Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:53

Daar is nog wel markt voor. Zeker via FB. :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:53

Daaleman in goede staat zou ik nog wel op marktplaats zetten, merkloos niet.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:58

Heb ze al een 1 x op 2 fb groep gezet maar nog geen reactie.
Dat merkloos zadel is wel goede kwaliteit. En het is dat het op vorige paard goed lag en ik hem van een stalgenoot kon kopen toen.
Maar zou het zelf ook niet op de gok durven te kopen zonder het gezien te hebben.. lastig dus.
Hrlaas paste geen van 3 op mijn huidige paard

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:42

Ik heb van de week een daaleman verkocht via marktplaats. Ze brengen geen goud op, maar een 125 euro moet er wel inzitten hoor. :)

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:41

Weer even een positieve ervaring!! Zag een sulky cavalettie op marktplaats gezien gevraagd of het ook voor €50 minder mocht en dat mocht dus meteen opgehaald. Zag er nog super uit! :D

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:19

FB loopt bij mij totaal niet maar inmiddels via mp bijna alles verkocht zonder gedoe!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:35

Ik word stilletjes aan helemaal *tuut* van een koper.

Tijdje terug was mijn account op tweedehands gehackt, dus begin deze week een nieuwe aangemaakt en een dressuurzadeltje erop gezet. Binnen de dag reactie van iemand met interesse.
Ik had aangegeven dat ik binnen 20km wel wou langskomen om te laten passen en anders alleen mits kilometervergoeding en op voorwaarde dat de afstand realistisch was. Koper wou dat ik zou langskomen, de vergoeding was voor haar goed. Krijg ik de locatie... 127km enkele rit aka 1,5u rijden. Nou wil ik best wel wat rijden, maar dat was toch een pokke-eind naar bijna de grens met Frankrijk. Vond ze zelf ook wat ver en €50 vergoeding was wat veel. Stelde ze voor dat ik naar hartje Brussel zou komen, op een weekdag, om 17u. Ik had al meermaals aangegeven dat ik werk tot 16u en dus NOOIT, niet per auto en niet per trein, daar tijdig kon geraken.
Dit weekend had ik concours, dus dat kon niet.

Voorgesteld dat ze het bedrag zou overmaken, ik zou het opsturen met T&T + verzekering en zij kon 3 dagen proberen. Past het niet, dan zendt ze het op eigen kosten terug en ik maak het aankoopbedrag weer naar haar over. Vond ze prima. Vrijdagmiddag zo afgesproken.
En sedert dat moment heb ik zowat om de 4u een mail. "Hier de printscreen van de betaling is het al onderweg". "Heeft u de betaling al ontvangen, ik kan niet wachten om het te testen". "Is het pakket al aangemaakt?" "Wanneer denkt u dat het zadel hier zal zijn"? "Heeft u mijn mail ontvangen, is het al onderweg"? en ga zo maar door.

Ik werk nog gewoon, het duurde een dagje eer het geld erop stond. Alles ligt klaar voor verzenden, enkel nog een goede doos vinden. Maar ik krijg er dus de kriebels van dat het niet door lijkt te dringen dat ik dus niet elke seconde mijn mail kan checken, dat ik niet zoals een winkel even de boel pak en bij de Post binnen kan duwen, dat een overschrijving niet binnen de 10 minuten rond bij de verkoper aan komt.

Vind deze dame heel erg pusherig en uiterst ongeduldig, is de eerste keer dat ik dat meemaak. Ze wist dat ik gisteren niet vrij was ivm wedstrijd en toch had ik gisteravond alweer 3 mails "heeft u het al verzonden en wanneer heb ik het". Pittig mailtje terug gestuurd dat zoals reeds eerder gezegd de betaling ontvangen is, dat ik ermee bezig ben maar dat het verdorie heel fijn zou zijn als ze me op zijn minst de tijd zou geven om de boel in te pakken en weg te brengen...

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:45

hmm ik ben blijkbaar te goedgelovig en te makkelijk met geld aannemen..
Ik had vandaag kopers voor een 6 tal stoelen voor €50. Keurig het afgesproken bedrag betaald en daarna pas goed aan het biljet gevoeld en er bijna zeker van dat deze nep is..

Morgen even op mn werk door de scanner halen.
Weet helaas uit ervaring dat marktplaats niks doet met aangifte en hierin ook niks kan betekenen. En gegevens heb ik natuurlijk niet. Voortaan toch maar een biljet in de zon houden voor ik het aannemen :Y)

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:50

Ik vind die nieuwe €50 biljetten ook wat nep aanvoelen hoor, ik zit ook soms te twijfelen maar als ik ze vergelijk met andere briefjes zijn ze toch echt hetzelfde. Het is wat dikker papier ofzo

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:54

Als ik een kleine tip mag geven..
Met een black light lampje kun je zien of hij echt of nep is.
Geld is gemaakt van speciaal papier en licht niet op met black light.
Normaal papier doet dit wel.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:08

Je hebt er ook stiften voor, bij de bruna hebben ze die wel..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:48

Ik had dat ook een keer met een honderdje. Was gelukkig wel een echte, ook even door een scanner gehaald, maar op het eerste oog vond ik hem ook nep lijken. De nieuwe vijftigjes vind ik ook erg nep aanvoelen. Overigens heb je voor minder dan een tientje een stift om biljetten te checken op echtheid, wellicht een optie voor als je veel verkoopt?

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:08

Het is nog een oude 50.
Verkoop inmiddels niet heel veel meer en meestal moeten dingen opgestuurd worden. Morgen even door de scanner op werk en dan weet ik het. Zuur als het zo is maar er valt helaas weinig aan te doen

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:17

Momenteel loopt het storm op fb en ik ben echt wel wat van de oude stempel qua reageren en iedere keer netjes bericht sturen van '' het geld staat erop'' En volgend mailtje is dan een foto van de tt code.

Krijg ik nu kopers die melden '' Ja heb het overgemaakt,ik zie het vanzelf wel verschijnen''



Vind ik toch goed van vertrouwen,als ik iets koop vind ik het erg prettig om bericht te krijgen van de betaling en verzending maar sommige mensen zijn wat makkelijker. :P

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:15

Pfff.. Wat is het toch met mensen die bieden, die vervolgens niet meer reageren op de vraag wanneer ze het op willen komen halen? Nu al bij 5 items het geval in de afgelopen week!

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:25

Ook heel irritant als mensen een berichtje sturen over je product, je iets terugstuurt en dan reageren ze niet meer :\

Ik zag ook een advertentie staan van iemand die 350 euro vroeg voor zijn hond, omdat die iets gebroken had en ze het niet zelf konden betalen... :')

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:02

een hele fijne ervaring. viatweedehands.be had iemand een studieboek dat overal momenteel uitverkocht is en de nieuwe druk nog niet uit is (toch meten wij hem hebben voor school) en ze vroeg er maar 5 euro voor. ik heb het geld vrijdagavond overgemaakt en vanochtend had ik het boek al in perfecte staat in huis :D

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:09

Hier heb ik ook weer iemand die had gereageerd op een advertentie, die persoon zou er vanavond om komen, maar toen ik vanmorgen wakker werd had ik al een reactie dat het ophalen niet ging lukken en of ik het kon verzenden. Ik netjes geantwoord, maar het bericht is wel gelezen maar geen reactie meer gehad. Heb nu een bericht gedaan dat ik het jammer vind dat ik niks meer hoor, en dat ik het tot eind vd middag gereserveerd houd, daarna niet meer. Ik ben benieuwd of ik nog iets ga horen. Helaas gisteren al iemand teleur moeten stellen die er gelijk om had willen komen en ook nog eens de vraagprijs had willen geven. Ik reserveer dus ook niet meer, en verkoop het aan degene die als eerste betaald.

@ Zoe_97 dat is niet verkeerd zo.

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:46

Iemand al eens een zadel verzonden van NL naar België of andersom en die ik wat advies mag vragen? :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:47

Doe ik ook hoor. Pas iets goedkoop online gezet omdat het snel weg moest. 4 geïnteresseerden, maar de eerste drie lieten die dag niks meer weten. De vierde handelde alles netjes af en kwam het meteen halen.

Kreeg ik de volgende dag een boos berichtje dat ik me niet aan de afspraak hield nadat ik had gestuurd dat het inmiddels verkocht had. Ik had niet eens een afspraak.. Alleen 'zak je nog in prijs?' 'Nee.' 'Waar woon je?' 'Daar en daar.' *radiostilte terwijl het wel gelezen was*... Toedels.. :=

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:58

Jah het is jammer dat het door toedoen van andere zo moet. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden, maar helaas door andere snap ik veel verkopers wel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:40

Nu ben ik een rare verkoper denk ik.

Voor de dame met het zadel: alles lig klaar, is de doos gescheurd -O- en dan nog op zo'n manier dat ik ze niet kan herstellen.

Een andere dame had via de website een berichtje gestuurd voor een wedstrijdjasje. Haar eigen mailadres stond erbij, dus gelijk gereageerd. Krijg ik vandaag weer een berichtje, weer via de website, met dezelfde vraag en "ik weet niet of u mijn mailtje heeft gehad". Dus teruggestuurd dat ik al gereageerd had, dit keer zowel via de website én haar eigen adres.

Lijk wel zo'n type die wat te koop heeft maar dus niet reageert op geïnteresseerden :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:52

snorremans schreef:
Iemand al eens een zadel verzonden van NL naar België of andersom en die ik wat advies mag vragen? :)

Ja heb ik eens gedaan. In een grote doos gestopt, oude kranten erbij en gewoon opsturen.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:53

Ik heb even de kop verkeerd staan ~~}>

Wat geplaatst op mp en er komt heel veel reactie op,inmiddels 20 geïnteresseerden en ik stuur iedereen netjes een mail terug met de antwoorden (die al in de tekst staan,maar goed...ff gauw plak en knip en duimen dat ze het dan wel lezen) :roll:

Krijg ik toch een horkenreactie terug! Ja hij had niks aan mijn antwoord,blah blah blah en wou het voor x bedrag ophalen!

Ding is meer waard dus een net maar pittig bericht terug gestuurd dat ik het nog liever hou dan het aan hem te verkopen met zo'n toon en toen gelijk geblokkeerd O:)

Stukje fatsoen is soms ver te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:21

Zojuist in 5 minuten een koop gesloten, ook wel eens leuk :D . Bod gedaan, was akkoord en direct betaald. Dus pony is weer verwend met een nieuwe deken :o