Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:02

_mexx_lady_ schreef:
Ja, dan kom ik wel een keer langs als ik weet dat jij niet thuis bent! Vaag figuur hoor...

Ja precies, nou ja, komt ie van een koude kermis thuis, dr is hier altijd wel iemand thuis namelijk

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:39

Ik heb een witte mondini rijbroek verkocht voor €10 via marktplaats.
Mevrouw wilde dat ik hem op liet sturen dus zo gezegd zo gedaan.

Nu krijg ik een berichtje terug dat er wat kleine vlekjes op zitten en dat ze nu het gevoel heeft teveel betaald te hebben voor de rijbroek.

(wat verwacht je voor €10, broek is helemaal netjes wit en die vlekjes zijn mij echter nooit opgevallen)
broek is 2x aangehad en daarna gewassen.

Heeft zij gelijk of vinden jullie net zoals ik dat ze zich aanstelt en hem dan maar op had moeten halen? (ze woonde vlakbij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:58

Ik vind dat altijd lastig... Het hangt er ook vanaf wat je er bij had staan (nieuw, zgan, gebruikt, beschrijving van de staat). Ik beschrijf de staat altijd zo goed mogelijk zodat daar geen gezeur over kan ontstaan. Weet jij zeker dat er geen vlekjes op zaten? Het kan natuurlijk ook een trucje zijn om geld terug te krijgen.... Maar voor een tientje een bijna nieuwe rijbroek is idd niet veel, dus dat ze het gevoel heeft te veel te hebben betaald vind ik een beetje onzin. Hoewel het natuurlijk wel heel vervelend is als je een "nieuwe" broek denkt te krijgen. Als je heel coulant bent kun je aanbieden om hem terug te nemen voor het aankoopbedrag minus de verzendkosten, maar ik zou het ook niet gek vinden als je het in dit geval niet doet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-17 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:01

Ik had ook al in jouw andere bericht gereageerd maar wat stond erbij, nieuw zgan of gebruikt
Als ik een broek, ongeacht of die 10- euro is vlekken heeft ben ik ook niet blij

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:06

Lynn_Nikita schreef:
Ik had ook al in jouw andere bericht gereageerd maar wat stond erbij, nieuw zgan of gebruikt
Als ik een broek, ongeacht of die 10- euro is vlekken heeft ben ik ook niet blij


zgan want hij is 2x gedragen, gewassen en heeft een half jaar in de kast gelegen. (stond ook in de advertentie)
Ik heb de vlekjes niet gezien dat ik hem inpakte dus het zal wel nihil zijn, heb haar excuses aangeboden dat ik ze echter niet gezien had en het anders wel vermeld was. Ze gaat hem nogmaals wassen en ik verwacht dat ze er dan wel uit zullen zijn

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:50

Ik had net toch iets raars, ik heb iets op marktplaats staan. ik heb er zelf €300,- voor betaald, afgeprijsd kost het nu elders €199,-. Daar ben ik erg zuur van maargoed daar is niets aan te doen. Ik heb de VP op €150,- gezet en bieden vanaf op €100,-. Het is echt zgan en er wordt dus op geboden want het aanbod is laag. Nu staat het bod op €130,-. Ik was nog druk dus van plan om zo te reageren, maar dan belt een meneer op met een zwaar accent over mijn artikel. Ik kon hem slecht verstaan dus vroeg om wat hij zei te herhalen, maar hij bood dus €80,-. Ik gaf aan dat er nu een bod stond voor €130,- maar meneer wilde niet verder dan €100,-. Toen vroeg hij waar ik woonde en ik gaf aan Lelystad. Hij komt uit Rotterdam en wilde toen weer €80,- bieden ivm de benzinekosten die hij had. Ik heb hem herhaaldelijk aangegeven dat ik al een bod had van €130,- dus dat ik niet akkoord ging. Ik kreeg het helaas echt niet aan zijn verstand hij bleef maar proberen. Pfff echt een heel vaag gesprek. (ik ga nu de bieder van €130,- benaderen)

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:50

Mer1980 schreef:
Ik had net toch iets raars, ik heb iets op marktplaats staan. ik heb er zelf €300,- voor betaald, afgeprijsd kost het nu elders €199,-. Daar ben ik erg zuur van maargoed daar is niets aan te doen. Ik heb de VP op €150,- gezet en bieden vanaf op €100,-. Het is echt zgan en er wordt dus op geboden want het aanbod is laag. Nu staat het bod op €130,-. Ik was nog druk dus van plan om zo te reageren, maar dan belt een meneer op met een zwaar accent over mijn artikel. Ik kon hem slecht verstaan dus vroeg om wat hij zei te herhalen, maar hij bood dus €80,-. Ik gaf aan dat er nu een bod stond voor €130,- maar meneer wilde niet verder dan €100,-. Toen vroeg hij waar ik woonde en ik gaf aan Lelystad. Hij komt uit Rotterdam en wilde toen weer €80,- bieden ivm de benzinekosten die hij had. Ik heb hem herhaaldelijk aangegeven dat ik al een bod had van €130,- dus dat ik niet akkoord ging. Ik kreeg het helaas echt niet aan zijn verstand hij bleef maar proberen. Pfff echt een heel vaag gesprek. (ik ga nu de bieder van €130,- benaderen)


Ik kom van nog verder weg dan Rotterdam. Ik bied ivm benzinekosten Euro 55,00. Goed?! :+

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:15

Dat vindt ik altijd zo raar... alsof de afstand de verantwoording van de verkoper is... :')

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:07

Tuurlijk wel, weet je wat dat kost, benzine?! Als ik iets aan de andere kant van het land wil kopen en het wil ophalen, dan is de verkoper daar verantwoordelijk voor. Je wil graag verkopen of niet...


Gekheid natuurlijk...als ik iets wil ophalen dan reken in altijd voor mezelf uit of het rijden voordeliger of ongeveer gelijk is ten opzichte van verzendkosten. Dat is mijn afweging. Er zijn wel een aantal dingen die ik liever niet laat verzenden.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:21

Ja, ik kan mij voorstellen dat je het noemt, als verklaring voor je bod. Maar het is dan aan de verkoper om je bod aan te nemen of niet. En die is dat niet verplicht, omdat jij toevallig aan de andere kant van het land woont.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:27

:') 8)7 _O-

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:59

Gewoon alsnog een tegenbod doen, hoger dan je hoogste bod op het moment en dan met de mededeling; dat is conform m'n uurloon/wachtgeld.

Want tja, als hij benzine gaat doorrekenen, kan jij best wachtgeld doorrekenen _O- Als er dan wordt gezegd dat je debiel bent kun je in ieder geval zeggen van hetzelfde.

Maar ik heb teveel marktplaatsgekkies al gehad _O-

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:03

Heel triest verhaal hier, hebben vorige maand een kinderwagen verkocht aan een jong koppel, familie van onze onderbuurman. Vanmorgen stond de onderbuurman hier aan de deur met de trieste mededeling dat het kindje was overleden in de buik, en of hij de kinderwagen terug mocht brengen. Ze hoefden geen geld terug, maar ze wilden het ding gewoon niet meer in huis hebben omdat het te pijnlijk was. Heb vanzelfsprekend direct ja gezegd en het geld ook terug gegeven. Normaal gesproken vermelden we altijd dat verkocht ook echt verkocht is, en alles is sold as seen, dus we geven geen geld terug. In dit geval vond ik dat toch even iets anders.

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:03

Keell94 schreef:
Ik heb een witte mondini rijbroek verkocht voor €10 via marktplaats.
Mevrouw wilde dat ik hem op liet sturen dus zo gezegd zo gedaan.

Nu krijg ik een berichtje terug dat er wat kleine vlekjes op zitten en dat ze nu het gevoel heeft teveel betaald te hebben voor de rijbroek.

(wat verwacht je voor €10, broek is helemaal netjes wit en die vlekjes zijn mij echter nooit opgevallen)
broek is 2x aangehad en daarna gewassen.

Heeft zij gelijk of vinden jullie net zoals ik dat ze zich aanstelt en hem dan maar op had moeten halen? (ze woonde vlakbij)


Ik krijg hier altijd het gevoel bij dat mensen voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten.
Als je een hele nieuwe rijbroek wil hebben dan moet je gewoon een nieuwe in de winkel gaan kopen.
Zo goed als nieuw betekend dus niet helemaal nieuw dus als er dan een vlekje op zit, ja daar is de prijs dan ook naar. Maar dat is mijn mening :+

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:36

_Nadia_ schreef:
Heel triest verhaal hier, hebben vorige maand een kinderwagen verkocht aan een jong koppel, familie van onze onderbuurman. Vanmorgen stond de onderbuurman hier aan de deur met de trieste mededeling dat het kindje was overleden in de buik, en of hij de kinderwagen terug mocht brengen. Ze hoefden geen geld terug, maar ze wilden het ding gewoon niet meer in huis hebben omdat het te pijnlijk was. Heb vanzelfsprekend direct ja gezegd en het geld ook terug gegeven. Normaal gesproken vermelden we altijd dat verkocht ook echt verkocht is, en alles is sold as seen, dus we geven geen geld terug. In dit geval vond ik dat toch even iets anders.

dit vind ik onwijs nobel van je!

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:25

Ojajoh schreef:
_Nadia_ schreef:
Heel triest verhaal hier, hebben vorige maand een kinderwagen verkocht aan een jong koppel, familie van onze onderbuurman. Vanmorgen stond de onderbuurman hier aan de deur met de trieste mededeling dat het kindje was overleden in de buik, en of hij de kinderwagen terug mocht brengen. Ze hoefden geen geld terug, maar ze wilden het ding gewoon niet meer in huis hebben omdat het te pijnlijk was. Heb vanzelfsprekend direct ja gezegd en het geld ook terug gegeven. Normaal gesproken vermelden we altijd dat verkocht ook echt verkocht is, en alles is sold as seen, dus we geven geen geld terug. In dit geval vond ik dat toch even iets anders.

dit vind ik onwijs nobel van je!


Helemaal mee eens! Super nobel!


Nu maak ik ook iets raars mee op marktplaats. Heb een Woolrich jas online staan die maar een korte winter is gedragen. Nieuwprijs was tegen de €600,- krijg ik een bod van €5,- van iemand, waar ik op reageerde dat hij het voordat bedrag even mocht aaien (zit bont aan de jas). Kreeg ik de reactie dat dat niet aardig was.. oke dus ik zei dat ik hem nog wel tegemoet kwam met zijn bod, en dat als ie de jas wilde overkopen er €245 bij moest leggen. Kreeg ik van diegene als antwoord dat zelfs als ie mij erbij kreeg dat hij het te prijzig vond. Echt wat een rare mensen zitten er op marktplaats :')

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:31

_Nadia_ schreef:
Heel triest verhaal hier, hebben vorige maand een kinderwagen verkocht aan een jong koppel, familie van onze onderbuurman. Vanmorgen stond de onderbuurman hier aan de deur met de trieste mededeling dat het kindje was overleden in de buik, en of hij de kinderwagen terug mocht brengen. Ze hoefden geen geld terug, maar ze wilden het ding gewoon niet meer in huis hebben omdat het te pijnlijk was. Heb vanzelfsprekend direct ja gezegd en het geld ook terug gegeven. Normaal gesproken vermelden we altijd dat verkocht ook echt verkocht is, en alles is sold as seen, dus we geven geen geld terug. In dit geval vond ik dat toch even iets anders.


Helemaal mee eens. Netjes van je.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:28

Wat ontzettend sneu Nadia! Heel mooi gebaar dat je het zo voor ze oplost.

Ik heb vandaag voor het eerst een klus geplaatst op marktplaats. Zoek iemand die mijn tuin dicht kan maken voor de katten. Maar dat met die klussen werkt dus best wel anders! Berichten gaan nog via de email en niet de mp chat. Best onhandig. En blijkbaar staat er automatisch een telefoonnummer bij Wat je zelf niet kan zien. Ik had mijn eigen nummer ingevuld voor die advertentie maar uiteindelijk belden ze het nummer van mijn ouders? Dat staat wel in het profiel omdat het een gedeeld account is maar was nu even niet handig. Zeker omdat we binnen een paar uurtjes al heel veel gebeld werden.
Inmiddels met 2 afspraken staan om het door te nemen voor een offerte dus ik ben heel benieuwd.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:26

Hier blijkbaar boeken gekocht van een jonge jongen. Geen reacties meer gehad, een week lang. Dus ik heb het nummer gezocht via google en kreeg zijn moeder aan de lijn. Hopelijk kan zij het nu oplossen voor mij en heb ik de boeken snel in huis.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:34

Keell94 schreef:
Ik heb een witte mondini rijbroek verkocht voor €10 via marktplaats.
Mevrouw wilde dat ik hem op liet sturen dus zo gezegd zo gedaan.

Nu krijg ik een berichtje terug dat er wat kleine vlekjes op zitten en dat ze nu het gevoel heeft teveel betaald te hebben voor de rijbroek.

(wat verwacht je voor €10, broek is helemaal netjes wit en die vlekjes zijn mij echter nooit opgevallen)
broek is 2x aangehad en daarna gewassen.

Heeft zij gelijk of vinden jullie net zoals ik dat ze zich aanstelt en hem dan maar op had moeten halen? (ze woonde vlakbij)



Zou als eerste foto’s vragen zodat je kan inschatten hoe erg het is.
En als ze hem niet wil terug laten sturen met de verzendkosten voor haar.

(Als je naar de winkel moet krijg je ook je bezine geld niet terug)

Heftig Nadia.
Ik zou het zelfde gedaan hebben!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:27

Wat heftig Nadia! Ik had ook hetzelfde gedaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat het aanblik van de kinderwagen te pijnlijk voor hen was.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:38

Ik had gisteravond ook nog een leuke. Ik had mijn iPhone 5S op marktplaats staan en kreeg een berichtje met daarin alleen geschreven '100'. Zucht, 100 wat? Euro, gram, centimeter? Na wat heen en weer geapp kreeg ik al snel het idee dat deze jongeman nu het helderste lichtje was aan het firmament. Zijn telefoon was kapotgevallen en hij kon niet meer betalen dan 120 euro. Tja, dat was niet de prijs die ik in gedachten had en had hem dan ook gezegd dat zijn bod stond maar dat ik verdere biedingen wilde afwachten. Gaat een half uurtje later de telefoon weer. Hij had een tientje kunnen lenen en of ik alsjeblieft voor 130 euro akkoord wilde gaan. En of hij hem dan, ondanks dat het kerst was, toch dezelfde avond of met kerst op kon halen. Okee, prima. Als je zoveel moeite doet. Hij was blij want nogmaals, zijn telefoon was stuk gegaan.

Dus zo stond gisteravond een niet al te snuggere jongeman voor de deur. Hij vond hem helemaal mooi. En dat geleende tientje heb ik hem maar teruggegeven. Het is tenslotte kerst en ik kan wel zonder. Hij had het harder nodig geloof ik.

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:51

Lief van je :))

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:03

Echt super lief van je +:)+ +:)+
3 Jaar geleden moest ik werken met kerst. Ik had die nacht slecht geslapen, moest, voor mijn doen, vroeg beginnen, de dienst had een prut inhoud...oftewel, ik was niet zo enorm gemotiveerd :o :+ . Kwam er in Dordrecht al een mevrouw naar me toe die kerstkaartjes had geschreven voor het treinpersoneel wat ze tegen kwam. Ze besefte dat wij niet bij onze familie konden zijn omdat zij zo nodig met de trein naar haar familie wilde. De rest van de dienst ben ik fluitend door de trein gelopen :D

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:48

Hetzelfde had ik 4 jaar geleden met nieuwjaar. Had echt de dienst die niemand wilde door de achterbuurten van België en toen ineens kwam er een reiziger met een doos chocolade voor mij en mijn bestuurder want hij apprecieerde het enorm dat wij ervoor zorgde dat hij naar zijn vrienden kon.

Stond bijna te wenen dat er zo een mensen bestaan ipv het uitschelden, frauderen en dronken herrie schoppen op oudejaarsavond.