Het paranormale kritisch bekeken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:53

wendyenbram schreef:
A3a1 schreef:
Dank je wel, ik ga zeker op mijn schrijfstijl letten, het moet, ook om te slagen een goed leesbaar geheel zijn.

Ohhh en nog een vraag, wat zou je hier voor geven ( als de schrijfstijl goed is )
Want over een maand wordt mijn website ontworpen en gemaakt, zodat als ik Luisterkindwerker ben, deze meteen de lucht in kan.


Sorry ik heb geen idee wat ik daarvoor zou geven. Misschien indien er nog vragen nadien gesteld kunnen worden 30 euro op dit moment zoals het nu is... maar nog maals ik weet het echt niet...


Dank je!
Ja, je kunt vragen stellen nadien, natuurlijk niet hele nieuwe afstemmingsvragen maar wel over deze afstemming.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:41

Lieve mensen, ik heb nu best veel oefen materiaal :-)
Iedereen die nu heeft gereageerd en vragen heeft ingestuurd krijgt antwoord, maar de laatsten moeten 3-4 weken wachten.

Daarom even een stop erop, anders wordt het te onoverzichtelijk voor mij maar moet je ook echt te lang wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:25

Ik ben wel heel benieuwd, ik sta wel open voor dit soort dingen, maar ken ook een hoop nepperts. Vind het via foto's werken toch altijd een ver van mijn bed show, en ook erg lastig te controleren omdat de foto-dingen waar ik ervaring mee heb niet over (levende) mensen gingen.
Des te interessanter is het dan ook als het wel blijkt te kloppen (daarom ook controle-foto van mijzelf). Dat kan erg fijn maar ook confronterend zijn natuurlijk, en ik hoop dat, als het werkt/ klopt, het over mijn dochtertje haar foto bevestigd/ ontkracht wat ik denk te weten.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:45

Shanna schreef:
Ik ben wel heel benieuwd, ik sta wel open voor dit soort dingen, maar ken ook een hoop nepperts. Vind het via foto's werken toch altijd een ver van mijn bed show, en ook erg lastig te controleren omdat de foto-dingen waar ik ervaring mee heb niet over (levende) mensen gingen.
Des te interessanter is het dan ook als het wel blijkt te kloppen (daarom ook controle-foto van mijzelf). Dat kan erg fijn maar ook confronterend zijn natuurlijk, en ik hoop dat, als het werkt/ klopt, het over mijn dochtertje haar foto bevestigd/ ontkracht wat ik denk te weten.


Een voordeel van als ik straks geregistreerde luisterwerker ben, dan kun je daar een klacht indienen, als het echt broddelwerk is. Diana verwacht echt topklasse werk van ons.
Maar ik ken ook de charlatans, ben eens op paranormale beurs geweest....moest er echt met een lampje zoeken naar een beetje "normaal"persoon, die niet complete poppenkast maakte en niks te vertellen had.

Maar doordat ik nu natuurlijk ook vaak proefkonijn ben voor klasgenoten, merk ik wel dat het soms even duurt voordat dingen landen. Soms is er echt een blinde vlek voor mij en duurt het een tijdje voor ik snap waar het over gaat.
En soms wil ik het ook echt niet weten, haha, knap mens die mij dan laat toegeven dat het klopt ;-)

En vooral in het begin, zat er veel ruis omdat we nog allemaal erg met onze eigen verhalen bezig waren, dus wat is nou ingeving en wat is mijn verhaal, dat was vaak onduidelijk.
Al doende doet mijn hoofd steeds minder mee en vertrouw ik op de stroom.

Ik denk overigens dat we dit allemaal kunnen, je moet alleen leren hoe.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:19

Hoe specifiek ben je dan in je antwoorden?
Kan je echt feiten benoemen? Data, namen, specifieke voorwerpen of kleuren of liedjes?

Moet ik denken aan: "Je slaapt slecht omdat je veel ligt te piekeren, je bent gevoelig voor stress en soms ben je bang dat alle leuke dingen aan je voorbij gaan" of aan: "Je slaapt slecht omdat je niet weet hoe je straks een nieuwe auto moet betalen en je bent bezorgd of alles goed gaat met je jongste zoon omdat hij ineens heel andere muziek luistert dan een half jaar geleden?"

Ik heb dus het idee dat antwoorden altijd in de trant van 't eerste voorbeeld zijn: het 'voelt' heel specifiek maar eigenlijk is het op bijna iedereen (die slecht slaapt) van toepassing.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:35

Dat wisselt Dani, of het voor de afstemming en de situatie van belang is.

Toen ik jaren terug mijn ex behandelde voor slapeloosheid, kwam daar totaal geen specifiek antwoord uit maar wel een soort levensvraagstuk waar hij het nooit over had, flopte bij mij binnen, ik wist niet eens dat het er was, maar hij ging wel beter slapen.
Nu 2 kinderen daarvoor een gesprekje mee gehad, het was heel specifiek, er schijnt licht naar binnen en daar blijf ik wakker door.
En eentje die last had van entiteiten en bang was dat dierbare meegenomen zou worden. Nadat de entiteiten weg waren gehaald, door mij, vanachter mijn computertje, ik weet niet eens waar de mensen wonen, slaapt het weer goed.

En een x kwam er iets uit maar dat bleek voor broertje te gelden, dingen aangepast en broertje sliep als roos :-)

Maar goed, wendyenbram heeft haar dingen al weer gegeven, er zal vast nog meer komen.
Zij kunnen beter aangeven of het klopt.
Ik weet nooit wat er komt.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:05

Dani schreef:
Hoe specifiek ben je dan in je antwoorden?
Kan je echt feiten benoemen? Data, namen, specifieke voorwerpen of kleuren of liedjes?
.

Ik zal mijn gehele antwoord van mijn aanvraag aan A3a1 in dit topic plaatsen wanneer ik deze krijg. :j

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:10

Weet wat je beloofd Maava, het kan zijn dat je zo privedingen hoort die je niet plaatst ;-)
Maar als het echt is wat je wilt, dan ben je vrij om dat te doen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:48

Tja maakt me vrij weinig uit. Me hoofd staat toch al heel groot in dit topic, wat heb ik te verbergen? :=

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:02

Sorry mensen, moet jullie even op on hold zetten, het gaat niet goed met mijn moeder, een hele hoop geregel en gedoe.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:03

Niet sorry voor zeggen. Niemand moet persee antwoord van je krijgen.

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:14

Ja idd niks moet he

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:21

Super lief!!!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:26

Maar wel fijn dat je het even meldt :D

Maar je moeder is natuurlijk altijd belangrijker dan een stel bokkers :j sterkte

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:41


Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:09

Booooo schreef:
Zijn voorspellende dromen ook 'paranormaal'?

Mijn schoonouders wonen in het oosten van Turkije en hebben een vrijstaande bungalow met een aantal geiten, 6/8 stuks ofzo. Ik ben in juni voor het eerst bij ze geweest.

Een maandje geleden had ik een droom.. Ik droomde dat ik bij hun was en stond met een groot geweer in mijn handen en ik moest een geit doodschieten van zijn vader, want die zouden we gaan opeten. Ik schoot de geit recht in zijn hoofd en moest van die vader gaan kijken. Waarop ik boos werd en moest huilen omdat ik hem had dood geschoten.

Volgende ochtend gelijk mijn droom aan mijn vriend verteld, en die zei jij bent echt gek met jouw rare dromen altijd (ik heb echt heel vaak voorspellende dromen, begin er zelf bang van te worden). 'Smiddags belden hij met zijn vader, en zijn vader zei dat ze sochtends wakker werden en 1 geit kwijt waren. Geen idee waar hij was gebleven; gestolen, weg gelopen, door een wild dier opgegeten/meegenomen.. :\

Mijn vriend en ik hadden dus echt zoiets van huhhhhh


Ik droom ook erg veel en vaak. Ben er ook wel veel mee bezig. Ik heb ook ooit 2 voorspellende dromen gehad:

1. Mijn broer sliep altijd op zolder maar toen hij trouwde en het huis uit ging nam ik de zolder in en maakte daar een soort werkkamertje van. Op een nacht droomde ik dat mijn moeder riep dat ik de zolder op moest ruimen want mijn broer kwam weer thuis slapen. De volgende dag wordt mijn moeder gebeld door mijn broer, zijn (ex)vrouw wilde vanuit het niets een scheiding. Niemand had het aan zien komen. :n En inmiddels slaapt mijn broer weer thuis op de zolder.

2. Ik droomde dat ik op het paard van mijn vriendin reed. Ik rijd nooit paard in mijn dromen en over dat paard had ik ook nog nooit gedroomd. Ik reed in een binnenbak en viel er steeds af. Echt na het opstijgen en 3 stappen bokte het paard me er steeds af. De volgende ochtend krijg ik een appje van die vriendin: ze lag in het ziekenhuis nadat ze de dag daarvoor van dat paard af was gevallen en dus bewusteloos was.

Ik geloof best in het paranormale, hoewel er een hoop dingen te verklaren zijn. Dromen zijn voor mij vaak verwerking en soms iets wat mijn onderbewustzijn me probeert te vertellen.. Maar deze twee dromen vond ik toch wat opmerkelijk. Benieuwd wat jullie hier van denken. :)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:42

wendyenbram schreef:
Oke, ik zou graag uitleg willen, waarom hetgeen gebeurde wat er gebeurde in mijn Tiener tijd.

Ik geloof (de) niet in geesten of aanverwante toestanden.
3 klasgenoten hadden het telkens over glaasje draaien. En tijdens een logeerpartijtje hebben we dat dan eens gedaan.

Een papier, met daarop het alfabet en 3 cirkels... ja Glas Nee
Wij een glas op z`n kop met daarop een potlood...
En toen een beetje lacherig het "oproepen" begonnen.

Ik was de enige die niet geloofde erin. maar toch kreeg ik terwijl we bezig waren een onbestemd gevoel. Ooit had ik gelezen dat wanneer je vermoede een "kwade" geest te hebben opgeroepen je het potlood moest breken. Op dat zelfde moment zou er een willekeurig iets in je huis breken...

Nou ja in het kort, ik brak het potlood, om klaar te zijn met het gedoe, en met dat ik dat deed spatte er op 2 meter afstand van ons mijn T.L lamp uit elkaar.

tot op de dag van vandaag ruim 20 jaar later snap ik het niet.
En moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd gejaagd was en het gevoel had achtervolgd te worden sinds die keer. TOT mijn vader verhuisde uit die woning en de woningen gesloopt waren. Nu 9 jaar terug.



Hier wil ik ff op inhaken.. Dit is dus eigenlijk hetzelfde principe als een ouija bord..

Ik stal hier dezelfde vraag als in het andere topic..

Waarom zijn deze borden gevaarlijk voor de hele wereld, maar niet voor de acteurs die ermee werken in horrorfilms?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:41

Ik kan helaas op dit moment mijn beloftes niet nakomen, mijn moeder is paar weken terug overleden, heb mijn handen vol aan mezelf en aan het regelen van alles.
Ook mijn opleiding staat even stil, ik ben er gewoon niet helemaal bij.

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:55

Gecondoleerd A3a1 (klinkt zo onpersoonlijk een nummer) Doe rustig aan, als je er aan toe bent komt de rest vanzelf wel weer...

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:21

Lekker pas weer posten als jij er klaar voor bent. :(:)
Gecondoleerd met je moeder.

Anoniem

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:23

Hoe denkt men hierover:


Een vriendin van me (en ze liegt hier écht niet over) was het laatst 's avonds alleen thuis. Toen zat ze te skypen met een vriendin, en zij zei opeens: "ik hoor een meisjesstem". Bleek dat die vriendin van mijn vriendin echt meisjes hoorde praten en lachen via skype. Nu is mijn vriendin nogal een scheitert dus die had iets van: "okay i'm out of here". :') Vervolgens belde ze haar oma via de telefoon (dus niet via skype) of ze daarheen mocht, toen zei haar oma ook opeens dat ze een meisje hoorde praten en lachen!

Die vriendin van me is meerdere keren serieus nagegaan of haar vriendin en oma haar niet totaal in de zeik namen, maar dat is écht het geval niet. Zelf hoorde ze overigens niets. Hoe kan dit?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:49

Stemmen van buiten? Spelende kinderen?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:01

Dat kan soms gebeuren met draadloze apparatuur. Ik weet niet precies wat het technische verhaal ook alweer was, maar het is me ooit eens uitgelegd. :+

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:25

A3a1 schreef:
Ik kan helaas op dit moment mijn beloftes niet nakomen, mijn moeder is paar weken terug overleden, heb mijn handen vol aan mezelf en aan het regelen van alles.
Ook mijn opleiding staat even stil, ik ben er gewoon niet helemaal bij.

Wat een rotbericht.... Ik kan me voorstellen dat je je hoofd er helemaal niet bij hebt! Heel veel sterkte de komende tijd en vooral met het verlies van je moeder. :(:)

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:27

Resistance schreef:
Hoe denkt men hierover:


Een vriendin van me (en ze liegt hier écht niet over) was het laatst 's avonds alleen thuis. Toen zat ze te skypen met een vriendin, en zij zei opeens: "ik hoor een meisjesstem". Bleek dat die vriendin van mijn vriendin echt meisjes hoorde praten en lachen via skype. Nu is mijn vriendin nogal een scheitert dus die had iets van: "okay i'm out of here". :') Vervolgens belde ze haar oma via de telefoon (dus niet via skype) of ze daarheen mocht, toen zei haar oma ook opeens dat ze een meisje hoorde praten en lachen!

Die vriendin van me is meerdere keren serieus nagegaan of haar vriendin en oma haar niet totaal in de zeik namen, maar dat is écht het geval niet. Zelf hoorde ze overigens niets. Hoe kan dit?

Er gaan zoveel data en gesprekken via Internet-lijnen, dat ik het niet vreemd vind dat je andere stemmen hebt gehoord. Vroeger hadden we dat ook met de Walkie Talkie, telefoon en met de radiozenders. Zal me niets verbazen dat dat met Internet/Skype ook kan gebeuren. Zelf denk ik dat het niet iets spiritueels is, maar gewoon een technische aangelegenheid.