Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:19

Ja de jongens hebben hier wel foto's van. Sluitertijd van 15 of 30 sec en aanpassen op het donker natuurlijk. Ze zijn ze momenteel aan het bewerken, dus als ze klaar zijn zal ik ze hier even posten :P

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:21

Ik ben heel erg benieuwd ! Ik zou ooit wel een keertje mee willen om te fotograferen, ik heb toch een tweede thuis in Oldenzaal. :D

Anoniem

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:35

Je bent van harte welkom hoor als er plek in de auto is, of als je achter me aan wilt rijden evt met meerdere mensen mag ook.
In principe kan iedereen mee, wel is het zo dat je dan wel naar mij toe moet komen en dat de benzinekosten gedeeld worden mocht je meerijden. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
En je moet er rekening mee houden dat we lang weg kunnen zijn, dus niet dat je halverwege de chase begint te verkondigen dat je liever naar huis wilt, want dat is niet zo handig :+ 1 keer iemand mee gehad, gingen we om 16 uur weg, waren we net een half uur onderweg, begon ze dat ze om 19 uur weer thuis moest zijn. Ehhh... :')
Verder is t vooral veel autorijden, vaak lang wachten en ja, soms heb je een bust oftewel helemaal niks, dat moet je wel in je achterhoofd houden. Flexibiliteit is wel gewenst :P
En mocht je met de auto achter ons aan rijden, dan moet je niet afschrikken van een beetje doorrijden. Wel binnen de veiligheidsgrenzen, maar het gaat niet werken als je standaard 100 rijdt waar je 120 mag bijv. Want dan ben je ons binnen no-time kwijt, en wachten doen we niet aan :P

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:58

Zag jouw filmpje op Facebook Jolien! Erg gaaf. Lijkt me keer super om mee te gaan, maar het is altijd op dagen wanneer ik niet kan :+

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:00

Afbeelding
Gisteren dit vanuit de verte gezien. Het zand ging echt ontzettend hoog. Foto heeft een collega van mij gemaakt, die er vlak aan langs reed. Hele auto schudde. Heb er ook een filmpje van.
Zo op de foto lijkt het niet zo bijzonder haha.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 23-04-18 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:25

Nenah, jeetje nee logisch dat je je schrikt! Bah zeg. :n

Jolien, dan valt mijn auto dus af, stevig doorrijden betekent een soort van centrifuge aanzetten. :+ Mocht het zo uitkomen dan hoop ik op een plekje in jullie auto. :)

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:00

Gave film Joolien! Ook benieuwd naar de foto's van je anderen.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:00

Dit filmpje is echt het beste filmpje ever van je !!!! Wat gaaf die buien en jouw enthousiasme <3

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:00

LiiNd_Y schreef:
[ [url=m/YW5IvM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gisteren dit vanuit de verte gezien. Het zand ging echt ontzettend hoog. Foto heeft een collega van mij gemaakt, die er vlak aan langs reed. Hele auto schudde. Heb er ook een filmpje van.
Zo op de foto lijkt het niet zo bijzonder haha.

Is dat dan niet een windhoos?

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:25

@ Jolien, misschien een keer als je richting frankrijk gaat? nouja.. de kans zit erin dat ik weer alles mis want ik zal van 13 juni tot 22 augustus weer in Alabama zitten :') Hopelijk geeft begin juni nog wat/ september.
@LiiNd_Y spannend zeg, ziet eruit als een gust wind die ontstaat bij de shelfcloud wanneer de wind aansterkt

Anoniem

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:47

[BM] Mee op stormchase

Zat even te bedenken wat handig was, maar mocht je eens mee willen, meldt je hier dan even. Dan houden we dit topic overzichtelijk. :D

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:59

De foto’s van de jongens zijn gááf Joolien, zag ze net op FB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:21

Mijn mede chasers hebben mooie foto's gemaakt, die op FB staan.

Voor de oplettende kijker, er zitten een paar keer dezelfde situaties bij, maar leuk om te zien hoe ze dat zelf qua bewerking invullen.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 13-02-19 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gewijzigd

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:23

Wow, prachtig.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:44

GAAF!

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:27

Wauw !!!
Ik ben toch wel benieuwd wat zij doen qua instellingen van de camera ?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:43

Waarschijnlijk zetten ze de sluiter 30 sec open en dan wanneer de bliksem is geweest afdekken met lensdopje zodat er geen ectra licht meer bij kan. Tenminste zo doe ik het!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:44

Heel tof! Mooie chase geweest zo te zien, ben verder niet jaloers :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:44

Oh lens afschermen doen ze niet eens, soms zetten ze m uit dan. Afgelopen keer zette ze m op 15 sec, omdat er zoveel achter elkaar was.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:32

Ik gebruik BULB , vind ik nog steeds het handigste. Dan regel je zelf je sluitertijd door de knop ingedrukt te houden en los te laten wanneer je wil dat hij stopt. Dit doe ik wel met een afstandsbediening om zo min mogelijk beweging te hebben. Maar zo mis je bijna nooit een bliksem, tenzij hij buiten het beeld valt uiteraard :D
Maar zo kan je zelf een beetje regelen hoeveel je erop wilt (als de bliksem frequent inslaat natuurlijk)
goede belichting blijft nog steeds het moeilijkste, moet je een beetje feeling voor krijgen haha

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:07

xTitanic schreef:
Ik gebruik BULB , vind ik nog steeds het handigste. Dan regel je zelf je sluitertijd door de knop ingedrukt te houden en los te laten wanneer je wil dat hij stopt. Dit doe ik wel met een afstandsbediening om zo min mogelijk beweging te hebben. Maar zo mis je bijna nooit een bliksem, tenzij hij buiten het beeld valt uiteraard :D
Maar zo kan je zelf een beetje regelen hoeveel je erop wilt (als de bliksem frequent inslaat natuurlijk)
goede belichting blijft nog steeds het moeilijkste, moet je een beetje feeling voor krijgen haha


Zo doe ik dit inderdaad ook! Ik heb alleen geen afstandsbediening. :P

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:25

Annash schreef:
xTitanic schreef:
Ik gebruik BULB , vind ik nog steeds het handigste. Dan regel je zelf je sluitertijd door de knop ingedrukt te houden en los te laten wanneer je wil dat hij stopt. Dit doe ik wel met een afstandsbediening om zo min mogelijk beweging te hebben. Maar zo mis je bijna nooit een bliksem, tenzij hij buiten het beeld valt uiteraard :D
Maar zo kan je zelf een beetje regelen hoeveel je erop wilt (als de bliksem frequent inslaat natuurlijk)
goede belichting blijft nog steeds het moeilijkste, moet je een beetje feeling voor krijgen haha


Zo doe ik dit inderdaad ook! Ik heb alleen geen afstandsbediening. :P

Is toch wel de moeite hoor *\o/*

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:26

Prachtig zeg! Zit te genieten van die platen

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:36

Wauw wat een gave foto's!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:53

Wauw die foto's <3