Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:47

Bieden vanaf is bij mij niet ook krijgen vanaf :)
Maar wel leerzaam te lezen dat mensen dat zo wel bekijken. Begrijp ik ook wel.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:53

"Bieden vanaf" lees ik ook als dat dat de uiterste prijs is, dat de verkoper eerst wil kijken of er mogelijk iemand meer wil betalen maar niet dat dat bedrag definitief een "no go" is.
Bij enkel bieden is dat natuurlijk anders omdat door de verkoper daar geen ondergrens aangegeven is.

Wanneer ik bij de verkoop van bijv een paard denk aan een prijsklasse van 6.000-8.000, dan zou ik niet bieden vanaf 5.000 aanzetten maar bieden vanaf 6.000.
Dan nog wil ik graag hoger dan 6.000 hebben, dus is niet automatisch dat de eerste die dat biedt de koper is, maar mijn gewilde prijs ligt daar dichter bij in de buurt dan wanneer ik de bieder naar een bod hoger dan 6.000 moet zien te krijgen vanaf 5.000.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 03-12-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:58

Cobiie bedoeld hetzelfde, maar beschrijft het beter dan ik.
Wat heeft het voor zin vanaf 20 euro te bieden als je het toch niet krijgt?

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:00

Ik gebruik het al jaren zo en gaat eigenlijk altijd goed. Meestal gaat het dan ook gewoon voor een goede prijs weg :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:02

Nee ik bedoel ook niet perse een no go.
Maar ik zal niet bij meteen de eerste dag 21,- ja zeggen maar kijk eerst of het hoger gaat.
Dus mensen moeten niet meteen boos worden als je niet direct op het bod positief reageert.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:08

Ik wacht idd meestal een paar dagen tot een week af dit bod kwam namelijk na 5 min al.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:11

Het "risico" van lager bieden dan de vraagprijs is dat het product verkocht kan worden aan iemand die direct de vraagprijs biedt, dat de spanning/uitdaging van het "spel".
Ik zou ook zeker niet direct akkoord gaan met een bod als het product nog maar net online staat of wanneer je geen haast hebt met verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:12

Misschien moet je je bieden vanaf prijs dan wat hoger zetten, als het voor 21 ook niet weg gaat. Je wéét dat je dan dit soort biedingen krijgt.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:23

bruintje123 schreef:
Nee ik bedoel ook niet perse een no go.
Maar ik zal niet bij meteen de eerste dag 21,- ja zeggen maar kijk eerst of het hoger gaat.
Dus mensen moeten niet meteen boos worden als je niet direct op het bod positief reageert.

Niemand wordt direct boos, ik denk dat bieders ook eerst kijken of anderen hoger bieden. Het is in dit geval de bokker die frustie is over een bod wat ze gekregen heeft, wat gewoon te verwachten was met hoe ze het "bieden vanaf" gebruikt.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:37

Ik zet meestal bieden vanaf 20 euro onder mijn vraagprijs (bij dingen van 100 euro bv) en dan is 80 euro mijn eventuele prijs waarvoor hij weg mag als ik verder helemaal geen reacties heb. Of ik probeer dan een keer dat ik zeg: voor 85 of 90 euro mag je hem op komen halen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:41

GamblersCup schreef:
bruintje123 schreef:
Nee ik bedoel ook niet perse een no go.
Maar ik zal niet bij meteen de eerste dag 21,- ja zeggen maar kijk eerst of het hoger gaat.
Dus mensen moeten niet meteen boos worden als je niet direct op het bod positief reageert.

Niemand wordt direct boos, ik denk dat bieders ook eerst kijken of anderen hoger bieden. Het is in dit geval de bokker die frustie is over een bod wat ze gekregen heeft, wat gewoon te verwachten was met hoe ze het "bieden vanaf" gebruikt.

Natuurlijk kun je zo'n bod verwachten :j
Maar verwachten dat je dan voor die prijs het ook wel hebt is naar mijn idee ook niet zo. Ja misschien na een week, maar niet dan al :)

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:39

Wat is dat toch met die dekens.... is nou al de derde keer dat ik niet de deken krijg die ik volgens de advertentie koop.
Al een paar weken bezig om een 300 grams winterdeken maat 165 te kopen voor maximaal €25,- en dan mag het van mij een oudere deken zijn die niet helemaal meer heel is.

poging 1, krijg ik een deken maat 215 toegestuurd.
poging 2, krijg ik een 0 grams regendeken toegestuurd
en nu poging 3, krijg ik weer een deken toegestuurd waarvan ik gok dat het een max 100 grams regendeken is.


arghhhhhh.....

poging1 gelukkig kunnen verkopen, weliswaar met verlies
poging 2 kan ik opzich wel gebruik, omdat de maat past, maar niet voor het doel ik ermee had.

en poging 3 kan ik ook gebruiken, maar ik schiet er nog steeds niks mee op.

op het moment werkloos, flinke da rekening gehad... en midden in de verhuis stress. Op het moment niet veel te besteden, en een nieuwe deken is me gewoon te duur.
Nooit gedacht dat een juiste deken kopen zo lastig kon zijn.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:45

Voor 50 euro heb je een prima nieuwe. Ongeveer hetzelfde als het geld wat je nu voor 3 verkeerde tweedehands dekens uitgegeven hebt.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:49

ja, als ik had geweten dat het zo bleek te gaan had ik wel een nieuwe gekocht...
maar je zou toch verwachten dat mensen wel weten wat voor een soort deken ze verkopen.

ik kreeg al het advies om er een in de buurt te zoeken, zodat ik kan ophalen. Helaas is de combinatie niet verkrijgbaar binnen een straal van x kilometer die voor mij te doen is.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:22

Bij bij poging 1 niet de bovenmaat 165 gemeten?
Is bij poging 3 de deken niet ingezakt (want niet nieuw meer) maar wel degelijk 250 gram? Bij gebruikte dekens is dat erg lastig vast te stellen, vaak staat het wel op een labeltje welke vulling het is.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:43

Nou ik ben benieuwd wat voor reacties ik allemaal ga krijgen,
Dekjes, paardenjas, deken etc erop
Vazen, decoratiemateriaal, lavalamp en schommelstoel voor een baby erop gezet :)

Ben aan het opruimen geslagen dus hoop dat het wat wil verkopen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:04

Ik heb een positief verhaal, hoop ik iig. Het is vandaag verzonden en heb er wel vertrouwen in.

Gister was ik naar een tuincentrum om te kijken voor een kunstkerstboom, want ik wilde hem in het echt zien, niet via internet kopen. Daar een mooie boom gezien van €119, maar die was boven mijn budget. De boom van €70 die ik bij ze op internet had gezien was er niet.

Vervolgens de boom van €119 op internet gezocht en er stond er 1 op marktplaats, op zo'n 100 km afstand. Ik heb gevraagd of ze hem wilde verzenden, eerst wel, daarna niet. Dus ik rondgevraagd of iemand hem kon ophalen, maar ik kreeg geen reactie. En ze wilde hem toch verzenden gelukkig.

Nu heb ik hem gekocht voor ongeveer €90 inclusief verzendkosten *\o/*

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:30

Ik snap wel dat ze hem voor dat geld wel wilde versturen. :P

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:35

Doet de marktplaats chat gek of reageert mijn koper ineens niet meer?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:00

upendo schreef:
Ik snap wel dat ze hem voor dat geld wel wilde versturen. :P


Haha ja, vraagprijs was 85 en er was 55 geboden. Maar we hebben de verzendkosten gedeeld en ik heb een boom voor 30 euro minder dan in de winkel :)
En er zitten lichtjes bij, dus dat scheelt ook nog.

Ik had gister en eind van de middag geen problemen met de marktplaatschat, maar ik weet niet hoe het nu is.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:39

Ik had gereageerd op een product van boven de 200 euro maar had enkele vragen kreeg ik terug, dat ze niet bezig blijft met al die vragen _O-

Sorry maar dat is toch normaal met een product van die prijs.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:12

Dan niet toch.. als ze niet eens een mailtje wil beantwoorden met wat vragen...

Misschien heeft ze al veel beantwoord en niks meer gehoord maar dat kan je ook niet weten en je wil toch voor tweehonderd wel wat meer ervan weten

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:13

Ik heb der inderdaad veel succes gewenst met de verkoop. Al zou iemand mij een hele lijst sturen ik snap dat persoonlijk voor z'n bedrag wel.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:31

Nou.. voor 200 euro zeker idd :j
Hier juist vd week het tegenovergestelde gehad, had een zadel op facebook gezet, voor 25 euro ophalen ivm geen zin in teveel gedoe.
was er toch eentje die een vragen ging stellen van hier tot Tokio en dat of er meer foto’s beschikbaar waren terwijl dat zadel van alle kanten op de foto stond en ik alle specificaties en bijzonderheden al in de tekst had gezet. Heb haar maar vriendelijk gevraagd waar ze in gods aam NOG meer foto’s van wilde :+

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:16

Mijn kerstboom is net bezorgd :):)

Voor €200 zou ik ook veel vragen stellen of vind ik in ieder geval dat je de gelegenheid moet krijgen.

En voor €25 euro snap ik dat je het gedoe niet wilt. Zeker als er al zoveel foto's en informatie in de advertentie staat.