Wederopbouw?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 08:58

Niemand heeft het er nog over gehad, maar met het verdwijnen van het WTC is de skyline van New York veel veranderd. Sommige mensen (zoals ik) hebben er moeite mee om zich Manhattan zonder het WTC voor te stellen.

Wat denk je, moeten ze het terugbouwen of iets anders doen?

Ik heb er wel een mening over, maar ik wilde graag wat meningen van andere Bokkers horen.

Joost


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:00

Mijn collega had het er net over dat er eerst 470.000 ton schroot afgevoerd moet worden voordat er weer wat neergezet kan worden. En dat moet ook eerst allemaal onderzocht worden natuurlijk... Waar laten ze dat?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:27

Het metaal van de towers smelten en er een knots van een monument van neerzetten op die plek? Ik zou er niet graag meer iets op bouwen.... in feite is het een grote begraafplaats geworden...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:30

Ik denk dat veel betrokkenen dit emotioneel en psychisch niet aankunnen die wederopbouw.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41632
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:52

Tja, het blijft manhattan, het blijft enorm dure grond en het is een ontzettend 'populair' deel van de stad.. Misschien ben ik wel weer te nuchter maar ik ben voor het bouwen van iets nieuws..

Maar er zijn nog veel meer dingen aan de hand.. Complete bedrijven en directies zijn nu weggevaagd, verzekeringsmaatschappijen (gebouwen, bedrijven, levensverzekeringen, etc) zijn ongeloofelijk failliet. Bedrijf achter WTC heeft heftige financiele 'problemen', etc, etc.

Verder bestaat een erg groot deel van Manhattan uit opgespoten zand waar alle gebouwen op zijn gezet. Door de enorme schokken die het instorten van dit soort gebouwen geeft is er nogal wat verzakt en verschoven. Behoorlijk wat gebouwen in de omgeving hebben dus ook erg veel schade opgelopen. Verder is het nog maar de vraag of er nog wel gebouwd kan worden op die plek door de veranderde bodem structuur.

Maar ja, erg veel ellende dus Boos! Hoop doden en gewonden nu al maar daardoor veel bedrijven over de kop, gezinnen uit elkaar gerukt, mensen op straat, etc, etc. Niet fun Boos!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:57

Het schijnt ook dat er maar één van de torens verzekerd was. Men kon zich bij de bouw wel voorstellen dat er ooit eentje zou kunnen instorten, maar twee, dat zou wel heel toevallig zijn. Zo'n verzekering was natuurlijk ongelofelijk duur, vandaar dat ze er maar eentje hebben verzekerd. Maar dit hadden ze natuurlijk niet voorzien...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41632
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:02

Klopt..

VOor iets van 1 miljard pond ofzo? En nu zijn die torens iets van 3 miljard pond per stuk waard? Of ja, dat waren ze waard..

Dure grappen, hoop mensen hierdoor weer failliet, nog meer ellende.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:32

Pond? This is the States Bart, daar rekenen ze in $$$. Knipoog

Sorry, off topic. Het is allemaal al erg genoeg.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 10:36

Nou, ik zal mijn mening nou ook maar geven. Inderdaad, in Amerika wordt in $$$ gedacht. Om een gebouw te bouwen, moet je huurders vinden. Ik denk niet dat er veel huurders geinteresseerd zijn om in een nieuwe WTC gaan zitten. Iets te macaber, en ook bang voor herhaling. New York is voorgoed veranderd...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:58

De burgermeester van NY heeft gezegd dat de Twin Towers opnieuw gebouwd zullen worden, alleen nog hoger.
Ik zou er zelf alleen niet meer in willen werken......

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:17

Nog Hoger???
Ik ben wel voor wederopbouw, mits er beneden maar een heel mooi monument geplaatst wordt.
Niet alleen het wtc zal op nieuw gebouwd moeten worden, volgens mij staan er om heen nog genoeg gebouwen die niet meer gebruikt kunnen worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, delist, GoogleAdsense, Googlebot en 49 bezoekers