Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:09

Als je een trackingcode invoert krijg je je geld sowieso. ;)


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:36

upendo schreef:
Als je een trackingcode invoert krijg je je geld sowieso. ;)


Ik heb het onlangs voor het eerst gedaan, iemand kocht een Anky rijbroek van mij. Ik zag er helemaal geen enkel probleem in... Die koper ook niet...
Heeft keurig betaald, ik verzonden... En ze heeft meteen ontvangen toen het pakket er was, dus ik had binnen twee dagen mijn geld.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:50

Ja precies. Het heftigste wat mij is gebeurd is dat ik het na een week binnen kreeg omdat de ontvanger niet aangaf het pakket ontvangen te hebben.

Maar ik had de track en trace ingevoerd dus ik kreeg het geld alsnog.

Enige wat ik niet zou doen is ongetraceerd verzenden met gelijk oversteken. Dan is het hun woord tegen het jouwe.

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:40

Ik heb een zomerjurk te koop die mij te klein is. Voor de foto heeft mijn vriendin hem aangetrokken. Niet normaal wat voor rare reacties ik nu krijg van mannen; hartjes, complimentjes enz.... echt heel triest.

Ik reageer er niet op want ik weet van een vriendin die er wel op reageerde dat ze vervolgens ranzige foto's kreeg van een man in een glimmende lak legging met een flinke ...... in zijn broek..........

Er zitten een hoop vreemde vogels op marktplaats.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:40

Laat ik het zo zeggen. Vertrouw de koper niet. Daarom geen gelijk oversteken.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:41

Oh had net iets verdachts. Iemand vroeg of ik het product nog had. Ik antwoorde dat het er nog was. In mn adv staat dat ik enkel verstuur, en vraagprijs was € 125, dit even ter illustratie. Krijg ik een berichtje terug, koper gaat akkoord met de vraagprijs, wil het direct via betaalverzoek betalen en wil morgen avond ophalen. Toen heel verhaal 'wij betalen alleen via marktplaats ideal betaalverzoek vanwege veiligheid etc met een link naar een pagina met de vraag of ik via die link mn betaalverzoek wil aanmaken. Oké, hoe stom denken ze dat ik ben? :o?
Heb direct melding gedaan bij marktplaats en de dubieuze koper niet meer geantwoord.

Überhaupt een koper die direct akkoord gaat met de vraagprijs is al uniek, iets morgenavond op willen komen halen en dag ervoor betalen is raar, waarom dan niet contact bij ophalen? En staat duidelijk bij dat ik alleen verzend. En een betaalverzoek aanmaken via een link die de koper mij stuurt is al helemaal idioot. Tja, valt altijd te proberen natuurlijk...

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:50

Om eerlijk te zijn zou ik iets voor die prijs altijd zelf ophalen en niet opgestuurd willen hebben.

Schuur_

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:57

Nou, ik heb mijn Kickbike Sport er op gezet. Helemaal compleet met drankhouder, spatborden, staander, treklijn en nieuwe banden voor 250 euro. Is echt een supernette prijs en eigenlihk mag die voor 200 ook wel weg.

Krijg ik net een bod van 50 euro, daarvoor wil ze hem wel komen halen. Ja meid, als ik zo een deal vindt ga ik er nog 1 bijhalen ja.

Maarja heel netjes terug gestuurd dat de vraagprijs 250 is en dat ik best open sta voor biedingen (want je weet maar nooit) maar dat 50 euro echt niet voldoet.

Kreeg me toch een giftige reactie terug... Voor 250 euro kon ze een nieuwe kopen van veel betere kwaliteit. Prima, als je dat vindt moet je dat zeker doen :=

Net nog een rondje marktplaats gedaan en ik vraag echt niet bizar veel hoor

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:13

Dan doet ze dat toch inderdaad :')

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:55

Ik heb een verkoper die erg goed van vertrouwen is. Ik wilde morgen graag komen kijken en ze zet het voor de deur. Als ik het wat vind dan moet ik het geld maar in de bus gooien.

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 02:11

Oh wauw, ja. En vervolgens word het gestolen en krijg jij de schuld :=

Wie goed doet, goed ontmoet.

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:52

Wow dat is inderdaad een hele bijzondere gang van zaken

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:55

BopjeBo schreef:
Oh had net iets verdachts. Iemand vroeg of ik het product nog had. Ik antwoorde dat het er nog was. In mn adv staat dat ik enkel verstuur, en vraagprijs was € 125, dit even ter illustratie. Krijg ik een berichtje terug, koper gaat akkoord met de vraagprijs, wil het direct via betaalverzoek betalen en wil morgen avond ophalen. Toen heel verhaal 'wij betalen alleen via marktplaats ideal betaalverzoek vanwege veiligheid etc met een link naar een pagina met de vraag of ik via die link mn betaalverzoek wil aanmaken. Oké, hoe stom denken ze dat ik ben? :o?
Heb direct melding gedaan bij marktplaats en de dubieuze koper niet meer geantwoord.

Überhaupt een koper die direct akkoord gaat met de vraagprijs is al uniek, iets morgenavond op willen komen halen en dag ervoor betalen is raar, waarom dan niet contact bij ophalen? En staat duidelijk bij dat ik alleen verzend. En een betaalverzoek aanmaken via een link die de koper mij stuurt is al helemaal idioot. Tja, valt altijd te proberen natuurlijk...


Tja er zitten heel veel van dit soort oplichters op Marktplaats. Ik heb er ook al meerdere gehad. Vaak gaan ze inderdaad meteen akkoord met de vraagprijs en willen dan je nummer om te appen of sturen je meteen een link. Er trappen nog zoveel mensen in. Zelfs op tv zie je nog mensen die er in trappen. Ook met Bitcoin investeringen enzo. Of met Microsoft telefoontjes.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:21

Vandaag weer een extreme muts die oud speelgoed van me wilde kopen..
K had oud playmobiel op marktplaats gezet, omdat k al het troep uit m'n huis wil hebben. Nou mooi nog een ding te gaan en k ben er compleet vanaf.
Blijkt er een heuze mevrouw geïnteresseerd te zijn in het schip. Oke, prijs onderhandeld (mevrouw snapte niet dat een vaste prijs geen afdingprijs is maar goed), en afspraak gemaakt wanneer te brengen (gezien ze dichtbij woont en k toch die richting opmoest)
Kom ik daar aan, blijkt ze toch inEeNs van gedachte te zijn veranderd omdat r kind het snel saai vindt.
Nuchter drop gereageerd en maar verder gegaan met m'n dag, maar nog steeds niet van dat schip af.
Hou van dat soort mensen..! Not.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:26

In mijn woordenboek is dat een schijtwijf. :')

Reden temeer om niet meer spullen weg te brengen. Wat ben jij een lieve verkoper. :)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:30

upendo schreef:
In mijn woordenboek is dat een schijtwijf. :')

Reden temeer om niet meer spullen weg te brengen. Wat ben jij een lieve verkoper. :)


Tsja, hoe moet k zo'n iemand omschrijven..
Een zweefteef (zweverig type die van de hak op de tak springt :') )
Ze zat toch op mijn route (al dan niet een zijstraatje) om boodschappen te doen, dus dat was t probleem niet, t frustreert dat je nog van één ding af moet en dan blijkt het weer niet zo te zijn -O-

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:41

Ik had €5 verplaatsingskosten gevraagd :+

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:44

Ligt het aan mij of kan je niemand meer waarderen? Ik heb verschillende dingen gekocht en verkocht maar ik kan niet meer beoordelen..

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:51

upendo schreef:
Ligt het aan mij of kan je niemand meer waarderen? Ik heb verschillende dingen gekocht en verkocht maar ik kan niet meer beoordelen..

Het beoordelingssysteem werkt nog steeds niet naar behoren bij mij. De ene keer kan ik al beoordelen na één bericht, terwijl er niet eens een overeenkomst heeft plaats gevonden. De andere keer kan ik na meerdere berichten en een overeenkomst, nog steeds geen beoordeling geven. Wel merk ik dat ik vaak de pop-up krijg nadat ik de advertentie verwijder en daarbij aan klik dat ik het heb verkocht via Marktplaats.

Schuur_

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:59

Ik kon iemand beoordelen die niet van me gekocht had maar niet de persoon die wel van me heeft gekocht. Jammer want die jongen heeft zeker 5 sterren verdiend

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:02

BIJ tweedehands kan je wel beoordelen, maar alleen met een aantal sterren en dan uitsluitend commentaar die zij beschikbaar stellen. En die dekt lang niet altijd de lading om je boodschap over te brengen. Vind ik persoonlijk een dik minpunt. Dan zie ik liever een tekstvakje waarin je in eigen woorden je ervaring kan neerpennen.

Merlen

Berichten: 1581
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:34

Verschijnt er bij jullie ook zo'n irritante URL tussen de tekst van chatberichten?

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:07

VickyS schreef:
Verschijnt er bij jullie ook zo'n irritante URL tussen de tekst van chatberichten?


Ja had ik ook, eerlijk gezegd toen dat telkens maar bij 1 persoon gebeurde en telkens bij de meest rare berichten ben ik snel gestopt met reageren omdat ik het niet vertrouwde :o

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Merlen

Berichten: 1581
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:17

Het komt tussen mijn berichten naar verschillende kopers of verkopers.Dus ik meld direct dat ik er niets mee te maken heb.Komt van marktplaats/2dehands zelf.Iets met gateway erin.
Ik heb MP gecontacteerd want nu lijkt het alsof ik mensen naar één of andere oplichtingssite lok.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:19

Shaggy09 schreef:
Ik heb vanmiddag een oude fiets verkocht. Hij fietste nog prima, zaten 7 versnellingen op en het licht werkte. In perfecte staat werden ze voor ongeveer 299 aangeboden, maar deze fiets was duidelijk gewoon gebruikt dus ik heb hem voor 75 euro erop gezet en verkocht.

Nou die vrouw (dik drie kwartier later dan afgesproken) was er uiteindelijk, had ze even een rondje gefietst. Was verder goed dus op de fietsendrager gezet en ze heeft betaald.
Stapte ze de auto in, ik moest even binnen iets pakken en liep terug om d'r even gedag te zeggen en te bedanken.
Begon ze ineens over dat er nog wel wat onderhoud aan de fiets was, de handvaten mochten vervangen worden voor 25 euro en de rem deed het volgens haar niet. Al met al noemde ze een heel lijstje op en zei ze dat ze me nog zou laten weten als ze dit zou gaan laten maken.
Ik heb daarop geantwoord dat het gewoon geen nieuwe fiets is, dat ik dat ook duidelijk in de advertentie heb gezet en dat hij niet voor niks zo goedkoop is! Daarnaast deden de remmen het gewoon en zaten er prima handvaten op.

Maar dat ging een beetje het ene oor in andere oor uit bij dr volgens mij. Ik heb haar veel plezier ermee gewenst maar no way dat ze dalijk terug hoeft te komen met een rekening van de fietsenmaker. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat de fiets niet meer in perfecte staat was maar nog prima een ronde mee kan. Als ze een nieuwe fiets wilt zal ze een ander budget moeten uitkiezen.

Gelukkig woont ze een uur bij me vandaan. _O-


Nou nu krijg ik een berichtje :')
'Ja ik ben naar de fietsenmaker geweest en heb dit en dit en dit en dit laten maken, kosten lopen hoog op, zitten nu al op 155 euro'

Eigenlijk wilde ik gewoon heel droog oké terugsturen, maar recensies moeten leuk blijven hé :P
Dus ik heb nu gereageerd met; 'Oké, dat is jammer. Alsnog veel plezier met de fiets.'

Geen reactie :')
Ik kan hier eigenlijk best pissig om worden, ik vind het zo zo zo goedkoop. Een spotgoedkope fiets op mp kopen waar wat onderhoud aan zit en dan vervolgens de onderhoudskosten op mij willen verhalen.
Ik ga toch ook geen kapotte auto voor 300 euro kopen, vervolgens de boel laten repareren en de rekening opsturen naar de verkoper. _O-
Ik zou me dood schamen..

JM :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, ComscoreBot, Fly_high, Gwenvd, Igniss, meintje, Momo94, moOby, Muurp, Ninouschka, NogSteedsGek, Ookami, Sababber, thirteenn, Traiectum, xoranlover, Zebrastreep en 62 bezoekers