Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:38

Ik heb mooie inpakpapier gezien op marktplaats... Zoek een wat deftige mooie inpakpapier! Mevrouw of meneer heeft nog niet gereageerd, ik hoop wat te horen! :)

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:57

Ik verkoop iets voor 350 euro op Mp
Krijg ik een bericht dat iemand het wil overnemen voor 100 euro
Ja ik kan me wel voorstellen dat iemand dat wil :+

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:11

Ik heb een stream box te koop. Ze bieden elkaar de pan uit. Nu was ik akkoord gegaan met 1 biedt die als nog de helft. Ik zeg waarom biedt je dan dat bedrag? Ik zeg met minder ga ik niet akkoord ben sinterklaas niet. Nu ben ik een racist serieus? Haha

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:37

Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar ik verkoop nooit wat dus reageer ook niet. :+ Maar nu heb ik dus vanmiddag mijn oude spiegelreflex te koop gezet (zo'n Canon instapmodel, niet duur dus) en kreeg ik een geïnteresseerde vanuit Engeland. Iemand ervaring met zoiets? Is dat normaal dat iemand uit het buitenland zo'n camera wil kopen (waarvan echt heel Marktplaats van stikt overigens) of moet ik mij zorgen maken? Persoon is 1 dag geregistreerd op markplaats :+ Ik heb echt nul ervaring met verkopen dus geen idee :')

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:38

gerpiegorp schreef:
Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar ik verkoop nooit wat dus reageer ook niet. :+ Maar nu heb ik dus vanmiddag mijn oude spiegelreflex te koop gezet (zo'n Canon instapmodel, niet duur dus) en kreeg ik een geïnteresseerde vanuit Engeland. Iemand ervaring met zoiets? Is dat normaal dat iemand uit het buitenland zo'n camera wil kopen (waarvan echt heel Marktplaats van stikt overigens) of moet ik mij zorgen maken? Ik heb echt nul ervaring met verkopen dus geen idee :')


99,9% zeker oplichting!

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:42

Idd niet op reageren!

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:45

Die laten we voorbij gaan. Wat ben ik blij met Bokt, bedankt! :D :D

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:35

Ik word echt moe van sommige mensen op marktplaats :+
Was akkoord gegaan met een bod op mijn sportvoeding, meeste nog gesloten of een klein beetje uit.
Denk dat de nieuwwaarde zo'n 100 euro is.
Was akkoord gegaan met 40 euro incl verzenden en ook netjes een hoger bod afgewezen omdat ik al in onderhandeling was.

Meneer leek het niet helemaal te vertrouwen.
Hij wilde in eerste instantie via een manier betalen waarbij ik pas achteraf het geld zou krijgen als hij bevestigd had dat hij het binnen had gekregen.
Dat heb ik geweigerd, verzend niets zonder betaling.

Uiteindelijk was het goed als ik mijn adres erbij gaf en dat heb ik ook gedaan.
Weet zelf ook hoe naar het is om opgelicht te worden :+

Uiteindelijk bleef de betaling maar uit en heb ik woensdag gevraagd of hij nog interesse had.
Donderdag zou het overgemaakt worden zodat het vandaag op de post zou gaan.
Gisteravond een bericht gestuurd dat ik vandaag wel de betaling wilde hebben omdat het anders de verkoop weer in zou gaan.

Bericht gekregen dat het op deze manier niet meer hoefde :+
Nou prima, ik vind 5 dagen op een betaling wachten wel lang genoeg :')

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:06

Wat een verhalen allemaal weer..

Hier gaat het op zich redelijk, verkoop loopt niet storm maar bij verkoop loopt afhandeling wel goed.

Kreeg alleen vandaag een bod.. heb een prolite zadelonderlegger te koop.. dat type is nieuw 120 euro.

Krijg ik bericht: ik heb interesse, voor 30 inclusief verzenden wil ik hem overnemen.
Heb maar gezegd dat ik dit niet serieus neem

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:58

Vandaag iets gekocht waar ik al heel lang op zat te wachten.

Heb een game pc die ik zelf heb gebouwd maar doordat deze erg duur was heb ik mn grafische kaart niet kunnen vervangen {goede nieuwe kaart is ruim 300€} en heb dus mn oude kaart gehouden, Nu begint die steeds meer moeite te krijgen met nieuwe games, En heb voor 150€ een hele gave 2ehands kaart gekocht waardoor mn geliefde pctje eindelijk klaar is *\%/*

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:31

Pff. Ik heb wegens acuut pensioen pony alles wat ik nu niet meer voor haar nodig heb te koop gezet.
Deals gesloten inclusief alle gegevens uitgewisseld en niks meer horen.. biedingen waarvoor ik het nog liever aan de muur hang als decoratie..
Echt voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten..
En het gaat om goede spullen van goede merken.. _-:(

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:07

Zou iemand om half 7 hier zijn. Honden opgesloten wachten met eten maken. Krijg ik om 7 uur bericht ga over kwartier weg hoor. Heb terug gezegd ga eerst eten laat wel weten als ik klaar ben dagggg echt aso vind ik dat je laat iemand gewoon zolang wachten en dan verwachten dat je welkom bent. Nou nee als mij uit komt

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:09

Het lijkt wel alsof mensen denken dat ze je een dienst bewijzen als ze wat van je willen overkopen en daarom soms zo asociaal zijn.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:12

Lotus83 schreef:
Het lijkt wel alsof mensen denken dat ze je een dienst bewijzen als ze wat van je willen overkopen en daarom soms zo asociaal zijn.

Precies dat idd. Ze doen net of graag of niet is. Ben hoogzwanger dus heb al niet zoveel zin in dat wachten enz

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:13

Maar er zijn ook verkopers die niet meer reageren.

Ben in staat een slechte beoordeling te geven maar dan krijg ik er geheid een terug en daar heb ik geen zin in :=

Mensen hebben altijd de meest inspiratie volle smoesjes.

Hoe vaak ze wel niet op komen dagen. Ik hou er geen rekening meer mee en ga gewoon door met mn ding als ik afgesproken heb via mp.

Dan wachten ze maar als ze niet op de afgesproken tijd kunnen komen.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:14

Lotus83 schreef:
Pff. Ik heb wegens acuut pensioen pony alles wat ik nu niet meer voor haar nodig heb te koop gezet.
Deals gesloten inclusief alle gegevens uitgewisseld en niks meer horen.. biedingen waarvoor ik het nog liever aan de muur hang als decoratie..
Echt voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten..
En het gaat om goede spullen van goede merken.. _-:(

Zo herkenbaar dit.. Ik twijfel nu zelfs of ik het niet beter aan een goed doel kan doneren.. Hele partij met spullen van gebruikte tot vrijwel geheel ongebruikte staat maar alles kan zeker nog een of meerdere ronden mee. En echt lutteloze biedingen of anders een deal rond maken en komen ze niet opdagen of zeggen ze overgemaakt te hebben maar na 4 weken nog niets (of uiteindelijk gewoon geen reactie meer). Heel erg irritant.

Of een deal rond hebben en dan heb je ook alle gegevens van de tegenpartij en de vraag 'wil je het vasthouden tot einde van de maand, dan heb ik weer geld' waarna je niks meer hoort. :+

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:20

gerpiegorp schreef:
Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar ik verkoop nooit wat dus reageer ook niet. :+ Maar nu heb ik dus vanmiddag mijn oude spiegelreflex te koop gezet (zo'n Canon instapmodel, niet duur dus) en kreeg ik een geïnteresseerde vanuit Engeland. Iemand ervaring met zoiets? Is dat normaal dat iemand uit het buitenland zo'n camera wil kopen (waarvan echt heel Marktplaats van stikt overigens) of moet ik mij zorgen maken? Persoon is 1 dag geregistreerd op markplaats :+ Ik heb echt nul ervaring met verkopen dus geen idee :')



Ik heb onlangs een hele berg playmobil verkocht via MP ( ouders gingen verhuizen, zolder moest opgeruimd worden..)
Ik kreeg een reactie uit Spanje.
Deze meneer heeft alles keurig betaald, en ik heb mijn playmobil naar Spanje verstuurd.
Het hoeft niet meteen firma O.P. Lichter te zijn, hoor...

Spoiler:
Heb overigens nog steeds het idee dat Sinterklaas mijn playmobil heeft gekocht....

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:24

Ik voel me op dit moment het rare mens op Marktplaats. Vorige week heb ik een Reinders pak voor iemand gereserveerd. Ze zou het maandags overmaken. De hele dag geen reactie. Uiteindelijk een app gestuurd en ze gaf aan dat ze haar geld nog niet had. Ze wilde gister betalen. Wat mij betreft prima. Donderdag is mijn mobiel gevallen en hij doet niets meer. Ik wilde op Marktplaats inloggen op mijn laptop, maar dat lukt niet, omdat ik een code moet invullen welke naar mijn mobiele nummer is verzonden. Ik vermoed aan het eind van volgende week, mijn mobiel gerepareerd terug te krijgen en dan pas op Marktplaats in te kunnen loggen...

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:39

Gowlan schreef:
Lotus83 schreef:
Pff. Ik heb wegens acuut pensioen pony alles wat ik nu niet meer voor haar nodig heb te koop gezet.
Deals gesloten inclusief alle gegevens uitgewisseld en niks meer horen.. biedingen waarvoor ik het nog liever aan de muur hang als decoratie..
Echt voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten..
En het gaat om goede spullen van goede merken.. _-:(

Zo herkenbaar dit.. Ik twijfel nu zelfs of ik het niet beter aan een goed doel kan doneren.. Hele partij met spullen van gebruikte tot vrijwel geheel ongebruikte staat maar alles kan zeker nog een of meerdere ronden mee. En echt lutteloze biedingen of anders een deal rond maken en komen ze niet opdagen of zeggen ze overgemaakt te hebben maar na 4 weken nog niets (of uiteindelijk gewoon geen reactie meer). Heel erg irritant.

Of een deal rond hebben en dan heb je ook alle gegevens van de tegenpartij en de vraag 'wil je het vasthouden tot einde van de maand, dan heb ik weer geld' waarna je niks meer hoort. :+


Nou doneren doe ik zeker niet want er komen nog flinke dierenartskosten aan. Nu ben ik heel schappelijk met mijn vraagprijzen en wil heus onderhandelen maar sommige mensen zijn gewoon onbeschoft.

Ik probeer zoveel mogelijk af te handelen met betaalverzoeken via MP.
Ik ben er dan zeker van dat het betaald is en de koper weet dat ik het zal ontvangen..
Gelijk oversteken doe ik dan weet niet
Alleen aan mijn voordeur :D

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:10

Chabby schreef:
Ik voel me op dit moment het rare mens op Marktplaats. Vorige week heb ik een Reinders pak voor iemand gereserveerd. Ze zou het maandags overmaken. De hele dag geen reactie. Uiteindelijk een app gestuurd en ze gaf aan dat ze haar geld nog niet had. Ze wilde gister betalen. Wat mij betreft prima. Donderdag is mijn mobiel gevallen en hij doet niets meer. Ik wilde op Marktplaats inloggen op mijn laptop, maar dat lukt niet, omdat ik een code moet invullen welke naar mijn mobiele nummer is verzonden. Ik vermoed aan het eind van volgende week, mijn mobiel gerepareerd terug te krijgen en dan pas op Marktplaats in te kunnen loggen...

Kan je je simkaart niet in een andere telefoon doen? De code wordt natuurlijk naar je nummer gestuurd, maakt niet uit in welke telefoon je simkaart zit

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:15

Net een bericht gehad of ik op zoek was naar een hete meid inclusief link die neem ik aan naar een seks website ging. Inclusief foto van iemands achterwerk :+

Dit heb ik nog nooit gehad, andere mensen wel?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:22

Uh nee en dat zou ik ook direct blokkeren...

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:49

Is ook direct geblokkeerd hoor haha maar heb het sinds ik op mp zit nog nooit gehad

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:29

Ik heb er nu 1 op Marktplaats.
Werkelijk. Aan sommige mensen wil je niet verkopen.. -O-

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:07

Stofzuiger te koop voor 15 euro, krijg ik een bod voor €5 :+