Grenzeloos verliefd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:25

Is als je op zoek naar mogelijkheden gaat hé.

Die blues ken ik. Ik Was meestal een week helemaal bleh.
Puur liefdesverdriet.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:28

Ja, maar ook wanneer je tegen studie problemen aanloopt :+

Ja, meestal een week idd, vorige keer was het echt heel erg, bijna een volle week gewoon ik bed gelegen. De eerste paar dagen zijn het ergste he.
Kun jij je het samenleven al voorstellen Nagini? Is alles nog gelukt met meubels etc van jullie huis?

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:41

Ja ik vond dat ook heel erg moeilijk. Afscheid nemen op.het vliegveld in NZ was echt verschrikkelijk.

Jaa samenwonen heb ik zin in. Heb zelf laatst een eetkamer set gekocht. En verder zie ik er naar uit om de gewone handelingen en het samen dingen doen en routine krijgen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:54

Aria_zz schreef:
Nissima, wat heerlijk! Dat is niet zo ver meer, en vooral wanneer die afstand steeds korter wordt! Verhuizen dus?


Ik ben nu aan het werk in Spanje via Workaway, dus die 40 km afstand is helaas maar voor een maandje, daarna is het weer 'gewoon' 2100 km.. Maar ook dat is gelukkig maar voor maximaal 2 maanden want daarna verhuis ik inderdaad officieel naar hier :o

Aria_zz schreef:
Ironie kan soms groot zijn trouwens, ik heb een studie gevonden in Oostenrijk die me super interessant lijkt en hij heeft een master gevonden die hij in belgie zou willen doen :+ zo misschien volgen jaar. Nog niets zeker hoor, maar het idee is gewoon zo grappig, the irony is strong in this one :')

Haha oja, handig.. zit jij straks in Oostenrijk en hij in België? Schiet dan nog niet op _O-

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:22

Nissima schreef:
Welkom HorseTimeXL! Natuurlijk mag je je melden. Ik bedenk me door jouw bericht pas dat ik hier zelf misschien al niet eens meer hoor met nog maar 130 kilometer afstand (en vanaf volgende week nog maar 40 := ). Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?


Bedankt meiden voor het leuke welkom leuk dat ik me hier melden mag!

Ja heel cliché eigenlijk via internet haha. We zitten nog wel in een soort datingfase maar het gaat heel erg de goede kant op. Heb wel zitten te twijfelen over de afstand maar ja dan krijg je die gevoelens en dan valt dat weg haha

Mimichelle
Berichten: 169
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:02

Hoi!! Mag ik me hier ook melden met m'n internationale liefde :D Ik heb 1,5 jaar geleden tijdens m'n Erasmus in Barcelona, mijn huidige vriend ontmoet. Een hele leuke Catalaan waarmee ik eerst een half jaar in BCN heb gedate, totdat we tot de conclusie kwamen dat het wel heel erg goed tussen ons klikte en we misschien over de toekomst moesten gaan nadenken <3 Ik ben vervolgens nog 3 maanden door Spanje gaan reizen en wat vrijwilligerswerk gedaan, waarbij we elkaar tussendoor opzochten. Uiteindelijk besloten we een grote, avontuurlijke reis samen te maken om te kijken hoe dat zou gaan, dat is de Trans Siberian Express geworden en was enorm gaaf :D
Aangezien ik nog moest afstuderen en hij eigenlijk al opzoek was naar een nieuwe (internationale) baan, besloot hij zijn baan op te zeggen en naar Nederland te komen. We wilden allebei geen LAT relatie, dus maar concrete plannen gemaakt :D Afgelopen november is hij naar Nederland gekomen en inmiddels zijn we vanwege zijn nieuwe baan alweer verhuisd naar een nieuwe stad. Hij vind het eerlijk gezegd nog best vrij lastig om hier zijn draai te vinden, het verschil tussen onze culturen en leefstijl is toch wel enorm groot! Maar gelukkig komt het mooie weer eraan, beginnen we wat mensen te leren kennen hier en gaat hij zich hopelijk hier toch wat meer thuis voelen..

@Nissima Mag ik vragen hoe jij deze verschillen ervaart? En hoe jullie het doen qua communiceren? Wij spreken Engels met elkaar en we zijn beiden bezig elkaars taal te leren. Vooral het communiceren met elkaars familie is zo lastig!! En ik lees dat jij daarheen verhuisd, wat leuk!! Andalusia is zoo mooi <3 Weet je al wat je daar gaat doen qua werk? In het zuiden is de werkeloosheid toch nog hoger of niet?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:02

HorseTimeXL schreef:
Heb wel zitten te twijfelen over de afstand maar ja dan krijg je die gevoelens en dan valt dat weg haha

Als het gevoel goed zit, maakt de afstand niet uit :)

Mimichelle schreef:
@Nissima Mag ik vragen hoe jij deze verschillen ervaart? En hoe jullie het doen qua communiceren? Wij spreken Engels met elkaar en we zijn beiden bezig elkaars taal te leren. Vooral het communiceren met elkaars familie is zo lastig!! En ik lees dat jij daarheen verhuisd, wat leuk!! Andalusia is zoo mooi <3 Weet je al wat je daar gaat doen qua werk? In het zuiden is de werkeloosheid toch nog hoger of niet?


Ah zo tof dat hij naar Nederland is gekomen, Mimichelle! Kan me wel heel goed voorstellen dat hij zich nog niet helemaal kan aarden in Nederland. Ik dacht aan het begin van onze relatie "het is toch nog steeds Europa, dus veel cultuurverschillen zijn er niet", maar dat valt vies tegen. Ik denk dat het makkelijker is om vanuit Nederland naar Spanje te gaan dan andersom, omdat Nederlanders erg gesloten en kil zijn in vergelijking met Spanjaarden.

Wat mij opvalt is dat het hier vrij makkelijk is om een sociaal leven op te bouwen zodra je een beetje Spaans spreekt. Wat ook enorm fijn is, is dat de winkels tot zo laat nog open zijn! Aan de andere kant denk ik dat ik nooit echt zal wennen aan het geschreeuw van Spaanse vrouwen als ze enthousiast (of boos?) zijn.

Bovendien is Spaans ook makkelijker te leren dan Nederlands, denk ik. Heeft jouw vriend les? Zijn voordeel is dan misschien weer dat bijna elke Nederlander wel Engels spreekt en hij op die manier een sociaal leven op kan bouwen. Waar loopt hij tegenaan in Nederland, dat hij zijn draai niet zo kan vinden?

Wij spreken nu 70% van de tijd nog in Engels en 30% in Spaans. Dat zou natuurlijk andersom moeten, maar het is zoveel makkelijker in Engels! In het begin vond ik het ook vreselijk dat ik zijn familie niet begreep, en als we uit gingen met zijn vrienden moest Sandro alles voor me vertalen. Inmiddels kan ik het zelf goed genoeg om zonder hem gesprekken te voeren! Dat is echt een enorm goed gevoel. Ben benieuwd in hoeverre ik zijn moeder met haar zware accent nu ga begrijpen.

Andersom spreekt hij Engels met mijn familie. Af en toe een woordje of zinnetje Nederlands er tussendoor. Ik heb hem ontmoet in Oostenrijk, waar hij wat Duits heeft geleerd. Dat scheelt wel veel voor hem want met die basis kan hij best al wat Nederlands lezen. Als hij een woord niet weet in het Nederlands, zegt hij soms het Duitse woord. Maar echt gesprekken voeren zit er nog niet in. Hij wil vanaf juli weer verder gaan met Nederlands leren.

We weten nog niet waar we heen verhuizen, dat horen we pas in juni als hij klaar is met zijn opleiding. We hopen de Canarische eilanden omdat hij daar vandaan komt. Het klopt dat de werkloosheid hier in Andalusië nog steeds erg hoog is. Qua werk voor mijzelf heb ik wel een aantal plannen liggen. Ik zou bijvoorbeeld als informaticus aan de slag kunnen, zowel voor een bedrijf in Spanje als freelance naar Nederland, maar eerlijk gezegd ligt mijn hart daar niet. Toerisme heeft mijn interesse wel, maar uiteindelijk wil ik liever freelance artikelen gaan schrijven. Het is natuurlijk de vraag in hoeverre dat mogelijk gaat zijn. In eerste instantie ben ik bereid elke k#tbaan aan te nemen en verder zie ik wel waar mijn schip strandt (of voert). :)

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:20

Mimichelle, knap jouw vriend hierheen is gekomen! Ik denk echt niet dat mijn vriend hier zou kunnen aarden, al wil hij hier wel heen. Hij is hier heel vaak gewoon geweest, maar toch blijft ie altijd hangen aan dat latere eten enzo. En idd, de buitencultuur, dat hebben we hier niet. Hier gaat iedereen naar huis na z'n werk, daar blijf je vaak nog even ergens wat drinken ofzo en spreek je veel sneller even snel af voor een drankje oid. Denk dat het voor een Nederlander idd makkelijker is om daar te aarden.
Gelukkig spreek ik vloeiend Italiaans, alleen hij geen Nederlands en ook niet zo geweldig Engels. Dus ik kan wel goed met de schoonfamilie communiceren (ze praten alleen wel altijd dialect, maar dat versta ik ook inmiddels), maar andersom wat minder. Hahaha en inderdaad dat opgefokte gedoe altijd meteen, met schreeuwen enzo. :') Ik heb wel eens dat een heel onschuldige vraag uitloopt op een hele tirade, ik zit het altijd maar uit. :))

Anoniem

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:48

Ik vind jullie verhalen zo leuk om te lezen allemaal! <3

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:46

Nissima, stel je voor, zou echt grappig en vooral ironisch zijn :+
Maar, als hij echt in België wil studeren ga ik hem niet tegen houden, weet alleen niet of er hier voor mij nu nog veel toekomst is om te studeren, dat moet ik nog wat uitvissen.
Hij wou ook naar Australië voor een half jaar na zijn studies, moet hij ook maar gewoon doen vind ik.

Welkom mimichelle! En wat een avonturen heb jij al beleefd zeg, heerlijk!
Dus de relatie zit wel goed dan, duidelijk :D en ik denk dat de meeste hier niets liever willen dan geen lat relatie meer :P soms gaat het alleen wat sneller om samen te zijn :D leuk jullie plannen!

Nissima, bij ons is het net zo met Engels en Duits, wil je wel veranderen maar het gaat toch moeilijker dan je denkt, je hebt elkaar toch in een bepaalde taal ontmoet :Y)

En als het gevoel goed zit dan doet die afstand er niet meer toe inderdaad.
Had het er net over met een vriend. Hij is verliefd op een Zweedse maar ze willen beide geen lat relatie. Hij vroeg/zei: maar dat doet toch zoveel pijn telkens.
Ik zei, ja, doet erg veel pijn en het is moeilijk.
Maar ik zou het niet anders willen, voor geen goud van de wereld geef ik dat op omdat het even moeilijker is of omdat iemand dicht bij huis hebben makkelijker is.
Ik zei hem ook, als het gevoel er is, dan geef je niet om die afstand.
Dat is gewoon zo :D

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:10

Hoi hoi iedereen,

Kan me niet meer herinneren of ik me al eerder gemeld had in dit topic, maar bij deze; hier ook iemand die grenzeloos verliefd is geworden. Momenteel nog op stage in Nieuw Zeeland en, mijn moeders grootste nachtmerrie, verliefd geworden op een Kiwi.

Had sowieso al het idee om terug te komen naar Nieuw Zeeland, maar doordat ik hier nu een vriend heb echt concrete plannen gemaakt. In juni "moet" ik voor 1,5 maand terug naar Nederland maar 18 juli vlieg ik weer terug naar Nieuw Zeeland, waar ik gelukkig al een baan heb geregeld. Ga dan ook samenwonen met mijn vriend. Kan niet wachten. *\o/*

Ga hem wel heeeel erg missen als ik terug ga naar Nederland en kijk nu al op tegen afscheid nemen. Maar zie meneer er stiekem ook wel voor aan om eind juni zelf ook naar Nederland te komen hahah.

Mimichelle
Berichten: 169
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:22

Nissima schreef:
HorseTimeXL schreef:
Heb wel zitten te twijfelen over de afstand maar ja dan krijg je die gevoelens en dan valt dat weg haha

Als het gevoel goed zit, maakt de afstand niet uit :)

Mimichelle schreef:
@Nissima Mag ik vragen hoe jij deze verschillen ervaart? En hoe jullie het doen qua communiceren? Wij spreken Engels met elkaar en we zijn beiden bezig elkaars taal te leren. Vooral het communiceren met elkaars familie is zo lastig!! En ik lees dat jij daarheen verhuisd, wat leuk!! Andalusia is zoo mooi <3 Weet je al wat je daar gaat doen qua werk? In het zuiden is de werkeloosheid toch nog hoger of niet?


Ah zo tof dat hij naar Nederland is gekomen, Mimichelle! Kan me wel heel goed voorstellen dat hij zich nog niet helemaal kan aarden in Nederland. Ik dacht aan het begin van onze relatie "het is toch nog steeds Europa, dus veel cultuurverschillen zijn er niet", maar dat valt vies tegen. Ik denk dat het makkelijker is om vanuit Nederland naar Spanje te gaan dan andersom, omdat Nederlanders erg gesloten en kil zijn in vergelijking met Spanjaarden.

Wat mij opvalt is dat het hier vrij makkelijk is om een sociaal leven op te bouwen zodra je een beetje Spaans spreekt. Wat ook enorm fijn is, is dat de winkels tot zo laat nog open zijn! Aan de andere kant denk ik dat ik nooit echt zal wennen aan het geschreeuw van Spaanse vrouwen als ze enthousiast (of boos?) zijn.

Bovendien is Spaans ook makkelijker te leren dan Nederlands, denk ik. Heeft jouw vriend les? Zijn voordeel is dan misschien weer dat bijna elke Nederlander wel Engels spreekt en hij op die manier een sociaal leven op kan bouwen. Waar loopt hij tegenaan in Nederland, dat hij zijn draai niet zo kan vinden?

Wij spreken nu 70% van de tijd nog in Engels en 30% in Spaans. Dat zou natuurlijk andersom moeten, maar het is zoveel makkelijker in Engels! In het begin vond ik het ook vreselijk dat ik zijn familie niet begreep, en als we uit gingen met zijn vrienden moest Sandro alles voor me vertalen. Inmiddels kan ik het zelf goed genoeg om zonder hem gesprekken te voeren! Dat is echt een enorm goed gevoel. Ben benieuwd in hoeverre ik zijn moeder met haar zware accent nu ga begrijpen.

Andersom spreekt hij Engels met mijn familie. Af en toe een woordje of zinnetje Nederlands er tussendoor. Ik heb hem ontmoet in Oostenrijk, waar hij wat Duits heeft geleerd. Dat scheelt wel veel voor hem want met die basis kan hij best al wat Nederlands lezen. Als hij een woord niet weet in het Nederlands, zegt hij soms het Duitse woord. Maar echt gesprekken voeren zit er nog niet in. Hij wil vanaf juli weer verder gaan met Nederlands leren.

We weten nog niet waar we heen verhuizen, dat horen we pas in juni als hij klaar is met zijn opleiding. We hopen de Canarische eilanden omdat hij daar vandaan komt. Het klopt dat de werkloosheid hier in Andalusië nog steeds erg hoog is. Qua werk voor mijzelf heb ik wel een aantal plannen liggen. Ik zou bijvoorbeeld als informaticus aan de slag kunnen, zowel voor een bedrijf in Spanje als freelance naar Nederland, maar eerlijk gezegd ligt mijn hart daar niet. Toerisme heeft mijn interesse wel, maar uiteindelijk wil ik liever freelance artikelen gaan schrijven. Het is natuurlijk de vraag in hoeverre dat mogelijk gaat zijn. In eerste instantie ben ik bereid elke k#tbaan aan te nemen en verder zie ik wel waar mijn schip strandt (of voert). :)


Die verschillen in Europa zijn enorm verbazingwekkend groot ja!! Met name het sociale aspect is zo anders.. Wij zijn hier in NL veel meer individualistisch en naar binnen gericht, in het zuiden draait het veel meer om het samen zijn.. Gezellig met vrienden en/of familie lekker eten en natuurlijk allemaal buitenshuis.. Ze geven daar ook veel minder om spullen, m'n vriend verbaasd zich dan ook erg over onze consumptiemaatschappij hier. Super onhandig inderdaad dat bij ons de winkels doordeweeks om 6 uur dichtgaan, daardoor is half NL in het weekend aan het winkelen i.p.v. genieten van het leven :+
Ik denk dat ik me ook veel makkelijker aan zijn cultuur zou kunnen aanpassen dan hij aan de mijne. Zelf heb ik ook best moeite met sommige aspecten uit onze maatschappij hier :\

Er zijn een aantal factoren waar hij moeite mee heeft eigenlijk.. Het sociale aspect van hierboven, mensen ontmoetten, gezelligheid met elkaar, sociaal zijn. Het buitenleven/weer, hij is echt een sportfanaat en is het liefst altijd buiten onder de mensen actief bezig, dat is hier gewoon een stuk minder (leuk). Hij moet bv. ook 14 km per dag fietsen voor zijn werk, nou in Barcelona stopt ongeveer het leven als het daar regent haha! En toch ook wel alle bureaucratische regeltjes.. In Spanje maakt men zich niet zo druk om alles, hier is men veel meer gestrest, alles moet op tijd, volgens de regels en zo doen we het nou eenmaal.. Maar waarom dan? Nou gewoon, dat zijn de regels :Y)

Mijn Spaans is jammer genoeg nog niet goed genoeg om echte gesprekken te voeren, ik blijf hier gewoon lessen volgen, maar Engels is inderdaad zoveel makkelijker! Hij heeft ook Nederlandse les en pikt dat best aardig op. Hij spreekt ook Duits, dus dat helpt inderdaad! :j Soms vind ik het best lastig dat diepere gesprekken nooit helemaal vloeiend gaan, ons Engels is prima, maar voor ons beide geen moedertaal natuurlijk.

Wel gaaf hoor dat jullie zo zonder hele concrete plannen deze stappen maken!! Het scheelt wel veel dat jij zo flexibel bent, je kunt in zulke situaties niet alles (tegelijk) willen. En je moet in het leven soms ook risico's nemen vind ik :) Als je er samen volledig vol vertrouwen in staat, komt het ook vast wel goed!
Ik vind die spanning van het onbekende ook wel erg leuk!! Wij hebben ook nog geen idee waar we over 2 jaar wonen/werken, we zien wel hoe alles loopt :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 15:16

Heeeyyy! Hoe is het hier met iedereen?

Ik kwam dit topic tegen in mijn oude berichten :') Misschien leuk om weer een beetje leven in te blazen?
Visum advies te delen etc?

Mijn man woont inmiddels 2 jaar in NL, en we zijn volgende maand 2 jaar getrouwd :D
Hebben ondertussen sinds mei een koopwoning, en zijn na maanden verbouwen zo'n 3 weken geleden verhuisd.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:24

Haha wauw, dit is lang geleden. Mijn relatie heeft twee jaar stand gehouden. Na anderhalf jaar in NZ zijn we samen naar Australië verhuisd. Afgelopen januari de knoop door gehakt, het ging hem op lange termijn gewoon niet worden ivm verschillende ideeën voor de toekomst. Niet iets waar compromissen over gesloten kunnen worden. Ben weer naar NL verhuisd.

Nu alweer enkele maandjes super gelukkig met mijn Nederlandse vriend. Als ik naar mijn relatie nu kijk realiseer ik me pas hoe veel mijn ex en ik gewoon totaaaal niet bij elkaar paste op meeste vlakken. Maar goed, het was wel een leuke ervaring.

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:20

Ik wil me graag melden voor dit topic. 3 Jaar geleden kon ik via mijn studie in contact komen met andere studenten over de hele wereld. Dat was een soort van project. Ik vond dat wel interessant dus ben ik gaan bladeren door de database met wie ik eventueel wilde communiceren. Mijn oog viel dus op Joe. Ik heb hem toen een mail gestuurd en zo zijn we ineens gaan mailen met elkaar. Ons contact toen was heel intense. We wist echt alles van elkaars leven, maar ik had hem nooit ontmoet of zo. We hadden een jaar heel intensief met elkaar contact gehouden, maar door de drukte van studie, baan en opgeslokt te worden door alle hectiek is het contact verwaterd. Wel dacht ik heel erg vaak aan hem. Ondanks dat ik hem nog nooit in real life gezien had, had ik toch wat gevoelens voor hem gekregen. Die gevoelens gingen wel weg na mate we geen contact meer hadden met elkaar. Vaak dacht ik nog van dat ik hem nog maar eens moest mailen, maar dan kwam het er weer niet van en zo bleef het contact uit.

Afgelopen januari kreeg ik ineens een Messenger bericht via Facebook van hem. Meteen toen ik dat bericht kreeg gierde de kriebels weer door mijn lijf. Hij schreef me dat hij me gemist had en hoe het met me ging. Ook schreef hij toen dat hij geen idee had of ik überhaupt nog contact met hem wilde hebben, maar dat hij toch een poging wilde maken. Alle gevoelens die ik toen had kwamen echt meteen weer terug en ik vond dat heel raar als je iemand nog nooit ontmoet had. Ik schreef hem meteen een bericht terug en toen ging het heel snel. Ik heb toen een ticket geboekt naar New York en ben hem gaan opzoeken. Ik wilde uit gaan zoeken of hij dan toch de man van mijn dromen was of dat het toch om een illusie ging. Nou dat hebben we geweten. Al vanaf het moment dat ik door de deuren van het vliegveld kwam en ik hem zag staan sloeg het in als een bom en hebben we 2 weken als verliefde pubers niet verder dan 3 meter van elkaars zijde weken. Ik ben echt nog nooit zo verliefd geweest als nu. Ondertussen is hij nu 2 keer hier geweest en ga ik over een maand weer naar New York toe. Dan blijf ik tot januari bij hem.

Nino con Brio - Ruin - Dreamboy x Uphill
Handgemaakt glitterglazen en tumblers vind je bij mij: www.madebyjanna.nl

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 10:54

@ Sanne; Jammer dat het zo moest eindigen, maar veel geluk met je NL vriend! :D

@ MonteCristo: Ik dacht nu komt er een of ander catfish verhaal _O- Maar heel leuk om zo te lezen zeg!

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:54

Monte_Cristo schreef:
Ik wil me graag melden voor dit topic. 3 Jaar geleden kon ik via mijn studie in contact komen met andere studenten over de hele wereld. Dat was een soort van project. Ik vond dat wel interessant dus ben ik gaan bladeren door de database met wie ik eventueel wilde communiceren. Mijn oog viel dus op Joe. Ik heb hem toen een mail gestuurd en zo zijn we ineens gaan mailen met elkaar. Ons contact toen was heel intense. We wist echt alles van elkaars leven, maar ik had hem nooit ontmoet of zo. We hadden een jaar heel intensief met elkaar contact gehouden, maar door de drukte van studie, baan en opgeslokt te worden door alle hectiek is het contact verwaterd. Wel dacht ik heel erg vaak aan hem. Ondanks dat ik hem nog nooit in real life gezien had, had ik toch wat gevoelens voor hem gekregen. Die gevoelens gingen wel weg na mate we geen contact meer hadden met elkaar. Vaak dacht ik nog van dat ik hem nog maar eens moest mailen, maar dan kwam het er weer niet van en zo bleef het contact uit.

Afgelopen januari kreeg ik ineens een Messenger bericht via Facebook van hem. Meteen toen ik dat bericht kreeg gierde de kriebels weer door mijn lijf. Hij schreef me dat hij me gemist had en hoe het met me ging. Ook schreef hij toen dat hij geen idee had of ik überhaupt nog contact met hem wilde hebben, maar dat hij toch een poging wilde maken. Alle gevoelens die ik toen had kwamen echt meteen weer terug en ik vond dat heel raar als je iemand nog nooit ontmoet had. Ik schreef hem meteen een bericht terug en toen ging het heel snel. Ik heb toen een ticket geboekt naar New York en ben hem gaan opzoeken. Ik wilde uit gaan zoeken of hij dan toch de man van mijn dromen was of dat het toch om een illusie ging. Nou dat hebben we geweten. Al vanaf het moment dat ik door de deuren van het vliegveld kwam en ik hem zag staan sloeg het in als een bom en hebben we 2 weken als verliefde pubers niet verder dan 3 meter van elkaars zijde weken. Ik ben echt nog nooit zo verliefd geweest als nu. Ondertussen is hij nu 2 keer hier geweest en ga ik over een maand weer naar New York toe. Dan blijf ik tot januari bij hem.

Romantisch hoor. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat!

Ania

Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:46

Ik meld me ook, iets meer dan 2 jaar geleden mijn vriend tegengekomen op een bruiloft in Polen. Was vanaf de eerste blik naar elkaar liefde op het eerste gezicht. Alleen jammer dat hij dus in Ierland woont en ik in Nederland.
We proberen elkaar een keer per maand te zien en tot nu toe lukt het aardig.
Ook ik/wij lopen/liepen tegen cultuurverschillen aan maar naarmate we elkaar langer kennen gaat dat steeds beter.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:51

Hier nog steeds samen met m'n vriend. :)
Inmiddels met 2 honden en 2 konijnen in Melbourne. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Maris_

Berichten: 1445
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:51

Ania schreef:
Ik meld me ook, iets meer dan 2 jaar geleden mijn vriend tegengekomen op een bruiloft in Polen. Was vanaf de eerste blik naar elkaar liefde op het eerste gezicht. Alleen jammer dat hij dus in Ierland woont en ik in Nederland.
We proberen elkaar een keer per maand te zien en tot nu toe lukt het aardig.
Ook ik/wij lopen/liepen tegen cultuurverschillen aan maar naarmate we elkaar langer kennen gaat dat steeds beter.


Ik ben wel benieuwd welke cultuur verschillen jullie tegenaan liepen /lopen :)
Maar fijn dat het steeds beter loopt!!

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 06:09

Volgens mij heb hier ook korte tijd meegepraat. Leuk dat het topic weer actief is!
Hier nog steeds happy in Litouwen. Inmiddels huis gebouwd waar we alweer 4 maanden wonen, ook een paard gekocht begin dit jaar en we hebben een kat :)

Ania

Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:55

Maris_ schreef:
Ania schreef:
Ik meld me ook, iets meer dan 2 jaar geleden mijn vriend tegengekomen op een bruiloft in Polen. Was vanaf de eerste blik naar elkaar liefde op het eerste gezicht. Alleen jammer dat hij dus in Ierland woont en ik in Nederland.
We proberen elkaar een keer per maand te zien en tot nu toe lukt het aardig.
Ook ik/wij lopen/liepen tegen cultuurverschillen aan maar naarmate we elkaar langer kennen gaat dat steeds beter.


Ik ben wel benieuwd welke cultuur verschillen jullie tegenaan liepen /lopen :)
Maar fijn dat het steeds beter loopt!!


Omgang met vrouwen. Ieren (en Polen) hebben een iets ander idee als het om een man/vrouw relatie gaat. De mannen denken de vrouw steeds te moeten beschermen. Ik moest hem echt overtuigen (tot ruzies aan toe) dat ik best zelf dingen kan doen zonder dat hij mij overal bij moest begeleiden/ophalen/brengen.
Ook dingen zoals mij eens laten trakteren was voor hem een dingetje, want het kan toch niet dat hij als MAN mij als VROUW iets laat betalen?
Wat ik zelf wat bijgesteld heb is "voor hem zorgen" als hij bij mij is. Ik schenk de eerste keer iets in en bied iets aan, daarna laat ik zien waar het staat zodat hij het zelf kon pakken. Maar bij hem is het niet gebruikelijk dat je zomaar in iemands koelkast wat te drinken/eten pakt omdat degene het je hoort aan te bieden. Dus nu bedien ik hem wat vaker dan dat ik eerst zou doen. Gebeurt andersom trouwens ook hoor, als ik bij hem ben. Voel me net een prinsesje soms.
(En dan de verjaardagen/feesten in NL vs Ierland/Polen waar de drank rijkelijk vloeit en zoveel eten is dat je een week vooruit kan per persoon, hij snapte niet dat we van tevoren gingen avondeten als we naar een feest moesten, er is daar toch eten?)
Ik kan nog wel even doorgaan trouwens.

Kleine verschillen die onbewust toch voor veel frustratie bij beide partijen kunnen zorgen. Je staat er niet bij stil totdat je ertegenaan loopt.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:25

@Anla:Wat jij zegt over Polen,zo vind ik dat het hoort!Ik heb juist moeite met de omgangsvormen van Nederlanders.Ik ben heel vaak in Polen geweest i.v.m. mijn traditionele geloof.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:18

Ik denk dat ik hier soort van bij hoor :Y)

Jongen uit Israel, ik zag hem op tv (hij heeft meegedaan aan the voice, jesc en meer programma's) en ging m volgen omdat ik m er leuk uit zag zien, na 4 maanden stuurde hij me een dm dat ie een yt video had gezien dat ik zong en hij erg impressed was, sindsdien praten we elke dag, en bellen ofcourse.

Nu hoor ik hier niet echt bij want heb hem nog nooit ontmoet en verliefd ben ik (nog). niet, maar misschien gaan we binnenkort ontmoeten want zijn moeder presenteert een internationale zangwedstrijd en ze heeft mij gevraagd maar dat is nog erg klein...

We shall see!

So what if im crazy? The best people are.

Ania

Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:45

Wat jammer dat het topic doodgebloed is! Hoe is het met alle langeafstandsrelaties?

Afgelopen september ben ik ten huwelijk gevraagd en we hopen rond juni 2020 samen te gaan wonen in Duitsland. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, wendyh en 146 bezoekers