Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:15

Ik wil dit topic nu al een tijdje schrijven, maar wist nooit goed waar te beginnen.
Dat weet ik eigenlijk nog steeds niet, bedenk ik me nu, maar ik wil het heel graag proberen.

Het gaat waarschijnlijk veel te lang worden, dat voel ik nu al haha. Maar dat geeft niet, want het verhaalt de lange weg die ik heb afgelegd.

Kennen jullie dat liedje, Roar, van Katy Perry?
I used to bite my tongue and hold my breath,
scared to rock the boat and make a mess,
so I sat quietly, agreed politely.


DAT LIEDJE SCHREEUWDE JARENLANG MIJN NAAM. No oliebol. Ik was één van die grieten, die haar tong kwijt was, en haar mening niet meer durfde verkondingen. Zo eentje met het meest foute vriendje ooit. Zo'n kerel die z'n vriendin volledig onder de duim houdt, door middel van emotionele chantage, en als dat niet lukte, kan fysiek geweld ook best.

Ik was altijd een clown, de grappenmaker, de drukste van de hoop. Altijd plezier maken en lachen, maar evengoed serieuze discussies voeren en zware gesprekken aangaan. Ik geraak met de meeste mensen wel door 1 deur, sta open voor anderen hun mening, en kan een luisterend oor bieden. Ik kan ook perfect de oren van iemand z'n hoofd af snateren hoor haha, ben altijd heel enthousiast, en als je mij of mijn dierbaren raakt, weet je niet wat je overkomt. Kortom: ik had karakter.

Hij niet. Of minder als mij. En dat heeft hij ZO hard de kop ingedrukt... Hoe, vraag je je af. Waarom doen mensen dat, waarom blijven mensen bij iemand die zo fout is. Iemand die niks oke vind, die op alles commentaar geeft (mijn manier van praten, lopen, kleden, mijn vrienden, mijn familie, mijn hobby's en interesses, en ga zo maar verder.)

In het begin zijn ze natuurlijk niet zo. Of toch niet zo duidelijk. En tijdens de eerste ruzies denk je "jeetje, die gaat fel". Maar je bent verliefd, en geeft absoluut niet op door wat ruzietjes. Dan gaat ie met de deuren slaan, en lopen schelden, staat ie te roepen dat ie net zo goed bij zijn ex had kunnen blijven (maar hoe had je dat dan gedaan, als zij bij jou is weg gedaan? Zeg je natuurlijk niet hardop haha, want je probeert wat je kan om de ruzie op te lossen), en na een paar maanden gooit ie met stoelen en de vuilnisbak naar je hoofd. Dan probeert hij je op te sluiten, en als je na een half jaar zegt "ik trek dit niet meer, doei", schopt ie je zo de kast in als je je spullen probeert in te pakken.

Been there, done that. Meer dan eens.
Mijn excuus? Ik hou van hem, heb er al zo veel tijd en moeite in gestoken, ik kan hem wel veranderen. BLABLABLA.

Hij heeft me meer dan eens geslagen en geschopt. Een tv naar mijn hoofd gekeild toen ik in bed zat, en tafels en stoelen door de woonkamer gesmeten, of mij gewoon door de woonkamer gesmeten. Mij en mijn familie verweten voor het rot van de straat, en mij weg gehouden van alles en iedereen die me lief is. Hij is gek, maar ik was nog gekker door dit allemaal te hebben toegelaten.

Daarom schrijf ik dit topic, denk ik. Ik heb dit lang met een SA willen doen, want er zitten hier wel degelijk een aantal mensen die mij (en hem dus ook) kennen.. Maar weet je? F*CK HEM. Ik heb zijn bullshit lang genoeg geslikt, en hoef hem al lang niet meer te verdedigen tegenover de rest van de wereld. Ik wil hem niet perse door het slijk halen, dat is niet mijn bedoeling van dit topic. Wat ik wel wil, is iedereen wakker schudden die zich in dit zinkende schuitje bevind.
DAMES, HEREN, jullie hebben wel degelijk een keuze. Blijf niet bij die ploert (of die b*tch), gewoon omdat je er destijds voor gekozen hebt. Jullie zijn geen voetmatten, en verdienen beter. Jammer als hij of zij er later aan onderdoor gaat, dat is geen reden waarom ze jullie NU kapot moeten maken.

Ik was niet meer wie ik was. Ik kwam niet meer buiten (mocht ik trouwens toch niet van hem, en dan doe je dat ook niet, want dan loop je weer weken ruzie te maken en te schelden en krijg je weer je hele huisraad tegen je hoofd gesmeten en kan je weer met blauwe plekken gaan werken, daar staan liegen dat je van de trap gepleurd bent ofzo, en dan zie je die blikken van medelijden, want ze wéten het echt wel hoor...), had geen vrienden meer over (ook niet via social media, want hij hackte constant al mijn paswoorden om me te kunnen controleren, ja ook hier op bokt), kwam nog amper bij mijn familie (na 15 min begin ie me dood te smsen waar ik bleef, want de kaas lag niet mooi in de ijskast ten opzichte van de salami), en ga zo maar verder. Ik was stil, terug getrokken, lachte niet meer, had geen plezier of zin meer. Ik werkte me halfdood om de rekeningen te kunne betalen, terwijl hij vertikte om mee te draaien in de maatschappij en de hele dag op z'n luie kont zat te gamen.

Na een tijdje wordt je opstandig. Dan slik je je woorden niet meer in. Je hebt toch al ruzie, en waarom zou hij wel zijn zegje mogen doen en ik niet? En dan wordt alles nog 10x erger, want meneer is geen "nee" gewend, en wordt volledig hysterisch. Mijn buren zijn meerdere malen komen bellen om te vragen of ik nog leefde. GENANT joh.

Hij sloeg mij en mijn auto en mijn spullen in elkaar, elke keer ik het niet met hem eens was. Uiteraard mijn schuld, want ik haal het bloed van onder zijn nagels. Ehhh.. Probleem is dat je die bullshit héél lang gelooft. Zelfvertrouwen ken je op dat punt al lang niet meer, en je mag blij zijn dat hij je nota bene nog wilt, want je bent te lelijk en te dik en te stom om ooit nog iemand anders te kunnen krijgen.

Als ik mezelf dan afvroeg, hoe ziet het er over 10 jaar uit? Of over 30 jaar, of 50 jaar?; dan kon ik wel hardop huilen. Hoe had ik mezelf ooit in dit hoekje laten drukken? Ik wilde dit niet, niet meer. Ik zag absoluut geen toekomst voor ons, kon mijn haren wel uit mijn kop trekken bij de gedachte dat ik voor de rest van mijn leven aan die randdebiel vast zat. Althans, zo voelde het.

En toen ging bij mij, na meer dan 5 jaar, het licht uit. De zowat 18.000ste ruzie, de zoveelste keer dat hij me bij mijn haar vastgrabbelde, en ik dacht "als ie me zo met m'n gezicht tegen de muur mept, is dat geruïneerd voor de rest van mijn leven."
En toen dacht ik: zo lelijk ben ik eigenlijk niet. En ik ben ook niet saai, of dom, of dik. Ik ben leuk, en lief, en mooi, en ik verdien 100x beter.
Dus ik sprong, letterlijk. En gaf hem een kopstoot waar Zidane jaloers op zou zijn geweest.
Kwaad dat ie was haha, hoe durfde ik? De maanden daarna kalmeerde hij miniem. Hij raakte me allesinds niet meer aan, maar dat was dan ook het enige wat ik daaruit gewonnen had.
Verder was ie nog altijd een dikke ploert, die mij in een meningloos, ja-knikkend kind veranderde.

En na 5.5 jaar pakte ik m'n spullen, stak m'n vinger op, en ging terug bij mijn ouders wonen. Ik ben naar de politie moeten gaan wegens stalking, en heb een tijdje over mijn schouder moeten kijken. En alle schulden moeten afbetalen waar die idioot me mee opzadelde. Alle wachtwoorden gehackt, telefoon roodgloeiend, brieven gevuld met spijt en andere holle woorden.

Ik ben niet terug gegaan. In september is dit een jaar geleden. Ik heb een nieuwe vriend, en ben ZOOO gelukkig. Dit is de relatie die ik altijd gewillen heb. Iemand die me respecteert, en zich een breuk lacht om mijn domme grapjes. Iemand die mijn klunzig gedoe schattig vind, en lachend vraagt of ik klaar ben met snateren. Iemand die om mijn mening vraagt, en daar dan ook effectief rekening mee houdt. Iemand die mij perfect vind zoals ik ben.

Ik lééf weer. Ik lach weer. Ik voel vlinders, en sta elke dag met een lach op mijn gezicht op. Ik kom buiten, zie mijn vrienden weer. Ik maak weer deel uit van de wereld, en geniet er ten volle van.

Jullie hebben een keuze. Blijf niet bij iemand, omdat je ooit voor die persoon gekozen hebt. Blijf niet bij iemand, omdat je er al zoveel tijd en energie en moeite ingestoken hebt. Dont settle for less, you deserve more.

I guess that I forgot I hade a choice,
I let you push me pass my breaking point.
I stood for nothing, so I fell for everything.
You held me down, but I got up, already brushing of the dust.
You hear my voice, you hear that sound, like thunder I'mma shake the ground.
You held me down, but I got up, get ready cuz I had enough,
I see it all, I see it now.
I got the eye of the tiger, the fighter, dancing through the fire,
cuz I am a champion, and you're gonna hear me roar.
Louder, louder than a lion, cuz I am champion, and you will hear me ROAR.


And just so you know... I went from zero to my own hero.

Ik kan weer in de spiegel kijken. Ik ben blij met ik wie ben. En dat had ik nooit kunnen zijn, met zo'n idioot in mijn leven. Dus lieverds, als je niet gelukkig bent je partner omdat hij/zij een ploert is (niet omdat ie z'n sokken niet in de wasmand gooit ofzo he haha), weet dan dit: je hebt altijd een keuze. Altijd. Kies voor jezelf. Voor JOUW geluk. Niet voor dat van een ander.
Het was niet altijd makkelijk. Maar ik ben ZO gelukkig met de keuze die ik gemaakt, voor MIJZELF. Ik verdiende beter. Ik verdien het om gelukkig te zijn. Wij allemaal. Mijn missie is geslaagd.

Applaus als je tot hier bent geraakt haha, mij heeft het in ieder geval deugd gedaan dit te kunnen neerpennen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:23

zelf ook een gelijke ervaring het leven is echt te mooi om te laten verpesten!!! :x
Al heeft de keuze me bloed zweet en tranen gekost letterlijk en nu na 15 jaar heb ik het leven waar ik voorheen alleen maar van kon dromen *\%/*

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:25

Mooi dat je je verhaal hier zo deelt. Respect voor jou TS en wat fijn dat je nu weer zo gelukkig bent!

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:25

Highfive!!! Ik ben heel blij voor je! :D :D

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:26

Super om te lezen en inderdaad een opsteker voor iedereen. Ik kan het ook niet vaak genoeg zeggen.
Ook zo'n mooie: beter gelukkig alleen, dan ongelukkig met zijn tween

dik respect dat je dit doorstaan hebt, voor jezelf gekozen hebt, je een weg teruggevochten hebt, en het vervolgens met ons wil delen. Ik hoop dat mensen die in een moeilijke relatie zitten hier een voorbeeld aan kunnen nemen

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:27

Zo, die zit! Way to go girl!

Wat kan jij goed schrijven en wat ben je stoer dat je voor jezelf hebt gekozen. Zoals je zelf al schrijft: jij en al die anderen in hetzelfde schuitje verdienen beter. Ik hoop oprecht dat je met dit topic anderen inspireert om ook voor zichzelf te kiezen.

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:29

elibeest schreef:
Super om te lezen en inderdaad een opsteker voor iedereen. Ik kan het ook niet vaak genoeg zeggen.
Ook zo'n mooie: beter gelukkig alleen, dan ongelukkig met zijn tween

dik respect dat je dit doorstaan hebt, voor jezelf gekozen hebt, je een weg teruggevochten hebt, en het vervolgens met ons wil delen. Ik hoop dat mensen die in een moeilijke relatie zitten hier een voorbeeld aan kunnen nemen


Dat is exact de reden waarom ik mijn verhaal wil delen, zonder enige schaamte... Ik ben trots op mezelf, en wil aan anderen duidelijk maken: het kan. Kies voor jezelf, als dat nodig is.

Je quote is een waarheid als een koe: ik was liever gelukkig op mijn eentje, dat ongelukkig met z'n twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:29

Enorm dapper van je!

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:31

Maflinger_S schreef:
Zo, die zit! Way to go girl!

Wat kan jij goed schrijven en wat ben je stoer dat je voor jezelf hebt gekozen. Zoals je zelf al schrijft: jij en al die anderen in hetzelfde schuitje verdienen beter. Ik hoop oprecht dat je met dit topic anderen inspireert om ook voor zichzelf te kiezen.


Dat hoop ik van harte... Roar van Katy Perry was voor mij een echte eye-opener, hopelijk is dit topic dat voor anderen.

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie lieve antwoorden, die betekenen veel voor me!!

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:35

Woohooooooo *\o/*

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:39

*\o/* +:)+ _/-\o_ *\o/* _/-\o_ +:)+
Goed gedaan ts!!!! En nu idd heel hard genieten en eindelijk beginnen leven!!! Super!!!!

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:39

Ik heb gewoon maar 1 woord voor je: TOPPER!!!

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:40

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:44

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Geweldig gedaan ts! En wat goed dat je je verhaal hier deelt, vind dat je het erg goed hebt opgeschreven, was erg 'fijn' te lezen (niet dat je verhaal zelf fijn was, maar wel de manier waarop je het verwoord hebt ;) ). You go! *\o/*

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:52

Het was absoluut geen moeite te lezen. Integendeel! Ik hoop dat je gelukkig wordt en je mag zeker trots zijn opjezelf!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:58

Goed gedaan ts.
Trouwens in je profiel gespiekt, je ben een mooie slanke vrouw.
Jammer dat het ruim 5 jaar heeft geduurd voor je voor jezelf hebt kunnen kiezen.

Op naar een fantastische toekomst.

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:58

_/-\o_ +:)+

Wat heerlijk dat je nu wél die vriend hebt die je al die tijd al verdiende :D

Lukasje
Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:02

Ik denk niet dat wij een applaus verdienen maar alle respect en lof jou toekomt! Heel erg sterk van jezelf dat je je hebt kunnen losmaken van hem. Dat bewijst maar hoe een sterke dame je bent!
Heel fijn ook dat je toch het vertrouwen in een relatie behouden hebt en nu wel de vriend hebt die je verdient.

Trouwens, knap verwoord hoor! Krachtig neergezet.

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 16:04

Wauw.. Jullie zijn allemaal zo ontzettend lief... Wat een opsteker...
IK DANK JULLIE ALLEMAAL! *\o/* *\o/* *\o/*

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:08

Amen sistah!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:09

Hopelijk een eye-opener voor anderen die in het schuitje zitten! +:)+
Top dat jij zo sterk bent geweest en eruit bent geklommen!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:10

Ode aan jou ts. Hopelijk een eye opener voor iedereen.
Respect ook dat je dit hebt doorstaan!

Zelf ookzoiets meegemaakt maar dan veel minder erg / in n lichte vorm. Maar ook erg genoeg om er bij weg te gaan, voor mezelf te kiezen en nu dolgelukkig te zijn met voor mij de beste man op aarde.

Hopelijk hebben veel mensen wat aan je verhaal want iedereen verdient het om gelukkig te zijn in zijn of haar relatie :)

shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:16

Toppertje!! +:)+

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 16:17

Queelens schreef:
Ode aan jou ts. Hopelijk een eye opener voor iedereen.
Respect ook dat je dit hebt doorstaan!

Zelf ookzoiets meegemaakt maar dan veel minder erg / in n lichte vorm. Maar ook erg genoeg om er bij weg te gaan, voor mezelf te kiezen en nu dolgelukkig te zijn met voor mij de beste man op aarde.

Hopelijk hebben veel mensen wat aan je verhaal want iedereen verdient het om gelukkig te zijn in zijn of haar relatie :)


Zo is het maar net! Het is ontzettend jammer dat nog niet iedereen dat beseft, en dat we ons verplicht voelen om bij iemand te blijven, al zouden we nog liever onze tanden zonder verdoving laten trekken, maar topics zoals deze, en reacties zoals die van jullie, in combinatie met liedjes van Katy Perry openen hopelijk een aantal ogen. We verdienen het, absoluut, en ik probeer er alles aan te doen om dit aan vriendinnen duidelijk te maken die ook met zo'n idioot opgescheept zitten.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:18

*\o/*
Topper!