Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:14

Ja echt... Ben 4x in Australie geweest, maar alleen durfde ik het avontuur niet aan. Maar heb je dus ook een FB verzoek gestuurd.

Edit: o gut, ik bedoelde dus wortel115 in Australie, sorry.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:54

Hahahahaha ik dacht al :D al is mijn leven ook niet standaard (in de winter wonen in Oostenrijk & snowboarden en in de zomer een zeilschip runnen in NL) ik was wel al verbaasd :D

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:25

Dat is ook supergaaf Mer... Maar Australie is gaver :-)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:11

hahahatsjoe schreef:
Dat is ook supergaaf Mer... Maar Australie is gaver :-)


`Hahahaha dat snap ik :D

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 21:54

Haha hier is het ook gewoon hard werken on rond te komen. Maar alles er on been maakt dat dan weer goed.

Ik heb jullie geaccepteerd.

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:45

Leuk wortel, vind het super om je zo te kunnen volgen.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 21:54

Dank je Dan blijf ik posten.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 12:43

Hier gaat alles zn gangetje. Brumby is naar huis, deze was hier op een free lease contract met de keuze om hem te kopen. Hij liep echter iedere dag door alle draden heen, achteraf stond hij daarom bij eigenaar in de roundpen. Heel bang, liet zich niet vangen. Als je hem dan toch had na anderhalf uur was hij doodsbang voor kleine. Deze pony is beter op zijn plaats met iemand die veel tijd voor hem heeft en heel rustig aan begint met grondwerk.

In de plaats van Brumby weer een ander paard aan huis om terug in het werk te brengen. Zadelmak maar heeft veel moeite om zijn lichaam te gebruiken, dus weer even wat werk aan.

Voldbloed gaat komende zondag naar huis, doet het goed. Van zelfde eigenaar ga ik de komende tijd nog een aantal paarden trainen en waarschijnlijk neem ik er een van haar over.

Verder nog wat andere dingen geregeld zoals een Australisch rijbewijs, is een stuk makkelijk omdat we dan geen vertaling meer bij ons hoeven te hebben. Ook handig hier krijg je je aanhanger rijbewijs er gewoon bij. Zodra ml tijd heeft moeten we ook nog meubels gaan kopen, degene die we nu hebben lenen we en die kunnen we natuurlijk niet ongelimiteerd houden.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:53

Oh jeetje dat is onhandig een uitbreker zeker als ze zo bang zijn dan kan je er uren achteraan rennen. :=

Jammer dat de volbloed weggaat, maar die pakte het wel heel snel heel goed op. Toch niet kopen?

Inderdaad klinkt het handig om een rijbewijs te hebben :D maakt je toch weer een heel stuk onafhankelijker ;)

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:36

Vindt je het niet erg om links te rijden ? Ik scheet 7 kleuren bij elke rotonde...

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:59

Wat een leuk topic zeg! En al een wachtlijst zeg, dat gaat de goede kant op...
Hopelijk gaat het met je lanbouwbedrijf ook zo goed gaan :)
Ga zo door! Ik volg!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 22:10

Mer eigenaar wil deze niet graag kwijt, dus voorlopig gaat hij terug. Hij pakt het inderdaad snel op, gewoon een fijn paard om mee te werken.

Hatsjoe dat links rijden went snel hoor, behalve dat ik nog wel eens zonder na te denken aan de verkeerde kant instap gaat het rijden prima. Rotondes zijn eigenlijk makkelijk daar kun je niet tegen het verkeer in rijden omdat van te voren de rijbanen al opsplisten. En verkeerde afslag nemen is echt bijna onmogelijk. Juist wegen achteraf zonder lijnen zorgen er wel eens voor dat je per ongeluk naar rechts stuurt.

Jupinkle dank je, hopelijk straks inderdaad ons eigen bedrijf!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:37

_O- aan de verkeerde kant instappen, dat doe ik ook wel eens >;) maar ik woon niet in Australië :o

Je bent dus lekker bezig! Lijkt me fijn voor je. Heb je wat leuks te doen.
Gelijk heb je met de brumby.. Jammer maar helaas.

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:41

OK... wie weet huur ik dan volgende keer wel een camper hihi, had dit al toen ik bij een vriend van me in de auto zat daar en hij woonde daar (leeft nu niet meer).

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 10:44

No no haha ja of rechtsaf slaan met de ruitenwissers op volle snelheid, ipv richting aangeven.

Hatsjoe ik denk dat een camper wel heel gaaf is en je mag hier langs de highway overnachten. Er zijn overal rustplaatsen ok je hebt dan wel niks maar is gratis.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:39

_O- ja dat ken ik! Misschien toch maar in Australië gaan wonen O:)

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:36

Kom ik bij jou logeren Wortel :-)

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 23:30

Dat mag hoor Hatsjoe we hebben plek zat!

Haha no no misschien hoor je hier wel thuis.

Komend weekend hier weer wisseldag, 2 paarden naar huis. Er komt dan een nieuw paard om mee te werken en een shet voor Liselotte. De shet mogen we een jaar gebruiken, daarna gaat hij terug naar zn baasje die dan groot genoeg is om te rijden.

Palomino gaat dinsdag naar osteopaat, ik heb de eigenaar eindelijk weten te overtuigen dat ze niet 'stout' is maar een zere rug heeft. Rijden deed ik dan ook al niet meer op haar, wel longeren om haar toch wat in beweging te houden. Haar maatje de Arabier gaat het ook erg goed doen, door grondwerk gaat hij me goed vertrouwen. Ik blijf hem nog zelf doen even hij is erg onzeker en zijn eigen ruiter is bang van hem, geen heel goede combinatie dus. Over een paar weken ga ik hen samen begeleiden.

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 00:16

Australie <3 !
Ik ben een jaar in Australië geweest, ben begonnen bij iemand die hetzelfde werk doet als jij: inrijden, trainen, maar ook pre-trainen van race paarden. Dit was in Quirindi, dichtbij Tamworth in NSW. Plan was 2 maandjes te blijven en dan door te reizen en meer van het land zien.. Maar werd goede vrienden met deze vrouw en bleef dus steeds maar terug komen. Ben in totaal 5-6 maanden hier geweest en waarschijnlijk terug in maart voor haar bruiloft (met een hoefsmid).

Dit zou voor mij de perfecte plek en manier van wonen zijn.. Helaas zo ver van huis.. Heb 2 jaar gereisd (ook NZ gedaan), woon nu in Engeland met m'n vriend, maar mis m'n familie en vrienden! Engeland is te overzien met regelmatig naar huis, vanuit Australië is dit niet zo makkelijk!

(En wat betreft wat je zei over het overnachten met camper, kijk uit met zomaar overal overnachten op de highways, ik denk idd niet dat dit in de country een te groot probleem is, maar op de toeristische/drukkere routes kun je hier flinke bekeuringen voor krijgen ;) )

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 05:08

Imke gaaf dat je zo goede vrienden bent geworden en zelfs terug komt voor haar bruiloft! Ook vanaf hier kun je terug naar Nederland om je familie te bezoeken, je bent alleen wat langer onderweg.
Dat wist ik niet, bij ons in de weg heb ik al een aantal keer een camper zien staan aan het einde van de dag en zien vertrekken in de ochtend.

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:36

Zeker waar dat je ook vanuit Australië zeker familie kan bezoeken, een vlucht is zo geboekt en opzich heb ik niet zo'n moeite met de lange vluchten..
Het is alleen de prijs van de vluchten die het lastig maakt om met regelmaat op en neer te vliegen :). Toevallig vorige week retour Manchester Eindhoven gehad, welke maar £24 kostte.

Maar wie weet.. in de toekomst... zeg nooit nooit :) !

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 10:04

Hier gaat het eat betreft de paarden zn gangetje. Van het weekend 2 naar huis en weer nieuwe er voor in de plaats. Een shet voor Liselot heerlijk ding. Gaat gelukkig erg goed met palomino merrie kunnen ze mooi samen in de paddock. Ook een nieuwe ruin, 5 jaar. Eigenlijk braaf maar super groen dus moet nog veel leren.
Afbeelding
Afbeelding

Ook slecht nieuws, gister avond eerst regen (dat was niet zo erg) en net daarna een hoop herrie. Liep al naar het raam om te kijken wat er mis was toch ook de kippen begonnen te roepen. Snel naar buiten maar was te laat alle kippen gedood door vos(sen). Helaas ook mijn kuikentjes die voor het eerst buiten waren. Ruim 5 weken oud en 16 graden in de nacht. Nu dus niks meer. Erg sneu Lotje wilde vanmorgen naar Neville de haan maar dat kon dus niet meer.

Samantha_01

Berichten: 314
Geregistreerd: 13-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:14

Ik ben stiekem wel een beetje jalours op je, TS, ik droom wel eens om naar Australie te gaan om daar boer (melkveehouder) te worden, maar we zijn niet zo piep meer, en om alles hier eerst te verkopen en dan daar helemaal van scratch te beginnen... daar durven we (nog) niet aan te beginnen.
Dus het zal wel bij dromen blijven :)

Maar des te leuk om jouw verhaal te volgen.

Niet fijn van de kippen, misschien kan je het voor de volgende kippen zo afschermen dat er geen vos bij kan?

ps en hadden de kippen namen als die uit Peppa Pig?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:26

Oh jeetje wat naar zeg van de kippen :( kan er geen beest bij de kippen lopen die vossen wegjaagt?

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:33

Ik heb je ook een Fb uitnodiging gedaan. Gaaf hoor waar je meeh bezig bent!