Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:16

fjordjes schreef:
Ze geven voor morgen regen en onweer op in Limburg, ik hoop het!


Oh ik hoop het! Waar precies? Volgens weerplaza is het omgeving Roermond droog tot 1 augustus

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:37

Ik ben benieuwd!
We willen morgenavond eigenlijk met de boot het water op, zul je net zien dat het precies díe avond gaat onweren :+

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:59

Onweer als je op het water zit is wel mooi, maar doodeng. :=

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:03

Hier begint het wel goed te betrekken...

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:09

Was hier net ook helemaal bewolkt maar nu schijnt ie weer _-:(

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:10

Hier in het zuiden nog steeds heel veel zon, met wat schapenwolkjes.

Het heeft één voordeel; die zonnepanelen leveren goed op!
Deze maand nog maar een keer echt onder de 40kwh geweest.. ‘s winters ligt de opbrengst zo rond de 10kwh, wat een verschil!
Afbeelding

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:16

8nnemiek schreef:
Ik ben benieuwd!
We willen morgenavond eigenlijk met de boot het water op, zul je net zien dat het precies díe avond gaat onweren :+


Niet via de Leidsche Rijn hoop ik, die wordt deels afgesloten ivm toevoer extra water.

En idd, opbrengst zonnepanelen is dit jaar erg goed. Als we nu maar een manier hadden om al die extra energiek op te slaan hè.

Hier in het westen is het niet helemaal helder, beetje heiig. Wel fijn, de zo'n brandt dan wat minder.

Edit: afsluiting geldt na het weekend pas.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:29

Er zijn inderdaad meerdere plekken waar het scheepsverkeer gestremd is door de droogte hoorde ik. Hier in het zuiden gelukkig nog niet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:53

Nederland dacht dat het weer niet erger kon en nu zie ik volgende week {:}

Heerlijk, zo erg is het toch niet? We hebben zwembaden en airco. Hier beneden in huis is het heerlijk. Je went toch wel aan de hitte uiteindelijk. straks als het -10 is begint iedereen weer te zeuren. Dan hoop ik op mijn buitenlandse stage in curacao te zitten :~

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:57

Als je je ritme een beetje kunt aanpassen is de warmte absoluut niet zo'n ramp, maar het gebrek aan regen levert wel echt problemen op. Bosbranden, scheuren in dijken, oogsten die mogelijk mislukken. We zijn hier niet op ingericht.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:07

Ik begreep ook dat het in Amsterdam proberlemen gaat opleveren, ivm het grondwater niveau wat daalt en de palen in de grond droog kunnen komen te staan...

We hebben hier geen strak blauwe lucht, maar het is ontzettend warm. Ik heb even buiten gelegen, daarna gedouched, maar dat is gewoon verschrikkelijk. :=

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:26

Hier waait het nu een beetje, maar vanmiddag stukje gefietst zonder wind en in de zon...

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:27

Ik ben weer even bij de vierdaagse gaan kijken.. heel heet en mensen hadden zichtbaar meer last nu

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:52

sureido schreef:
Nederland dacht dat het weer niet erger kon en nu zie ik volgende week {:}

Heerlijk, zo erg is het toch niet? We hebben zwembaden en airco. Hier beneden in huis is het heerlijk. Je went toch wel aan de hitte uiteindelijk. straks als het -10 is begint iedereen weer te zeuren. Dan hoop ik op mijn buitenlandse stage in curacao te zitten :~

Nou...je moet er tegen kunnen hé? Niet iedereen is hittebestendig en niet iedereen went aan warmte. Ik kan er echt heel slecht tegen en ben sowieso elke zomer gesloopt, hoe goed ik m'n best ook doe. Ik zou eigenlijk ergens in een sneeuwberg moeten wonen. Als 't - 10 is hoor je mij niet zeuren hoor, dan ben ik buiten spelen. Metzonder jas aan. :+

Maar goed, inderdaad, die zonnepanelen...gut, nou maken ze op mij sowieso geen winst, maar dat kerstpakket zit er nu dus niet meer in. :D

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:01

De temperatuur is één ding, ik vind dit ook niet zo verkeerd. Maar het is veel en veel en veel te droog. Dat gaat zulke problemen opleveren...

Hier is het steeds flink bewolkt, echt donkergrijze sappige wolken maar regenen ho maar... -O-

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:03

Ook met lange armen Pluizebolpum :):)
Ik functioneer gewoon niet met deze temperaturen terwijl het mij vroeger niet warm genoeg kon zijn dus vandaar dat ik in de vroege ochtend doe wat ik moet doen.
Ik kijk mat angst en beven naar de voorspellingen voor volgende week :(:)

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:04

Volgende week dinsdag geeft ie hier 30 graden aan...

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:23

Nou, ik heb geen problemen met de hitte. Echt totaal niet. Maar ik heb er wel problemen mee dat het zo ontzettend droog is. Dat levert gewoon problemen op voor alles en iedereen.

Daarbij, en dit is dan wel iets waar ik weer aan denk, is dit zo’n weer waar ik van denk: zou dit dan door ons komen? Zou dit de klimaatverandering zijn? Want als dat zo is, dan begin ik met zeggen: succes iedereen die niet tegen hitte kan, want dan blijft dit weer jaren zo. En dan gaan er nog meer problemen komen voor alles en iedereen de komende jaren.
Als dit dan de klimaatverandering is, is dit wel iets wat wij allemaal zelf gedaan hebben, en onze eigen schuld is. Dus eigenlijk zouden we niet mogen klagen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:25

Nou ja klimaatverandering, Oostenrijk heeft nog een top winterseizoen gehad en voorgaande jaren veel minder dus denk dat het gewoon een uitschieter is.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:03

Weer is niet gelijk klimaatverandering hè. Stel je hebt een groot deel van de winter een vastgeroest scandihoog, dan wordt het ook schaatsen. Als zo'n extreem droge zomer nou een ding van de afgelopen 3 decennia zou zijn geweest, ja dan was ik me wel zorgen gaan maken.
Maar goed dit is weer een andere discussie :P. Vraag me wel af wat "hierna" komt, of opeens het complete neerslagtekort uit de lucht komt vallen in september oid :+.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:38

Tja. Tis wel Nederland he :+

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:39

Frankaas schreef:
Weer is niet gelijk klimaatverandering hè. Stel je hebt een groot deel van de winter een vastgeroest scandihoog, dan wordt het ook schaatsen. Als zo'n extreem droge zomer nou een ding van de afgelopen 3 decennia zou zijn geweest, ja dan was ik me wel zorgen gaan maken.
Maar goed dit is weer een andere discussie :P. Vraag me wel af wat "hierna" komt, of opeens het complete neerslagtekort uit de lucht komt vallen in september oid :+.

Nouja, vorig jaar was het ook al enorm droog. En in veel andere delen van de wereld is het weer ook compleet anders dan normaal.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:48


Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:08

Ik denk wel dat er een klimaatsverandering gaande is, maar die komt niet zo koud (of nu beter gezegd heet :P ) op je dak vallen. Lijkt mij eerder iets wat geleidelijk gaat. Uitschieters als extreme droogte, hittegolven of koudegolven zijn er altijd wel geweest dus dat is niet per definitie door klimaatsveranderingen (zoals 't artikel ook zegt). Hooguit dat die ervoor zorgen dat er vaker of heftigere uitschieters zullen komen.

Frankaas schreef:
Vraag me wel af wat "hierna" komt, of opeens het complete neerslagtekort uit de lucht komt vallen in september oid :+.

Zul je net zien...Drie maanden onafgebroken regen of zo. Zo'n moessonding. Dat je 's avonds in een bootje ipv op de bank gaat Netflixen. Nou ja, heb toch altijd al een waterbed willen hebben.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:27

Haha ik ben idd benieuwd, normaal na 3 dagen 30 graden onweert het als een gek en nu is het al 5 weken 30 graden :')

Denk dat ik van zuid oost naar het noorden verhuis als het weer omslaat :')