Rommella, vlastelers en closetrollen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:39

Eigenlijk is dat natuurlijk ook wat je met een praam doet: je zet de praam erop en je geeft er een draaikie aan! :))

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!



Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:26

Om je draakie in toom te houden.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Anoniem

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:56

Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar ik zag gisteren inkepinkjes (inke-pinkjes) voorbij komen, vond ik er ook echt 1 voor dit topic! :Y)

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:21

:') Ik las ook draaikie-praam. En ik zeg ook vaak inke-ping.

Oh ja, en toedelen wordt bij mij een soort van schattig knuffelen.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 01:01

_O- ik lach hardop om mijn stommigheid.. Ik wilde oprecht gaan vragen wat dan in ... Naam een draaikiepraam Was. :wow:.
Voor mij de beste van het hele topic!

Not my monkey, not my circus!

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:24

Draaikie-praam zag ik dus ook niet als draai kiep raam. :+

Kwam in een boek westrand tegen, kon maar niet achterhalen dat ze west-rand bedoelde in plaats van we-strand.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:54

Rije schreef:
Het zal mijn paardenachtergrond zijn, maar ik dacht: "Nog nooit van gehoord, van een draaikie-praam." :')

Kwam dit woord in een ander topic tegen. Ik weet wat het is, nu (dacht ook aan een bijzonder soort praam), maar blijf steevast draaikie pramen lezen :')
Nog zo'n gevalletje teveel paard is steigerhout. Dat lees ik dan niet verkeerd, maar begrijpen wil niet. Waarom wil je steigerend hout?

inkepinkjes Hier ook mee gestoeid. Dacht aan koeien (pinken), kinderspelletjes met pinken, hinkelspelletjes, maar een 'soort van gat', dat duurde even. :')

Overigens, briljant en erg herkenbaar topic. :D

* Love Always 1991 - 2018 *

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:09

En een praam is dan weer een anti-steigerhout :D Met een touwtje er aan.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:14

Ik las vandaag ergens invalleraar. Vind zelf eigenlijk dat het niet aan elkaar mag :+

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:30

lastig woord idd, zou eerder zeggen dat het inval-leraar is

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:38

Ik heb veevervoer vroeger echt eeuwig in mijn hoofd gelezen als veever-voer, en maar afvragen wat veever was..

When was the last time you did something for the first time?

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:10

finnens schreef:
Ik heb veevervoer vroeger echt eeuwig in mijn hoofd gelezen als veever-voer, en maar afvragen wat veever was..

Dit had mijn vriend dus ook

Love is Love

My current situation is not my final destination.

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:45

Signale ring. .
Signale ring???? %)

Oh! Signalering! :)*
Raar afgebroken op een verkeersbord

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:01

extra nee, als in extraneus. (Op zich ook al een leuke ;)

Moest hem echt 2 x hardop lezen voor ik snapte wat er bedoeld werd :')

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:09

Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of je verstandskies wel echt slaat op je verstand, of dat de oorsprong niet gewoon is ver-stands-kies. Oftewel. Die kies die het verst in je mond staat.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:21

Shiloh schreef:
Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of je verstandskies wel echt slaat op je verstand, of dat de oorsprong niet gewoon is ver-stands-kies. Oftewel. Die kies die het verst in je mond staat.

Kwestie van kijken hoe het ergens anders heet. De Engelsen hebben het niet over 'far-standing molars', en ook de Vlamingen hebben het niet over de locatie van de bewuste tand.

De benaming zou ermee te maken hebben dat deze kiezen pas doorkomen op een leeftijd dat men zinnige dingen begint te zeggen, in tegenstelling tot de eerdere tanden die al doorkomen wanneer men nog onzin praat of überhaupt nog niet spreekt.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:27

oomens schreef:
Shiloh schreef:
Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of je verstandskies wel echt slaat op je verstand, of dat de oorsprong niet gewoon is ver-stands-kies. Oftewel. Die kies die het verst in je mond staat.

Kwestie van kijken hoe het ergens anders heet. De Engelsen hebben het niet over 'far-standing molars', en ook de Vlamingen hebben het niet over de locatie van de bewuste tand.

De benaming zou ermee te maken hebben dat deze kiezen pas doorkomen op een leeftijd dat men zinnige dingen begint te zeggen, in tegenstelling tot de eerdere tanden die al doorkomen wanneer men nog onzin praat of überhaupt nog niet spreekt.


Of de Engelsen hebben het gewoon verkeerd vertaald. :+

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:46

Shiloh schreef:
Of de Engelsen hebben het gewoon verkeerd vertaald. :+
En dat is dan met terugvertalen weer verkeerd overgenomen door de Belgen? Zoals met de neushoorns bedoel je? Dat kan natuurlijk ook nog.
Wel typisch dat die fout er dan ook in het Duits en Frans in is geslopen, terwijl de verwarring verstand <-> ver-stand voor zover ik weet echt alleen bij ons mogelijk is.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:28

Dijkloof

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:03

Shiloh schreef:
Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of je verstandskies wel echt slaat op je verstand, of dat de oorsprong niet gewoon is ver-stands-kies. Oftewel. Die kies die het verst in je mond staat.

Je krijgt verstandskiezen pas op latere leeftijd, dus als je je verstand al hebt. In België is het een wijsheidstand.

musiqolog
Berichten: 3328
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:09

veerledec schreef:
Shiloh schreef:
Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of je verstandskies wel echt slaat op je verstand, of dat de oorsprong niet gewoon is ver-stands-kies. Oftewel. Die kies die het verst in je mond staat.

Je krijgt verstandskiezen pas op latere leeftijd, dus als je je verstand al hebt. In België is het een wijsheidstand.

En in het Duits een Weisheitszahn, en in het Frans een dent de sagesse. Met zoveel voorbeelden is de discussie gesloten.

Als je wilt weten waar een woord vandaan komt, ga dan te rade bij Etymologiebank. (Het komt vaak voor dat mensen er zelf naar gaan raden, en dat brengt rare verhalen de wereld in.)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:56

Ik geloof niet zo in absolute waarheden bij dingen die zo lang geleden tot stand zijn gekomen. Uiteindelijk wordt zoiets niet onafhankelijk van elkaar 30 keer verzonnen. Zoiets komt dan toch uit 1 regio en verspreid zich verder uit dezelfde bron :P , die bron kan best een misverstand zijn. :+ houdt het leven leuk, om de dingen niet zo serieus te nemen....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:27

Shiloh schreef:
Ik geloof niet zo in absolute waarheden bij dingen die zo lang geleden tot stand zijn gekomen. Uiteindelijk wordt zoiets niet onafhankelijk van elkaar 30 keer verzonnen. Zoiets komt dan toch uit 1 regio en verspreid zich verder uit dezelfde bron :P , die bron kan best een misverstand zijn. :+ houdt het leven leuk, om de dingen niet zo serieus te nemen....

Zoiets zal vast ergens een keer ontstaan zijn, maar de kans dat het dan nét ontstaat in het enige taalgebied waar eventueel een dubbele betekenis van het woord mogelijk is, is niet bijzonder groot.

Schoentje, kerstmuts en [o]

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Rommella, vlastelers en closetrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:36

Recruiter, dacht oprecht dat rec-ruiter stond voor recreatie ruiter en vroeg me af hoe dat je baan kon zijn :=

Faith can move mountains

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:56

Dat is wel een baan waar ik belangstelling voor heb! }:0

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Dallista, Desireeeee, Flip00, fotolijstje, goesju, IvankBacardi, maj0, manonutjuh, MiSzNiTa, Mondy, nafkedemi, noviceh, Nustice, Polarize, Roosch, unofficial79, YandexBot en 160 bezoekers