Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:49

Oh in onze advertenties staat duidelijk vaste prijs, als ze dan hier aan de deur proberen af te dingen mogen ze weer naar huis, maakt me niet uit waar je vandaan komt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:49

Je hoeft er niet op te reageren toch? Ja, ik vind het een soort spel. Ik moet er alleen maar om lachen als mensen een in mijn ogen irreëel bod doen. Jammer.. leuk geprobeerd...denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:50

Tsja, zo heb ik een advertentie met 6 dekjes op 1 foto te koop staan.
Heel duidelijk in de advertentie staan dat de zwarte verkocht is, tot nu toe alleen nog maar mensen gehad die vragen hoeveel het zwarte dekje kost 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:52

Dat had ik met dekens... Ik wil er graag vanaf want ik heb de kast overvol. Daarom voor een vaste prijs op MP gezet. Ik vraag €5 tot €10 voor winterdekens, dan nog gaan mensen lager bieden, terwijl er heel duidelijk staat dat de prijs vast is :roll:

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:12

Ik krijg zojuist een reactie op een advertentie :')

Citaat:
eigenlijk 2 vraagjes
Is het gedragen door een merrie, ruin of hengst?
En de tweede vraag, sorry, stel ik later


Ze zegt het over te willen nemen, dus ben benieuwd, haha!

Of ik de halster af doe als ze komt... Moet niet gekker worden!
Laatst bijgewerkt door Banyu op 20-10-18 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:16

xJitskee schreef:
Dat had ik met dekens... Ik wil er graag vanaf want ik heb de kast overvol. Daarom voor een vaste prijs op MP gezet. Ik vraag €5 tot €10 voor winterdekens, dan nog gaan mensen lager bieden, terwijl er heel duidelijk staat dat de prijs vast is :roll:


Jeetje wat sneu. Mensen weten toch ook wel wat een deken nieuw kost.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:46

DatBenIkNou schreef:
Je hoeft er niet op te reageren toch? Ja, ik vind het een soort spel. Ik moet er alleen maar om lachen als mensen een in mijn ogen irreëel bod doen. Jammer.. leuk geprobeerd...denk ik dan.

Als iemand voor de deur staat en probeert af te dingen kun je niet niet reageren.

Dat je vooraf afdingt, tuurlijk.

Maar aan de deur kan je van mij mooi omdraaien en terug naar huis. :wave:

sasja0705
Berichten: 1972
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 00:33

Barokke zadels, Iberisch of Deuber verkopen voor geen meter, tenminste krijg je nooit de waarde. Mp doe ik met zadels al lang niet meer, dus mijn Deuber en mijn Portugese op alle duitse sites gezet en alle soorten Fb groepen(Duits en Nederlands)... nada, tenminste niet mijn vp. En sorry, liever laat ik ze als decoratie staan als dat ik bvb die Portugese voor 250 weggeef. Per toeval een FB groep gevonden uit USA en toch maar de Deuber opgezet...
Die heeft nu een nieuw baasje in Australië :-)
Dacht, dan ook maar de Portugese en pot verdorie... die is nu op weg naar Oregon ...

Maar ben kennelijk zelf een onbetrouwbare koper... had op een bit gereageerd. Ophalen was een mogelijkheid maar verzenden goedkoper als zelf rijden. Moest overgemaakt worden...
Dinsdag de eerste contact,in de avond moest ik met mijn kitten naar de spoed. Dan woensdag even weer contact en ik natuurlijk, dat ik tenminste ook telefoonnummer en adres will hebben . Donderdag dan gegevens gekregen. Inmiddels mijn kitten nog zieker, dus mijn hoofd staat niet echt naar en bit .
Vrijdag weer spoed da en de hele dag in de weer met dat wormpje.
Krijg ik vanmiddag een mail, kort : geen interesse meer?
Dus ik schrijf netjes terug , bied mijn excuses aan, vraag beleeft of vk nog even geduld kan hebben maar ook dat ik snap als het bit aan iemand anders gaat...

Krijg ik, vk ziet ervan af, heeft er geen vertrouwen meer in, omdat ze al naam,nummer en rekening doorgegeven heeft.

Heb maar geantwoord dat ik het niet snap maar dat IK op deze manier geen vertrouwen heb om iemand geld te sturen en dan maar te hopen, dat ik het bit dan ook krijg...

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:50

Maar als je kan mailen om je excuus aan te bieden (en neem aan dat je daarin ook aangegeven hebt waarom je ‘vertraging opgelopen hebt?) dan kun je toch ook geld overmaken?

Beterschap met je kitten! Niks zo vervelend als zieke beestjes.

sasja0705
Berichten: 1972
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:15

roxiie schreef:
Maar als je kan mailen om je excuus aan te bieden (en neem aan dat je daarin ook aangegeven hebt waarom je ‘vertraging opgelopen hebt?) dan kun je toch ook geld overmaken?

Beterschap met je kitten! Niks zo vervelend als zieke beestjes.

Dankje, hopen dat ie weer bovenop komt.
En ja : Had gekund, maar er zijn ook mensen die wel email op hun mobiel hebben maar geen bank-app.
En uiteraard heb ik vk al van begin op de hoogte gesteld,wat mijn kitten betreft.

Maar als je nog geen 24 uur tijd/geduld hebt om geld te ontvangen, haak ik af.
Tenslotte heeft vk ja geen risico omdat het bit ja pas NA ontvangst van het geld opgestuurd zou worden...

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:25

Tweede poging een kleine (meidenkast-formaat) kledingkast te verkopen via facebook. Voor maar 10 euro, hij staat letterlijk in de weg in mijn smalle halletje. Krijg ik een bericht met alleen "€5" . Nee sorry, 10 euro is vaste prijs, hij is al spotgoedkoop. Volgende bericht is "Geef me je adres".
Ik mag een zeikerd zijn, maar deze meneer krijgt mijn kast niet. Ik ga m zo naar de garage sjouwen waar ie niet in de weg staat.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:26

Advertentie op mp gezet met iets wat alleen maar opgehaald kan worden.

In de advertentie had ik gezet '' ophaalplaatsen in overleg''

Krijg ik een bericht,ik bied XX bedrag en we spreken af aan de A50 bij de afslag XXX noordzijde.

Tuuurlijk jonge,ik zie mijzelf al met een kompas lopen om te kijken wat nou noord en zuid is :o :+
en natuuuuurlijk kom ik naar die afslag die ruim 60 km verderop is. *not!*

5 x diep adem gehaald,tot 20 geteld en een kort maar duidelijk bericht terug gestuurd.

Ophalen van het industrieterrein huppeldepup of afslag die en die bij mij in de buurt.

Had niet verwacht dat ik reactie kreeg maar jee volgende dag een bericht van hem over het industrieterrein,s'middags een tijdstip afgesproken en de volgende dag was het opgehaald :wow:

Blij dat ik tot 20 heb geteld want ik wou hem al een van dikke van dale link sturen over wat nu werkelijk ''in overleg'' betekent. :o

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:55

Ik heb zojuist ons bed op MP en facebook koopjeshoek gezet.

Krijg alleen maar PB's in onlesbare tekens.
En ook de vraag: Mag ik vragen waarom je weg doet. Is er iets kapot of zo
Staat in de advertentie, omdat wij een groter bed gekocht hebben :+

Ben benieuwd hoe dit afloopt :o

@DeBuurvrouw, dat is snel!!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:02

GamblersCup schreef:
Tweede poging een kleine (meidenkast-formaat) kledingkast te verkopen via facebook. Voor maar 10 euro, hij staat letterlijk in de weg in mijn smalle halletje. Krijg ik een bericht met alleen "€5" . Nee sorry, 10 euro is vaste prijs, hij is al spotgoedkoop. Volgende bericht is "Geef me je adres".
Ik mag een zeikerd zijn, maar deze meneer krijgt mijn kast niet. Ik ga m zo naar de garage sjouwen waar ie niet in de weg staat.

Nou, mijn kast is verkocht! 10 minuten na die korte, dwingende reactie schreef een dame of ze mocht komen kijken. Eenmaal hier de vraag of ik m nog een paar dagen kon laten staan, hun grote auto staat nog bij de garage. Ze hebben betaald en ach, dan staat ie nog eventjes in de weg... voor aardige mensen doe je dat :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:28

Mijn vitrinekast meneer is ook eindelijk geweest. Hij heeft een hoop nagemeten en ik hoor nog van m.... ben benieuwd. Maar aangezien er nog geen andere geïntresseerden zijn hoop ik dag hij snel van zich laat horen


Net via Facebook binnen 15 min speelgoed verkocht. Bruder vrachtwagens en tractoren. Zeker nu zo voor 5 december had ik wel verwacht dat het niet te lang te koop zou staan.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:33

Zucht...

Iets op marktplaats gezet voor €12,-. Duur servies, normale winkelprijs is 12 euro per bord. Nu vier borden voor €12,-. Gaan mensen serieus €2,- bieden voor alle vier de borden :=

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:42

Even gal spuwen....

Gisteren een deal gesloten met iemand op marktplaats. Diegene zou vandaag om elf uur komen. Is niet op komen dagen omdat ze geen geld meer had :=
Justem.... :=

Persoon nummer 2 is nu op vakantie hier in de buurt en vroeg of ze het vandaag kon ophalen. Hoor de hele dag al niks. Mevrouw ziet de berichten en reageert gewoon niet.

Ben er best wel klaar mee!! Zit echt sjaga op de bank nu :+

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:50

Pff zo vervelend dat!
Snap nooit waarom het zo moeilijk is om even een bericht te sturen dat het niet doorgaat..

Had laatst ook iemand die niet op kwam dagen.
Kreeg pas te horen na uren dat ze 'autopech' had toen ik een bericht stuurde.

Ze wilde wel een andere keer komen, maar ga niet nog een keer op iemand wachten die niet even een bericht kan sturen..
Nu had ik dus de lamp waarvoor ze zou komen er opnieuw opgezet voor 7,50 ipv 10 euro.
En reageerde ze dus weer..

Gezegd dat ze hem voor 10 euro mag hebben en met een aanbetaling van 2 euro voor het geval ze weer niet komt opdagen :')
Dat wilde ze toch niet dan :P

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:52

Haha heel goed!!! :')
Sommige mensen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:57

Hahah dat is een goede :')

Ik heb voor het eerst, tegen mijn principes in, een gelijk oversteken-verkoop gedaan. Alleen... nu is het pakketje al 3 dagen geleden bezorgd en heeft de koper geen ontvangst bevestigd en hoor ik niks meer van haar. Dus of zij moet bevestigen dat ze hem heeft, of ik moet 7 dagen op mijn geld wachten. Ik baal er wel van, want ik had juist aangegeven er nooit mee te werken, maar ik had geen andere geïnteresseerden voor het product, en ze wilde perse via gelijk oversteken vanwege het bedrag (€80). Ze was zo netjes in het contact dat ik het aandurfde. Wel jammer dat het dan weer zo moet gaan, dat doe ik dus ook niet weer... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:11

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:14

Marktplaats even inschakelen dan. Ik heb het ook een keer gedaan en dat ging gelukkig goed, maar zal het nooit meer doen nu!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:27

ik heb weer het een en ander online geknald, heb nu drie reacties op verschillende dingen waar ik in principe akkoord mee ben gegaan,
nu afwachten of het ook wel of niet afgerond word

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:52

Dat gelijk oversteken ga ik ook echt niet aan beginnen..
Hoop dat je, je geld snel hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:02

Volgens Marktplaats krijg je je geld na 7 dagen als de koper niks laat horen. Ik wacht nog even af en anders neem ik contact op met MP. Dit was dus ook een keer en nooooit meer weer :=
Citaat:
Deel de Track & Trace code met de koper zodat hij het pakket kan volgen. Je wordt uitbetaald zodra de koper het pakket ontvangt, of na 7 dagen als de koper niets laat weten.