Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:44

Batlow schreef:
Bellen naar het nummer, evt onbekend?

Er wordt niet opgenomen, terwijl ze wel online komt op Whatsapp. Ik geef haar tot vrijdag de tijd om de jurk op te sturen of mijn geld terug te storten, anders ga ik aangifte doen van internetoplichting. Ik baal behoorlijk.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:48

ik wil mn minst mooie dekje gaan verkopen en de spullen die ik niet gebruik om vervolgens nieuwe spullen te kopen :’) heb nog n hele inboedel wegens stopzetten lease maarja vind t ook weer zonde om t weg te doen omdat alles zo goedkoop is ingekocht

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:55

Niemand (behalve wij nu :D ) weten dat je goedkoop hebt ingekocht. Als je dat voor dezelfde prijs of misschien zelfs tikje meer kan verkopen wegens (zeer) nette staat, waarom niet?
Ik heb ook al eens een dekje met vlekken aan iemand hier verkocht. Ik kreeg ze er niet meer uit, zij wou het voor een spotprijsje overnemen, heeft de vlekken er wel uitgekregen en nadien doorverkocht. Helemaal prima hoor voor mij :))

Je zou ook absoluut niet de eerste en enige zijn die dat doet, dingen goedkoop inkopen en met wat winst doorverkopen.

Soms twijfel ik er zelfs over om daar een klein winkeltje in te beginnen, als je ziet hoeveel (goed) spul er soms nog op van die tweedehandsverkopen wordt binnengebracht...

Hier gaat binnenkort een volledige set van lamicell de deur uit. Zadeldek, peesjes en oortjes. Het dek ligt gewoon niet mooi op mijn paard (wel de kleur, niet het model) en als set levert me hopelijk nog ietsje meer op dan alles apart.


Screenshots begin ik ook niet aan. En onder rembours al helemaal nooitvanmenleven! Ofwel kom je ophalen en betaal je ter plekke, ofwel betaal je via overschrijving. Maar hier gaan niets de deur uit als het geld niet ontvangen is. Zelfs niet voor €5.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:08

ja k vind t echt n lelijk dekje. ik rij nooit met dekjes maar met deze al helemaal niet. al is t wrl t perfecte kerstweken dus wellichy komt t nog eens van pas...

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:10

Chabby schreef:
Batlow schreef:
Bellen naar het nummer, evt onbekend?

Er wordt niet opgenomen, terwijl ze wel online komt op Whatsapp. Ik geef haar tot vrijdag de tijd om de jurk op te sturen of mijn geld terug te storten, anders ga ik aangifte doen van internetoplichting. Ik baal behoorlijk.

Ook niet als je een ander nummer probeert of onbekend? Wel een echt waardeloos zoiets {:)-:(

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:31

Ik heb dat eens met een zwart Anky dekje gehad. Die lag uiteindelijk nutteloos onderin de zadelkast met stofvlekken. Dus op MP gezet, inclusief foto's met stof erop e.d.
Krijg ik na het verkocht te hebben een berichtje van de koper: "Ik kan wel zien hoe jij met je spullen omgaat."
Werkelijk?! Wat gaat jou dat nou aan?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:46

jolien87 haha pfff

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:20

Ik had een overeenkomst gesloten met een koper voor mijn nieuwe winterdeken.
Ze gaf dinsdag aan het woensdag over te maken. Ze heeft 2 keer haar adres gestuurd en ik heb haar een betaalverzoek gestuurd en de deken gereserveerd
Dat was prima en ze zei nog dank je wel.

Nou geen enkele reactie meer gehad.
Heb haar gister einde middag een bericht gestuurd en gisteravond laat nog.. wel gelezen en geen reactie meer.
Betaalverzoek ingetrokken en heb de deken opnieuw te koop aangeboden op MP.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:27

Lotus83 schreef:
Ik had een overeenkomst gesloten met een koper voor mijn nieuwe winterdeken.
Ze gaf dinsdag aan het woensdag over te maken. Ze heeft 2 keer haar adres gestuurd en ik heb haar een betaalverzoek gestuurd en de deken gereserveerd
Dat was prima en ze zei nog dank je wel.

Nou geen enkele reactie meer gehad.
Heb haar gister einde middag een bericht gestuurd en gisteravond laat nog.. wel gelezen en geen reactie meer.
Betaalverzoek ingetrokken en heb de deken opnieuw te koop aangeboden op MP.


Nou, inderdaad zeg, dikke doei!

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:33

Hier ook dezelfde acties.
Zadel te koop, netjes en ook al voor een heel net prijsje, zeker bij dezelfde modellen die ook op MP staan.
Iemand reageert; zeer veel belang bij het zadel, wil hem zelfs ophalen (2,5 uur heen en 2,5 uur terug) zo graag wil ze hem, heb gezegd dat ik hem ook prima wil versturen, ze zou binnen enkele dagen laten weten welke van de 2 het zou worden; ophalen of versturen.
Je raadt het al... niks meer gehoord.

Volgende ook; stelt een hele hoop vragen, alle foto's wil ze los ontvangen etc., prijs overeen gekomen, gegevens doorgegeven en dan ineens niks meer...

Erg irritant zo...

En recent nog iemand:"Wat voor kopijzer zit er in?"
Dus ik netjes aangeven welke er in zit en dat ze nog keuze uit 2 andere maten heeft.
Krijg ik terug:"Ik ben nog bezig met een paard kopen, dus zolang koop ik nog geen zadel."

:+

Reageer dan ook niet op advertenties?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:58

Heb 4 dagen geleden op wimperserum gereageerd die te koop werd aangeboden.
Wel gelezen, geen reactie.
Advertentie bestaat nog steeds.
Wil je t verkopen of niet ??

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:55

Batlow schreef:
Ook niet als je een ander nummer probeert of onbekend? Wel een echt waardeloos zoiets {:)-:(

Ik ga het morgen nog een keer proberen. Als ik geen gehoor krijg ga ik aangifte van internetoplichting doen.

Hè hè, eindelijk een redelijk bod op de Burberry blouse. Ik ben in afwachting van de betaling.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:58

Wat zijn mensen toch asociaal.. gelukkig heb ik wel meer goede ervaringen dan negatieve maar toch...
Even een berichtje is zo verstuurd toch?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:14

Ik neem mijn eerdere woorden over de beruchte oplichster terug want gek genoeg heb ik netjes mijn centen ontvangen.

Ik lig dubbel om een advertentie van een Merano zadel in absurd slechte staat, overduidelijk iets aan de boom en dan 300 euro durven te vragen :') moet me inhouden geen bericht te sturen over dat zoiets echt niet meer op een paardenrug moet belanden maar ik ben bang voor een slechte review

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:25


Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:42

IMAY1990 schreef:
Naar aanleiding can mijn grootste erfenis in het OV deze week zag ik dit artikel. Ik moest er nu toch wel om lachen...

https://speld.nl/2018/11/13/waarom-mens ... g-krijgen/

Wat heeft dit met marktplaats te maken?

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:54

Waarschijnlijk verkeerde topic :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:25

Bokt heeft nog wel eens de hik waardoor je reageert op een topic en je reactie op magische wijze in een totaal ander topic word gepost
Dan krijg je idd dit :+

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:34

Ik ben op dit moment bezig om een SMEG koelkast te scoren op Marktplaats. Man, dat is mij toch een uitdaging :+ Veel advertenties waarvan je denkt 'Klopt dit?', ook veel uitblijvende reacties of hele korte, norse antwoorden :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:18

Ah, dilemma.

Ik ben een tweedehands zadel aan het testen. De boommaat klopt met wat ik nodig heb, supernette staat, ik zit er heerlijk op, paard loopt er best fijn onder.
En toch... het wipt achteraan minimaal bij lichtrijden en aan de longe. Nu moet hij op de schoft nog bespiering bijkrijgen, wat volgens mij hierin meetelt. Ik kan met het zadel rijden zonder strak aan te singelen en dan blijft het alsnog netjes liggen.

Zadelmaker is geen optie. Hij verkoopt deze nieuw, en ik weet 100% zeker dat hij niet blij gaat zijn als ik met een tweedehands kom aanzetten van elders om te checken.
Verder is de service daar wel top.

Het is een zadel wat nieuw normaal 3500 kost, en ik kan 'm voor iets meer dan de helft van de nieuwprijs overnemen. Zadel is nog geen jaar oud en amper gebruikssporen en je komt ze zelden tweedehands tegen...


De gok nemen dat hij zichzelf erin gaat ontwikkelen? Bontje? Of toch nog jaartje of 2 doorsparen voor een volledig nieuwe?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:45

Of een andere zadelmaker laten kijken? Dan heb je toch iets meer zekerheid.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:46

Naskapower schreef:
IMAY1990 schreef:
Naar aanleiding can mijn grootste erfenis in het OV deze week zag ik dit artikel. Ik moest er nu toch wel om lachen...

https://speld.nl/2018/11/13/waarom-mens ... g-krijgen/

Wat heeft dit met marktplaats te maken?


Klopt, had in het Ov erfenissen topic gemoeten

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:01

De enige "zadelpassers" die hier nog rondlopen buiten mijn huidige zijn er die zichzelf zadelpasser hebben benoemd na een paar cursusjes en die je nog een oude krakkemikkige lap leer zouden aansmeren als zijnde perfect passend :+

Het bewegen is echt minimaal (hooguit 1cm) en paard heeft op dit ogenblik dus spierverlies van een voorgaand slecht zadel rondom de schoft. (Hij was uit de boommaat gegroeid).
Het zadel is dinsdagavond opgehaald, woensdagmiddag gepast aan de longe, gisteren mee gereden en instructie keek mee, moet vandaag beslissen en het dan ook retouren indien ik ervan afzie. Mijn instructie zelf geeft wel aan dat het ondanks de beweging het paard absoluut niet belemmert en paard zelf geeft ook geen ongemak aan... Integendeel, hij lijkt net makkelijker te rijden.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:03

Is het een zadel dat je gemakkelijk en zonder al te veel verlies weer zou kunnen verkopen? Dan zou ik de gok wagen. Mocht hij er dan toch niet goed onder lopen of niet goed ontwikkelen, dan kun je hem altijd weer doorverkopen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:18

Het is als een netjes onderhouden ifor williams: die hoef je niet online te zetten, die heb je al verkocht vanaf het moment dat je aangeeft dat je hem weg wil doen.

Dit model komt bijgevolg ook zelden online te koop en zijn vaak heel snel weer verkocht. Dan spreken we over tweedehandsprijzen van €1500-2000...