Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:02

Beau_Myrthe schreef:
We kunnen de hand schudden, dat eeuwig dan koop ik hem liever nieuw. Niemand die ze tegenhoudt!


Maar het is toch gewoon zo dat je bij een nieuw product veel minder risico loopt als koper? Je kan het passen, dus zekerheid qua maat en je hebt er garantie op mocht er iets mee zijn. Een tweedehandsje moet dus echt een winstpakker zijn voor mij hoor...Dat is nu toch ook gewoon 'het spel' van Marktplaats: jij wil het voor zo veel mogelijk verkopen, en ik wil er zo min mogelijk voor betalen. Snap niet zo goed dat jullie je daar zo aan ergeren, ik moet gewoon altijd een beetje om lachen.
En je kan zeggen 'het ligt niet in de weg' maar dan brengt het ook zeker niks op.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:06

Nou ik hoef er op mp echt niet de hoofdprijs voor want ik zet het niet voor niks te koop maar ik laat me ook niet het vel over de oren trekken.
Ik betaal vaak de prijs die ze ervoor vragen of ik doe een bod wat hooguit 10 euro verschilt van de vraagprijs.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:12

Alja schreef:
Nou ik hoef er op mp echt niet de hoofdprijs voor want ik zet het niet voor niks te koop maar ik laat me ook niet het vel over de oren trekken.
Ik betaal vaak de prijs die ze ervoor vragen of ik doe een bod wat hooguit 10 euro verschilt van de vraagprijs.



Dat ligt er bij mij echt aan wat ik te koop aanbied. Laatst al mijn dressuurpads verkocht omdat ik helemaal over ben gegaan op Lemieux. Dan hoef ik er echt de hoofdprijs niet voor te hebben, weg is weg. Er zijn nu eenmaal dingen zoals zadels, dekens, dekjes waarvan je weet dat je daar nu eenmaal flink verlies op gaat lijden.
Dat is nu eenmaal marktwerking

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:18

Gisteren heel smooth gegaan met de Kallax kast. Ze waren stipt op tijd. Kast zelf ingeladen zoals ik had gezegd (in advertentie vermeld zelf tillen) betaald en weg waren ze. Gaat lekker zo!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:19

upendo schreef:
Hier hetzelfde.

En iemand die 2/3e van mijn vraagprijs biedt voor een heel schappelijk geprijsd een keer gepast product en vervolgens zegt dat als het niet past ze het niet kan retourneren. Ik verbied je niet om het nieuw te kopen hoor.. Betaal je alleen wel 85 euro meer. :=


Hoe is het met jouw deken afgelopen?
( dat gedoe)..

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:43

Niks meer gehoord.. Heb nu de bieden vanaf prijs aangepast.

En tuurlijk snap ik dat je er niet de nieuwprijs voor gaat krijgen, maar ik heb het product voor bijna de helft van de nieuwprijs online gezet. Het is een mooie deal voor iemand die weet wat 'ie moet hebben. Het is ook het enige exemplaar wat op marktplaats online staat. Dus ik wacht wel; heb inmiddels al iemand anders die wel het spelletje van onderhandelen snapt, dus hopelijk levert dat wat op. :)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:38

DatBenIkNou schreef:
Beau_Myrthe schreef:
We kunnen de hand schudden, dat eeuwig dan koop ik hem liever nieuw. Niemand die ze tegenhoudt!


Maar het is toch gewoon zo dat je bij een nieuw product veel minder risico loopt als koper? Je kan het passen, dus zekerheid qua maat en je hebt er garantie op mocht er iets mee zijn. Een tweedehandsje moet dus echt een winstpakker zijn voor mij hoor...Dat is nu toch ook gewoon 'het spel' van Marktplaats: jij wil het voor zo veel mogelijk verkopen, en ik wil er zo min mogelijk voor betalen. Snap niet zo goed dat jullie je daar zo aan ergeren, ik moet gewoon altijd een beetje om lachen.
En je kan zeggen 'het ligt niet in de weg' maar dan brengt het ook zeker niks op.



Ik erger me ook niet aan het lage bod. Ik erger me aan het commentaar als er een hoger bod is van een andere bieder. Dat je dan te horen krijgt dat dat veel te hoog is en dat ze hem dan beter nieuw kan kopen.

Ten eerste verbied ik niemand om het nieuw te kopen en ten tweede mag de andere bieder volgens mij zelf bepalen wat hij/zij er voor wil geven. En ik geef nergens aan het ligt niet in de weg!

Moet ik dan tegen de andere bieder zeggen dat iemand anders het bod veel te hoog is en ze hem dan beter nieuw kan gaan kopen? ;)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:49

upendo schreef:
Niks meer gehoord.. Heb nu de bieden vanaf prijs aangepast.

En tuurlijk snap ik dat je er niet de nieuwprijs voor gaat krijgen, maar ik heb het product voor bijna de helft van de nieuwprijs online gezet. Het is een mooie deal voor iemand die weet wat 'ie moet hebben. Het is ook het enige exemplaar wat op marktplaats online staat. Dus ik wacht wel; heb inmiddels al iemand anders die wel het spelletje van onderhandelen snapt, dus hopelijk levert dat wat op. :)

Ik heb het idee dat de dekens een beetje stil vallen? Misschien is iedereen al voorzien :')

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:57

Ik ben aan het rondkijken voor een bucas deken en zag op fb een leuke discussie onder een deken staan.

Er stond geen vraagprijs bij maar in De reacties werd die wel gevraagd. De deken had 234 euro gekost zij bood hem aan voor 200 excl verzendkosten en nergens zou je hem goedkoper kunnen vinden. Snap dat je weinig verlies wil maken op je deken maar dat meisje reageerde ook van sorry dan koop ik hem wel nieuw bij de ej of divoza als er weer korting is dan heb je garantie en ben je goedkoper uit.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:18

Op internet lijken normen en waarden af en toe niet eens te bestaan. Schandalig :')

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:31

Nies_ schreef:
upendo schreef:
Niks meer gehoord.. Heb nu de bieden vanaf prijs aangepast.

En tuurlijk snap ik dat je er niet de nieuwprijs voor gaat krijgen, maar ik heb het product voor bijna de helft van de nieuwprijs online gezet. Het is een mooie deal voor iemand die weet wat 'ie moet hebben. Het is ook het enige exemplaar wat op marktplaats online staat. Dus ik wacht wel; heb inmiddels al iemand anders die wel het spelletje van onderhandelen snapt, dus hopelijk levert dat wat op. :)

Ik heb het idee dat de dekens een beetje stil vallen? Misschien is iedereen al voorzien :')

Ik heb er net 2 verkocht.. :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:36

Moderatoropmerking:
Ik heb de twee screenshots verwijderd en de daaropvolgende discussie. Het is inderdaad niet toegestaan privécommunicatie te plaatsen, zoals mijn collega op de vorige pagina aangaf. Zelf een gesprek samenvatten mag wel ('toen schold hij me via de app uit voor ...'), als je het toch wil delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:17

Morgen worden er iig 2 speelgoed dingen opgehaald, kleine prijsjes maar valt reuze mee :)

Ook een gekkie die op een kast (echt grote kast en echt nog keurig netjes) 25€ biedt..

M'n vraagprijs is 70€. Koekoek...die 70€ is al echt netjes, daar scoor je bij de ikea (of babywinkel of kwantum) echt niet zo'n zelfde kast voor... dan zit je op rond de 200-300€ vaak...

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:50

Me 2 kreeg een bod van 50 euro op een hele nette kast van dik 200 euro

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:52

Ik kom me ook melden, verkoop best vaak wat via mp.

Vanmiddag mijn super nette iPad 4 erop gezet, krijg ik een bod van €20 _O- meteen maar weer verwijderd, vast een nulletje vergeten :')

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:00

snorremans schreef:
Ik kom me ook melden, verkoop best vaak wat via mp.

Vanmiddag mijn super nette iPad 4 erop gezet, krijg ik een bod van €20 _O- meteen maar weer verwijderd, vast een nulletje vergeten :')



Haha. Denk als je het zou laten staan dat het volgende bod 25 euro werd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:08

Hier is de marktplaatsverkoop weer ingestort. Paar weken geleden ging het super, veel verkocht. Sindsdien niks meer, ook bijna geen reacties. Wel twee mensen gehad die interesse hadden in twee verschillende artikelen, heb ze gereserveerd en vervolgens nooit meer wat gehoord van beiden. Ook geen reactie op mijn berichtjes, dus gewoon maar weer beschikbaar gemaakt.

Daarbij lijken mensen ook niet te begrijpen wat een vaste prijs is. Kunnen ze niet bieden, gaan ze berichtjes sturen wat mijn uiterste prijs is :roll: . En dan niet één iemand, nee gewoon drie. :')

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:08

grrr reageer op een advertentie met 2 dekens, waarvan ik er van 1 misschien wel interesse heb. Zondag een berichtje gestuurd, maandag opnieuw en net weer een berichtje gedaan. Krijg gewoon geen reactie. Wil ze nou verkopen of niet :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:10

Ik had een aquarium incl hoop toebehoren te koop. Vp 35- voor 30- mocht die van mij weg. Bied er iemand 10-. Ik reageer terug dat dat wel erg weinig is, krijg ik een hele discussie dat 10 reëel bod is en hij al 26 jaar vissen had en hij er verstand van had. Uur later voor de vp verkocht.

Op het zelfde aquarium had 4 dagen geleden ook iemand gereageerd. Ze vroeg wat mijn uiterste prijs was. Ik zei 30- en hoorde niks meer. Vandaag een bericht dat ze hem nu wilde komen ophalen. Ik stuur netjes terug dat de bak verkocht was. Kreeg een aantal dikgedrukte scheldwoorden terug.
Ik netjes geantwoord dat ik niks afgesproken of toegezegd had en dat het jammer voor haar was dat de bak weg was naar dat ik niks naar haar toe verplicht was.
Kreeg ik een bericht dat ik geen preek hoefde te geven niet haar moeder was.
Heb ik geantwoord dat zij daar blij om in zijn want met die grote mond van haar had zij bij mij huisarrest gekregen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:02

_O- Wat een mensen kom je soms tegen.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:22

Lynn_Nikita schreef:
Ik had een aquarium incl hoop toebehoren te koop. Vp 35- voor 30- mocht die van mij weg. Bied er iemand 10-. Ik reageer terug dat dat wel erg weinig is, krijg ik een hele discussie dat 10 reëel bod is en hij al 26 jaar vissen had en hij er verstand van had. Uur later voor de vp verkocht.

Op het zelfde aquarium had 4 dagen geleden ook iemand gereageerd. Ze vroeg wat mijn uiterste prijs was. Ik zei 30- en hoorde niks meer. Vandaag een bericht dat ze hem nu wilde komen ophalen. Ik stuur netjes terug dat de bak verkocht was. Kreeg een aantal dikgedrukte scheldwoorden terug.
Ik netjes geantwoord dat ik niks afgesproken of toegezegd had en dat het jammer voor haar was dat de bak weg was naar dat ik niks naar haar toe verplicht was.
Kreeg ik een bericht dat ik geen preek hoefde te geven niet haar moeder was.
Heb ik geantwoord dat zij daar blij om in zijn want met die grote mond van haar had zij bij mij huisarrest gekregen.

Lol ik lees dit verhaal, ik dacht huh das ook toevallig vanmorgen zei iemand dat precies hetzelfde ,
Maar het kwartje viel dat het van de printscreen was :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:25

01San schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Ik had een aquarium incl hoop toebehoren te koop. Vp 35- voor 30- mocht die van mij weg. Bied er iemand 10-. Ik reageer terug dat dat wel erg weinig is, krijg ik een hele discussie dat 10 reëel bod is en hij al 26 jaar vissen had en hij er verstand van had. Uur later voor de vp verkocht.

Op het zelfde aquarium had 4 dagen geleden ook iemand gereageerd. Ze vroeg wat mijn uiterste prijs was. Ik zei 30- en hoorde niks meer. Vandaag een bericht dat ze hem nu wilde komen ophalen. Ik stuur netjes terug dat de bak verkocht was. Kreeg een aantal dikgedrukte scheldwoorden terug.
Ik netjes geantwoord dat ik niks afgesproken of toegezegd had en dat het jammer voor haar was dat de bak weg was naar dat ik niks naar haar toe verplicht was.
Kreeg ik een bericht dat ik geen preek hoefde te geven niet haar moeder was.
Heb ik geantwoord dat zij daar blij om in zijn want met die grote mond van haar had zij bij mij huisarrest gekregen.

Lol ik lees dit verhaal, ik dacht huh das ook toevallig vanmorgen zei iemand dat precies hetzelfde ,
Maar het kwartje viel dat het van de printscreen was :D


:+
ja die is verwijderd terwijl dat mij typen scheelde en het er leuker stond dan het zo vertellen maar ik ben dezelfde

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:26

Ja ik zag idd dat hij verwijderd was door de mod opmerking,, -O-

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:32

Ik zoek een aquarium.. stond er een op voor 20 euro met verwarming en filter er in en kap er op. Dus ik vraag of dat inclusief de verwarming en filter is. Krijg ik terug: 'het is alleen zoals op de foto de bak' eh ja, maar op de foto zit ook het filter en de verwarming er bij! :') Dus nagevraagd maar daar krijg ik geen reactie op. Nou dan niet. :wave:

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:38

LiiNd_Y schreef:
grrr reageer op een advertentie met 2 dekens, waarvan ik er van 1 misschien wel interesse heb. Zondag een berichtje gestuurd, maandag opnieuw en net weer een berichtje gedaan. Krijg gewoon geen reactie. Wil ze nou verkopen of niet :')

Dat heb ik hier ook. Ik heb op 2 dingen gereageerd, krijg helaas geen antwoord. Berichten worden wel gelezen. :+