Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:45

mijn oplichter beweert nu het geld terug gestort te hebben terwijl hij eerder beweerde verzonden te hebben. ik ben benieuwd. ik heb hem tot vanavond gegeven voor met bewijs dte komen of ik doe de aangifte

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:29

Ben benieuwd hopelijk krijg je je geld terug

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:32

Mp bij jullie ook storing met plaatsen??

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:49

Muts 2.5 weer in actie hoor.. :z :roll: :')

Advertentie via fb weer omhoog geplaatst en het loopt storm!

Alles verkocht en leuk contact gehad.

Vanmiddag word het laatste item opgehaald dus ik wil het alvast klaar zetten en pak de sleutel van de schuur....

Euhm shoot,sleutel jij hoort hier te liggen.....

Oh damn sleutel weg! Alles afzoeken komt mijn man met het heldere idee van ''heb je de sleutel in je broek gedaan?


Jaaaa goed idee! Gauw kijken...zit de broek in de was _O-

En no way dat m'n wasmachine nu open gaat.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:02

Paardenfann4 schreef:
Misschien kun je zo wel aan een adres komen. Dan doe je net of je interesse hebt en vraag je wanneer en waar je het kan afhalen. Zo heb ik wel een adres van een oplichter weten te krijgen die met iets anders adverteerde wat blijkbaar wel echt was. Met dreigen dat ik voor de deur zou staan dan en dan kreeg ik toch mijn geld terug gestuurd.


Dat was het plan. Maar ze is gehaaid. Als je reageert, stuurt ze na enkele dagen pas wat terug. En heel tactisch vraagt ze dan :'hey wanneer ophalen?'. Als je het adres vraagt of wanneer ze tijd heb. Reageert ze niet meer.

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:13

Al weken op zoek naar een mooie barebackpad maar vind ze nieuw te belachelijk duur. Nu een hele mooie op marktplaats gezien maar die dingen zijn in trek en al 20 keer opgeslagen als favoriet zag ik.. Heb bericht gestuurd en nu binnen 20 minuten heb ik hem betaald en gaat ze hem opsturen. Yes!! *\o/*

Ergens een beetje to good to be true. :')

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:16

Ik vond het juist een drama om te verkopen. Had mijn BBP voor een nette prijs te koop, was een ding dat nieuw ruim €200 was, slechts een paar keer gebruikt. Werd ook heel veel opgeslagen en kreeg heel veel berichtjes, maar dan echt biedingen van €25 e.d. :roll: Dus dat zal nog wel eens waar kunnen zijn, misschien dat ze ook klaar was met alle penny's :D

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:48

Hoi, hoe snel ondernemen jullie verdere stappen als iemand niet meer reageert na betaling?
Ik had een leren jasje via marktplaats gezien (maar niet een extreem dure, onder de 50 euro). Maar omdat ik wachtte op een nieuwe bankpas haar gevraagd of ze hem wilde reserveren en daar reageerde ze heel netjes en vlot op en ook behulpzaam. Op de dag die ik met haar had afgesproken stuurde ze mij het afgesproken betaalverzoek en heb ik meteen betaald. Dit was precies een week geleden op maandag. Ik heb haar toen mijn adres gestuurd en daar nooit meer antwoord op gehad. En ook niet op de andere berichten en vragen die ik daarna heb verzonden zowel via marktplaats als sms.
Ik weet niet hoe nu verder, ze was ontzettend netjes en vriendelijk en haar account bestaat al 10 jaar, ze heeft veel advertenties en bankrekening telefoonnummer en id staan op gecontroleerd op haar profiel.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:02

Als je besmet heb, zou ik zeker erna bellen.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:40

Jongens ik zit ook flink in de stress ;( Kep gekocht voor 195, een gewone zwarte met als doel deze over te laten spuiten. Zaterdag bod gedaan, is geaccepteerd en ze stond me keurig te woord via de mail, veel foto's van de kep. Nog print screens gemaakt van de advertentie voor de zekerheid, en ze stuurde een tikkie, zo dom dat ik niet goed heb gekeken want het was geen betaalverzoek van marktplaats. Geld overgemaakt en ze had het ontvangen, bevestiging van gehad en haar adres gestuurd. Reageerde ze ook nog op, daarna gezegd dat ik een anders adres doorgeef omdat ik hem rechtstreeks naar de spuiter wilde sturen... was ook prima, dit nog gestuurd. Hierna vroeg ik om haar gegevens, voor mijn administratie en omdat ik in het verleden wel eens ben opgelicht. Hierna heb ik er helemaal niks meer van gehoord, meerdere mailtjes gestuurd op haar gewone mail en de mail van marktplaats, advertentie is wel weg maar tot vandaag nog steeds geen reactie.

Begin behoorlijk te zweten en al melding gemaakt bij marktplaats, bij tikkie en bij de politie melding gemaakt van oplichting en haar deze ook doorgestuurd, maar nog geen reactie...

Ik ben bang dat ik naar mijn 195 euro kan fluiten, ik baal echt zo enorm! Ik heb nog een vriend wat bij internetoplichting werkt, ik ga hem nog contacten.
Ik heb haar naam: *naam verwijderd*
Rekeningnummer
Mail
Betaalbewijs
en printscreens van de advertentie
Ik heb trouwens het rekening nummer ook nog getest op de site van de politie, ze was 3 maand actief op marktplaats, en had er nog 1 andere advertentie opstaan van Efteling kaartjes.


Wat kan ik hier nog mee?
Laatst bijgewerkt door Warboel op 01-08-18 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:40

De kaartjes voor het pretpark zijn verkocht! Ik heb gelijk oversteken gedaan en de tickets naar diegene gemaild. Was even spannend, maar is goed gegaan.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:49

Ck88, het is nog maar maandag... ze heeft het niet eerder kunnen versturen dan vandaag.. en nu noem je hier al een naam zonder dat je iets weet..

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:50

CK88 schreef:
Jongens ik zit ook flink in de stress ;( Kep gekocht voor 195, een gewone zwarte met als doel deze over te laten spuiten. Zaterdag bod gedaan, is geaccepteerd en ze stond me keurig te woord via de mail, veel foto's van de kep. Nog print screens gemaakt van de advertentie voor de zekerheid, en ze stuurde een tikkie, zo dom dat ik niet goed heb gekeken want het was geen betaalverzoek van marktplaats. Geld overgemaakt en ze had het ontvangen, bevestiging van gehad en haar adres gestuurd. Reageerde ze ook nog op, daarna gezegd dat ik een anders adres doorgeef omdat ik hem rechtstreeks naar de spuiter wilde sturen... was ook prima, dit nog gestuurd. Hierna vroeg ik om haar gegevens, voor mijn administratie en omdat ik in het verleden wel eens ben opgelicht. Hierna heb ik er helemaal niks meer van gehoord, meerdere mailtjes gestuurd op haar gewone mail en de mail van marktplaats, advertentie is wel weg maar tot vandaag nog steeds geen reactie.

Begin behoorlijk te zweten en al melding gemaakt bij marktplaats, bij tikkie en bij de politie melding gemaakt van oplichting en haar deze ook doorgestuurd, maar nog geen reactie...

Ik ben bang dat ik naar mijn 195 euro kan fluiten, ik baal echt zo enorm! Ik heb nog een vriend wat bij internetoplichting werkt, ik ga hem nog contacten.
Ik heb haar naam: *naam verwijderd*
Rekeningnummer
Mail
Betaalbewijs
en printscreens van de advertentie
Ik heb trouwens het rekening nummer ook nog getest op de site van de politie, ze was 3 maand actief op marktplaats, en had er nog 1 andere advertentie opstaan van Efteling kaartjes.


Wat kan ik hier nog mee?



Behalve aangifte als ze inderdaad niets van zich laat horen / geen track trace code stuurt kun je niets doen.

Overigens ik wil zeker niet betweterig overkomen...maar iets van 195...ga je toch wel zeker ophalen......en niet versturen.

(daarnaast want stel de cap raakt kwijt met de post...dan kun jij nog steeds fluiten naar je centen )
Laatst bijgewerkt door Warboel op 01-08-18 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:51

Relaxed schreef:
Ck88, het is nog maar maandag... ze heeft het niet eerder kunnen versturen dan vandaag.. en nu noem je hier al een naam zonder dat je iets weet..

Ik zet er verder geen gegevens bij, maar zolang niet reageren is al echt niet goed! Maar je hebt gelijk zal naam weghalen

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:53

studiemiep schreef:
CK88 schreef:
Jongens ik zit ook flink in de stress ;( Kep gekocht voor 195, een gewone zwarte met als doel deze over te laten spuiten. Zaterdag bod gedaan, is geaccepteerd en ze stond me keurig te woord via de mail, veel foto's van de kep. Nog print screens gemaakt van de advertentie voor de zekerheid, en ze stuurde een tikkie, zo dom dat ik niet goed heb gekeken want het was geen betaalverzoek van marktplaats. Geld overgemaakt en ze had het ontvangen, bevestiging van gehad en haar adres gestuurd. Reageerde ze ook nog op, daarna gezegd dat ik een anders adres doorgeef omdat ik hem rechtstreeks naar de spuiter wilde sturen... was ook prima, dit nog gestuurd. Hierna vroeg ik om haar gegevens, voor mijn administratie en omdat ik in het verleden wel eens ben opgelicht. Hierna heb ik er helemaal niks meer van gehoord, meerdere mailtjes gestuurd op haar gewone mail en de mail van marktplaats, advertentie is wel weg maar tot vandaag nog steeds geen reactie.

Begin behoorlijk te zweten en al melding gemaakt bij marktplaats, bij tikkie en bij de politie melding gemaakt van oplichting en haar deze ook doorgestuurd, maar nog geen reactie...

Ik ben bang dat ik naar mijn 195 euro kan fluiten, ik baal echt zo enorm! Ik heb nog een vriend wat bij internetoplichting werkt, ik ga hem nog contacten.
Ik heb haar naam: *naam verwijderd*
Rekeningnummer
Mail
Betaalbewijs
en printscreens van de advertentie
Ik heb trouwens het rekening nummer ook nog getest op de site van de politie, ze was 3 maand actief op marktplaats, en had er nog 1 andere advertentie opstaan van Efteling kaartjes.


Wat kan ik hier nog mee?



Behalve aangifte als ze inderdaad niets van zich laat horen / geen track trace code stuurt kun je niets doen.

Overigens ik wil zeker niet betweterig overkomen...maar iets van 195...ga je toch wel zeker ophalen......en niet versturen.

(daarnaast want stel de cap raakt kwijt met de post...dan kun jij nog steeds fluiten naar je centen )


Ik koop al zolang via MP... ga altijd uit van t goede in de mensen maar helaas wordt daar misbruik van gemaakt...
Laatst bijgewerkt door Warboel op 01-08-18 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:33

CK88 schreef:
Relaxed schreef:
Ck88, het is nog maar maandag... ze heeft het niet eerder kunnen versturen dan vandaag.. en nu noem je hier al een naam zonder dat je iets weet..

Ik zet er verder geen gegevens bij, maar zolang niet reageren is al echt niet goed! Maar je hebt gelijk zal naam weghalen


Je weet nooit wat diegene aan het doen is, werk, heb je niet altijd telefoon bij de hand, vakantie, etc. Wellicht excuus voor een prive situatie?

Overigens mogen geen gegevens blootgesteld worden.

Ik kan ook niet gelijk ala minute reageren hoor. Dus om nou te zeggen niet goed??

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 00:56

CK88, ik wil niet rot overkomen maar ik weet met tikkie dat de verwerking voordat het er bij de ander op staat zeker een dag duurt (met een betaalverzoek staat het direct overgeschreven). Daarbij komt dat het weekend was dus dan was het al gauw maandagmiddag voor het er op stond.
Wie weet heeft ze vandaag geen tijd gehad om het te verzenden en wordt het morgen pas verzonden, dan kan het woensdag geleverd worden (in geval van postnl). Ook kan het zo zijn dat ze haar pakket misschien pas dinsdagavond brengt en de lichting dan op woensdag plaatsvindt, dan kan het zelfs donderdag worden. Dus ik zou proberen kalm te blijven (te allen tijden, wel of geen oplichting) en het toch proberen tijd te geven.
Ik duim uiteraard wel dat hij toch een deze dagen geleverd wordt. :j

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:26

Gowlan schreef:
Ojajoh bizar zeg.. Die zou ik gewoon hebben laten staan en de deur niet eens voor open gedaan in eerste instantie

dat was ik dus ook van plan totdat mijn buren mij gingen roepen op het balkon, dat hij bij hun voor de deur stond om te vragen of ik thuis was
toen werd ik zo pissig dat ik mn voordeur uit vloog


ai 195,- das niet niks! -O-

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:00

Helaas net ook een mail gehad van marktplaats dat het verdacht was en zeis geblokt :(

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:16

CK88 schreef:
Helaas net ook een mail gehad van marktplaats dat het verdacht was en zeis geblokt :(



Ik ga ook altijd uit van het goede in de mens...maar mocht er een x een oplichter bij zitten dan heeft hij/zij mij maar voor een klein bedrag kunnen oplichten.

195 euro is gewoon veel geld (en dan vind ik het naïef...)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:18

studiemiep schreef:
CK88 schreef:
Helaas net ook een mail gehad van marktplaats dat het verdacht was en zeis geblokt :(



Ik ga ook altijd uit van het goede in de mens...maar mocht er een x een oplichter bij zitten dan heeft hij/zij mij maar voor een klein bedrag kunnen oplichten.

195 euro is gewoon veel geld (en dan vind ik het naïef...)


Ik verkoop zelf ook Rambo deken
Sets van over de 200 euro met verzending, en mijn man regelmatig motor onderdelen op dezelfde manier, jammer dan dat er misbruik van gemaakt wordt

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:52

Paar maanden terug had ik besloten om voor een nieuw paard te gaan,
Wist al 1000% zeker dat het een haflinger zou worden.
Nu had ik zelf een budget in mijn hoofd en dan ga je op zoek,
9 van de 10 x staat er bij prijs op aanvraag, nader overeen te komen of bieden.
Een aantal leuke gezien en gemaild wat het paard zou moeten kosten (mijn budget niet erbij vermeld)
Van sommige moet ik nog reactie krijgen en van anderen krijg je terug dat ze er doodziek van worden als er alleen maar om de vraagprijs gevraagd word of je krijgt terug kom langs dan bespreken we dat bij een kop koffie, mail je terug ja das leuk en lief aangeboden , maar zou graag van te voren een vraagprijs willen voordat ik 300 km heen en terug moet rijden met een peuter van bijna 2 jaar ,
De ene werd boos dat ik dat niet voor de Pony over had en de ander dat ze niet aan penny's verkocht.
Oké dan niet.
Inmiddels een jaarling haflinger rijker en ver boven mijn budget,
Waar ik deze heb gekocht heb ik mijn vorige haflinger ook gekocht,
Lieve rustige en nuchtere paarden en gezond ,
Steken veel tijd en energie er in,
Nou dan gun ik dat hun liever dan mensen die raar reageren.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:44

Marjolein, zeker op Facebook zijn de personen die enkel het woord vraagprijs typen als vraag niet aan te slepen.
Wanneer je in volzinnen typt en nog wat extra vragen stelt gaan mensen er sneller vanuit dat je idd echt geïnteresseerd bent.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:01

Ik heb mijn veulen momenteel te koop staan en heb de vraagprijs er maar gewoon bij gezet. Dat scheelt ook tig van die berichtjes met alleen de vraag wat hij moet kosten.
Als ze alleen vp sturen reageer ik er trouwens ook niet op. Neem in ieder geval de moeite om een normale zin te vormen, denk ik dan.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:11

Faline schreef:
Ik heb mijn veulen momenteel te koop staan en heb de vraagprijs er maar gewoon bij gezet. Dat scheelt ook tig van die berichtjes met alleen de vraag wat hij moet kosten.
Als ze alleen vp sturen reageer ik er trouwens ook niet op. Neem in ieder geval de moeite om een normale zin te vormen, denk ik dan.


Kom op, een beetje lol maken met dat soort types!

Zij: VP?
Jij: Ja :+