Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:21

Toch is gelijk oversteken veilig hoor. Het geld wordt geparkeerd tot jij getekend hebt aan de deur voor je pakketje. Dan pas krijgt hij zijn geld.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:22

Ja voor de koper ja..

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:04

Swah schreef:
Ja voor de koper ja..

Ook niet. Ik citeer uit de eerder gestuurde link: "Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie." Stel dat je een nieuwe regendeken koopt en je krijgt een deken binnen welke vol met gaten zit, dan krijgt de verkoper uitbetaald, omdat ze alleen kijken naar de status van het pakket. Zo kan je als koper met de Gelijk Oversteken functie alsnog worden opgelicht.

"Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven." Hierom maak ik er ook geen gebruik van als verkoper. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn veel te dure, lelijke Balenciaga's verkoop en vervolgens mijn schoenen en de verkoopprijs kwijt ben, doordat het postorderbedrijf het pakket is kwijt geraakt.
Laatst bijgewerkt door Chabby op 17-01-19 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:06

Ja oké maar dan had je die regendeken met gaten ook opgestuurd gekregen als je al betaald had.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:07

Suzanne F. schreef:
Ja oké maar dan had je die regendeken met gaten ook opgestuurd gekregen als je al betaald had.

Ja, dat klopt. Maar dat betekent dus niet dat de Gelijk Oversteken optie veilig is, zoals je wel zei in je eerdere post. Dat is mijn mening in ieder geval en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:10

Chabby schreef:
Suzanne F. schreef:
Ja oké maar dan had je die regendeken met gaten ook opgestuurd gekregen als je al betaald had.

Ja, dat klopt. Maar dat betekent dus niet dat de Gelijk Oversteken optie veilig is, zoals je wel zei in je eerdere post. Dat is mijn mening in ieder geval en een gewaarschuwd mens telt voor twee.


Nee oké, maar het dekt wel het niks opgestuurd krijgen. Ik heb ooit iets gekocht en nooit iets gezien.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:17

Suzanne F. schreef:
Nee oké, maar het dekt wel het niks opgestuurd krijgen. Ik heb ooit iets gekocht en nooit iets gezien.

Ja, dat is waar. Ik ben ook twee keer opgelicht. De eerste keer kreeg ik niets en de tweede keer een stofzak met bloed er op. Het blijft jammer dat er mensen zijn die op zo'n manier aan hun geld willen komen.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:37

Ja, dat hou je toch. GO maakt de boel echt niet veilig.
Duurdere items kun je altijd beter halen. En voor een klein bedrag neem ik het risico wel, en volg ik mijn gevoel bij uitwisseling van berichten.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:19

Ik heb wel weer een super ervaring gehad.

2 dagen geleden geboden op wat servies delen, ontzettend snel en vriendelijk contact gehad met de verkoopster. Direct het geld overgemaakt, gisteren verzonden en vandaag in huis. Alles perfect verpakt en het ziet er super uit.
Zo kan het dus ook

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:38

WTF, de verkoopster heeft me 4 sterren gegeven...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:42

Vjestagirl schreef:
WTF, de verkoopster heeft me 4 sterren gegeven...


Dat is toch best goed?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:43

Suzanne F. schreef:
Vjestagirl schreef:
WTF, de verkoopster heeft me 4 sterren gegeven...


Dat is toch best goed?


Ik vind dat als je zo snel contact hebt met iemand, er tijdens de gesprekken geen onvertogen woord is gevallen, je keurig een overeenkomst hebt, onmiddellijk betaald etc, dat 5 sterren dan niet meer dan normaal is.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:58

Vjestagirl schreef:
WTF, de verkoopster heeft me 4 sterren gegeven...

Zelfde verkopende partij als mer1980?

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:08

Weet iemand hoe dit zit?
Verkoper heeft pakketje voor mij ingeleverd bij DHL punt, ik heb de code gekregen en daar staat dus haar naam en adres als verzender, mijn naam en adres als ontvanger en daaronder het DHL servicepunt waar zij het pakketje naartoe heeft gebracht.
Maar ze zou hem voor mij naar een DHL punt hier in de buurt verzenden maar die staat nergens vermeld, heeft ze hem nu niet naar het DHL punt gestuurd waar ze hem ook verstuurd heeft?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:16

Nee dat is volgens mij de voortgang, dacht ik eerst ook, hij is daar afgegeven en dan zie je straks ook wanneer hij waar is

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:39

Nog even over gelijk oversteken, je betaalt ook nog 2% van de waarde. Dat loopt met een duurder zadel ook wel op, en dan nog verzekerd verzenden. Marktplaats heeft een goed verdienmodel denk ik zo.

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:44

Romy1234 schreef:
Weet iemand hoe dit zit?
Verkoper heeft pakketje voor mij ingeleverd bij DHL punt, ik heb de code gekregen en daar staat dus haar naam en adres als verzender, mijn naam en adres als ontvanger en daaronder het DHL servicepunt waar zij het pakketje naartoe heeft gebracht.
Maar ze zou hem voor mij naar een DHL punt hier in de buurt verzenden maar die staat nergens vermeld, heeft ze hem nu niet naar het DHL punt gestuurd waar ze hem ook verstuurd heeft?


ja daar was ik laatst ook al mee in de war maar komt goed, je ziet in de eerste instantie alleen het dhl punt waar zei het heeft ingeleverd. beetje krom dat wel.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:03

Ah oké top, ik dacht al wat is dit nou weer? :Y)
Was eerder niet zo bij DHL namelijk.


Zucht, ik heb allemaal paardenspullen op Mp staan maar ben er nu al zat van, als er gereageerd word dan is het met onzinboden, €5 voor 5 nette dekjes of er word niet meer geantwoord...
Is gewoon niet leuk meer om spul te verkopen.

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:12

Mijn spullen lopen ook voor geen meter. Krijg niet eens één reactie helaas :')

Maar over het aantal sterren... ik heb nog niets gekocht of verkocht sinds dat in werking is getreden, maar als ik dit topic niet had gelezen, dan had ik ook 4 sterren gegeven. Blijkbaar heel "streng" :o
Ik heb altijd de instelling, het kan altijd beter. Iemand die bijvoorbeeld iets extra's doet, die geef je dan een keer 5 sterren.

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:42

Batlow, nog langsgeweest bij de IPhone?

Niet perfect is ook goed

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:31

Gypsy schreef:
Mijn dwarsfluit koper wil nu een foto van mijn bankpas. Echt he, kom het dan gewoon halen als je het niet vertrouwd.


Dat zou ik nooit geven..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:50

Ellen_ov schreef:
Romy1234 schreef:
Weet iemand hoe dit zit?
Verkoper heeft pakketje voor mij ingeleverd bij DHL punt, ik heb de code gekregen en daar staat dus haar naam en adres als verzender, mijn naam en adres als ontvanger en daaronder het DHL servicepunt waar zij het pakketje naartoe heeft gebracht.
Maar ze zou hem voor mij naar een DHL punt hier in de buurt verzenden maar die staat nergens vermeld, heeft ze hem nu niet naar het DHL punt gestuurd waar ze hem ook verstuurd heeft?


ja daar was ik laatst ook al mee in de war maar komt goed, je ziet in de eerste instantie alleen het dhl punt waar zei het heeft ingeleverd. beetje krom dat wel.


Inmiddels staat er bij status dat ik mijn pakketje vanaf 13.00 uur op kan halen bij mijn servicepunt dus zolang er in mijn pakketje zit wat er in hoort te zitten is er geen probleem :D
Ben heel nieuwschierig, gaat om 3 amigo dekens voor weinig, alleen wel heel smerig en paar kleine reparaties, maar ik breng ze sowieso eerst naar de wasserij om te wassen en repareren.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:05

amado7 schreef:
Batlow, nog langsgeweest bij de IPhone?

Nee ivm dat nieuwsbericht wat toen ook in Tilburg was heb ik maar gepast! Zekere voor het onzekere, ookal zou het dan wel heel toevallig zijn..

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:29

Ik heb gisteren slippers gekocht. Ze kosten nieuw €20,00. Ik bied de koper €20,00 inclusief verzendkosten. Ze gaat er mee akkoord en ik maak het geld over. Ik kom net thuis en ontvang het volgende:

Verkoper: "Ok vind dit eigenlijk wel heel overdreven. €6,95 verzentkosten. Dus je neemt ze over voor €13. Zou ik eigenlijk helemaal niet akkoord mee gaan en zou ze ook niet kunnen opsturen maar goed!"
Ik, enigszins verbaasd: "Maar je ging zelf akkoord met het bod..?"
Verkoper: "Heb het materiaal ook nog eens uit me eigun zak moeten kopen sus heb je ze eigenlijk gratis. Maar goed veel plezier er mee he!"

En ik heb weer een één ster review te pakken. Ik hoop dat ik de slippers ook nog binnen krijg, want ik heb geen bon of een track en trace code gezien of gekregen.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:32

:') Wat een halfje!!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Carr_friesje, desi92, ellen05, limagirl, Prairy, Selina, Sterre34 en 167 bezoekers