Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 13:03

Ok het jaar is nog niet om maar mijn/onze dromen en doelen voor 2016 beginnen aardig vorm te krijgen.
Als eerst wilden wij naar Australië emigreren om een eigen akkerbouw bedrijf te starten. Ik wilde zelf graag weer aan de slag met paarden en mijn persoonlijke doel om 15kg af te vallen.

Begin april is de eerste stap gezet en zijn we naar Australië verhuisd. De komende tijd werkt ml hier op een akkerbouw bedrijf om te zien hoe er hier gewerkt wordt. Best fijn want het is natuurlijk een ander klimaat en grondsoort waar je rekening mee moet houden. Begin volgend jaar willen we wel een kleine boerderij zelf kopen waar ik thuis op ga werken. Ml blijft dan nog even bij de boer werken totdat we helemaal zelfstandig kunnen zijn. Ook hiervoor druk aan het onderzoeken en plannen liggen.

Fijne van het huis waar we nu in mogen wonen is dat er een wei van 4 ha en een van ruim 1 ha bij zit. Ik mag deze gebruiken zoals ik zelf wil. Inmiddels samen met ml ook een rijbaan op een ander stuk grond gerealiseerd. Na een oproepje op fb train ik nu 5 paarden waarvan 3 aan huis. Verdient niet veel maar ik ben lekker bezig en vind het leuk.

Laatste doel moet nog wel even hard aan gewerkt worden de eerste 5 kilo's zijn er wel af maar voorlopig dus nog niet bij mijn doel.

Misschien wel leuk om te laten zien, de rijbaan en een van de trainingspaarden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mocht er interesse zijn vind ik het wel leuk om hier updates te plaatsen.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:13

Ja leuk! Gaaf om te zien hoe mensen in den vreemde iets opbouwen. Train je de paarden dressuurmatig?

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:15

Wow, wat gaaf om te lezen. Heel stoer dat jullie de stap hebben genomen om daadwerkelijk te emigreren! Was dit altijd al jouw droom, of die van je man? Succes nog met de laatste kilo's, maar dat gaat je vast en zeker lukken!!

Ik volg in ieder geval :D

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:17

Wauw wat gaaf zeg! Zou zomaar een verhaal kunnen zijn van mij en mijn vriend, zouden wij ook geweldig vinden. Ik ga volgen :D

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 13:23

Sunny ik train de paarden inderdaad voornamelijk dresuurmatig en soms maak ik zadelmak.

Umaydream ik wilde dit al meerdere jaren maar nooit gedacht dat het ook daadwerkelijk zou lukken. En dank je ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet eerder een eigen paard mag kopen voor ik mijn doel heb behaald.

Lisa leuk dat je volgt!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:01

Wat ontzettend gaaf, ik volg want dit is voor mij ook een droom om ooit een te emigreren.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:16

Gaaf hoor! Ik volg! (Zou zelf wel willen, maar niet zolang ik alleen ben. Een poging in mijn eentje gewaagd voor een kortere periode - de VS dan wel, niet Australie -, en enorm slecht bevallen. Ik miste echt iemand die ik al kende om op terug te vallen met verhalen)
Ik ben heel benieuwd naar verhalen en foto's!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 10:17

Vanmorgen eerst aan het kippenhok gewerkt, we hadden al drie kippen en een haan. Zondag komen er nog eens 8 kuikens. Die gaan natuurlijk eerst nog onder de lamp maar toch wel fijn als het hok af is. Kippen zitten alleen in de nacht hierin, overdag staat de deur open en kunnen ze down wat ze willen.
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag komen er 2 ponys naar huis om te trainen. Er staat er al 1 om zadelmak te maken. Net ga ik naar binnen om te koken staat er ineens iemand aan de deur. Ik hoor dat je zadelmak kunt maken, kun je de mijne ook doen? Dus volgende week wordt nummer 4 gebracht. Ik moet dalijk nog een wachtlijst gaan hanteren.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:28

Hey wat leuk, ik was al benieuwd hoe het nu ging met jullie. natuurlijk volg ik. Wel een enorme verandering, maar heel gaaf!!!!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:32

Ik volg! :D Super gaaf!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 09:35

Leuk al die volgers! Vandaag weinig te melden. Laatste dingen aan kippenhok en wei gedaan. Morgen 2 paarden ophalen en zondag de kuikens ophalen. Wel leuk vorige week een welshje aan huis gekomen om zadelmak te maken al een paar dagen met zadel gelongeerd. Vandaag was ik alleen maar hij voelde goed met hangen dus er maar op gaan zitten. Ging verrassend goed alleen rondje gestapt, morgen maar weer verder.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:12

Wat een leuk topic!
Ik ga je ook volgen.

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:20

Ik volg! Gaaf hoor! Ik kan me helemaal vinden in je droom :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 03:02

Ohhh wat leuk, ik volg zeker! Mijn vriend en ik willen ook (tijdelijk) naar Australië. Maar ik wil eerst mijn visum hier op orde hebben zodat we altijd zonder gezeur terug kunnen naar NZ.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 11:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Druk weekend gehad, paarden staan er en kuikens opgehaald. Komende week komt er een 3 jaar oude stock horse om te beleren. Ook zijn we begonnen aan de schuilstal die ik nu even gebruik om te zadelen.

Verder weer wat dingen regelen afgelopen week is ons visum ggk dus moesten we een belasting nummer aanvragen en nog wat dingen. Hopelijk ook binnenkort mijn Victorian rijbewijs aanvragen dan mag ik met de aanhanger rijden.

Sanne leuk! Maar idd wel fijn als eerst je NZ visum rond is dat is toch een stuk makkelijker als je terug wil.

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:06

Wat gaaf, ik ga volgen.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:04

Gaaf hoor ik ga volgen!

Zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan als mensen het via via horen.

Wat voor paarden ervaring had je in Nederland?

Heel veel succes.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:10

Leuk om te lezen! Ik ga ook volgen!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 23:23

Linnie we zijn werkgever ook erg dankbaar voor zijn sponsorship wbt het visum! Ik heb paardenhouderij opleiding gedaan. Daarna bij verschillende ruiters gewerkt en bij mijn schoonouders die zelf springpaarden fokten zadelmak gemaakt. Laatste paar jaar wat minder ik werkte town part time als wijkziekenverzorgde waar ik tussendoor een opleiding voor had gevolgd en een dochter gekregen. Hier 3 weken geleden het rijden weer opgepakt.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:33

Heel leuk en ga zeker volgen.

Heerlijk als mensen hun dromen waar kunnen maken. Zouden meer mensen vaker moeten nastreven

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:45

Leuk om te volgen en mee te leven met jullie avonturen in het verre Australie...

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:54

Heel gaaf zeg om zo je dromen uit te kunnen laten komen.
Ben zeker benieuwd naar alles wat jullie nog gaan doen.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 06:26

Leuk zo al die volgers! En ja ik denk ook zo als je een droom hebt ga je ervoor om die waar te maken. Terug gaan kan altijd nog.

Vandaag hulp gehad met zadelmak maken. Ik ben gevraagd deze pony te beleren, nu vind ik zelf dat ik daar veel Te groot voor ben. Sinds zondag zit ik er 5 min per dag op om hem een stuur, gas en rem te leren. Pony gaat einde van de week naar huis waar zijn 4 jaar oude baas hem zelf gaat "rijden". Wat is er dan beter als hulp inschakelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de brumby gedaan. Was gekocht voor een jong meisje maar dat bleek niet zon succes. Longeren vond ie al erg moeilijk dus rijden moet nog even wachten.

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:57

Oh wat een heerlijk plekje en die kuikentjes <3, volgende keer wel en capje op bij je dochter ;) maar super lief dat ze zo 'helpt' lijkt een poepmakke poy.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 10:07

Je hebt helemaal gelijk Mer ze moet een cap op. Helaas zit haar eigen cap in een verhuis doos nog in Nederland. Door wat tegenslagen hebben we die dozen nog niet kunnen laten opsturen. Misschien hier maar een nieuwe kopen.

Hoe is het bij jou? Zijn jullie nu in Oostenrijk of NL?