Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:23

Ik was al een tijdje op zoek naar goedkope anatomische leren singel. Ik had er al een paar voorbij zien komen van 20 euro maar daar was ik steeds te laat bij. Nu zag ik er eentje een paar dagen terug op staan voor 15 exclusief verzk vaste prijs. Ik denk donders dat is goedkoop! Dus ik gelijk een bericht gestuurd dat ik 'm wel wil hebben en of die persoon een betaal verzoek kan sturen en m'n adres gegevens er bij.

This wel gelezen maar ik krijg geen reactie.... :(. Denk ik jeetje heb je een snelle koper en dan reageer je niet.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:37

Absolem schreef:
Ik was al een tijdje op zoek naar goedkope anatomische leren singel. Ik had er al een paar voorbij zien komen van 20 euro maar daar was ik steeds te laat bij. Nu zag ik er eentje een paar dagen terug op staan voor 15 exclusief verzk vaste prijs. Ik denk donders dat is goedkoop! Dus ik gelijk een bericht gestuurd dat ik 'm wel wil hebben en of die persoon een betaal verzoek kan sturen en m'n adres gegevens er bij.

This wel gelezen maar ik krijg geen reactie.... :(. Denk ik jeetje heb je een snelle koper en dan reageer je niet.

Je mag mij pb doen

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:16

Zijn er hier meer mensen die een zadel te koop hebben staan?
Ik heb nu al 2x exact hetzelfde bericht gekregen van 2 verschillende accounts die pas lid zijn van mp.
Ze willen het zadel kopen en ik moet hem verzenden. Ze willen mijn telefoonnummer en rekeningnr hebben.
Een onderbuikgevoel zegt dat er iete niet helemaal klopt. Dat had ik al bij de 1e en nu helemaal. Gelukkig heb ik geen informatie gegeven.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:46

Ik las daar een bericht over op Facebook. Dan krijg je daarna een smsje van je "bank" dat er een automatische incasso gepland staat. Als je dat niet wilt moet je op de link klikken om het te stoppen.. doe je dat dan ben je de *** want het is uiteraard niet echt van je bank..

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:11

Ik kom het topic binnen vallen met een vraag! Hebben jullie ervaring met de gelijk oversteek service bij een betaalverzoek? Een koper wil dit graag. Krijg je dan te zien dat de koper heeft betaald voordat je het verzendt? Nu staat er nog ‘te ontvangen van koper’. Ik neem aan dat het dan nog niet betaald is bij de tussenpersoon en ik moet wachten met verzenden?

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:15

ElizeVdS schreef:
Ik las daar een bericht over op Facebook. Dan krijg je daarna een smsje van je "bank" dat er een automatische incasso gepland staat. Als je dat niet wilt moet je op de link klikken om het te stoppen.. doe je dat dan ben je de *** want het is uiteraard niet echt van je bank..


Dank je! Ik ga deze accounts melden bij mp.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:59

LinsxDot schreef:
Absolem schreef:
Ik was al een tijdje op zoek naar goedkope anatomische leren singel. Ik had er al een paar voorbij zien komen van 20 euro maar daar was ik steeds te laat bij. Nu zag ik er eentje een paar dagen terug op staan voor 15 exclusief verzk vaste prijs. Ik denk donders dat is goedkoop! Dus ik gelijk een bericht gestuurd dat ik 'm wel wil hebben en of die persoon een betaal verzoek kan sturen en m'n adres gegevens er bij.

This wel gelezen maar ik krijg geen reactie.... :(. Denk ik jeetje heb je een snelle koper en dan reageer je niet.

Je mag mij pb doen



Ik heb toch nog reactie gehad gelukkig!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:25

_Nicky schreef:
Ik kom het topic binnen vallen met een vraag! Hebben jullie ervaring met de gelijk oversteek service bij een betaalverzoek? Een koper wil dit graag. Krijg je dan te zien dat de koper heeft betaald voordat je het verzendt? Nu staat er nog ‘te ontvangen van koper’. Ik neem aan dat het dan nog niet betaald is bij de tussenpersoon en ik moet wachten met verzenden?


ja dan staat er dat het betaald is, meestal wacht ik dan nog wel tot het echt op mijn rekening staat

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:29

SecretLIN schreef:
_Nicky schreef:
Ik kom het topic binnen vallen met een vraag! Hebben jullie ervaring met de gelijk oversteek service bij een betaalverzoek? Een koper wil dit graag. Krijg je dan te zien dat de koper heeft betaald voordat je het verzendt? Nu staat er nog ‘te ontvangen van koper’. Ik neem aan dat het dan nog niet betaald is bij de tussenpersoon en ik moet wachten met verzenden?


ja dan staat er dat het betaald is, meestal wacht ik dan nog wel tot het echt op mijn rekening staat


En dat gaat dus niet met gelijk over steken.

Als het betaald is krijg je daar een melding van en wordt het balkje groen.

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:57

Bedankt voor jullie antwoorden!

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:02

Ik heb zo'n rot dag. Erg naar nieuws gekregen. Ik kreeg een bericht dat ik een bank mocht ophalen waar ik interesse in had. Toch nog iets leuks vandaag. Het vervoer was al geregeld. Krijg ik net een bericht dat de verkoper wel 100 kilometer verder woont dan dat ze bij de advertentie had staan.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:54

Chabby schreef:
Ik heb zo'n rot dag. Erg naar nieuws gekregen. Ik kreeg een bericht dat ik een bank mocht ophalen waar ik interesse in had. Toch nog iets leuks vandaag. Het vervoer was al geregeld. Krijg ik net een bericht dat de verkoper wel 100 kilometer verder woont dan dat ze bij de advertentie had staan.



dat vind ik aso......weet niet hoe graag je de bank wil maar anders zou ik hem laten staan.

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:01

Chabby schreef:
Ik heb zo'n rot dag. Erg naar nieuws gekregen. Ik kreeg een bericht dat ik een bank mocht ophalen waar ik interesse in had. Toch nog iets leuks vandaag. Het vervoer was al geregeld. Krijg ik net een bericht dat de verkoper wel 100 kilometer verder woont dan dat ze bij de advertentie had staan.


Dát herken ik. Toevallig afgelopen week iets leuks (kleinigheidje) voor dochterlief gezien. Kind helemaal blij, afgesproken dat we het na schooltijd komen ophalen, want de verkoper zat vlakbij.Afspraak gemaakt, prijs overeengekomen, ik vraag naar het adres, is het meer dan een uur rijden. Terwijl de adverteerder op marktplaats slechts 5 km bij me vandaan zou zitten. Dus de hele boel maar afgeblazen en kind moeten teleurstellen.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:34

Ik ga niet zo'n stuk rijden voor een bank. Dan maar verder zoeken. Maar erg jammer van de vele teleurstellingen op één dag.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:09

annelieke92 schreef:
Zijn er hier meer mensen die een zadel te koop hebben staan?
Ik heb nu al 2x exact hetzelfde bericht gekregen van 2 verschillende accounts die pas lid zijn van mp.
Ze willen het zadel kopen en ik moet hem verzenden. Ze willen mijn telefoonnummer en rekeningnr hebben.
Een onderbuikgevoel zegt dat er iete niet helemaal klopt. Dat had ik al bij de 1e en nu helemaal. Gelukkig heb ik geen informatie gegeven.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?


Ik heb een zadel te koop staan.. Maar ik ben meer dan 9 jaar actief op marktplaats..

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:12

Ik heb vandaag toch weer iets raars mee gemaakt. Ik heb een zadel te koop staan. Ik had de prijs van het zadel laten zakken. Ik wil graag er vanaf. Heb twee keer bericht gehad van een mevrouw. Ze bood echt een onzin bod, ver onder de vraagprijs. Ik zei dat ik er niet mee akkoord ging en minimaal een bepaald bedrag voor wilde. Vandaag weer een reactie, gaf ze een nieuw bod. Weer veel lager dan de vraagprijs. Krijg ik een berichtje wat er mis was met het zadel en dat ik vage verhaaltjes had.. Uhmm ok?

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:20

annelieke92 schreef:
Zijn er hier meer mensen die een zadel te koop hebben staan?
Ik heb nu al 2x exact hetzelfde bericht gekregen van 2 verschillende accounts die pas lid zijn van mp.
Ze willen het zadel kopen en ik moet hem verzenden. Ze willen mijn telefoonnummer en rekeningnr hebben.
Een onderbuikgevoel zegt dat er iete niet helemaal klopt. Dat had ik al bij de 1e en nu helemaal. Gelukkig heb ik geen informatie gegeven.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?


Het is inderdaad een phisingmethode: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/opli ... ingmethode

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:39

Nou mijn cap inmiddels niet gehad en we zijn echt al 6 weken verder. Verkoopster had geen T&T code en ging meteen op vakantie waardoor ik 2 weken geen fatsoenlijk reacties op mijn mails kreeg.
Ik wil nu mijn geld terug en vind ook dat ik daar recht op heb. Ben bang dat zij daar niet aan mee gaat werken. Dit is echt de eerste keer in 10 jaar dat er zoiets bij me gebeurd. Mooi balen dat het om veel geld gaat. Wat zouden jullie doen?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:51

Ik had kunststof ramen gratis af te halen. Belt een man wat mijn adres is. Ik zeg: wanneer wilt u komen? Want dat wil ik wel graag weten als ik mijn adres geef. Ja, we komen zometeen even langs..prima, adres gegeven...niemand gezien.

3 dagen later zaterdagmiddag de bel: hai, ik ben die van de kunststoframen. Die wilde ik graag even bekijken...ik zeg: da's leuk, maar het is hier geen open huis. Ik moet zo weg en had je 3 dagen geleden al verwavht..ja dat lukte niet met werk enzo...maar ik wil ze alleen maar ff zien. Ja prima. Maar nu niet. Dahaag.zo asociaal vind ik dat.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:00

_Zsazsa_ schreef:
Nou mijn cap inmiddels niet gehad en we zijn echt al 6 weken verder. Verkoopster had geen T&T code en ging meteen op vakantie waardoor ik 2 weken geen fatsoenlijk reacties op mijn mails kreeg.
Ik wil nu mijn geld terug en vind ook dat ik daar recht op heb. Ben bang dat zij daar niet aan mee gaat werken. Dit is echt de eerste keer in 10 jaar dat er zoiets bij me gebeurd. Mooi balen dat het om veel geld gaat. Wat zouden jullie doen?



Haar opslaan bij je favoriete verkopers, zeer spoedig reageren onder een andere naam bij een andere verkoop. Vervolgens een ophaalafspraak maken, adres controleren met de naam en er heen. Ze heeft hem duidelijk niet verstuurt, anders kon ze het wel aan tonen of je had wat ontvangen. Als dit niet lukt, aangifte doen wegens oplichting.
Ook marktplaats in de gaten houden voor zelfde cap advertentie, ook al is het een andere naam. Reageren onder andere naam, bankgegevens vergelijken en kijken of het de zelfde is, dan weet je of het inderdaad een oplichter is.

Wat ook zou kunnen is dat ze het vergeten is door haar vakantie, maar het rare is wel dat ze niet reageert. Ik denk dat je flink bedonderd bent. Was er veel geld mee gemoeid?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:15

Sowieso aangifte doen! (kan online via de politie)

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:30

Een fijne marktplaats ervaring hier! Ik had Derby rijlaarzen gekocht via Marktplaats, bij binnenkomst bleken ze helaas niet te passen. Erg jammer, maar had ze al betaald e.d. dus maar weer op Marktplaats. Dinsdag waren ze binnen, vandaag gaan ze op de post naar de volgende. Nu kan ik dat geld in een ander paar steken. Super fijn hoe snel het gegaan is!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:33

bridgetF schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Nou mijn cap inmiddels niet gehad en we zijn echt al 6 weken verder. Verkoopster had geen T&T code en ging meteen op vakantie waardoor ik 2 weken geen fatsoenlijk reacties op mijn mails kreeg.
Ik wil nu mijn geld terug en vind ook dat ik daar recht op heb. Ben bang dat zij daar niet aan mee gaat werken. Dit is echt de eerste keer in 10 jaar dat er zoiets bij me gebeurd. Mooi balen dat het om veel geld gaat. Wat zouden jullie doen?



Haar opslaan bij je favoriete verkopers, zeer spoedig reageren onder een andere naam bij een andere verkoop. Vervolgens een ophaalafspraak maken, adres controleren met de naam en er heen. Ze heeft hem duidelijk niet verstuurt, anders kon ze het wel aan tonen of je had wat ontvangen. Als dit niet lukt, aangifte doen wegens oplichting.
Ook marktplaats in de gaten houden voor zelfde cap advertentie, ook al is het een andere naam. Reageren onder andere naam, bankgegevens vergelijken en kijken of het de zelfde is, dan weet je of het inderdaad een oplichter is.

Wat ook zou kunnen is dat ze het vergeten is door haar vakantie, maar het rare is wel dat ze niet reageert. Ik denk dat je flink bedonderd bent. Was er veel geld mee gemoeid?



Ze zegt dat ze niet wist dat ze die T&T code moest bewaren. Ze reageert nu nog ooit dagen niet. Ze klinkt niet echt als n oplichter. Ze heeft post nl meerdere malen gemaild en gecontacteerd. Nu 6 weken verder en niks geen info of wat dan ook.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:09

Ja makkelijk praten.. Postnl geeft ook niet meer antwoord dan zonder track and trace doen we niets, doei

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:12

Daarom stuur ik dus altijd een foto van mijn bonnetje naar de koper. Als ik dan het bonnetje kwijt raak in huis heb ik de foto nog