Grenzeloos verliefd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:17

He! Leuk topic. :-)

Ik ben volgende week alweer 6 jaar getrouwd met mijn turk. ;-) En bijna 11 jaar samen.
11 jaar geleden plaatste ik ook een topic op bokt, als puber. :-)
Wij wonen intussen 8 jaar in Nederland. Ik ben heel vlug die kant op gegaan, maar na 2,5 jaar had ik het wel gezien en zijn we naar Nederland verhuisd.

Veel succes allemaal! <3

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:43

Leuk!

Ik weet niet of ik al gemeld had dat ik m'n (tijdelijke) visa voor Australië hebt en m'n vriend heeft vandaag het contract voor ons huurhuis getekend en de sleutel gekregen en trekt zondag in. :D

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:08

Marije, ja dat is natuurlijk zo,
Je hebt in zuid Afrika waar het beter of slechter gesteld is met zaken zoals apartheid en mensen die lessen aan hogeschool/universiteit kunnen volgen door bijvoorbeeld de taal waarin het gegeven wordt.
Zal daar ook wel het aanpassen zijn. Maar van mensen waar ik van weet die daar wonen, maar dan wel op 'goede' plaatsen met meer gelijkheid, is het wel heerlijk en vriendelijke en open mensen.

Ik heb de cultuur kloof natuurlijk niet echt, alleen kleine gebruiken en de taal ben ik ook machtig dus daar ben ik wel erg blij om.
Kerst vieren ze wel iets uitgebreider, echt heerlijk :D

Proficiat Nagini! Wordt allemaal heel erg reëel en bijna bijna bijna :D

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:32

Aria_zz schreef:
Marije, ja dat is natuurlijk zo,
Je hebt in zuid Afrika waar het beter of slechter gesteld is met zaken zoals apartheid en mensen die lessen aan hogeschool/universiteit kunnen volgen door bijvoorbeeld de taal waarin het gegeven wordt.
Zal daar ook wel het aanpassen zijn. Maar van mensen waar ik van weet die daar wonen, maar dan wel op 'goede' plaatsen met meer gelijkheid, is het wel heerlijk en vriendelijke en open mensen.

Ik heb de cultuur kloof natuurlijk niet echt, alleen kleine gebruiken en de taal ben ik ook machtig dus daar ben ik wel erg blij om.
Kerst vieren ze wel iets uitgebreider, echt heerlijk :D

Proficiat Nagini! Wordt allemaal heel erg reëel en bijna bijna bijna :D


Ik heb je zin een paar keer overgelezen, maar ik begrijp 'm niet helemaal :o . Kun je wat meer verduidelijk :) ?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:07

Ah ik en mijn warhoofd soms, sorry dat het onduidelijk is :o
Bedoelde: in zuid Afrika heb je plaatsen waar de apartheid inderdaad nog niet voorbij is. Wat ik hoorde van vrienden was onderandere de problematiek van de taal in univeristeiten. Vaak is dat Afrikaans (als ik me niet vergis) terwijl dat een overwegend blanke taal is en er op die manier minder mogelijkheden zijn voor de kleurlingen met andere taal achtergronden. Dit is uiteraard niet goed voor gelijkheid en mogelijkheden tot een goede job etc.
Vrienden die ik ken en die in plaatsen wonen waar dit beter is, waar mensen dus wel beter een opleiding kunnen starten en makkelijker werk kunnen vinden, zijn de mensen vriendelijk en open.
Maar natuurlijk is het een andere cultuur en blijft het aanpassen. Zelf ben ik enkel in het midden oosten geweest, dus kan het in andere delen in Afrika niet zo goed inschatten. Maar als ik het zo van jou lees, moet je je niet laten doen maar kun je wel je weg er in vinden :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:36

Aria_zz schreef:
Nissima, wat romantisch <3
Wat leuk dat het zo gelopen is en dat hij vol gehouden heeft om je uiteindelijk te zien.

Maar best ook wel een afstand denk ik dan, nee? Waarschijnlijk wel heerlijk om naar daar te gaan!

Haha ja, hij is best wel romantisch al vindt hij zelf van niet. Qua afstand is het zo'n 3700 kilometer als ik in Nederland ben en hij in Gran Canaria. Vier uurtjes met het vliegtuig, dus valt te doen, alleen niet voor een weekendje.

Nu zitten we allebei in Andalusië, met een afstand van 315 kilometer. De vraag is alleen of we elkaar nog kunnen zien vóór Pasen. :o

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 17:56

Nog 3 weken te gaan <3

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:01

voor mij nog 3 dagen wachten :D

Nissima, in Andalusie is het dan echt wel een erg groot (of nuja, klein :P ) verschil.
Kun je toch net wat gemakkelijker even langs.

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:28

De tijd vliegt zeg!

Mijn ouders komen woensdag hierheen *\o/* !

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 16:49

Ik vroeg me af hoevaak jullie je partner zien? En hoe regelen het jullie op je werk om bijvoorbeeld vaker weg te kunnen gaan?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:45

Wij zijn beide nog student dus dat is iets gemakkelijker qua tijd. We proberen het op max 1.5 maand te houden dat we elkaar niet zien. Nu is het een pak korter, maar dat is geluk hebben.

Is een beetje dingen verschuiven en zien waar er een extra dagje vrij is.

Ik zit nu op de luchthaven, aan het wachten tot hij hier toekomt :D
Natuurlijk heeft het vliegtuig een half uur vertraging. Maar oh, dat halfuurtje langer zal het niet maken.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:56

Ohhh leuk! Heel erg veel plezier..

Ik heb hem in september gezien (daarheen), november (daarheen), december (hierheen), en in februari ga ik weer daarheen.
Werk gewoon fulltime, maar heb bij iedere kwartaalafsluiting een hele drukke maand waar ik gigantisch veel overuren in maak. Dus 4x per jaar, dat telt wel lekker door in uren waardoor ik de andere maanden weer wat extra kan opnemen :D

Helaas na februari wordt het waarschijnlijk pas mei dat ik hem ga zien.

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:52

Ik werk pas sinds kort fulltime, ik ging altijd vaker daarheen maar hij zal nu wel vaker hier komen. Wij proberen ook altijd om de 1.5 maand ongeveer. Langste ooit was 3 maand, dat was echt teveel. Voor zover ik me herinner was ik daar augustus 2015, daarheen oktober, hierheen november, daarheen december/januari, en nu hierheen februari en maart. Ik wil geen vrije dagen verspillen aan reizen (als in onderweg zijn, zou het zonde vinden om op een vrijgenomen dag pas smidddags te vliegen), en hij studeert dus kan hij beter komen. :)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:30

Ik helaas een heel stuk minder.

Eerst had ik m leren kennen.. toen 15 maanden niet en zag ik m één dag.. toen weer een maand niet.
Toen over de zomer verdeeld zo'n 3 weken denk ik. Met soms 3 weken er tussen in..

Toen weer 3 maanden niet en twee weken wel.. en nu weer 3 maanden zonder.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:11

En hij is weer weg...
Opnieuw beginnen met plannen en aftellen dan maar.

Hoe gaat het er bij jullie aan toe?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 12:15

Aria: aaaahh altijd rot die afscheid momenten.. ;(

Ik ben sinds zaterdag weer in Turkije.. Mijn vriend heeft mij gisteren ten huwelijk gevraagd op de top van de galata tower met prachtig uitzicht over Istanbul <3

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:44

Oh waw!
Wat fantastisch ^^
Proficiat! Geniet er daar maar van :D
En wat een mooie plek.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:45

Jemig, dat is snel, verbaasd me zelfs wel. Gefeliciteerd!

Hier nog af aan't tellen.. 57 dagen.

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:25

Aira, wat rot zeg! Hoe lang duurt het nu weer voor je elkaar ziet?

Bo, van harte gefeliciteerd met je verloving!

Hier zijn mijn ouders gister weer terug naar NL gegaan en nu zijn hier twee vriendinnetjes.
Ik ga over drie weken weer naar huis na hier een half jaar geweest te zijn, ik kijk er nu al tegenop...

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:07

Marije,
Is nooit gemakkelijk, maar nu nog niets aan te doen.
Normaal zien we elkaar weer over 1.5maand, maar ligt nog niet vast en hebben beide wat geld problemen, ik hoop dat het lukt.
Maar ik heb studie problemen en dat is nu best wel moeilijk, maar gelukkig kunnen we er wel over Skypen.

Hoe was het met je ouders daar? En dan heb je gelukkig nog even, maar geen leuk vooruitzicht natuurlijk.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:04

En tickets geboekt *\o/*
Altijd leuk, veel centjes maar het meer dan waard. Over iets meer dan een maand zijn we weer twee weken samen ^^

Hopelijk ook gaan skiien, want volgend hem kun je niet samen zijn met een Oostenrijker als je niet bent gaan skiien :P

Dus aftellen maar.
Nagini, bij jou is het nog veel meer aftellen natuurlijk! Jullie gaan samenwonen, moet echt heerlijk klinken :D

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:47

Ja zeker aftellen.
Hahah hier ook ticket geboekt.

Vliegen naar Oostenrijk Is toch niet zo deur? Ryanair met 50 euro ofzo?

Lol ik verruil het graag voor wat ik moest betalen, haha.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:02

Ja absoluut, dat wil ik geloven haha, hebben we wel geluk mee.
Wel, het is ski seizoen (gelukkig niet het top moment) en ik heb nog les de vrijdag voormiddag waardoor ik Ryanair jammer genoeg niet kan nemen want die vertrekken 14.30u. Dat haal ik niet.
Hij is wel met Ryanair naar hier gekomen en was inderdaad zoveel kwijt :j

Vreemd genoeg zijn de prijzen van Wenen naar hier goedkoper dan andersom. Geen idee waarom.

Dus ik heb even wat meer 'pech' maar mag niet klagen idd ;)

Hij heeft trouwens net een boekje Nederlands gekocht, alleen kan hij kop nog staart krijgen aan de uitspraak :') vind het wel ontzettend lief :D

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:36

Haha mijn vriend is NL aan het leren met DuoLingo, ideaal.
Vind het ook heel lief als ik wakker word en ik heb berichtjes zoals ik: ''Ik ben een jongen'' ''Sap of melk?'' ''Ik drink melk'' hahahah

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:13

Hahaha, heerlijk :))
Ik heb hem zelf vooral eten dingen aangeleerd, zoals muizenstrondjes, wat ontzettend schattig klinkt door dat Duits accent.
Die duolingo zal ik eens opzoeken, kende ik niet!
Wel fijn dat hij dat ook doet Nagini, ondanks dat je naar daar verhuist!