Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 00:22

Haha het hekje is onderdeel van een playpen. Ze hebben hier niet echt een box voor babies zoals wij die kennen. Normaal laat ik Noah gewoon op de grond spelen maar soms is het handig als hij even opgesloten zit voor zn eigen veiligheid maar omdat je het stuk voor stuk uit elkaar kan halen werkt het dus ook prima om dingen af te zetten zoals het hondenvoer en water en all stekkers van de tv. Op die manier is hij veilig maar niet in ruimte beperkt

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:21

heel handig inderdaad dat kennen we hier niet echt ;)

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:32

Heerlijk dat lachende koppie van Noah! Snap dat je helemaal verliefd op hem bent. Mooi dat de tanden er nu beter uit zagen dan vorig jaar. Scheelt toch weer. Hopelijk helpt het spoelmiddel ook de komende tijd. Ben benieuwd. Heerlijk zonneschijn....daar moeten wij nog even op wachten....lees een paar maanden, hahahaha

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 10:00

Het is rustig bij ons. Ml heeft een even een pauze van het bouwen. In de komende weken maken we wel de zandbak af en plaatsen we de nieuwe waterbak dat zijn beide geen grote projecten. Voordat we dan aan de schuilstal in de wei beginnen hebben we eerst opruim werkzaamheden. Het oude zadel schuurtje, een klein afgezet stukje in wei en de pallet yards in de wei.

We zijn wel andere dingen aan het doen. We hebben Liselotte haar nieuwe school uniformen gekocht en gelabeld. Kleine meisjes groeien hard en ze moest dus al een maat groter hebben. Ook nieuwe zwart leren schoenen en sportschoenen voor school uitgezocht.

Maandag wordt Liselotte al weer 7! Ze heeft van ons nieuwe jodhpurs and chaps gekregen die ze vandaag aan mocht in de les. Morgen (zondag) gaan we het vieren.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:20

Ooh, die pony van Liselot is echt erg leuk zeg <3
En normaal heb ik niet zoveel met palominos, naar bij jullie landschap past het wel :D
Gefeliciteerd alvast!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:07

Oh leuke foto update en van harte gefeliciteerd! Wat grappig dat ze nog schooluniformen dragen daar.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 23:09

We zijn inderdaad erg blij met Liselotte haar pony. Kleur is voor mij niet zo belangrijk wel het karakter. Maar hoe dan ook vinden we Nikki knap.

Dank voor de felicitaties ik zal nog een foto maken van de taart helemaal af. Ik heb voor de eerste keer laagjes gemaakt dus misschien niet helemaal perfect maar dat geeft niet als het maar lekker is

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:11

Alvast gefeliciteerd met Liselotte! Leuk dat jullie weer naar les zijn geweest. Foto’s zijn er weer heerlijk uit.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 14:46

Liselotte heeft een leuke dag gehad op haar verjaardag en is goed verwend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag was haar eerste schooldag na de zomervakantie. Ze is nu in year 1.

Afbeelding
Afbeelding

Mijn werk veranderd een beetje. Ik ga meer werken bij het oudere echtpaar. Zij zijn officieel nog eigenaar van de winery die hun zoon runt en feitelijk ben ik ook bij de winery in dienst. Vandaag heb ik een rondje gewandeld met de hondje van deze mensen en wat foto’s gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Om dit mogelijk te maken en ook veel fijner met de kinderen heb ik mijn ontslag genomen in de pub. Via de winery kan ik verschillende cursussen volgen maar ook wil ik tijd gaan maken om mijn diploma verzorgende ig hier geldig te maken.

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:08

Gezellige foto’s van het feestje! Hoe was Liselotte haar eerste schooldag?
Top dat je bij de Winery nieuwe kansen krijgt.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 23:21

Dank je Ievie. Feestje was inderdaad gezellig samen met twee klasgenootjes die ook (bijna) jarig waren.
Liselotte haar eerste schooldag was goed. Ze had natuurlijk iedereen al gezien op het feestje maar op school is het dan toch weer leuk om iedereen te zien. Nieuwe juf en nieuw lokaal voor de komende 2 jaar. Jaar 1 en 2 zitten bij elkaar. Toen ze thuis kwam zei ze als eerst; Geen huiswerk vandaag! Maar dat zal maandag wel komen.

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:40

Ah huiswerk is er meestal niet op de eerste schooldag. Maar klinkt als een goede start zo.
Hoelang is het rijden naar school?

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 01:05

Nee inderdaad en ze hebben ook echt niet veel huiswerk. Vorig jaar kregen ze een paar woordjes of een boekje om te lezen. Gewoon van de stof die ze die dag op school hadden gehad, vaak had ze het boekje zelfs al gelezen met de hulp juf.

Wij rijden er 20 minuten over naar school. De bus ongeveer een half uur maar goed die moet een paar keer stoppen. Al gaan de meeste kinderen erin bij onze buren waar een verzamel punt is.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 11:39

Ponyclub is weer begonnen voor het jaar. Nikki was iets enthousiast en kreeg wat haast. Liselotte probeerde te remmen en Nikki reageerde door met haar hoofd te schudden. Beide kennende gaan ze dan elkaar versterken Liselotte word een beetje bang en gaat harder trekken en Nikki gaat meer met haar hoofd schudden en ‘dansen’. Liselotte heeft daar meer begeleiding bij nodig maar voor nu hebben we gewoon Jazz opgezadeld. Ze deden het super goed samen en liepen zo de pallet brug over, balkjes gelopen, bos wandeling. Alleen de stok optillen vond Jazz spannend.

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:42

Oh wat een leuke foto's. Allereerst gefeliciteerd nog met je kleine grote meid ;) wat kostuum is ook leuk. ;)

Wat is Jazz een braaf dier zeg <3

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:57

Gefeliciteerd! 7 jaar alweer; mooie leeftijd!

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:51

Ach, wat is ze dan ineens klein op Jazz. Braaf paard!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 08:01

Jazz is inderdaad erg braaf. Ondanks dat ze nog een hoop moet leren. Maar ook goed voor Liselotte om af en toe eens op een andere pony/paard te rijden.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 10:12

We zijn al weer een paar weken verder. In die tijd is Liselotte een week naar school geweest. 5 dagen lockdown en weer terug naar school.
Nadat ik op mijn werk in de pub had gezegd dat ik overdag moest gaan werken voor de kinderen en dus mijn ontslag nam (ok natuurlijk wel netjes bewoord) bleek dat de pub gesloten word. Onder andere door Covid, verder ga ik daar niet te veel op in want dat is natuurlijk prive voor de eigenaar. Vanaf volgende week werk ik dus alleen op de winery.

Vandaag was er een instructeur op ponyclub voor grondwerk en obstakels. Kinderen vonden het geweldig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:39

Leuke foto update, wat moet Liselotte een lol hebben gehad met die les.

En wat groeit Noah hard zeg <3

Sneu dat de pub dicht gaat, maar je hebt gelukkig nog werk.

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:37

Leuke foto’s van de ponyclub! En Noah klimt gewoon al, nu wordt hij echt groot!
Ik had inderdaad gezien dat de lockdown werd afgekondigd tijdens een wedstrijd op de Australian Open. Vond het heel bijzonder dat iedereen zo rustig het stadion verliet.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 12:44

Liselotte vond het geweldig. Vooral het obstakel waar een pijp bevestigd was op een ton. Nikki duwde het zelf zodat het rond draaide.

Noah wordt inderdaad groot en hij is sterk. Hij blijft proberen to lopen wat nog niet helemaal lukt.

Het is inderdaad sneu voor de pub. Maar gelukkig is nu de beslissing gemaakt voor het te laat is.

Ik vind het ook steeds weer verrassend hoe rustig iedereen alles ondergaat hier. Al is er wel wat commotie geweest over het feit dat tennis spelers gezien werden als essentieel. Ik zelf vind dat echt bs.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:46

Niet alleen Noah wordt groot, Liselotte groeit ook flink zeg....als ik zo die rijfoto's zie! Leuk die obstakels, is weer eens wat anders en dat is altijd goed!
Tja, de COVID zijn we voorlopig nog niet vanaf, maar het wordt al haast gewoon :? . Gelukkig heb je de baan bij de Winery nog en wilde je zelf al stoppen bij de pub, scheelt dat je dat al voor jezelf op een rijtje had en niet ineens ermee geconfronteerd wordt.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:47

Hoe is het met jullie? Redden jullie het met alle Corona ellende?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:32

Ja ik ben ook benieuwd !