Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 08:09

Oja Twinkle had zich op de gymkhana voor haar doen best goed gedragen met losrijden. Maar moest in de ring toch weer steigeren. Meisje wat haar rijd is super lief en niet bang, maar heeft geen ervaring om het op te lossen. Ik heb dus Twinkle een paar keer 10 min zelf gereden. En wat die is snel zeg! Vervolgens met voorwaarst rijden dus gaan oplossen, want dit is gewoon niet acceptabel. Gelukkig na 2 keer rijden al veel verbeterd en ook gelijk gevoeld waar er nog werk nodig is om dressuurwerk te verbeteren. Ik heb dus de komende weken wat werk om Bonnie (de ruiter) te leren hoe het op te lossen wanneer Twinkle zou stout is. Twinkle is niet dom en ook helemaal in orde, maar erg groen. Ik denk dus dat Bonnie iets te veel vraagt van oefeningen rijden. Ze was namelijk al begonnen om vliegende wissels aan te leren. Daar is Twinkle echter nog lang niet aan toe. Eerst gaan we nu de basis aanpakken netjes rond lopen en buigen in de wending. En vooral niet bokken en steigeren. Ik baal van mezelf wel een beetje dat ik ze heel veel vrijheid heb gegeven en haar vaak alleen liet met rijden. Ook is Twinkle 2 weken bij haar thuis geweest. Ik blijf er voorlopig bij om er zeker van te zijn dat het nu goed gaat.

De grote shoe gaan we dan ook overslaan. Het heeft totaal geen zin om op zo een show vol met fokkers en goede combinaties te gaan rijden. Dit jaar maar kleine gymkhanas of clinics voor de ervaring en veel thuis oefenen lijkt me beter.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.


wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 10:17

Afbeelding
Afbeelding

Wel nog even Liselotte haar paarden die dezelfde namen hebben als de echte. Bert, Twinkle en Nikki. Ze moesten allemaal mee naar buiten om te grazen in hun paddock.

Bert is vorige week op les geweest en heeft daar kennisgemaakt met een schaap die heel ondeugend in de trailer was gegaan.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:08

Geweldig die stokpaardjes in de wei :D ....en Bert met zn nieuwe vriendje....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:38

Oh wat een leuke updates!!! Super gedaan met de roundpen <3 heel handig en inventief.

En vliegende wissels met een jonge pony? dat is inderdaad wel een beetje te vroeg....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:43

Ohh die stokpaardjes <3

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 03:24

Je hebt helemaal gelijk Mer. Dus terug naar de basis en die eerst goed bevestigen en lekker wat buitenritjes voor de ontspanning. Oefening komen later wel.

Die stokpaarden zijn een hit. Iedere avond krijgen ze ook eten van Liselotte. Groente uit haar eigen ikea keukentje. Allemaal uit een eigen pan. Zo schattig :)

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:58

Ah lief!

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 11:21

Hier alweer even rustig. Paarden doen het goed. Wel even op zoek naar een beter passend zadel voor Bert. Inmiddels gevonden en nu wachten tot de zadelmaker weer kan komen of in ieder geval binnen 2 uur hier vandaan komt. Zodat ze het kan opvullen en na kijken.

Verder weinig beleefd. Paarden zijn wel weer terug in de huiswei. Ik kan ze dus weer gezellig zien vanuit het keukenraam.

Wij zijn nu in Melbourne voor onze Engelse test. Heerlijk hotel.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:48

ohhh spannend hoor die test, krijg je snel de uitslag?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 22:05

Duurt ongeveer 2 weken. Dus blijft even spannend.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:22

Oei ja inderdaad want dit heeft te maken met jullie 'green' card oid *weet even niet hoe je dat noemt daar.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 22:50

Ja klopt alleen noemen ze het hier geen green card. Gewoon pr of permanent residence.

Daarna moet alleen ml nog een geboorte akte hebben en ik heb een paar papieren die vertaald moeten worden.

Hopelijk kunnen we dan volgende maand het visum aanvragen. Tenzij visumagent iets vind wat we nog moeten aanleveren.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 08:58

Vandaag weer lekker thuis na 2 dagen Melbourne. Prima stad en prima hotel maar wat ben ik blij om weer lekker op de boerderij te zijn en rust en ruimte te hebben. Over 2 weken de uitslag van de Engelse test.

Vandaag lekker de paarden gelongeerd. Die hadden een paar dagen vrij gehad. Is hier nu echt heerlijk lente met een graad of 25. Ik zit nu in tuin om 5 uur en nog steeds heerlijk warm.
Fotos van een 'lege' wei omdat paarden aan de andere kant van de heuvel staan. Ze zijn de hele dag hier vooraan geweest terwijl ik het tuig aan het schoonmaken was. Nu vonden ze het genoeg en gingen er vandoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: Ze kwamen toch weer terug :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:11

zucht wat een leven zeg zo <3 genieten met de hoofdletter G! Ik ben benieuwd naar de uitslag ik hoop dat jullie de permanent residence krijgen, daar werk je hard voor in ieder geval!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 10:39

Genieten doen we zeker met dit weer. Helaas komt de droogte eraan nu het lente is. Straks is er in beide weien geen gras meer en lopen ze tot het najaar weer op het zand. Maar goed dat is niet anders en met onbeperkt goed hooi (wat ze nu ook hebben omdat gras wat er staat niet heel best is), water en granen mix redden ze het wel. In ieder geval absoluut genieten van de paarden die je ziet lopen vanuit de tuin en keuken, het mooie weer en de omgeving.

Ik hoop het ook Mer. We zijn er alleen nog niet na de test. Er moet nog wat meer papierwerk geregeld worden voor we de aanvraag kunnen doen. Mogelijk dat we daarna nog een verzoek krijgen voor een medische keuring en politie check voor het afgelopen jaar hier. Gelukkig hebben we een super migratie agent die precies weet wat en wanneer we nodig hebben. Na betalen als alles is ingeleverd begint het lange wachten. De termijn staat nu op 12 tot 18 maanden voor er antwoord is.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Rocamor

Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:49

Ik heb werkelijk het gevoel dat het drie weken geleden Is dat je schreef dat het winter Was en de paarden een dek op moesten. En nu ineens Is het 25 graden..... terwijl het hier technisch gezien nog zomer Is, maar de 20 graden halen we niet.

Spannend zo'n test. Wat houdt het precies in?

Gezellig zo de paarden die even komen koekeloeren.

Rockes <3

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 12:07

1 sept is het lente geworden. Hebben tot 1,5 week geleden nog wel koude nachten gehad hoor. Nu begint het gelukkig weer op te warmen.

Het behalen van de Engelse test is een onderdeel van de aanvraag voor ons permanent visum.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:22

poeh dat is een heleboel onzekerheid voor jullie nog :=

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:48

Spannend hoor..

Lente, heerlijk! Mag van mij hier ook wel weer komen :') ik ben de zomer al weer vergeten -O-

Fleur ❤️

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:30

En... heeft je dochter al kaarten binnen?

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-17 00:38

Ja de eerste paar kaarten zijn binnen. Liselotte is heel blij! Als plaatjes op de kaarten moeten geteld worden en namen gegeven. Als ik het red vanmiddag plaats ik een update met foto's op fb.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 06:16

wortel115 schreef:
Ja de eerste paar kaarten zijn binnen. Liselotte is heel blij! Als plaatjes op de kaarten moeten geteld worden en namen gegeven. Als ik het red vanmiddag plaats ik een update met foto's op fb.


Gelukkig!

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-17 23:36

Jeetje weer bijna een maand verder. Eerst maar wat foto's dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Twinkle is naar de Swan Hill show geweest. En ik kan niet trotser zijn. Zo knap heeft ze zich gedragen! S morgens vanaf 9 uur waren de show klassen aan de hand en na de middag onder het zadel. Het was druk en de kermis attracties waren volop bezig en Twinkle liep rond alsof ze het al jaren deed. Niks gebokt of gesteigerd. Ik heb inmiddels geleerd dat je bij het showen je paard nog mooier maakt dan ik deed. Dus op naar de volgende keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder gaat het zn gangetje. We genieten erg van de zondag morgen ritjes met het gezin. Ml rijd niet maar wandeld naast Lotje die natuurlijk op straat niet helemaal alleen mag rijden.

En ook nog eens 5 kittens van alweer ruim 3 weken oud. Zo schattig :)

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:40

ahh die kittens <3 en mooi dat Twinkle zo zijn best deed!

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 00:29

Ze zijn zo schattig.

Ik ben heel trots op Twinkle! Voor de volgende keer hebben we al een nieuw hoofdstel, er is een show frontriem in de maak, nieuw zadel, zwart geverfde hoeven, staart extension, make up of olie op neus en ogen en als ik het geleerd krijg quarter marks op dr kont.
Ik vind het wat overdreven maar als je met showen wil winnen dan is dit wat ze verwachten. Ook ik zal een hoed moeten dragen (oud Engelse stijl). Twinkle heeft in ieder geval bewezen dat ze mee kan komen ondanks dat ze er wat feral uitzag vergeleken met de rest, anders had ze geen 5 derde plaatsen behaald.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, MissMarije en 185 bezoekers