Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:24

Vragen of je het op kan halen.


Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:27


ONDERSCHRIFTLOOS

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:33

Het nummer dat iDeal aangaf was niet haar nummer, dus heb om haar nummer gevraagd en dat gaf geen problemen. Geld is inmiddels overgemaakt dus ik denk dat het goed zit.

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:37

het nummer dat iDeal aangeeft is een tussen-rekening van/via Marktplaats zelf. Dat je dan op opgelicht-websites uitkomt komt waarschijnlijk vooral doordat er ook op die manier genoeg mensen zijn/worden opgelicht..

Ashleytjuhh

Berichten: 6636
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:43

iemand anders ook een bericht naar de laten doen met dr vraag of het al verkocht is. en als ze dat het nog te koop en ze hun gegevens nog een keer sturen maar dan naar dr ander weetje ook genoeg toch.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:25

ik heb via mp een super fijne christ roundskirt pad gekocht met inlages.. gelijk overgemaakt maar had de pad de volgende dag al

_Nadia_

Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:41

Via Facebook: Ik wil deze buggy kopen, maar hij is voor bij opa en oma, dus er moet wel wat van de prijs af. Wat vind je van 30£ (t ding kost £75)

Uh, wat maakt het mij uit waar jij m voor nodig hebt? Er staat duidelijk dat de prijs vast is, dus zout op ofzo

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 07:37

Ik heb voor het eerst het iDeal betalingsverzoek gebruikt via Marktplaats. Werkt goed. Alleen ik kreeg geen melding (via email) dat er betaald was door de koper. Kun je dat ergens instellen? Ik vind dat wel irritant, ik zit niet continu op de Marktplaats website te kijken of er nog berichten zijn, daar krijg ik namelijk mail van.

En heb ik het als brievenbuspakket verstuurd, bewust iets meer betaald voor track&trace, wordt het alsnog niet de volgende dag geleverd... dus nu moet de koper ipv zaterdag wachten tot dinsdag, dat vind ik echt stom van PostNL.


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 07:51

Ik had op 24/2 iemand die interesse had in 2 sets beenbescherming die ik te koop heb. Info en betaalinfo gegeven, niks meer gehoord.

Kijk ik vandaag in de mail, plots alle info voor verzending en yep, bedrag is overgemaakt op 1/3. Daar zit een goeie week tussen. Zeg dan gewoon dat je even op je loon wacht? Er waren er nog met interesse, voor hetzelfde geld had ik het intussen aan een ander verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:10

x_spekkie_x schreef:
Ik heb voor het eerst het iDeal betalingsverzoek gebruikt via Marktplaats. Werkt goed. Alleen ik kreeg geen melding (via email) dat er betaald was door de koper. Kun je dat ergens instellen? Ik vind dat wel irritant, ik zit niet continu op de Marktplaats website te kijken of er nog berichten zijn, daar krijg ik namelijk mail van.

En heb ik het als brievenbuspakket verstuurd, bewust iets meer betaald voor track&trace, wordt het alsnog niet de volgende dag geleverd... dus nu moet de koper ipv zaterdag wachten tot dinsdag, dat vind ik echt stom van PostNL.


Dat ligt er natuurlijk ook aan wanneer de zendingen opgehaald zijn bij dat PostNL verzendpunt. Als die al langs zijn geweest gaat ie natuurlijk niet meer mee naar de zaterdagronde. Niks stoms van postNL.

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:20

Ik vroeg de verkoper van een tafel gisteren hoe breed de blokpoten zijn.
Krijg ik terug ‘geen idee’ :7
Dussss

The thing I treasure most in life can not be taken away!

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:25

Anoniem schreef:
Dat ligt er natuurlijk ook aan wanneer de zendingen opgehaald zijn bij dat PostNL verzendpunt. Als die al langs zijn geweest gaat ie natuurlijk niet meer mee naar de zaterdagronde. Niks stoms van postNL.

In dit geval was het vrijdagochtend al bij het verzendpunt. Ook nog gecheckt wanneer hun post opgehaald zou worden en dat was einde van de middag.

Track&trace stond de hele dag op bezorgen 3 maart, zelfs 's avonds nog, maar vanochtend was de bezorgdatum ineens onbekend.


Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:23

Ik wacht nog altijd op een zadel.... -O- we zijn nu 3 weken verder. -:(-

Volg ons op instagram:TipiPoint Stud

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:22

Zo vervelend... mensen die proberen iets zo goed als nieuw voor een kabbekrats willen afkopen.
En nog blijven volhouden ook, heb gewoon aangegeven dat ik hem dan liever in de kast laat staan.
Wat een gedoe...

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:24

10 Douwe Egberts kopjes te koop, gloednieuw, biedt er iemand 2 euro := zucht.....

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:47

Godsamme, heb wat op marktplaats staan. Krijg ik via Marktplaats een berichtje over de vraagprijs, gereageerd. Krijg ik daarna nog wat vragen via Marktplaats. Daarna belt ze en daarna nog een berichtje via Whatsapp (dat ze heeft gebeld en de vragen nog een keer) Wat een gedram, ben aan het werk, maar blijkbaar moet ik binnen 5 minuten reageren ofzo :roll:

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:29

Anoniem schreef:
Dat is het risico van particulier kopen. Wie zegt dat ze 't niet zelf hebben gedaan. Het is erg dat je soms zo moet denken, maar ze hadden ze dan ook op kunnen halen en ter plekke de stukjes kunnen tellen.


Was laatst bij de keuringsdienst van waarde (geloof ik) dat een 1000 stukjes puzzel niet altijd precies 1000 stukjes bevat. Soms 1003 of 1007 bijvoorbeeld. 1000 is een minimum :')

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:38

Anoniem schreef:
Dat soort mensen snap ik echt niet...

Vorige week ook.. ik had een kledingpakket erop, met allemaal zo goed als nieuwe en nooit gedragen merkkleding, voor 12,50. Vrij groot pakket (10/15 stuks kleding)doos was iig echt groot). Kreeg ik een reactie of de prijs niet wat omlaag kon. Nou eh, nee. Ja want ze zat in de bijstand en had weinig kleding dus of ik niet nog wat extra shirtjes had. Had ik niet, maar wel een jasje van de h&m dus die heb ik erbij gedaan, stond netjes op sollicitaties etc dus dan denk ik; ik help er iemand mee.

Krijg ik na het ontvangen van de doos een berichtje van d’r, dat ze het wel een beetje jammer vond dat ik er geen shirts bij had gedaan en dat ze hier niks aan had omdat ze dit geen leuke kleding vond.

De kleding stond gewoon in z’n geheel op de foto dus ze wist wat ze kocht.
Laatste keer dat ik iets extra’s doe voor een ander. Waar halen mensen het lef vandaan...


:oo

Ik ben ook genezen van kleding verkopen op MP. Hele pakketten meisjes kleding gratis (tegen verzendkosten) opgestuurd maar dr kan met moeite een bedankje vanaf. Zoveel werk (uitzoeken inpakken opsturen) ik doe het niet meer :n

De kringloop hier verderop doet ook kleding. Voortaan alles zonder vlekjes daar heen en de rest in een afrika-bak.

Verder wel vruchtbare marktplaats verkopen gehad:

Kinderkamer (kast+commode) verkocht.
Ice vibez voor sprong gewricht
Bucas Smartex
Zadel + hoofdstel
Lemieux dekje
Nachtkastjes
Ladekast

Allemaal verkocht. Ruimt lekker op zo een verhuizing :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:44

Ik stond net even zo te kijken ; :oo :wow:
Een advertentie voor een shetlander jaarling zonder papier. Vraagprijs €1400!!! En dan serieus nog biedingen tot €800,- Dat kan toch niet? :wow:

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:52

Ach, bieden zegt niets. Ik had mijn auto wel al 30 x kunnen verkopen voor de biedingen die erop kwamen. Nooit iemand gezien als puntje bij paaltje kwam.

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:15

xJitskee schreef:
Ik stond net even zo te kijken ; :oo :wow:
Een advertentie voor een shetlander jaarling zonder papier. Vraagprijs €1400!!! En dan serieus nog biedingen tot €800,- Dat kan toch niet? :wow:


Tuurlijk wel. Je kunt ook via PB bieden op mijn KWPN-er. Bieden vanaf 3.000.000,00. Krijg je er ook zadels en dekens etc. bij. :j

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:41

xJitskee schreef:
Ik stond net even zo te kijken ; :oo :wow:
Een advertentie voor een shetlander jaarling zonder papier. Vraagprijs €1400!!! En dan serieus nog biedingen tot €800,- Dat kan toch niet? :wow:

Stuur je toch berichtje of die euros poept?

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:38

Spreek je voor vandaag (over een half uur) af om te komen.. 10 minuten voordat ik er moest zijn: sorry ik kan vandaag niet. {:)-:( {:)-:( ??????

Had met een vrouwtje afgesproken om een rijlegging over te kopen, ze dacht dat het €24.95 incl verzenden ging worden. Oke prima laat maar weten. Na 2 dagen heb ik maar een berichtje gedaan, kreeg ik terug; ‘sorry je bent overboden!!!’, met welliefst 2 hele euro’s... {:)-:(

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:11

Dat vind ik ook echt niet netjes. Gister dus precies hetzelfde gehad: wo avond een bod (vraagprijs) gedaan op een fiets. Was akkoord, wanneer ik hem kon ophalen.
zaterdag, of do/Vr vanaf 13.00 maar dan moest ik mijn kind meenemen.

Zaterdag was prima volgens haar. Heb ik gister net mijn dochter in bed, krijg ik bericht van Mp dat ik overboden ben met 1 euro, en vervolgens van haar dat ze meerdere bieders heeft dus degene die het eerst komt.
Ik gaf dus aan dat ik dit niet zo netjes vind: ik kon immers eerder komen maar het maakte haar niet uit. Blijkbaar wel dus.
Ik kon hem gelukkig s avonds alsnog ophalen..

Maar vind dit dus niet netjes: meld dit dan gewoon wanneer je wat afspreekt, dat je hem niet apart houdt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:24

Ik heb wel weer een mooie. 2 weken terug dus wat gehannes ivm een dressuurzadel wat ik verkocht. Al bij al afgesproken dat ik het haar zou opsturen na betaling, zij kreeg een week pastijd en zou dan iets laten weten. Door de vrieskou kon ze echter niet testen, dus ingestemd met weekje uitstel.

Vanochtend de postbode aan de deur: ze heeft me een doosje merci chocolaatjes opgestuurd met een bedankbriefje voor alle moeite en dat het zadel uitstekend bevalt. Kijk, dat maakt mijn dag dan weer goed :D

Had zondag ook plots een betaling binnen voor 2 sets beenbescherming na een tijdje radiostilte. Helaas is dinsdagavond mijn grootmoeder overleden dus het is er beetje bij ingeschoten. Gelukkig begrijpt de koopster het en het pakketje gaat morgenochtend op de bus :)