Honden, bloemetjes en bijtjes...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 19:22

..Help, help, hellup!
Onze twee rottweilers, een reu en een teef, zijn de hele dag met elkaar bezig. Ik word er haast misselijk van Misselijk .
Jaimy is blijkbaar loops (ik dacht dat dat altijd met bloed gepaard ging?????? Verward ) en Igor wil en klimt er steeds op. Maar dan begint ze weer te snauwen en te blaffen. Schijnheilig
Verder loopt ie de hele tijd te likken, luistert niet meer naar ons in het bos, loopt gewoon de hele tijd zijn hondenpiemeltje achterna... Party!!
Het zou leuk zijn als we puppies krijgen, dat wel...
Maarre....hondenkenners...hoe zit het....hoe lang duurt dat loopse gedrag en hoevaak gebeurd het???
Gisteren vond ze het allemaal nog prima dat hij erop sprong, maar vandaag niet meer.
Zelf zijn we het ook wel beu om te zien hoe hij op elke plek, maakt niet uit waar, zijn kans grijpt: bosjessex, autosex, tuinsex, parksex, schuursex....eerst is het nog wel grappig, maar nu wordt het irritant.
Scheiden heeft geen zin, want dan breken ze de boel af.
Hoelang nog voor ze zich weer gedragen?????


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:28

Hoi Suzanne,

'k heb niet zo'n leuk bericht voor je. Als de teef gister pas loops is geworden dan kan het in het ergste geval nog 3 weken doorgaan. De loopsheid van een teef duurt meestal 20 dagen. Ach, ik zou zeggen geniet ervan, zoiets is iets moois van de natuur. Het is ook ontzettend leuk om pups te hebben. Succes ermee.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 19:34

waaaaaaaaaah....TWINTIG dagen????

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:38

tja, sorry, ik kan er ook niets aan doen. Ik heb het uit de Toepoels, DE hondenencyclopedie. Ik hoop maar voor je dat ze het niet juist hebben maar ik zie het somber in.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:39

suzanne waarom laat je ze beide niet helpen hierna.
dan ben je overal vanaf.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:48

Dat was mijn idee ook al... Oké, één nestje is leuk, maar als je een reu en een teef hebt, dan kun je er van op aan dat je elk jaar dit gedonder hebt (als het niet vaker per jaar is). Zit je vast niet op te wachten. Tenzij je ze idd laat helpen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:56

Een teefje wordt 2 keer per jaar loops volgens mij. En het duurt ongeveer 11 dagen.
Mijn ouders hebben twee honden, teckels. Een reu en een teef. We hebben het teefje laten sterilliseren want het zijn broer en zus.
Maar dat verhaal van Suzanne klonk aardig herkenbaar

Geen onderschrift.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:57

Ja 2 keer per jaar zijn ze loops , dus je kunt ieder jaar 2 nestjes fokken *LOL* Scheve mond\ *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:01

Mijn teefje is ok net loops geweest en dat duurde inderdaad een week of 3. Ze bloedde niet zo heel erg veel en ze ruimde het ook altijd meteen zelf op [lekker verhaal Misselijk ] dus ik heb er niet zo veel van gemerkt. Ik heb wel gemekrt dat de mannetjes op stal helemaal door het dolle waren van mijn loopse teefje. Een reu kan daarvan behoorlijk van slag raken.

Ik zou zeggen: gewoon allebei laten helpen dan heb je in de toekomst nergens last meer van. Een nestje fokken is leuk maar de asiels ziten vol met arme zielige honden Verdrietig .

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:07

Ook wij hebben een teefje, 2x in het jaar zo'n 3 weken feest *LOL*
Waldi is heel erg schoon, ik vind eigelijk nooit ergens bloed. Van Waldi heb ik geen last, ook niet van haar aanbidders.
Alleen Waldi is wat beledigd in die weken, want dan moet ze aan de lijn. Vind ze niet leuk Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 22:39

Het klopt dat ze 3 weken loops zijn. En zo rond de 11de dag zijn ze vruchtbaar. Dat duurt geloof ik 5 a 7 dagen. Daarvoor en daarna willen de teefjes vaak niks van de reuen weten, maar in die week dat ze vruchtbaar zijn dan zijn ze zo gewillig als de pest *LOL* Veel geluk ermee Suzanne ennuh....als er puppies zijn dan willen we wel foto's zien natuurlijk *LOL*
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 07:46

Die vorige eigenaren hoopten al jaren op puppies, maar er gebeurd niks Verward

Ik denk dat we ze hierna idd allebei laten helpen, want hij is echt precies zo'n geile ouwe bok....nergens anders meer oog voor en hij luistert niet meer, terwijl hij altijd heel goed luistert. En dan te bedenken dat de twee pups ook teefjes zijn.... Party!!
's nachts zitten de twee groten in de schuur en 's morgens vroeg begint het gedonder alweer, om 6.15 hoor je haar alweer blaffen tegen hem. Als dat 3 weken duurt worden we de straat uit gekeken door de buren, denk ik... Scheve mond\

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:08

Ach, jullie gaan toch bijna verhuizen... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:23

Suzanne, als jij niet met die teef wilt fokken, moet doe je er goed aan haar toch te laten helpen, afgezien van de puppies. De baarmoeder levert bij honden op latere leeftijd echt heel vaak problemen op, zoals baarmoeder ontsteking. Dit kan dodelijk zijn als je er niet op tijd bij bent. Veel dierenartsen raden dan ook aan om de teef volledig te castreren omwille van het behoud van de hond.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:37

evengoed zou ik er voor pleiten ook de reu te laten helpen!

Hoelang zit hij erop Suzan? want bij een echte paring zitten ze 15-20 minuten aan elkaar vast! Als dat al gebeurd is dan zou ik me pas echt druk gaan maken!
Want een nestje jonge hondjes is niet alleen maar leuk om naar te kijken, er moet ook voor gezorgd worden! EN als je dit al vies vindt, dan ben je dubbel gewaarschuwd!!!

misschien is het echter een slim idee je eens "in te lezen", want je moet toch wel de nodige basiskennis hebben over honden denk ik (en daaronder versta ik dan bv de duur van de loopsheid). DUs: op naar de boekwinkel!

EN als je geen zin hebt in dat gebloed door je hele huis, dan zijn er ook broekjes te koop! Maar meestal bloeden ze niet de hele periode hoor! EN echt vruchtbaar zijn ze meestal pas als het bloeden wat minder wordt, in de tweede week ongeveer!

Hou je hart maar vast!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 18:02

Sorry, hoor maar hier word ik niet goed van Frusty !!
Als je aan een hond begint, moet je kennis van zaken hebben (zeker bij een ras als de Rottweiler). Als je een reu en een teef neemt, laat je dus een van de twee of allebei helpen, dus niet 'op goed geluk' laten dekken. Wordt het teefje, zoals in jouw situatie, toch loops, dan breng je een van de twee 3(!!!) weken onder.
Voor degenen die in het fabeltje geloven dat zo'n hond alleen een paar dagen vruchtbaar is, dan wens ik jullie succes met het zoeken van goede baasjes voor de pups. Een hond kan drachtig worden van dag1 tot dag21. Geldt trouwens ook voor mensen Haha! .
En even tussendoor: er zijn al 35.000 Rottweilers in Nederland, waarvan zeker de helft in asiels zitten!! Ik zou dus 2 keer nadenken voordat ik met dit ras ging fokken Frusty .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 20:45

Lekker ongenuanceerd zeg Lunatic!

Duidelijk dat jij niks van de voorgeschiedenis weet. Deze honden hebben we nl gered van een spuitje bij de dierenarts, omdat de eigenaren kleiner gingen wonen. Toevallig gaat het hardstikke goed en heb je altijd nog dingen als hondencursussen. De honden zijn superbraaf, luisteren heel goed en mijn man heeft wel ervaring met honden, dus waar je dat vandaan haalt?
Alleen nooit een teef gehad en zeker geen reu/teef samen. Deze honden moesten echter bij elkaar, anders zou hij ze af laten maken. Dus iets minder snel oordelen kan geen kwaad.

Bovendien, dat mensen 21 dagen vruchtbaar zijn....tsssss. Vertel mij daar niks over, want ik heb het tot in den treure uitgelegd gekregen toen ik niet zwanger kon worden. Een vrouw is maar 48 uur vruchtbaar, en als je goed gemikt hebt 72 uur, omdat zaad langer leeft. Dus waar haal je dat vandaan?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:05

Lunatic: sommige honden zijn idd van dag 1-21 vruchtbaar, maar dat zijn wel zuitonderingen! De meeste honden zijn maar een beperkte periode vruchtbaar!

Suzanne: het is echter wel meer dan 24 uur! DUs laat het hier niet bij zitten!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:22

De reu laten helpen maakt het wel een stuk gemakkelijk, maar de kans is groot dat je later alsnog de teef zal moeten laten castreren om wat ik hier eerder heb gezegd. Ik heb dat zelf al 2x meegemaakt dus....

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:44

Oke....alle fabeltjes de wereld uit! Honden zijn zeker niet van dag 1 tot 21 vruchtbaar, maar ergens in deze 3 weken valt de vruchtbare periode en dat is bij iedere teef (ieder individu) verschillend. Volgens de boekjes van dag 11 tot dag 14, maar dat is alleen theoretisch. Tevens kunnen hun vruchtbare periode hebben van dag 1 tot dag 21. (Goed opgelet tijdens de lessen hoor Lunatic, want dit is wat je volgens mij ook bedoelde) De vruchtbare periode bij honden, de zogenaamde ovulatie, duurt 48 uur. Het sperma van een reu blijft 24 uur goed in het lichaam van de teef. Het is ook een fabeltje dat alleen dekkingen die koppelen (de 15-20 min. of soms veel langer of korter) echte dekkingen zijn. Ook dekkingen zonder koppeling kunnen pups verwekken en dit is geen zeldzaamheid.
Tijdens een loopsheid bloed een teefje altijd, maar as ze erg schoon is kan ze al diep in de loopsheid zitten voordat je dit in de gaten hebt. Teefjes worden vaak 2 maal per jaar loops, maar dit is ook weer niet altijd het geval. Sommige teven worden maar 1 keer per jaar loops en andere 4 keer per jaar.

Of jullie Rottweilers nu wel of niet van de dood gered zijn (overigens tof van jullie dat je ze gered hebt!!!!) is m.i. geen reden om nu een nestje te fokken. Juist de gelegenheidsnestjes door mensen die niet precies weten waar ze mee bezig zijn, zijn er de reden van dat de Rottweiler een haar na verwijdert is van de regelingen die de regering de 'gevaarlijke' rassen wil opleggen. Een nestje fokken is erg leuk, erg veel werk en vermoeiend, maar het belangrijkste, het vereist het nodige inzicht van de fokker (of je 1 nestje of 10 nestjes fokt, zo gauw je aan een nestje begint ben je een fokker). Passen de honden qau combinatie (achtergrond, gedrag, gezondheid end.) bij elkaar? Heb je voldoende tijd en ruimte om het nest groot te brengen? Wat doe je als je de pups (Rottweiler is op dit moment niet zo'n geliefd ras en dat ondervinden momenteel veel fokkers) niet kwijt raakt? Zo kan ik nog veel meer dingen bedenken waar je eerst maar eens bij stil moet staan voor je besluit een nestje te fokken.

Het is dus niet zo dat ik jullie perse een nestje uit het hoofd wil praten, maar mijn advies: "Bezint eer ge begint!!"

Wanneer je verteld dat je nog 2 pups hebt, allebei teven (heb ik dat goed begrepen?) is het misschien het verstandigst de reu te castreren. Dat wil niet zeggen dat hij daarna geen dekpogingen meer doet, maar hij is in ieder geval niet vruchtbaar meer (d.w.z. 6 weken na de castratie niet meer). Voordeel van catratie bij reuen is het voorkomen van prostaat- en testikeltumoren. Nadeel eigenlijk geen.
Desire heeft gelijk dat teven vaak op latere leeftijd last krijgen van hun baarmoeder. Castratie voorkomt iig baarmoederontsteking en -tumoren en wanneer een teef op jonge leeftijd (tussen de 1 en 2 jaar) gecastreerd wordt vaak ook melkkliertumoren.
Nadeel aan de castratie bij teven kan zijn dat ze op latere leeftijd incontinentie kunnen krijgen wegens het slapper worden van de banden.
Bij zowel de castratie van een reu en teef is het verstandig ze meteen op rantsoen te zetten omdat ze hierdoor wel meer aanleg krijgen voor dik worden. Veel mensen zeggen dat honden hierdoor ook sloom worden, maar dat hangt vaak meer samen met de vetzucht als met de castratie.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, Anne_26, bebble, Butterfly, eline27, Eloya, Frummel01, Ginny135, Goldwynn, IASCrawler, ingetje3012, Julimy, Lauke, linoleum, luuntje, maitestar23, Malissaa1, MuffinX, nicole_floor, Noor, scrabbel, YandexBot, Zoe_97 en 60 bezoekers