HELP,moet zo naar de tandarts voor verstandskies..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

HELP,moet zo naar de tandarts voor verstandskies..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 15:17

Ik heb al 2 dagen enorme last van mn onderste verstandskies.
Hij wil er door komen maar het past niet meer, mn kaak wordt weggedrukt.
Het doet zo'n pijn en ik heb vanacht niet kunnen slapen.
Toen ik vanmorgen weer jankend uit bed kwam heeft mn ma de tandarts gebeld, zo kon het niet langer vond ze.
Heeft ze ook wel gelijk in want ik verga van de pijn en sta stijf van de pijnstillers.
Maar ik vind onze tandarts zo erg, ik heb er al 2 verstandskiezen uit, de bovenste ( eerste was op mn 16e al pleite )
Hij zegt altijd: Stel je niet zo aan Sanne, je bent nu toch een grote meid ?( met een achterlijk ieniemieniestemmetje) Boos!
Kwal, hij is vreselijk hardhandig, mn vorige kies lag in 2en voordat dat ding mn waffel uitwas.
Het erge is dat hij familie is, dus kan er niet veel tegen in brengen. Scheve mond

Er was al van te voren bekend dat als deze verstandskiezen erdoor waren dat ze ook verwijderd moesten worden.
Maar hij is nog helemaal niet door, er hangt nog een stukje vlees overheen zeg maar ( lekker fris he ) , de vorige keer bij de gewone controle zei hij al dat hij dat vlees wel even weg kon snijden als ik dat wou.
NO WAY, laat maar lekker zitten tot het zelf weg gaat. Bloos!
Maar dat gaat het dus niet en ik sta op mn kop van de pijn. Huilen

Wat het worden gaat straks weet ik niet maar ik ben doodsbenauwd, straks zegt hij weer dat ik me niet moet aanstellen, komop zeg ik ga niet voor mn lol naar je toe Boos!

Ik neem zo wat resceu voor de kalmering en zie wel wat het wordt...
Ik ben echt bang Verdrietig


Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:32

Ik vind het al dapper dat je gaat!! Heel erg veel succes!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 15:52

Dankje, ik zal wel moeten, heb er niets tegenin te brengen.
En ik weet ook wel dat het eigenlijk wel moet, kan moeilijk zo blijven rondhobbelen, maar vind het wel eng ( ben een kleine bange schijterd Haha! )

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:05

Heel simpel. De reactie van je tandarts is belachelijk. Er zijn miljoenen Nederlanders bang voor de tandarts. Sommigen zelfs zo bang dat ze nooit durven te gaan. Er zijn ook tandartsen die daar wel begrip voor hebben, dus zoek een andere tandarts. Sommige tandartsen zitten vol, maar niet allemaal hoor. Je verstandskiezen kun je ook bij een kaakchirurg laten verwijderen, zelfs onder narcose zodat je er helemaal niks van voelt. Succes!

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:33

En hoe gaat het nu met je? Hij zal er ondertussen wel uit zijn Ach gut . Niet echt prettig dat jouw tandarts familie is maar dan zou je toch juist wel van hem mogen verwachten dat hij je op je gemak stelt.
Mijn tandarts heeft me gelukkig doorverwezen naar de kaakchirurg. Ook bij mij waren er twee kiezen nog niet door en moest er flink in gesneden en gewroet worden. Deze heeft hij toen moeten hechten. Verder viel het me reuze mee, gelukkig genezen wonden in je mond vrij snel. Het ergste was dat het twee dagen voor kerst was gebeurd dus ik heb toen niet echt veel van de kerstmaaltijd genoten.
Beterschap hoor. Enne...nu even geen rijst eten Haha! .

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:49

idd hoe gaat het met je?
wat erg zeg. lijkt me niet prettig, helemaal niet de reactie van je tandarts te horen! lijkt me dat je daar alleen nog maar banger van word :S
sterkte met eten en beterschap meis!

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:56

Misschien had je beter kunnen laten verwijderen voordat ze doorkwamen door een kaakchirurg, maar je had waarschijnlijk dan ook dezelfde klachten gehad over de kaakchirurg als je nu over de tandarts hebt. Verstandkiezen zijn er namelijk amper zachtzinnig uit te halen.
Sterkte iig en wees blij dat je er straks vanaf bent.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 20:04

Daar ben ik weer, ik ben nu een kies en veel kwijl lichter.

Ik heb hooguit 5 seconden bij de tandarts gezeten: "Ik zie het al" zei hij "ik zal meteen het ziekenhuis even bellen"

Daar kon ik meteen terecht dus op naar het ziekenhuis.
Eerst foto van mn kaak, van het ene naar het andere kamertje, even wachten, dokter komt zo, blabla het zelfde verhaal dat je altijd in ziekenhuizen hebt.

Meerdere verdovingen gehad omdat ik nog steeds pijn voelde ( is normaal bij mij, ik heb altijd meer verdovingen nodig bij van alles en nog wat )

Groen lappie over mn hoofd,alleen mn neus en mond waren nog vrij.
Na wat ruk en trek werk ( ik lag te trillen als een rietje, dokter zei rustig maar, probeer te ontspannen maar dat ging niet helemaal Knipoog ) ging de kies eruit en mocht ik een half uur op een doekje kauwen. De wortel van de kies stond in een hoek van 90 graden in mijn kaak geboord, vandaar de pijn Knipoog

Deze kerel was wel goed, ik was wel bang maar het was een toffe gast.
De verdoving zit er nu nog in, dikke wang en een lip als een centenbak Haha!
Praten gaat ongeveer zo: fwfwfwfzfwfzf slis slis sluuururp!

Lekker vooruitzicht trouwens: Zodra deze wond genezen is mag ik een afspraak maken voor de andere kant want die moet dan ook ( ze wouden niet 2 tegelijk doen, fjieuw )

Maar goed we hebben het weer gehad.

Ik kan trouwens geen andere tandarts vinden,(heb ik allang naar gezocht ! ) hier in mijn dorp en omstreken zit alles vol.
De man die we hebben zit al een half uur met de auto verderop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:32

goed zo! gelukkig dat je zo weer bij je tandarts weg moet, ik zou trouwens liever alletwee de kiezen tegelijk laten trekken, je kan er maar vanaf zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:40

Had me even een PB gestuurd, Usti had het zo voor je opgeknapt Extreme duivel
Wel goed van je tandarts dat hij je meteen doorstuurde en dat er ook nog ruimte voor was in het ziekenhuis.
Meestal moet je daar toch eerst een afspraak maken.
Beterschap.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:56

Anique_Vaandrig schreef:
goed zo! gelukkig dat je zo weer bij je tandarts weg moet, ik zou trouwens liever alletwee de kiezen tegelijk laten trekken, je kan er maar vanaf zijn....


Dat doen ze (bijna) nooit, omdat je dan niet meer kan slikken als ze het aan allebei de kanten moeten verdoven. Dan kan je dus stikken in je eigen speeksel. Haha!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:59

Jeetje wat eng zeg.
Ik ben bang dat ze bij mij ook doorkomen Huilen
Ik voel nog helemaal niks,maar net zoals jij vertelde,heb ik achterin mn mond 2 van die "stukjes vlees" (idd erg fris haha) los zitten.
Voelde je echt niks ervan toen ze eruit werden gehaald?,ik ben ook zo vreselijk bang voor de tandarts,en dit lijkt me echt eng.

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:36

Eng hoor!!
ik was al doodsbenouwd als er een gaatje gevuld moet worden. Ik ben vanmiddag toevallig geweest, en had een gaatje, maar het viel mee deze keer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:42

Tessebes"]
[quote="Anique_Vaandrig schreef:
goed zo! gelukkig dat je zo weer bij je tandarts weg moet, ik zou trouwens liever alletwee de kiezen tegelijk laten trekken, je kan er maar vanaf zijn....


Dat doen ze (bijna) nooit, omdat je dan niet meer kan slikken als ze het aan allebei de kanten moeten verdoven. Dan kan je dus stikken in je eigen speeksel. Haha!
[/quote]

ja, dan maar liever twee keer gaan he Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 21:48

Dat ik meteen doormocht was dan wel weer het enige voordeel dat hij familie is Knipoog

Lianne, je voelt het wel, maar geen pijn
Je voel de druk die erop gezet wordt om de kies eruit te trekken.

Nu de verdoving uitgewerkt is voel ik toch wel hevige pijn, maar heb pijnstillers meegekregen en die werken wel ( ibuprofen 600 )
Heb net geprobeerd te eten maar dat ging niet helemaal goed, ik krijg mn mond niet zo ver open dus kreeg de lepel er niet in, heb met een toetjes lepel kleine hapjes gegeten Haha!

2 kiezen tegelijk doen ze idd niet, ze zeiden tegen mij dat sommige mensen er echt heel ziek van worden en als ze dan 2 tegelijk hebben is dat geen pretje, en daarbij idd het slikken wat Tessebes zei.

Heb maar vast mn stage even gebeld en het gezegd, misschien voel ik me morgen goed en kan ik zo heen, maar als ik me belabberd voel van de pijn ga ik liever niet.
Ze vonden het wel goed, maar als ik me wel goed voelde hadden ze toch wel graag dat ik even wat paardjes kwam longeren ( daarvoor kan ik mijn pijn wel even opzij zetten, met paardjes spelen is altijd leuk Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:50

ibuprofen werkt idd heel goed, werd mij aangeraden ivm mn rug

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 22:09

Normaal reageer ik er niet op, alleen bij 600 mg wel, sla wel een beetje stijl achterover ervan b.w.v maar das beter dan er helemaal niet op te reageren zoals ik bij 200 of 400 mg heb

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:07

Bij mij zijn ze wel aan beide kanten tegelijk verwijderd. (Gelukkig maar, want nou hoefde ik niet 2x in de zenuwen te zitten). En Iboprofen doet helaas helemaal niks bij mij.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 11:47

Nou de Ibuprofen heeft mij vanacht ook in de steek gelaten.
Wat een nacht zeg! Ik wist niet dat er zo'n nasleep van kwam, ik had verhoging ( stond ook in de folder ) , verging van de pijn en moest overgeven.
Ik dacht dat ik nooit weer in slaap kwam, tegen de ochtend ben ik toch nog weer in slaap gevallen, en kom net uit mn bedje nu.
Nu gaat het wel weer, ik voel nog wel steeds stekende pijn maar niet meer zo misselijk en belabberd als vanacht.

Moet maar even zien of ik vanmiddag nog wel naar stage ga, heb nu wel wat hoofdpijn en voel me toch niet echt in staat om paarden in de ronste te slingeren..

Ik had er bij de bovensten helemaal niet zo'n last van als bij deze

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:07

Ja, dat klopt, de onderste verstandskiezen geven meer last dan de bovenste.

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:23

Dan hebben ze het bij jouw niet gehecht zeker, anders hoef je niet op zo'n doekje te kauwen. Ik vind het beter ook hoor zonder hechtingen. Ik ging op den duur aan die draadjes pulken omdat ze irriteerden.
Ik zou vandaag nog maar lekker een dagje thuis blijven hoor als je je nog niet echt lekker voelt, morgen is er weer een dag!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 12:56

Klopt, ik heb geen hechting erin gehad, ben ik ook wel blij mee want met de bovensten zat ik de hele tijd met mn tong aan die draadjes te poeren, het mag niet maar je doet het toch...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:06

Oh hemel nu word ik al helemaal zenuwachtig voor mijn eigen verstandskiezen: die moeten ook getrokken worden dit jaar Scheve mond

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:14

Weet iemand eingelijk waarom mensen verstandskiezen krijgen? Vrijwel iedereen die ik ken moet ze eruit laten halen. Wat hebben die dingen dan voor nut?

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:27

peeky schreef:
Oh hemel nu word ik al helemaal zenuwachtig voor mijn eigen verstandskiezen: die moeten ook getrokken worden dit jaar Scheve mond


ik ook Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Lips are sealed Lips are sealed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carineken, ComscoreBot, IASCrawler, Isabelle98, Lestria, liedje89, Lijsken, NadjaNadja, Slagroomsoes, YandexBot en 142 bezoekers