Cosplayers op bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:33

https://pre00.deviantart.net/ce31/th/pre/f/2017/231/2/5/who_the_hell_is_bucky___by_sovietmurderbarbie-dbkmyiw.jpg

Voorbeeldje: dit pistool gaat dus never nooit mee naar beurzen, want het is zo'n illegale bolletjeschieter uit Spanje en die valt hier onder de wapenwet. Oficieel mag ik die dus niet in huis hebben en er al helemaaaaaal niet mee buiten rondsjouwen! In plaats van deze heb ik dus een opgeverfd waterpistool (zie de foto op de vorige pagina). Deze neem ik alleen mee naar prive shoots.

Die op mijn rug is een repaint uit de carnavalswinkel met het oranje dopje afgeplakt voor de shoot, die op mijn heup is ook een minimale repaint, rood voorkantje ipv oranje, en niet afgeplakt (dat gaat beetje lastig bij die). Die gun staat op de lijst voor vervanging, aangezien hij qua model niet zo geloofwaardig is. Ik moest toen wat hebben en kon niet iets beters vinden :), dus dit was een compromis.

Steve d'r blauw-rode haar is hier ook goed te zien, in het echt is het nog wat feller.
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 07-11-17 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:35

ik heb ook een erg grote thuis liggen die pijltjes schiet, wel enorm hard. maar die durf ik ook niet mee te nemen. alleen prive shoots, zelfde voor mijn boog.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:51

Dankjewel! Daar kan ik wat mee :D
Ik denk zelf inderdaad richting de steampunk met armour onderdelen, dus ik ben blij dat iemand anders nog dat mentale beeld erbij krijgt... _O-
Enig idee/voorbeeld waar ik zoiets zou kunnen krijgen? Ik dacht zelf gewoon zo'n vingerloze biker handschoenen, maar weet niet waar ik voor de rest "armour" van zou kunnen maken.

Aan pistolen waag ik me absoluut niet, maar het ziet er wel geloofwaardig uit!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:54

Je zou eens kunnen kijken of je aan een stuk leer kan komen, met een gaatjestang en wat veters kan je al heel veel leuks fixen. Weet niet of ze bij jullie grofvuildag hebben, maar ik heb vrienden die dan voordat de ophaal komt een rondje fietsen en de achterkanten van leren bankstellen eruit snijden. Dat zijn vaak grote lappen en omdat het de achterkant is, is er niet op gezeten e.d.

En het hoeft geen echt harnas te zijn he, de illusie is voldoende. Dus wees creatief met bvb placemats van de Action en zilver/koper spuitverf of papier mache. Ik heb een keer Astrid van How To Tame your Dragon gedaan, en ik had haar schouderdingen van papier mache en placemats gemaakt en dat werkte prima. Ook bij harnassen is het zo, details details details! Dus kettingkjes, ringetjes, riempje hier gespje daar, maak het visueel interessant.

[edit] Kijk, als je een echte steampunk badass wil zijn, kan je natuurlijk een soort raygun-achtig iets maken van bvb kartonnen kokers, buizen, stuk met stof omwikkelde tuinslang, radertjes, tandwielen, klokken en metertjes ed! Denk spokenzuigpak van Ghostbusters maar dan steampunkstijl! Dan heb je ook meteen een concept (wie ben ik en wat doe ik in het dagelijks leven?) waar je mee aan de slag kan!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:06

Heel handig, bedankt voor alle tips! Nu wordt ik helaas op het moment compleet opgeslokt door de uni, dus veel tijd om zelf te knutselen zit er niet tussen. Ik zal dus waarschijnlijk veel aan details bij elkaar moeten kopen ben ik bang :')

Ik zou het namelijk graag voor 10 dec af hebben _O-

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:14

Oei, ben bang dat hij dan maar iets nieuws moet maken. Iets wat echt nep lijkt.
Wist niet dat het allemaal zo streng was joh!

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:26

Ja joh youaremystar. Is allemaal super streng en door alle terroisme etc is t sowiesow high alert nu he.

Ik had gister even een yennefer test gedaan. Wel een ander korset dan dat hoort maar ik ben enorm blij ermee :D
Afbeelding
Afbeelding

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:00

Oh wauw! Ik ben jaloers. Ookal kon ik Yennefer soms wel schieten in de game. :Y)

Vriend heeft een nerfgun van marktplaats gehaald. Is beter dan het vorige, die zetten we wel ergens in huis.

Ik heb mn pruik binnen.. ben alleen nog aan het prutsen hoe ik myn bos haar onder dat netje ga krijgen. =:)

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:28

Dankje. Ik ben ook meer triss fan hahaha. Maar yen was qua outfit iets makkelijker te realiseren voor mijzelf.

Je har in meerdere vlechten? Dan als een soort van extra capje rond je hoofd vast pinnen. Haarnetjes er over en klaar :)

BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:45

Hey allemaal, ik lees al een tijdje stiekem mee, maar het lijkt me toch ook wel leuk om me even te melden :) Ik ben ondertussen al zo'n acht jaar bezig met cosplay :wow: In het begin kocht ik vooral kostuums en cosplayde ik karakters uit animes, maar de laatste jaren ben ik meer bezig met kostuums zelf bij elkaar verzamelen en ben ik overgestapt van anime naar film en tv series (voornamelijk Marvel) vanwege verschuivende interesses. Mijn cosplays op dit moment zijn Quicksilver uit X-men: Days of Future past, Loki uit The Avengers (Stuttgart scene in pak met awesome sjaal, zijn leren outfit is supergaaf maar nogal duur/lastig te maken) en een Dalek warrior gebaseerd op de Daleks uit Doctor Who (bij interesse kan ik foto's spammen :P ).
Ik hoop ooit zelf kostuums te kunnen gaan maken, en ik heb een beginnetje gemaakt aan mijn eerste prop, ik hoop dat ik mezelf ook genoeg kan motiveren en de tijd kan vinden om deze ooit af te maken :P

MorganeR schreef:
Dankjewel! Daar kan ik wat mee :D
Ik denk zelf inderdaad richting de steampunk met armour onderdelen, dus ik ben blij dat iemand anders nog dat mentale beeld erbij krijgt... _O-
Enig idee/voorbeeld waar ik zoiets zou kunnen krijgen? Ik dacht zelf gewoon zo'n vingerloze biker handschoenen, maar weet niet waar ik voor de rest "armour" van zou kunnen maken.

Aan pistolen waag ik me absoluut niet, maar het ziet er wel geloofwaardig uit!


Heb je al eens gekeken naar dingen zoals hockeybescherming? Ik zie vaak op Facebook in van die cosplay/Larp groepen dat ze daar gave dingen mee doen. Likje verf en een set gave radertjes/"battle damage" en ik denk dat dat er heel vet uit ziet. Of rolschaatsbeschermers voor je knie of elleboog ofzo, dan heb je hetzelfde idee. En als je naar de Decathlon of de Action gaat dan hoeft het denk ik ook nog niet eens zo duur te zijn.

En gave kostuums komen hier trouwens voorbij zeg! En volgens mij heb ik de Winter Soldier met rood-blauw harige Steve wel eens voorbij zien komen op conventies, ziet er altijd goed uit! :)

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:33

Spam maar hoor met die foto's!

Ik zal inderdaad eens bij decathlon kijken, bedankt voor de tip! Heb je toevallig een voorbeeld foto?

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:37

Gave Yennefer cosplay Twilight! Heb zelf Triss gedaan vorig jaar, maar die vond ik niet zo top gelukt dus geen foto's van. :')

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:05

@MorganeR, ik heb mijn kneepads van Ebay, die waren maar een tientje inclusief shipping voor een set van 4. Mijn vingerloze handschoenen komen ook van Ebay en zaten ook rond die prijs. Als je daar op Airsoft gear of op tac gear zoekt krijg je heeel veel, vaak voor kleine prijzen.

@Twilight, gaaf! Ik ken het personage niet (geen idee waar die van is :D ) maar het ziet er goed uit. Ben benieuwd naar je andere corset!

@youaremystar, Je kan deze bij bepaalde beurzen wel meenemen, maar dan zou ik wel een deel van de loop knaloranje maken. Maar een nerfgun kan ook. Als je die niet TE echt opverft en zorgt dat je ook daar een oranje dopje op hebt. De events hebben vaak zelf een handleiding voor props op de website staan, die is het lezen waard!
Wat betreft je pruik, ik doe de grime/visagie op een van de grootste larps in europa, en daar maak ik vaak meerdere invlecht-vlechtjes, daar overheen de wig cap, en dan kan je de pruik vaststeken in die vlechten. Werkt prima en zit superstevig.

@Banjerlief, welkom! :D Wat leuk dat je ons wel eens gespot hebt! Volgende keer even hoi zeggen hoor, dan kunnen we een foto maken! :D (ik bijt niet!) Vooral spammen met foto's, ik ben benieuwd! En wat betreft zelf maken, van Youtube kan je heeeeeel veel leren, en die piept niet als je het 30x wil herhalen :P

BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:01

Nou ja, je weet maar nooit waarom de winter soldier met zo'n masker rondloopt natuurlijk, straks is dat stiekem gewoon een muilkorf :P Maar ik ben er op zondag tijdens DCC, ben jij er dan ook? Want dan kom ik wel even hoi zeggen :)
Ik ga dan waarschijnlijk als Lady Loki met dit jurkje van Large: https://www.large.nl/p/her-universe---l ... 58762.html
Ik had die gekocht om aan te doen naar Thor Ragnarok in de bios en omdat hij ook gewoon compleet awesome is, en toen dacht ik nou als ik 'm dan toch heb dan kan ik er net zo goed een kostuum omheen bouwen. Beetje afwisseling voor al mijn mannelijke kostuums :P

En ik zal even foto's op gaan zoeken van mijn andere kostuums :)

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:14

Waar zou ik relatief goedkoop maar toch goede kwaliteit leren biker handschoenen kunnen vinden?

BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:08

Wat voor soort biker handschoenen precies? Van die vingerloze meer richting modeartikel of echt dingen waarmee je op de motor zou stappen?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:08

Vingerloze richting mode artikel.

Edit: Ik keek toevallig op bokt en zie net pas dat je dat letterlijk nog geen minuut geleden geschreven hebt _O- Ik ben echt niet zo telefoon en bokt verslaafd hoor... kuch :+

BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:19

Nee hoor, hetzelfde hier, ik zit ook echt niet teveel op bokt hoor :p

Bij de SoLow misschien eens kijken? Al weet ik niet wat de kwaliteit daarvan is. Hetzelfde geldt voor dingen zoals Ebay en Aliexpress, kan prima zijn maar je weet nooit wat je krijgt. Anders misschien Large of Attitude proberen? Of Marktplaats? Of anders in fietsen/fietskleding/sportwinkels kijken of ze daar misschien leren handschoenen hebben voor op de fiets? Die zijn ook vingerloos.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:25

Large en Attitude heb ik inderdaad al bekeken, maar daar waren de reviews niet zo goed... Maarja, ze waren ook nog geen 10tje.

Bij de decathlon hebben ze helaas niet wat ik zoek.

BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:36

Hmm, dan misschien toch op marktplaats kijken, of misschien even rondvragen op Facebook verkoop groepen? Zijn vast zat cosplay/larp/apocalyptische/steam punk/mix hiervan groepen om het in te vragen. Zo heb ik zelf ook mijn pruik voor Lady Loki gevonden. En kan me voorstellen dat mensen het misschien niet de moeite vinden om handschoenen te koop te zetten, maar ze wel aanbieden als je het vraagt, of in ieder geval nog een goed adresje weten. Misschien dat sport/outdoor winkels/legerdumps nog iets hebben? Ik zag dat Haarballen ook nog air soft opperde, daar al op gezocht?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:16

Ik ben bang dat ik dan echt bij professioneel duur spul uitkom, en dat hoef ik niet.

BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:27


Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:11


Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:27


Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:33

Wat jammer van die levertijd, ik weet niet of die op tijd komt... Ik moet het namelijk voor 10 december hebben.