Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:55

Puzzel terug en een gedeelte van het geld terug? Wat willen de kopers?

goesju

Berichten: 239
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:00

djuulsie schreef:
Puzzel terug en een gedeelte van het geld terug? Wat willen de kopers?

Die hebben nog niets gezegd daarover. Maar ik wil het graag voor zijn.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:05

Zou ze een berichtje sturen dat er bij 1 puzzel stukjes mist. Of ze een kleinere puzzel willen of een gedeelte van hun geld terug. Overleg is denk ik het beste.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:08

De koper zegt dat er stukjes ontbreken??

goesju

Berichten: 239
Geregistreerd: 09-07-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:09

De koper zegt dat er stukjes ontbreken ja. Heeft ook een foto doorgestuurd waarop het te zien is.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:41

Ja, maar die stukjes kunnen ze ook gewoon achter gehouden hebben... mmmm, ik dacht dat je ze nog thuis had en er achter was gekomen...

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:47

Wat wil je voor zijn? Zeg de kopers dat je het heel vervelend vindt en het graag wilt oplossen. En vraag ze wat zij graag zouden willen.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:12

Dat is het risico van particulier kopen. Wie zegt dat ze 't niet zelf hebben gedaan. Het is erg dat je soms zo moet denken, maar ze hadden ze dan ook op kunnen halen en ter plekke de stukjes kunnen tellen.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:41

Anoniem schreef:
Dat is het risico van particulier kopen. Wie zegt dat ze 't niet zelf hebben gedaan. Het is erg dat je soms zo moet denken, maar ze hadden ze dan ook op kunnen halen en ter plekke de stukjes kunnen tellen.

dan is het te hopen dat je niet drie puzzels verkoopt van 1500 stukjes ;)

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:54

xJitskee schreef:
silvericathy schreef:
ik heb er nu ook weer eentje...
ik zoek een goedkoop dekje, voorkeur zwart.. en mag dan gerust een ouder dekje zijn.

gevonden op mp een ouder dekje en stond verder geen prijs informatie bij de advertentie, hij stond op gratis.

dus ik gezegd interesse te hebben, maar of hij dan tegen verzendkosten weg mag of dat ze er iets voor wil hebben omdat hij op gratis staat...
Ze vraagt wat ik ervoor wil geven, naja..... uhm.. 10 inclusief verzendkosten.

wil ze er toch zeker meer dan 5 voor hebben.
vervolgens krijg ik een? toegestuurd, en of ik nog interesse heb...

was bezig met vanalles, dus kon niet meteen antwoordden.

vanmorgen, alweer een berichtje, dus terug gestuurd dat ik bij mijn bod van 10 blijf.

krijg ik terug... ja maar dan hou ik er maar 3,50 aan over.

ja.. heel mooi, maar uhmm.. dan had je de advertentie niet op gratis moeten zetten en gewoon een prijs moeten noemen.


Welke maat zoek je? Ik heb nog een Full dressuur liggen die voor een klein prijsje weg mag :)


kleine cob/pony :-D liefst een zwarte, ik ben niet zo van de kleurtjes of een geel/groene met reflectie strips

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:34

silvericathy schreef:
ik heb er nu ook weer eentje...
ik zoek een goedkoop dekje, voorkeur zwart.. en mag dan gerust een ouder dekje zijn.

gevonden op mp een ouder dekje en stond verder geen prijs informatie bij de advertentie, hij stond op gratis.

dus ik gezegd interesse te hebben, maar of hij dan tegen verzendkosten weg mag of dat ze er iets voor wil hebben omdat hij op gratis staat...
Ze vraagt wat ik ervoor wil geven, naja..... uhm.. 10 inclusief verzendkosten.

wil ze er toch zeker meer dan 5 voor hebben.
vervolgens krijg ik een? toegestuurd, en of ik nog interesse heb...

was bezig met vanalles, dus kon niet meteen antwoordden.

vanmorgen, alweer een berichtje, dus terug gestuurd dat ik bij mijn bod van 10 blijf.

krijg ik terug... ja maar dan hou ik er maar 3,50 aan over.

ja.. heel mooi, maar uhmm.. dan had je de advertentie niet op gratis moeten zetten en gewoon een prijs moeten noemen.


Heb ook nog wel een zwarte pagony maat cob liggen, mag voor een prikkie weg. Bij interesse stuur je maar een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:37

Hoeveel mensen wel niet bieden op de auto en puntje bij paaltje niet meer antwoorden, niet meer komen opdagen etc. Heb het er zo mee gehad.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:55

Hier gister weer een top ervaring gehad! Mn hond had zijn schapenvachten onder gekotst, dus die konden weg. Even op marktplaats gezocht en met een uur kon ik de nieuwe schapenvachten ophalen

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:55

Bieden, afspraak maken en niet op komen dagen is hier ook een probleem :=. Ontzettend irritant....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:47

Nu wil er 1 persé zijn auto ruilen met die van ons. Al aangegeven geen interesse te hebben, maar hij volhard. Ondertussen al foto’s en dergelijke van zijn kant gekregen. Ik vraag me soms af wat mensen niet snappen aan: Nee.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:52

DeMolenhoek schreef:
Nu wil er 1 persé zijn auto ruilen met die van ons. Al aangegeven geen interesse te hebben, maar hij volhard. Ondertussen al foto’s en dergelijke van zijn kant gekregen. Ik vraag me soms af wat mensen niet snappen aan: Nee.


Blokkeren? Lezen is vaak moeilijk ...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:00

Waar ik echt niet tegen kan... ik had interesse in een dure deken en vroeg of die niet stuk was en nog schoon was. Ja, was het antwoord.

Komt de deken binnen... met 2 hele mooie grote scheuren erin.. en dan nooit reageren met de vraag waarom ze dit niet vermeld heeft :(

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:06

Bagger.. :(

Daarom haal ik dure dekens alleen nog maar op. Ik ben een beetje genezen nadat ik opgelicht werd met een ruil. Dure deken weg, vod ervoor terug..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:08

Alles boven de ongeveer 20,- haal ik ook op.
Ik zoek dus ook altijd in een kleine straal. Dam heb ik het eerst in handen en kan kijken en voelen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:15

De hele koop ging ook zeer slecht en wat in eerste instantie leek op oplichting was ik maar al te blij dat de deken alsnog binnen kwam.


Idd, dure dingen koop ik niet meer zo alleen als het echt goed voelt of kan ophalen! Anders kan je beter wat meer neer leggen dat je het nieuw hebt. Nooit weer iedergeval zo

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:23

Ik had wat kinderspeelgoed wat weg kon. Ik zet het op facebook onder het mom gratis af te halen. Per advertentie stonden er meerdere dingen op de foto en in de tekst er bij, alles of niks, niet uitzoeken.

Krijg een mevrouw die reageert, die reageerde op vier advertenties. Echter er was ook een advertentie waar nog twee andere mensen op hadden gereageerd. Die wilde ik dus ook aan iemand anders geven, onder het mom meer mensen gelukkig maken. Mevrouw mocht dus drie advertenties gratis ophalen, nou ze was me toch onaardig omdat ze de vierde advertentie er niet bij kreeg.

Een hoop over en weer bericht waarbij ik haar zeg dat ze het ook niet hoeft op te halen als ze zo ondankbaar is. Mevrouw gaf aan niet ondankbaar te zijn, maar het niet kon begrijpen waarom ze de vierde advertentie er niet bij kreeg. Er stond volgens haar alles of niks, lijkt me nogal logisch dat dat per advertentie gelde. Ze zei dat ze het wel wilde hebben, maar jullie raden het al, ze kwam niet opdagen. En eerlijk gezegd ben ik daar al lang blij mee, want zo´n hebbert gun ik dan al gelijk niks meer.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:16

PanamaD schreef:
Waar ik echt niet tegen kan... ik had interesse in een dure deken en vroeg of die niet stuk was en nog schoon was. Ja, was het antwoord.

Komt de deken binnen... met 2 hele mooie grote scheuren erin.. en dan nooit reageren met de vraag waarom ze dit niet vermeld heeft :(


Ik heb het ook wel eens perongeluk gedaan. Ik was altijd heel zuinig op mijn deken, alleen degene die mijn deken zonder vragen had gebruikt was er niet zo netjes mee omgegaan helaas... Gelukkig was de deken niet duur en vond de koper het niet erg

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:26

xxcleeoo schreef:
PanamaD schreef:
Waar ik echt niet tegen kan... ik had interesse in een dure deken en vroeg of die niet stuk was en nog schoon was. Ja, was het antwoord.

Komt de deken binnen... met 2 hele mooie grote scheuren erin.. en dan nooit reageren met de vraag waarom ze dit niet vermeld heeft :(


Ik heb het ook wel eens perongeluk gedaan. Ik was altijd heel zuinig op mijn deken, alleen degene die mijn deken zonder vragen had gebruikt was er niet zo netjes mee omgegaan helaas... Gelukkig was de deken niet duur en vond de koper het niet erg

Het kan, zeker. Maar dan als ik een bericht of 2 achteraf stuur en geen reactie erop krijg gaan mijn haren wel omhoog staan. Zeg dan eerlijk dat je het vergeten te melden hebt bijvoorbeeld

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 03:02

Zelfs midden in de nacht kun je prima handelen. Lag wakker en heb nieuwe schoenen nodig, dus bod gedaan op een paar mooie nikes en binnen 5 minuten deal rond :D
Dat verwacht je niet rond dit tijdstip :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:49

Aan de Belgen in dit topic: opletten op tweedehands.be voor hackers! Ze sturen via 1 van je advertenties zogenaamd een vraag "is dit artikel nog voorradig?". Wanneer je reageert geef je blijkbaar je inloggegevens prijs.

Mijn account is zo vorige week gehackt door ene Albanos thagheaveli die vragen had over een zadel wat ik te koop heb. Ik had tegelijk nog een andere verkoop lopen die soepel ging dus had echt niks door en de vragen over het zadel waren redelijk normaal...

Sinds gisteren kreeg ik via messenger echter vragen over verschillende merken auto's. Auto's die ik niet heb. 1 van die personen gaf aan dat mijn account dus vol oplichterij stond, dat er absurde en slechte Nederlandse mails vanaf kwamen.
Mijn account is nu dus idd geblokkeerd vanuit de website zelf. Ik kan probleemloos een nieuwe aanmaken, de hulp van hen is super maar oppassen geblazen dus.