Grenzeloos verliefd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:27

Da's ook een mooi verhaal Aria_zz, kom laat ons mee zwijmelen.. haha kan ik ook eens genieten van andere verhalen.

Micha; das ook interessant zeg Israel. Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

xSiep; Ja! Jouw verhaal heb ik eerder gelezen (samenwonen topic misschien) zo gaaf. Wat moet dat een heerlijk vooruitzicht zijn. 3,5 jaar is ook een lange tijd. Trouw je in Litouwen of in NL of ergens compleet anders?
Hoe werkt dat visa wijs voor Litouwen? Makkelijk? Of partner visa ofzoiets?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:40

Micha, Israël lijkt me ook niet simpel om heen te gaan. Maar moet wel super zijn om de cultuur te leren kennen. Vind de streek daar enorm interessant.

Boras: ben blij te horen dat het saai kan worden! :D

Siep, wat een avontuur, een huis gaan bouwen! Wat leuk dat na zon lange tijd, jullie eindelijk echt samen gaan zijn.

Wel, mijn verhaaltje, haha:
Zoals gezegd, de bedoeling was om in trieste in Italië af te spreken omdat hij met de auto zou rijden vanuit Wenen. Dat was het simpelste. Ik zou alleen eerst Milaan en Verona doen, dan een dagje Venetië en doorreizen met de trein naar hem in Trieste.
Maar, toen ik op de luchthaven stond om naar Milaan te gaan, stuurde hij:
Anders kom ik wel naar Venetië en dan doen we dat samen.
Vond ik natuurlijk super.
Hij is midden in de nacht vertrokken, de dag dat ik naar Venetië zou gaan, om 7uur te rijden om mij te ontmoeten in de voormiddag.
Ik was zo ontzettend zenuwachtig. En was zo heerlijk om hem terug te zien. Was de eerste keer na Egypte.

In Verona heb je het balkon van Juliet (v Romeo) en een muur waar je de naam van je geliefde kan opschrijven. Ik had dat de dag voor Venetië dus ook gedaan, ook al waren we nog niet samen. Dus ik was natuurlijk volledig in romantische stemming _O-

Na een dagje samen Venetië te doorkruisen zijn we met de auto naar Trieste gereden.

En de dag daarna, zijn we kasteel Miramare gaan bezoeken, een bekend kasteel aan de zee daar.
Bleek dus, dat de eigenaars van dat kasteel Maximilaan van Oostenrijk en Charlotte van Belgie waren geweest, uit de 19de eeuw. Lekker toevallig.

Daarna bleek dan nog, dat ze ongeveer dezelfde toer in Egypte gedaan hadden als wij, plus, en dat is het belangrijkste, hun huwlijks reis was als volgt:
Wenen(Schönbrunn), Trieste, Venetië.

Onze reis in Italië was dus:
Venetië, Trieste, Wenen(ook met Schönbrunn)

Ik hoef je niet te vertellen dat we best verbaasd waren op dat moment, haha. We wisten dus beide niet.

Was alleen maar reden tot meer liefde, bleek later :D

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:51

Ahh wat gaaf. Hoe groot Is die kans he..

espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:57

Aria_zz schreef:
Micha, Israël lijkt me ook niet simpel om heen te gaan. Maar moet wel super zijn om de cultuur te leren kennen. Vind de streek daar enorm interessant.

Boras: ben blij te horen dat het saai kan worden! :D

Siep, wat een avontuur, een huis gaan bouwen! Wat leuk dat na zon lange tijd, jullie eindelijk echt samen gaan zijn.

Wel, mijn verhaaltje, haha:
Zoals gezegd, de bedoeling was om in trieste in Italië af te spreken omdat hij met de auto zou rijden vanuit Wenen. Dat was het simpelste. Ik zou alleen eerst Milaan en Verona doen, dan een dagje Venetië en doorreizen met de trein naar hem in Trieste.
Maar, toen ik op de luchthaven stond om naar Milaan te gaan, stuurde hij:
Anders kom ik wel naar Venetië en dan doen we dat samen.
Vond ik natuurlijk super.
Hij is midden in de nacht vertrokken, de dag dat ik naar Venetië zou gaan, om 7uur te rijden om mij te ontmoeten in de voormiddag.
Ik was zo ontzettend zenuwachtig. En was zo heerlijk om hem terug te zien. Was de eerste keer na Egypte.

In Verona heb je het balkon van Juliet (v Romeo) en een muur waar je de naam van je geliefde kan opschrijven. Ik had dat de dag voor Venetië dus ook gedaan, ook al waren we nog niet samen. Dus ik was natuurlijk volledig in romantische stemming _O-

Na een dagje samen Venetië te doorkruisen zijn we met de auto naar Trieste gereden.

En de dag daarna, zijn we kasteel Miramare gaan bezoeken, een bekend kasteel aan de zee daar.
Bleek dus, dat de eigenaars van dat kasteel Maximilaan van Oostenrijk en Charlotte van Belgie waren geweest, uit de 19de eeuw. Lekker toevallig.

Daarna bleek dan nog, dat ze ongeveer dezelfde toer in Egypte gedaan hadden als wij, plus, en dat is het belangrijkste, hun huwlijks reis was als volgt:
Wenen(Schönbrunn), Trieste, Venetië.

Onze reis in Italië was dus:
Venetië, Trieste, Wenen(ook met Schönbrunn)

Ik hoef je niet te vertellen dat we best verbaasd waren op dat moment, haha. We wisten dus beide niet.

Was alleen maar reden tot meer liefde, bleek later :D



Was jij gisteren niet op stubru? :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:22

Nagini, dat dachtten wij ook haha :+

Espiga, Ja idd :o was toevallig dat ik het liedje had doorgestuurd. Jij was dus juist aan het luisteren?

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:26

xSiep schreef:
Er was wel een lange afstandsrelatie topic, maar die is niet erg actief meer

Ik heb sinds 3,5 jaar een lange afstandsrelatie met een Litouwer, we zien elkaar elke 4 weken ongeveer. In februari ga ik emigreren, we hebben een stuk land gekocht waar we een huis op gaan bouwen en we gaan in augustus trouwen :D

Oh wat leuk, ik herinner me je nog wel uit het langeafstandsrelatie topic! :) Leuk dat je naar Litouwen gaat! Kan je de taal al een beetje? En heb je al iets van werk daar oid? Echt gaaf dat jullie je eigen huis gaan bouwen. :)

Ik heb al 6 jaar een langeafstandsrelatie met een Italiaan. Heb hem ontmoet toen ik daar aupair was en heb er tijdens m'n studie nog een keer een jaar gewoond, hebben toen ook het hele jaar samengewoond. Ik wilde eigenlijk daarheen na m'n afstuderen alleen de banen zijn er heeeel schaars en slecht betaald. Ik kon in een callcenter aan de slag alleen had daar weinig zin in en dan ook nog tegen zo'n baggerloontje. :o

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:03

Ah dat is best jammer Loose... Kan me voorstellen dat het inderdaad niet simpel is om een job te vinden. Maar jij kunt dan wel Italiaans?
En zo lang samen en dan terug alleen na samen wonen en alles, lukt dat een beetje?

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:01

Ja ik spreek het wel vloeiend, na 6 jaar samen te zijn. :D Het is denk ik daar ook meer er een beetje in komen en via via dingen vinden, maar ik merkte dat ik toch te ambitieus ben om eerst in een callcenter te zitten of in een winkel te staan. Het moet best te doen zijn hoor, maar mijn vriend studeert nog. Als hij nou al een baan had en ook meer kon bijdragen had ik het misschien nog wel gedaan. Dat teruggaan lukt prima, de eerste weken vond ik het wel echt moeilijk maar daarna went het wel weer. Ik weet nog toen ik daar een jaar was en met kerst naar huis ging ik moest huilen omdat we elkaar 2 weken niet zagen, je went echt zo snel aan dat samen zijn maar dan weer uit elkaar wonen went opzich ook wel weer snel (al went samenwonen sneller :') ).

Wat een leuk en romantisch verhaal heb jij trouwens! :)) En superleuk, zo'n 'roadtrip' samen.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:12

Gelukkig ben je er dan zo positief over!
Maar na 6jaar zullen jullie ook al wel wat watertjes door zwommen hebben. Zolang je weet dat er toekomst in zit, is het ook gewoon heerlijk om elkaar te zien ^^
Snap ik ook wel hoor, om nu in een callcenter te werken als dat echt niet je ding is...kun je beter even uit kijken en iets vinden dat je ook graag gaat doen.
Wanneer hij afgestudeerd is zal het dan waarschijnlijk ook wat makkelijker gaan?
Italië is wel een heerlijk land he :D

Ja inderdaad wat roadtrippen, dat is ook wat we waarschijnlijk gaan blijven doen, hebben wat plannen voor Engeland, oost-blok, streek rond Oostenrijk...
En het is best romantisch, maar dat beseften we ook pas achteraf, want eigenlijk zijn we redelijk anti romantiek, maar op de een of andere manier doen we veel romantische dingen zonder het te beseffen :+
Maar, we doen het tenminste niet voor de romantiek maar omdat we het graag doen :D

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:47

Oh haha wat grappig! Wij zijn ook een erg niet romantisch. :)) Ik denk dat je ook wel vrij nuchter moet zijn om een langeafstandsrealtie (lang) vol te kunnen houden. Wel echt grappig, allemaal romantische dingen doen zonder het te beseffen. :')
Maar inderdaad, na 6 jaar weet je ook wel dat het goed zit en dan gaat het ook niet meer zomaar over vanwege de afstand oid. Ik ben alleen net begonnen met mijn eerste grotemensenbaan, en ben bang dat we elkaar nu wel veel minder gaan kunnen zien dan eerst. Maar aan de andere kant ga ik ook meer geld verdienen voor snelle weekend tripjes. :) Als hij afstudeert is het denk ik allemaal wel makkelijker, dan is hij ook wat vrijer om weg te gaan. Italië is inderdaad een fijn land, alleen in Nederland zijn we denk ik ook wel weer verwend met sociale zekerheden, meer banen, betere lonen (ook naar verhouding). Maar ik zou uiteindelijk wel daar willen wonen denk ik. :)
Hebben jullie al plannen verder, of kijken jullie het eerst even aan? Dat vind ik trouwens altijd zoiets irritants, van die mensen die (begrijpelijk) vragen wat onze plannen zijn. Vooral toen ik ook nog studeerde had ik echt zoiets van weet ik veel, eerst maar eens afstuderen. :x :D

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:00

Ik kan mij ook melden :)!
Ik heb in december 2014 mijn Zuid-Afrikaanse vriend ontmoet en ben nu vanaf september hier voor een half jaar, begin maart ga ik weer terug naar Nederland.
Ons verhaal is ook erg romantisch, ik kan het wel even opzoeken op bokt (ik geloof dat ik het al eens heb gepost), voor de liefhebbers.

Ons toekomst perspectief is als volgt;
Ik moet eerst afstuderen (daar ben ik nu mee bezig), en dan kom ik naar Zuid-Afrika om te gaan werken. Mijn vriend is nu net vijfde jaars medicijnen dus moet nog twee jaar studeren, 1 jaar internschap en 2 community jaren >;), oftwel het gaat nog een rukkie duren voordat hij klaar is!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:58

Ja ik, ik ben ondertussen al wel geëmigreerd naar mijn liefde <3

Ik woon nu in het prachtige zweden! Visum etc was een hel! Ondanks dat ik van EU naar EU ging duurde het meer als een jaar! voordat ik toestemming had :+

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:41

Wat gek! Ik dacht dat je vrij kon verhuizen.. Zweden dus moeilijker?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:13

Wat leuk zeg!! Mijn zus is jaren geleden ook verliefd geworden op een Turkse man, en zij wonen inmiddels al heel wat jaar samen in Turkije en hebben 2 kinderen. Ze zijn nu aan het kijken om eventueel dit jaar toch richting Nederland te komen, al is dat niet gemakkelijk.
Mocht je contact willen met een Nederlandse die in Turkije woont en daarheen is verhuisd kun je me altijd een berichtje sturen, zodat ik je in contact kan brengen met mijn zus :)

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:25

kirri schreef:
Ja ik, ik ben ondertussen al wel geëmigreerd naar mijn liefde <3

Ik woon nu in het prachtige zweden! Visum etc was een hel! Ondanks dat ik van EU naar EU ging duurde het meer als een jaar! voordat ik toestemming had :+


Visum voor Zuid-Afrika schijnt ook echt een drama te zijn. Ik ga eerst proberen een werkvisum te krijgen, dat is het ideaalst. Als dit niet lukt weet ik nog niet precies hoe of wat...

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:04

ja moeilijker als ik dacht! Het zal anders zijn als je gelijk een baan hebt denk ik, maar ja die had ik niet :+ dus ik heb mijn contract in NL afgemaakt en ben der lekker heen gegaan.

Nu moet ik wel zeggen ik heb gelijk een permamente verblijfsvergunning aangevraagt, daar kan het ook aan liggen denk ik.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 14:25

Wat een romantische verhalen <3

Kirri: Wist niet dat het zo moeilijk was binnen EU..

anne_bento: Wat is haar reden om terug naar NL te willen?


Wij zitten ook na te denken over waar we gaan wonen.. Nu heb ik al heeeel lang een hekel aan NL en zegt mijn hart Turkije, maar ik kan mijn ouders hier echt niet achterlaten :') Ja ik ben een watje..

Plus ik heb hier een vast contract, en voldoe aan de inkomenseis om hier een MVV voor hem aan te vragen. Als ik naar Turkije verhuis, en we willen dan toch uiteindelijk samen naar NL zal ik eerst alleen moeten gaan en hier werk moeten vinden met minimum een jaarcontract.. Denken denken denken

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:44

@BOOO
ik wil je niet van je roze wolk schoppen maar doe het vooral rustig aan. En heb je hem eventueel al gegoogled?
Ik weet dat er een speciale facebookpagina is voor turkse casanovas. Heb zelf geen facebook maar een vriendin van mij heeft dit al eens vergeldverteld.

Overigens vind ik het wel altijd erg leuk om dit soort verhalen te lezen.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:48

Visas... Tis Wat.

Ik vraag deze week m'n werk holiday visum aan voor Australië. Dab kan ik 2 jaar blijven. (als ik aan de voorwaarden voldoe voor het eerste jaar.)

M'n vriend als nieuw Zeelander kan zonder problemen in Australië verblijven onbeperkt maar om mij daar te houden mort hij permanent residency aanvragen en dan zou ik via een spousal visa kunnen blijven tenzij ik ergens gesponsord word.

Tis allemaal rompslomp. Maar wel waard hoor.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:22

Booooo schreef:
Wat een romantische verhalen <3

Kirri: Wist niet dat het zo moeilijk was binnen EU..

anne_bento: Wat is haar reden om terug naar NL te willen?


Wij zitten ook na te denken over waar we gaan wonen.. Nu heb ik al heeeel lang een hekel aan NL en zegt mijn hart Turkije, maar ik kan mijn ouders hier echt niet achterlaten :') Ja ik ben een watje..

Plus ik heb hier een vast contract, en voldoe aan de inkomenseis om hier een MVV voor hem aan te vragen. Als ik naar Turkije verhuis, en we willen dan toch uiteindelijk samen naar NL zal ik eerst alleen moeten gaan en hier werk moeten vinden met minimum een jaarcontract.. Denken denken denken


Meerdere redenen dat zij terug wil naar NL. Ze mist haar vrienden en familie, natuurlijk heeft ze daar ook iets opgebouwd maar ouders en zusjes zijn een hoop waard.
Het is er niet altijd even veilig, ze merken dat het niet alleen in het Oosten onrustig is maar ook verder Turkije in. Ze vinden dat alles in NL beter geregeld is, dingen zoals verzekeringen, pensioenen e.d. Voor de kinderen denken ze dat een toekomst in NL beter is dan in Turkije.


Naar NL komen is wel nog een hele uitdaging, 1 van de 2 (mijn zus dus eigenlijk) zal een baan moeten vinden eerst met vast contract, dit moet ze dus vanuit Turkije eigenlijk al zien te regelen, wat natuurlijk haast onmogelijk is. D'r man spreekt engels en turks, die zal hier een baan moeten zien te vinden.. dan een woonruimte, geld is er in 1e instantie nog niet dus waar verblijven ze tijdelijk? Veel om over na te denken maar hopelijk komen er oplossingen..

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:05

Turkije is geen makkelijk land om in te wonen.
De meesten die ik ken, valt het in de praktijk heel erg tegen.
Zeker als er kinderen komen, wil men vaak toch naar nederland.
Turkije is leuk als je een heel goed inkomen hebt.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:23

Hé wat leuk, een nieuw grenzeloos verliefd-topic. Mag ik me ook melden? Ik ken mijn Canario van mijn buitenlandsemester in Oostenrijk (begin 2013), waar we allebei bezet heen gingen en als vrijgezel terugkwamen.. Hij en nog een Turks meisje zijn de enigen met wie ik contact heb onderhouden. De berichten tussen hem en mij werden steeds flirteriger, tot hij uiteindelijk in de zomer van 2014 naar Nederland toekwam voor mijn verjaardag.

Nog geen twee uur op Nederlandse bodem of hij zoende me al, waarna hij zei dat hij dat al een jaar lang wilde doen. <3 Sindsdien zijn we dus een setje en zien we elkaar om de 6 tot 8 weken. Ik ben net afgestudeerd (althans, wacht nog op mijn laatste studiepunt), en hij zit nog op de academie tot juni. Vrijdag vertrek ik naar Andalusië om daar via Workaway voor 4 maanden te gaan werken. Op die manier ben ik een stuk dichterbij hem en kunnen we elkaar in ieder geval wel eens per maand gaan zien. Per juni gaan we samenwonen, de vraag is nog waar want hij kan voor zijn werk overal terecht en dus overal geplaatst worden.

Het houdt wel in dat de kans groot is dat ik niet in mijn eigen werkgebied kom te werken (software engineering), maar ik geloof dat ik dat ook helemaal niet zo erg vind. Heb dat net een paar maanden gedaan en 40 uur per week in een donker hoekje op kantoor is het ook niet helemaal.

Het is dus nog een beetje afwachten, maar de toekomst ziet er rooskleurig uit. <3

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:10

Nissima, wat romantisch <3
Wat leuk dat het zo gelopen is en dat hij vol gehouden heeft om je uiteindelijk te zien.

Maar best ook wel een afstand denk ik dan, nee? Waarschijnlijk wel heerlijk om naar daar te gaan!

Phoe visums, gek dat je voor Zweden problemen hebt, zou je niet meteen verwachten. Van Australië weet ik dat het een probleem is, maar je vindt er dan wel gemakkelijk werk.

Voor Turkije denk ik dat je een bepaalde mindset nodig hebt. Net zoals andere landen in het midden oosten is het er anders en vaak minder gestructureerd dan hier. Maar, het hangt dan af van de persoon hoe die er mee omgaat.

En van die mensen die enkel uit zijn om hier te kunnen wonen... Ik hoor het vooral over Marrokaanse meisjes, maar ik geloof wel in de liefde dus het zal vast ook een heleboel keren wel liefde zijn. Hier stond er wat terug ook een berichtje van iemand die gelukkig samen is, dus waarom niet.

Hier komt mijn Oostenrijker over 2 weken, ben zo aan het aftellen!

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:34

Aria_zz schreef:
Nissima, wat romantisch <3
Wat leuk dat het zo gelopen is en dat hij vol gehouden heeft om je uiteindelijk te zien.

Maar best ook wel een afstand denk ik dan, nee? Waarschijnlijk wel heerlijk om naar daar te gaan!

Phoe visums, gek dat je voor Zweden problemen hebt, zou je niet meteen verwachten. Van Australië weet ik dat het een probleem is, maar je vindt er dan wel gemakkelijk werk.

Voor Turkije denk ik dat je een bepaalde mindset nodig hebt. Net zoals andere landen in het midden oosten is het er anders en vaak minder gestructureerd dan hier. Maar, het hangt dan af van de persoon hoe die er mee omgaat.

En van die mensen die enkel uit zijn om hier te kunnen wonen... Ik hoor het vooral over Marrokaanse meisjes, maar ik geloof wel in de liefde dus het zal vast ook een heleboel keren wel liefde zijn. Hier stond er wat terug ook een berichtje van iemand die gelukkig samen is, dus waarom niet.

Hier komt mijn Oostenrijker over 2 weken, ben zo aan het aftellen!


Voor Zuid-Afrika heb je ook wel een bepaalde mindset voor nodig hoor :') .
Ik zal een aantal voorbeelden geven; de politie (de gehele overheid eigenlijk) is verschrikkelijk corrupt en zijn letterlijk op zoek naar een omkoping. Zo kunnen ze je bijvoorbeeld aan de kant zetten, een lampje inslaan en dan kan je hen omkopen om geen bekeuring te krijgen.
Een ander voorbeeld is het verschil tussen zwart en wit. Ondanks dat de apartheid al een lange tijd 'niet meer bestaat' is de verdeeldheid tussen zwart en wit nog steeds zeer duidelijk aanwezig, evenals het verschil tussen arm en rijk.
Ander verschil is nog dat alles wat hier met administratie en/of overheid te maken heeft duurt verschrikkelijk lang. Wat bij ons een paar dagen zou duren, kost je hier zo een paar maanden.
Verzekeringen en dergelijke zijn ook een heel ander verhaal hier. Als je veel groenten en fruit koopt, 10.000 stappen per dag op je stappenteller hebt en meerdere keren per week bij de sportschool bent (wat zij dan weer checken bij de sportschool (gelukkig kan je hier ook weer mensen omkopen om elke dag je kaart te swipen :+ :') )) krijg je korting op je ziektekostenverzekering.

En zo kan ik nog wel een miljoen dingen noemen haha.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 12:02

Ufurio4e: Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben

Marije112: Zo wat een verhalen, dat ze corrupt waren wist ik wel maar zo erg :D