Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:44

Bij mij staat Pink Sands alweer te walmen, de hele bovenverdieping is gevuld met heerlijk zoete lente <3 Beneden een perzikgeur van Sweet Mamselle. Lekker de lente aankondigen!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:12

Kom hier eens weer binnenvallen, ik heb het wel eens eerder gevraagd, maar kan het even niet zo snel terug vinden!

Zijn er hier mensen die van Yankee Candle de Scenterpiece gebruiken? En zijn jullie hier nog altijd tevreden? Ik ga áls alles doorgaat binnen nu en 1,5 maand op me zelf! En alles is nog mooi wit, wil dus het liefst geen kaarsen meer branden.. Nu heb ik dan nog wel de branders, 1 elektrisch van de action, en de ander ahv waxinelichtje. Beide ruik ik alleen helaas bijna nooit... Nu is het toekomstige huisje kleiner als thuis hoor!

Maar, bij de Scenterpiece, hoe is de geur afgifte, en krijg je rookwalmen?
En hoe is het in gebruik??

Overigens, kwam ik vandaag ineens in Breda Centrum winkel met uitgebreid assortiment van YC tegen! :D
Kom eigenlijk nooit meer in het Centrum van Breda.... :x

Lisitano

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 01:10

Ik heb zelf geen scenterpiece, mijn zus wel. Rookwalmen krijg je niet want geen vuur :+
De geursterkte is vergelijkbaar met een tart op een waxinelichtbrander, maar dan van een wat sterkere geur, vind ik.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 10:49

Lisitano schreef:
Ik heb zelf geen scenterpiece, mijn zus wel. Rookwalmen krijg je niet want geen vuur :+
De geursterkte is vergelijkbaar met een tart op een waxinelichtbrander, maar dan van een wat sterkere geur, vind ik.


Zou je 'm aanraden?

Lisitano

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:25

Banyu schreef:
Lisitano schreef:
Ik heb zelf geen scenterpiece, mijn zus wel. Rookwalmen krijg je niet want geen vuur :+
De geursterkte is vergelijkbaar met een tart op een waxinelichtbrander, maar dan van een wat sterkere geur, vind ik.


Zou je 'm aanraden?

Als je een geur graag meerdere uren aan hebt en je houdt van sterk, dan wel. Ik vind zelf de melts vrij prijzig en wissel liever veel af dan dat ik 25 uur uit één geur haal voor langere tijd. Je kunt zodra je cup leeg is wel een andere geur erin doen. Ik ben meer van de kaarsen, die zijn wat subtieler aanwezig en ik vind het knusser met een vlammetje :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 15:42

Lisitano schreef:
Ik heb zelf geen scenterpiece, mijn zus wel. Rookwalmen krijg je niet want geen vuur :+
De geursterkte is vergelijkbaar met een tart op een waxinelichtbrander, maar dan van een wat sterkere geur, vind ik.


Zachtere geuren ruik je niet goed dan? Dan is gewoon misschien mijn elektrische brander vd action ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:16

Zo balen. Ik ben een poosje verkouden en kan nu dus niet genieten van mijn melts := Ik had vorige week een nieuwe geur erin gegooid en mijn neus zat zo dicht, dat ik er niets van heb geroken. Dus nu staat al een week mijn brander uit :+

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:58

Ik heb nu woodwick small crackle candles. En vind het geluid erg prettig maar ben wel wat teleurgesteld over de geur. Ik ruik ze amper...

Melts ben ij best wel sterk gewend namelijk..

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:59

Ook maar eens uit delurk modus, wat een leuk topic!

Dankzij de 2018 Rituals adventskalenders met kleine geurkaarsjes een jarenlange angst voor vuur overwonnen (lang haar + kaars op dinertafel = ouchie). De yalda geur mag je me voor wakker maken... en zo was een nieuwe verslaving geboren. <3

Naast een collectie Rituals kaarsen heb ik vooral YC large jars, maar merk dat ik het moeilijk vind ze lang genoeg te laten branden tot ze netjes poolen (misschien eens zo’n ‘jasje’ proberen?), dus heb nu ook wat ander spul in huis zoals votives, wax tarts, smallere pillars. In de YC winkel in de Karstadt in Düsseldorf ingeslagen toen de wintercollectie 50 % korting was.
En mijn eerste Goose Creek met twee wicks (die poolt heel snel).

Ben echt niets gewend qua geursterktes van kaarsen, dus ik ruik tot nu toe werkelijk alles en heel sterk. Yummy!

Lisitano

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:35

Wat leuk, nog een gekkie! Welkom!

Ik brand ook nog lekker door. Een aantal heb ik opgebrand :D Wat een meevaller dat Yankee Candle nu wel leuk afgeprijsd wordt zeg! Ik koop eigenlijk niks meer voor de normale prijs.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:38

Yankees en poolen blijft gewoon uh niet zo'n succes. Ik heb tegenwoordig bijna alleen nog maar Goose en Village, in ieder geval potten met 2 lonten en die zijn niet zo moeilijk met poolen :D Oh en de tumblers van Bath en Body Works die doen het ook fijn over het algemeen. :D

Ik heb me weer schandalig gedragen. Natuurlijk had ik niets nodig (duh heb nog zat) maar heb toch een large jar blueberry greek yoghurt van goose en een small jar French Macarons.
Verder nog een heleboel losse blokjes van de laatste goose collectie. En omdat er wat mis ging en er iets nageleverd moest worden van de lekkerste meteen doosjes meebesteld. Haha, zucht zo kom ik nooit door mijn voorraard #firstworldproblems. :')

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:14

ik mag ff niks bestellen. zit in een revalidatie centrum dus kan ook niks branden. ik kan vragen of een elektrisch brandertje mag maar dan moet mijn buurvrouw het er ook mee eens zijn

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:27

Lisitano schreef:
Wat leuk, nog een gekkie! Welkom!

Wat een meevaller dat Yankee Candle nu wel leuk afgeprijsd wordt zeg!

Dank voor de welkom!

Denk dat ik mazzel had, was duidelijk op het goede moment in de YC winkel in Düsseldorf. Voor 15 euro zijn die grote jars wel erg aantrekkelijk, maar ja, je moet wel veel geduld hebben bij het branden tot ze poolen, en dat vind ik lastig want ik durf zo’n kaars niet langer dan een paar minuten buiten mijn gezichtsveld te houden, en je kan toch niet altijd urenlang op dezelfde plek zijn.

De TKMaxx heeft vaak leuke kaarsen, van de YC Home Inpsiration serie, die zijn smaller en poolen makkelijker, en een stuk goedkoper. Maar laatst een grote Goose Creek gekocht (ook bij de TK Maxx) en die heeft nu toch wel mijn voorkeur. Ga me dus zeker ook richten op GC en Village Candle, als ik wat verder door de voorraad YC heen ben. ;-)

Waar zou ik eventueel zo’n ‘jasje’ kunnen kopen om een jar in te doen?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:19

Je kunt hem ook helpen met poolen door er even zelf een jasje van aluminiumfolie om heen te gooien. Heb je al een illumalid? Deze mag je absoluut niet op een 2 lonten kaars doen maar op de Yankee zou het kunnen helpen met het beter poolen.

Jasje om te kopen weet ik zo niet, mensen maken die zelf maar als je dat vraagt in 1 van de Facebook groepen (zoals Passie voor geurkaarsen) dan zijn er vast mensen die het weten :)

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:40

Oh, aluminiumfolie is een goede tip, dat ga ik eerst eens proberen. Dank!
Ik gebruik altijd een Illumalid op de large jars, maar niet het idee dat ze daar sneller door poolen (de vlam is wel rustiger).
Twee-lont kaarsen wist ik gelukkig al dat een lid daarop geen goed idee is. De vlammetjes bewegen wel veel meer, maar dat liever en een snelle pool dan zo langzaam als bij YC en rustige vlam. ;-)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:00


Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:54

Super, dat ga ik zsm uitproberen!

Skessa_
Berichten: 10608
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:47

Ik heb altijd gewoon een jasje en een lid bij yankee. Poolen altijd en de geur is ook gewoon goed :)

Afbeelding

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:10

Ik koop die potten ook vanwege de leuke kleurtjes en mooie labels, als ik ze zo moet gaan aankleden dan gebruik ik persoonlijk liever waxmelts :=

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:58

Alwiene schreef:
Ik koop die potten ook vanwege de leuke kleurtjes en mooie labels

_/-\o_

Skessa_
Berichten: 10608
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:51

Waxmelts heb ik een hekel aan, en vind die jasjes ook wel gezellig staan hoor. Maar nog belangrijker dat mn kaarsen het gewoon goed doen en zo werkt het perfect :)

Anoniem

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:41

Ik heb net voor €50,- aan kaarsen en melts bij de duizendpoot besteld. Ik heb nog nooit zo veel betaald voor kaarsen/melts. Als ml het hoort word hij gek _O-

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:04

Haha :P

Oeh en wat heb je besteld? Ga zelf samen met 3 anderen 2de paasdag naar duizendpoot *\o/*

Anoniem

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:24

Eeeen heuuuulleee hoop _O-
Goose creek voltive kaarsjes en heel veel melts.
Heb hiervoor melts van Woodwick gehad en wil nu Goose eens proberen.

Zo balen dat het zo ver weg is. Ik wil ook in het echt kunnen shoppen en ruiken :o

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:33

Hahah kwestie van gewenning Yalou, als ik voor 50 euro besteld heb dan heb ik mij volgens mijn vrouw netjes gedragen :')

Enne wat is ver weg? Wij rijden er 1,5 uur over en gaan zo'n 2x per jaar denk ik :j

@iloveiswan, leuk! Ik heb altijd al iets anders op tweede paasdag anders had ik het ook overwogen!