Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:26

Net zoals op Facebook dat ze via messenger de standaard zin sturen “is dit artikel nog beschikbaar”, heel vervelend als er meerdere artikelen in het bericht te koop aangeboden worden. Nog vervelender als je die zin in een buitenlandse taal krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:50

Ik word soms ook wel moe van mensen die zo geheimzinnig doen over de prijs. Ik kom echt niet kijken als ik geen prijs of prijscategorie heb. Ik heb een bepaald budget, dan heeft het geen zin om te gaan kijken bij paarden die ver boven dat budget liggen. Toen ik een tijdje geleden een paard zocht kwam ik dat best vaak tegen :=

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:37

Helemaal mee eens hoor, maar soms is het ook lachwekkend dat mensen/kinderen reageren met een budget van nog geen 5.000 wanneer in de adv hogere prijsklasse staat bij een sportpaard.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:46

Dat mysterieuze gedoe vind ik ook pokkeirritant. Ik was 4 jaar terug op zoek met een budget van 2500, 3000. Had behalve dat hij braaf en nuchter moest zijn ook compleet geen eisen. Gereageerd op een paard lage prijsklasse, die zei ook bespreken we wel als je er bent, eenmaal proefgereden bleek de minimumprijs 5000. Als hij dat nou gewoon gezegd had, hadden we er beiden onze tijd niet in moeten steken want hoe leuk het paard ook, dat was bijna dubbel van mijn budget.
Uiteindelijk leuke merrie met papieren voor 2000 kunnen kopen :). Topkarakter maar wel nog wat uitdaging aan, precies wat ik zocht.

Mijn laatste 3 items staan nu te koop, ben benieuwd. Binnen 1 minuut al een bieder ondanks vaste prijs, zucht...

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:50

Had ik ook een keer:

> Wat is de vraagprijs van het paard?
< Prijscategorie C.

Whut? :')

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:52

upendo schreef:
Had ik ook een keer:

> Wat is de vraagprijs van het paard?
< Prijscategorie C.

Whut? :')

Die kwam ik ook pas tegen in een adv.
Leuk voor je eigen website als je daar de categorieën hebt aangeduid, maar op marktplaats/Facebook/sporthorses zeg dat niet zo veel.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:47

cobiie schreef:
Net zoals op Facebook dat ze via messenger de standaard zin sturen “is dit artikel nog beschikbaar”, heel vervelend als er meerdere artikelen in het bericht te koop aangeboden worden. Nog vervelender als je die zin in een buitenlandse taal krijgt.


Nouuuu met dat adverteren op FB ben ik heel snel gestopt, wat een ellende!
Dan is MP zo gek nog niet.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:52

Ik heb toch mijn koelkast verkocht via FB, kwamen hem de dag erna gelijk halen, hebben hem zelf naar beneden getild en verder geen gezeik. Je moet gewoon geluk hebben denk ik :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:55

Swah schreef:
cobiie schreef:
Net zoals op Facebook dat ze via messenger de standaard zin sturen “is dit artikel nog beschikbaar”, heel vervelend als er meerdere artikelen in het bericht te koop aangeboden worden. Nog vervelender als je die zin in een buitenlandse taal krijgt.


Nouuuu met dat adverteren op FB ben ik heel snel gestopt, wat een ellende!
Dan is MP zo gek nog niet.


Toch heb ik het idee dat FB wel beter loopt. Maar om op al die pagina's je advertentie te plaatsen... :=

"Plaatsen op meerdere plekken", werkt niet altijd goed vind ik.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:18

En lastige met prijs categorieën is ook lastig dat het vaak erg breed is bv 2500/5000. groot verschil als je dan bv 3000 te besteden hebt

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:40

cobiie schreef:
Net zoals op Facebook dat ze via messenger de standaard zin sturen “is dit artikel nog beschikbaar”, heel vervelend als er meerdere artikelen in het bericht te koop aangeboden worden. Nog vervelender als je die zin in een buitenlandse taal krijgt.

Dat doet facebook automatisch als je op de marketplace op een bericht wil reageren. Ik vond t eerst ook super irritant (t aantal poolse, roemeense en portugese berichtjes kan ik inmiddels niet meer tellen) maar ik heb toch flink wat verkopen via facebook.
Gisteren t toppunt van snel, binnen 1 minuut en 15 seconden, gelist, reactie, betaald. 5 minuten later lag t bij t postkantoor (toch handig schuin boven een postkantoor wonen)

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:07

Bij de ijslanders zie je ook vaak die prijscategorieen a,b,c of d. Alsof iedereen maar standaard moet weten wat dat dan is. En ook daar verschilt het nog wel eens wat ze toekennen per categorie. :+

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:08

Ik zou dus regeren met "oh, 1500 tot 2000 euro? Prima, dan maak ik graag een afspraak om te kijken"

Moet je zien dat je snel een vp te horen krijgt.

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:12

Als er geen vraagprijs bij staat kijk ik wel verder, ik ga er dan van uit dat ie toch veel te duur is, en waarschijnlijk nog verschrikkelijk overpriced zodat ze de prijs niet eens durven te vermelden

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:16

Maar sommige mensen zijn ook niet echt snugger hoor.. Ik had destijds mijn 9 jarige Z2 dressuur KWPN-er te koop.. Krijg ik bijvoorbeeld een mail van iemand met een budget van 3000 euro of iemand die geen geld had, maar wel graag wou rijden/verzorgen :roll:

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:23

Voor 3000 wil ik die ook wel als ie dan ook nog gezond is :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:44

Faline schreef:
Voor 3000 wil ik die ook wel als ie dan ook nog gezond is :))


Dream on :')

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:45

Ik had t weekend nog mazzel. Vrijdag een spaans/Portugees zadel op facebookgroepen gezet en meteen al war reacties. 1 daarvan is zaterdag wezen kijken en ze heeft hem meteen meegenomen voor nagenoeg de vraagprijs. Zo blij mee! Ik dacht echt dat het lang zou gaan duren.

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:42

cobiie schreef:
Marjolein, zeker op Facebook zijn de personen die enkel het woord vraagprijs typen als vraag niet aan te slepen.
Wanneer je in volzinnen typt en nog wat extra vragen stelt gaan mensen er sneller vanuit dat je idd echt geïnteresseerd bent.


Ik heb toen zeker niet alleen getypet vraagprijs,
Wel dat ik serieus geïnteresseerd was en het een mooi paard vond en voordat ik verder wilde met betrekking tot bezichtiging en of koop dat ik graag de vraagprijs zou willen weten.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:04

Een vraagje.
Hoelang vinden jullie fatsoenlijk om te wachten op de eerste reactie van een verkoper? Ik weet dat MP nogal wel eens berichten niet laat doorkomen maar wil ook niet de ongeduldigaard uithangen :). Heeft voor mij wel tikje haast, zou voor morgen 17u wat moeten weten (bod is gisteren gedaan).

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:22

ik wacht meestal 24 uur, echter als ik zie dat ze wel gelezen hebben dmv de vinkjes wacht ik maar een half dagje.

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:57

Ligt de DHL site er bij jullie ook uit? Ik wou mijn pakketje 1 dag later laten bezorgen.. maar enigste dat ik zie is een filmpje van een man die wat drinkt..

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:55

Doet het weer

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:05

Een bekende van mij had een paard met een aanbetaling op de proef meegegeven.
Later wou ze derest (nog) 3000. Zeiden die mensen nee we vinden wel dat we genoeg hebben betaald.
Kennis natuurlijk als een speer weer paard terug gehaald :+

Tja valt te proberen he

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:20

Oke dat is vreemd shilady :+
Dat zou ik dan ook doen ja :')

Ik had gereageerd op een advertentie met gratis kattenspeeltjes.
Kreeg eerst een reactie dat ze, ze nog had en daarna niets meer.
Kijk ik naar de advertentie staat erin:
'Omdat er zoveel reacties waren heb ik besloten om de prijs toch op bieden te zetten'.
Oke laat maar :Y)