Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:28

Eight schreef:
Een Yankee Candle jar heeft voor het raam gestaan deze zomer en het lontje is verdwenen :)) ik denk gesmolten en weg gezakt.. ook de kleur is naar de bodem gezakt, is daar nog iets van te maken? Om smelten ofzo?


Rejarren of omsmelten tot melts.
Wel zonde. Welke geur is t?

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.


BeFunny

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:29

Eight schreef:
Een Yankee Candle jar heeft voor het raam gestaan deze zomer en het lontje is verdwenen :)) ik denk gesmolten en weg gezakt.. ook de kleur is naar de bodem gezakt, is daar nog iets van te maken? Om smelten ofzo?


Ja omsloten en overgieten

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:58

Afbeelding

Hij is binnen en wat ruikt hij lekker echt een winterse geur. Ben benieuwd hoe goed je hem ruikt als hij brand.

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:29

Mooie kaars viphorse! Met het weer van vandaag heb ik ook wel zin om iets te branden :) alleen oproepdienst en durf kaarsen niet zo achter te laten dus het is een waxmelt geworden, sweet grace van Bridgewater

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:44

Ik zit te wachten op de postbode. Ik heb een hele doos melts van die lieve Alwiene overgenomen <3 <3 het walhalla staat straks in een doos.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:50

Roosch schreef:
Ik zit te wachten op de postbode. Ik heb een hele doos melts van die lieve Alwiene overgenomen <3 <3 het walhalla staat straks in een doos.


Ja dat was dus de bedoeling, als PestNL het niet weer eens verklooid had. Oeps mevrouw, wij hadden het door u keurig voor 17 uur ingeleverde pakje te laat op het sorteercentrum, dus nu komt het maandag. Geéén probleem hoor mevrouw. Nee voor jou vast niet, maar voor ons wél -:(- Hadden het zo gepland dat Roosch thuis zou zijn als de doos kwam, die zat dus nu mooi voor niks te wachten. Echt ik word zo moe van PestNL. Ieder normaal bedrijf had het de kop gekost met zoveel wat daar fout gaat, maar omdat er nu eenmaal verrekte weinig goede alternatieven zijn komen ze er heláás mee weg -O- -O-

Het goede nieuws is dat ik weer wat ruimte in mijn kast heb, naja niet echt, maar t idee is leuk, alles past nu wel in de ervoor bedoelde kast. Maar half Oktober staat de 1000poot in de planning dus.. := := :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:56

Ja onwijs stom. Zul je zien dat ik hem morgen mis loop.. ^)

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Anoniem

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:34

Is het goedgekomen Roos en Alwiene?

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:40

Jaaaa gisteren ! <3 het walhalla gewoon. Een immens grote doos en kan niet wachten tot ik weer thuis ben om te branden. :')
Eeuwige dankbaarheid voor Alwiene!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:14

Kerstspulletjes bij scents en colors gehaald <3

Afbeelding
Afbeelding

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:58

Oooooh <3 Nooit te vroeg voor kerstspulletjes :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 07:40

Oh wauw <3

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

BeFunny

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:33

Ik heb afgelopen week vaak een large jar aangehad van Goose met name auburn lake vind ik een aanrader. Maar vandaag heb ik weer eens een melt op een oud favoriete van mij pink Musk.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:39

Hier ingepakt voor een midweekje Texel in een huisje, de keus is gevallen op geen wax maar 3 tumblers: Watermelon Lemonade en Vanilla Pumpkin Marshmallow van BBW en Marshmallow Fireside van Goose vooral omdat ik benieuwd ben of die het in een kleinere ruimte dan hier beter doet. Oh en nog een mini jar kaarsje wat ik gekocht heb bij Budget Food met een appelgeurtje, vooral bedoelt voor als ik (mogelijk) geen tijd genoeg heb om een tumbler te laten poolen.

Had gisteren de Raspberry Peach Macaron van BBW als wax aanstaan, potverdrie wat heb ik een spijt dat ik daar geen kaars van gekocht heb! Maar Cozy heeft ze nu niet meer en zag ze wel op Ebay maar om er nou méér dan 25 euro voor te gaan betalen vind ik ook zowat. Maar jeetje lekker geurtje is dat zeg <3

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:03

Lijkt me heerlijk in me eigen huisje wax melten. Nu nog een mooie brandertje vinden, had er eentje gevonden;
Afbeelding
:+ Is die van de xenos in 2014 dus dat schiet op. Hebben jullie nog tips?
Lekker iedergeval aantal pagina's doorgelezen <3 sommige geurtjes lijken me heeeeerlijk.

Nog steeds dyslecties

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:22

Ja een heel belangrijke tip, deze brandertjes lekker laten staan. Ze zijn te laag en daardoor word je wax te heet. Gevolg: een korte geurstoot en daarna wax-stank. Zoek een brander van 9 a 10 cm hoog of hoger. Action verkoopt branders maar weet niet of er wat naar je smaak tussen zit. Ze hebben (of hadden?) ook electrische, daar zitten goede tussen maar ook exemplaren die veel te heet worden dus is even een aandachtspuntje.

Oh en dit topic is heel gevaarlijk :+ De kans dat je nu denkt aan wax van Action/Xenos/Bolsius is vrij groot, de kans dat je daar na een poosje in dit topic heel anders over denkt is ook groot. Zal jij ongetwijfeld heel blij van worden, je portemonnee wat minder :+ Sterke :P

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:30

Inderdaad voor grotere brander gaan :)

En dit is heel verslavend inderdaad. Heb nu een Scensty bestelling onderweg _O-

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:33

Iloveiswan schreef:
Inderdaad voor grotere brander gaan :)

En dit is heel verslavend inderdaad. Heb nu een Scensty bestelling onderweg _O-


Ik ben grotendeels over op kaarsen. Ik ja, ik die noooooooit kaarsen boven wax zou gaan verkiezen. :x

Moet zeggen af en toe als ze niet poolen baal ik er nog wel van, maar heb hoofdzakelijk Goose en BBW kaarsen en die poolen prima. En dan vind ik het heerlijk dat ik geen gezeur heb met wax uit de brander halen en waxines die opraken enzo. Alleen zo jammer dat een extra geurtje in de collectie meteen 25 euro of meer kost :+

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:56

Alwiene schreef:
Iloveiswan schreef:
Inderdaad voor grotere brander gaan :)

En dit is heel verslavend inderdaad. Heb nu een Scensty bestelling onderweg _O-


Ik ben grotendeels over op kaarsen. Ik ja, ik die noooooooit kaarsen boven wax zou gaan verkiezen. :x

Moet zeggen af en toe als ze niet poolen baal ik er nog wel van, maar heb hoofdzakelijk Goose en BBW kaarsen en die poolen prima. En dan vind ik het heerlijk dat ik geen gezeur heb met wax uit de brander halen en waxines die opraken enzo. Alleen zo jammer dat een extra geurtje in de collectie meteen 25 euro of meer kost :+


haha ik heb nu ook een stuk of 12 kaarsen :')

Nieuwe: Country Candle Tropical water en Goose creek cucumber rain.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:16

Ik vind zowel kaarsen als melts nog steeds heerlijk! 3 mooie kaarsen staan, woodwick is mijn favoriet :j nooit problemen met poolen en heerlijke geur!

Hoe bevalt Country Candle? :)

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:17

Alwiene schreef:
Ja een heel belangrijke tip, deze brandertjes lekker laten staan. Ze zijn te laag en daardoor word je wax te heet. Gevolg: een korte geurstoot en daarna wax-stank. Zoek een brander van 9 a 10 cm hoog of hoger. Action verkoopt branders maar weet niet of er wat naar je smaak tussen zit. Ze hebben (of hadden?) ook electrische, daar zitten goede tussen maar ook exemplaren die veel te heet worden dus is even een aandachtspuntje.

Oh en dit topic is heel gevaarlijk :+ De kans dat je nu denkt aan wax van Action/Xenos/Bolsius is vrij groot, de kans dat je daar na een poosje in dit topic heel anders over denkt is ook groot. Zal jij ongetwijfeld heel blij van worden, je portemonnee wat minder :+ Sterke :P

<3 Ik heb destijds in begin van de hype meegelezen maar nu mijn eigen plekje krijg wordt stuk aantrekkelijker. En toen dus ook al die prachtige geuren als marshmallow ed meegekregen. <3
Goed dat je het zegt, ik las al over verbranden maar dat zijn dus deze kleine lage branders. Ik zal als ik naar de stad gaan elke keer even kijken of ze branders hebben. Online bestellen zit je weer aan de pakket kosten ( :D melts kunnen er wel door brievenbus oewh)

Iloveiswan schreef:
Inderdaad voor grotere brander gaan :)

En dit is heel verslavend inderdaad. Heb nu een Scensty bestelling onderweg _O-

<3 wat een site heeft dat merk zeg, zelfs van disney geweldig!

Nog algemeen vraagje, ik zie wel eens bij bouwmarkten en intratuins de grote bakken met allemaal melts staan. Nu vind vreselijk want hoe ruik je ze dan nog? Maar kan ook zijn dat melts oud worden/zijn in de winkel en dus minder geur geven dan verse?
Laatst bijgewerkt door 8Eveline op 04-11-18 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nog steeds dyslecties

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:18

Nog niet gebrand heb hem pas een week en is echt een hele mooie label :P Maar hij ruikt droog heerlijk.

heb bij mij in huis erge tocht dus wel moeilijk om kaarsen te poolen. Maar heb zo`n ding waar ze in staan en een Illuma-Lid voor grote en de mini. Dat helpt wel iets

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:20

Qua merken heb ik nu:
Yankee candle, Goose creek, Sassy girl aroma, Sweet mamselle, paar Rosegirls, Woodwick, BBW.

ik heb heul veul melts en tarts
4 large jars van yankee
1 3-wick van BBW
1 small tin van skye candles
1 small Woodwick
1 small yankee candle

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:21

Welke stad woon je 8eveline? Misschien hebben wij tips voor goede melts.

Die melts in bouwmarkten ruik je echt haast niet of maar heel eventjes licht. Zou je echt aanraden om bijvoorbeeld bij waxmeltsenzo of bij de duizendpoot wat wax te bestellen. bij die laatste heb je verschillende merken om te proberen en kan je zelfs per 1 blokje bestellen.

Of bij 1 van de geurkaarsen liefhebbers facebook pagina`s vragen of iemand een proefpakketje kan maken voor je voor een prijs.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:24

Ja melts kunnen hun geur verliezen en open liggend gaat dat sneller. Maar die grote bakken zijn bolsius, scent chips en ander spul waar je met een grote boog omheen wil lopen omdat de geuropbrengst sowieso bedroevend en vaak chemisch is :=

Als je budget beperkt is kan ik je waxmeltsenzo.nl Puresoap.nl http://www.happyhomegeurwaxjes.nl aanraden voor huisgemaakt melts die in ieder geval al een stuk beter zijn dan action, bolsius etc.

Als je een ruimer budget hebt kan je kijken naar Woodwick, Goose Creek, Village Candle, etc. te koop bij kadoshopdeduizendpoot.nl ook https://www.sensewebshop.nl heb ik goede ervaringen mee. Yankee heeft de naam, maar de wax blijft mij vaak teleurstellen qua geuropbrengst. De kaarsen wisselen, sommige geuren beter dan anderen maar doordat ze maar 1 lont hebben zijn ze qua poolen vaak zorgenkindjes :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, _Lois_, Alik, Amazonbot, Bullebeest, ComscoreBot, Earth, flash40, Galeo, gonniee, Iselda, Josien_, judithM, MarJon, maxi90, Muronia, Nanu, OmgiliBot, Poety, Roosch, secricible, Sizzle, veerledec, Westerntrail en 156 bezoekers