmeen geweten dat waar je je aan ergert, je ook veel meer gaat zien omdat je er juist meer gaat op letten.

Heb je niets met kinderen bijvoorbeeld, dan zal je al het negatieve van kinderen meer opvallen en veralgemeen je dit gemakkelijk., zelfde met oudjes, jongeren,....


Dat zeggen meerderen hier maar ik herken dat helemaal niet. Ik heb helemaal niks tegen oudjes en met kinderen/jongeren heb ik minder. Maar ik maak gewoon nooit mee dat jongere mensen voordringen, het gebeurd me altijd bij de grijsaards.

Sterker nog, als ik weer tussen een groep scholieren sta met hun energydrank en frikandelbroodjes dan laat ik die uit mezelf wel voor. Kan ik daarna rustig aan doen met mn volle kar en zij zijn weer op tijd op school.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:51

Het is me een keer écht opgevallen en dat was niet in de supermarkt maar in de dierentuin.

Er waren net ijsbeertjes geboren en die twee ouderen MOESTEN perse vooraan staan. Voor alle kleine kindjes die het OOK wouden zien. En niet even, maar gewoon blijven staan...

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:54

xPabloBokt schreef:
Ik erger me vooral aan ouderen die lijken te denken dat ze alles mogen in het verkeer. Zomaar rakelings oversteken zonder te kijken, schuin oversteken, ver onder de maximumsnelheid rijden of juist gaan irriteren en bumperkleven.. -O-

Gelukkig fietsen de jongeren wel netjes en houden zij zich aan de regels :+

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:55

Als je die soms tegenkomt is het maar de vraag of ze ooit oud en grijs zullen worden _O-

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:57

Oh ik had er laatst eentje, maar ze was niet "oudje", ik schat haar eerder tegen de 50 aan.
Ik slenterde naar de kassa, terwijl nog een beetje kijkend of ik nog iets nodig had maar wel doorwandelend. En zij stond, met een vollédige kar vol aan het einde van de schappen te kijken naar iets. Ze ziet me, en net als ik op gelijke hoogte van haar ben, gooit ze iets in haar kar, en stapt ze plots in een zeer duidelijke tred voor mijn neus aan de enige kassa die open was. Op een tempo dat je normaal niet door de winkel gaat, zo van "oef ben ik nog vlug even voor". Ik had dus letterlijk 3 dingen in mijn hand, zij had voor een maand eten in een kar. Toen dacht ik toch van echt, moest dat nu :+ .
Voor de rest valt het hier gelukkig wel mee. Ik vind sommige kinderen die total loss gaan in de winkel met zegen van hun ouders veel vervelender :+ .

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:01

Ik erger me aan ouderen die voordringen in de winkel, en jongeren die dit doen bij het instappen in de trein. Grrr.

jes_sira

Berichten: 1101
Geregistreerd: 08-10-09
Woonplaats: Randstad, zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:05

Die generatie is inderdaad zeer onbeschoft.

De laatste tijd div dingen wat dat betreft meegemaakt.

Laatst nog 2 oudere (zogenaamd nette noordwijkers) die gewoon op je terrein (eigen paardenstal/land) lopen en bramen en appels jatten.
Tas net alles erin, alles open (we waren aanwezig).
Vraag je netjes wat ze komen doen. Wordt je gewoon genegeerd en na nog eens 3x netjes vragen een snauw "gewoon kijken!" met een toon van heb het lef om er wat van te zeggen..
Verboden toegang bord aanwezig. Land geheel afgezet met draad en ijzeren buizen, struiken enz...
Je wil niet geloven wat voor onzin en grote smoel er uit die zogenaamd brave oudere kwamen.
Echt te gestoord voor woorden.

Zo komt er een man vragen of we dat hout daar en daar nog gebruiken. Hoe weet u dat dat daar ligt meneer? Dat kunt u alleen gezien hebben als u op ons terrein bent geweest...

Zo ook groentetuin van buren wordt geregeld leeggeroofd. En als je erop af gaat en vraagt waar ze mee bezig zijn gewoon een grote smoel en gewoon doorgaan...
Ook 60+....

Ja, mijn beeld van deze generatie is niet best op het moment.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:12

Ben ook een grijs "oudje" dring nooit voor, maar wat ik wel eens tegenkom is dat jonkies erg lomp voordringen en hondsbrutaal zijn. In de bus breeduit en ook nog een tas op de andere stoel en erg lelijk kijken als ik vraag of ik mag zitten.
Vind het toch wel prettig na een dag hard werken dat ik even kan gaan zitten in de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:15

jes_sira schreef:
Die generatie is inderdaad zeer onbeschoft.

De laatste tijd div dingen wat dat betreft meegemaakt.

Laatst nog 2 oudere (zogenaamd nette noordwijkers) die gewoon op je terrein (eigen paardenstal/land) lopen en bramen en appels jatten.
Tas net alles erin, alles open (we waren aanwezig).
Vraag je netjes wat ze komen doen. Wordt je gewoon genegeerd en na nog eens 3x netjes vragen een snauw "gewoon kijken!" met een toon van heb het lef om er wat van te zeggen..
Verboden toegang bord aanwezig. Land geheel afgezet met draad en ijzeren buizen, struiken enz...
Je wil niet geloven wat voor onzin en grote smoel er uit die zogenaamd brave oudere kwamen.
Echt te gestoord voor woorden.

Zo komt er een man vragen of we dat hout daar en daar nog gebruiken. Hoe weet u dat dat daar ligt meneer? Dat kunt u alleen gezien hebben als u op ons terrein bent geweest...

Zo ook groentetuin van buren wordt geregeld leeggeroofd. En als je erop af gaat en vraagt waar ze mee bezig zijn gewoon een grote smoel en gewoon doorgaan...
Ook 60+....

Ja, mijn beeld van deze generatie is niet best op het moment.


Hier ook, veel oudere mensen die in het natuurgebied achter ons huis fietsen en dan op ons (afgerasterde) land gaan zitten picknicken zonder hun zooi op te ruimen, bloemen plukken van privéterrein, etc. Midden op straat fietsen en dan boos worden als je toetert omdat je er met de auto langs wil, soms is het hier echt drama :')

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:18

Hier zijn het de jongeren die in het midden van de straat fietsen en niet zien naar andere weggebruikers.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:22

Foaly schreef:
Marlies, dat 'ach het zijn al oudjes' is het hem volgens mij juist... het is volgens mij vaak zo dat ouderen vaker met dingen wegkomen, en het dus op een gegeven moment normaal gaan vinden dat zij meer mogen dan 'de jeugd van tegenwoordig' (iedereen die jonger is dan zij, dus :+)


Misschien heb je daar wel gelijk aan. Maar mijn lief brengt het alsof het daardoor niet erg is.
Ik vind het gewoon asociaal. Ook die generatie kan gewoon zich aan de normen en waarden houden.
Wij 'jongeren' (ben 35 :+ ) hebben verdorie geleerd van hen om ons te gedragen en dan gaan ze zelf zo uit de bocht.

Gelukkig zijn niet alle 'ouderen' zo en zal je altijd bij bepaalde groepen bepaalde ergernissen hebben.

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:24

Bij de pinkassa (wat boven de kassa en op de beurtbalkjes met grote letters staat aangegeven).

Ik kom aan met mijn mandje met een paar dingetjes, dame op leeftijd met een kar met ongeveer evenveel artikelen en een lading tassen komt van de andere kant, ziet mij en gaat in een versnelling waarin ze bijna over haar eigen voeten struikelt, om maar net voor mij te kunnen invoegen. Prima, ik ga geen boodschappen doen als ik hast heb, dus van mij mag ze.

Vervolgens zet ze de kar tussen zichzelf en de loopband in, waardoor ze effectief klem staat en de boodschappen met bijzonder veel moeite op de band krijgt, waar ze luidkeels over klaagt. Van waar ik stond, kon ik niet over haar tassen heen bij de boodschappen, dus helpen was geen optie.

Uiteindelijk staan de boodschappen in een lange sliert verspreid over de band. Mevrouw bevrijdt zichzelf uit haar krappe situatie door voorbij de kar te kruipen, die ze hierbij een slinger naar achteren geeft. Ik kon hem nog net tegenhouden om een pijnlijkere confrontatie te voorkomen. Kar staat zodanig geparkeerd, dat ik nog niet echt bij de band kan om mijn spullen neer te zetten. Maar goed, geen haast.
Boodschappen van mevrouw zijn gescand. Ze wil betalen. Probleem: geld zit in een van de tassen die net buiten haar bereik in de kar staan. Goed, karretje verplaast, centjes gevonden. Ja, contant geld. Mevrouw had (ongetwijfeld in haar haast om mij voor te zijn) niet gezien dat het om een pinkassa ging. Drama, met veel gemompel dat ze dan net zo goed niet eerst geld had kunnen opnemen. Gelukkig had ze haar pasje bij zich. Nadat ze achteraf toch nog wel koopzegels wilde (die apart moesten worden afgerekend) en zich uitgebreid had laten informeren over de zegelactie voor vershouddozen (die ze toch maar niet hoefde), was ik aan de beurt.

Terwijl ik afrekende en inpakte, vocht ze nog verder met haar winkelwagentje en boodschappen. Het zou me niet verbazen als ze nu nog bezig is met inpakken.

Om zulke dingen kan ik eigenlijk alleen maar lachen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:28

Tigra_ schreef:
Hoe ouder hoe gekker af en toe. Meestal is het hier wel 70+ trouwens. Die kunnen er af en toe wat van. Maar goed die moeten perse om 12.00 uur eten en geen minuut later. Volgens mij hebben ze een zeer vast schema waarvan ze niet kunnen afwijken. Hoe meer tijd ze hebben hoe minder geduld volgens mij.

Al een hele tijd terug was ik ook in de winkel en ik had maar 1 ding en ik sta altijd gewoon te wachten. Maar degene voor mij had best een volle kar dus ze zegt "je mag wel even voor hoor", "Dankje" en achter mij stond een 70 + dame die gewoon zonder schaamte vraagt "ow dan mag ik ook wel even voor?" Ze deed het gewoon en ze begon de band vol te laden zegt ze nog even "het is toch meer dan ik dacht". Gewoon de spullen van de vrouw die nu dus achter haar stond naar achter schuiven zodat die van haar er op paste. Vond ik echt zo asociaal hoe die vrouw deed. Was gewoon zo verbaast en ik denk met mij meerdere.

Vrees dat ik dan toch gewoon een stapje naar voren gegaan was en gezegd had "ik had het niet tegen u" of "ik denk niet dat ze u bedoelde."

Dergelijke acties ben ik best pittig mee. Mij valt het ook op met de "ouderen van tegenwoordig." En dat heeft niks te maken met wat je ergert want ik heb juist helemaal niks met kinderen. Heb veel liever oudere mensen. Maar die supermarkt-rebellen kunnen het best bont maken. :')

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:29

Mars schreef:
Dat menig 55-plusser niet vies is van een beetje voorpiepen, ach dat was me wel bekend. Waar ik dit eigenlijk zelden meemaak met leeftijdgenoten of mensen jonger dan ik gebeurd me dit bij de oudere mensch regelmatig.
Maar de laatste weken loopt het de spuigaten uit, in de supermarkt proppen ze zich gewoon langs mijn kar met hun pakje boter al roepende 'ik kan wel even voor he?' Retorische vraag natuurlijk want inmiddels wordt er voor mijn neus al afgerekend :+

Zo erg vind ik t allemaal niet maar ik vraag me toch af: vanwaar die haast bij de grijze medemens? Ben ik een toevallig slachtoffer of valt het de bokkers ook op? Is er soms een belangrijke Grijsaard Conventie gaande waar ze allemaal dringend heen moeten? Heeft iemand hier een memo over gehad misschien? :P

Tot zo ver het raadsel van de dag :D



Dus jij vind iemand van 55+ bejaard?? nou, namens deze 56 jarige hartelijk bedankt :?

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:30

magda_90 schreef:
Toen ik nog in de supermarkt werkte hebben we ook een tijd last gehad van ouderen die producten stalen. Bijvoorbeeld twee boodschappentassen in een doen en een deel van de boodschappen in de dubbele bodem verbergen. Of de vleeswaren uit de verpakking halen en dit in de jaszakken stoppen. Er is toen flink een tijd gefouilleerd geweest. :n


Hebben wij ook gehad! Zelfs dat we de rollators moesten controleren omdat van sommige dat zitje omhoog konden en ze daar dan boodschappen in deden zonder af te rekenen.