Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:49

Oh wat leuk! Hoe wordt bijgehouden welke kilometers je aflegt?

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:54

ierusju schreef:
Oh wat leuk! Hoe wordt bijgehouden welke kilometers je aflegt?



Je moet van te voren je planning door geven en er is een tool waarmee je de kilometers kan tellen. Je moet je begin en eind station en begin en eindtijd doorgeven. Je mag van je planing afwijken mocht je ergens vertraging hebben, maar je begintijd en beginstation mogen niet meer aangepast worden.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 11:16

fohadie schreef:
Haha, leuk LoveBodin.

Ik doe 29 juni mee aan het Nederlands kampioenschap treinreizen. Zoveel mogeljk kilometers maken in Nederland per trein in 18u. Maar: elk traject mag maar 1x afgelegd worden in maar 1 richting en er moet een stempel gehaald worden tussen 11.00-14.00u op Utrecht centraal.

Zie: https://www.treinreiziger.nl/wedstrijd- ... juni-2019/

Oeh cool! Dat klinkt erg tof. :))

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:35

Nayomie schreef:
fohadie schreef:
Haha, leuk LoveBodin.

Ik doe 29 juni mee aan het Nederlands kampioenschap treinreizen. Zoveel mogeljk kilometers maken in Nederland per trein in 18u. Maar: elk traject mag maar 1x afgelegd worden in maar 1 richting en er moet een stempel gehaald worden tussen 11.00-14.00u op Utrecht centraal.

Zie: https://www.treinreiziger.nl/wedstrijd- ... juni-2019/

Oeh cool! Dat klinkt erg tof. :))


Zekers. Ben al een tijd bezig met de planning en wijzig em telkens weer. Dan net weer wat krappere overstaptijden, en nu maar hopen dat de werkzaamheden zo blijven als ze nu zichtbaar zijn op ns.nl.

Er zijn nl meerdere werkzaamheden voorspeld, maar niet zichtbaar op ns.nl. Die worden pas 10 dagen van te voren bekend gemaakt of ze door gaan of niet.

daffieduck83

Berichten: 1745
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:33

Wat leuk dat er weer leven is in dit topic en wat gaaf die wedstrijd.

Helaas reis ik nu niet meer zo veel met het OV omdat ik nu op fietsafstand van mijn werk woon. Daardoor heb ik geen ergernissen, maar ook geen leuke belevenissen.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:44

Haha ik doe ook mee met de kampioenschap treinreizen! Vandaag ingeschreven en al druk bezig met het maken van een planning

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:28

Amado schreef:
Haha ik doe ook mee met de kampioenschap treinreizen! Vandaag ingeschreven en al druk bezig met het maken van een planning



Kon je nog inschrijven dan? Dacht dat het al vol was?

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:17

Ik had laatst een leuke conducteur. Bij sommige abonnementen moet je ook een foto/ID laten zien. De conducteur vroeg daar iedere keer om: "Bedankt voor uw kaartje, heeft u er nog een mooie foto bij? Geweldig, dank u" en dan bij de volgende: "Dank voor uw vervoersbewijs, heeft u ook zo'n prachtige foto voor mij?"

Edit: over het kampioenschap treinreizen heen gelezen
Wat een leuk initiatief! Maar inderdaad wel lang :=
Laatst bijgewerkt door AnnickT op 05-06-19 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:21

:= 18 uur treinen... je moet er maar zin in hebben _O-

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:02

Ach, de afgelopen twee keer was het 24u, dus dan valt 18u wel mee.

Al heb ik niet meegedaan aan de afgelopen twee keer, was te laat met inschrijven.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:04

Oh, dat kampioenschap lijkt me echt superleuk, en ik woon ook nog eens bijna naast een kopstation in een afgelegen boerengat dus ik heb meteen een mooi beginpunt haha :D
Misschien in de toekomst een keertje, we hebben dit jaar een bruiloft op die datum.

Haha Annick, dat is een leuke manier van om ID vragen!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:16

watchthesky schreef:
Oh, dat kampioenschap lijkt me echt superleuk, en ik woon ook nog eens bijna naast een kopstation in een afgelegen boerengat dus ik heb meteen een mooi beginpunt haha :D
Misschien in de toekomst een keertje, we hebben dit jaar een bruiloft op die datum.

Haha Annick, dat is een leuke manier van om ID vragen!



Laat een kopstation in een boerengat nou net geen goed beginstation zijn, tactisch gezien. ;)

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:43

Ik heb nog een leuke ervaring uit de oude doos van toen ik naar het middelbaar ging. Altijd als het examens waren, waren wij 's namiddag vrij om te studeren. Het was dan vaak het geval dat ik toevallig de bus nam die bestuurd werd door onze buurman. Aangezien hij tijdens zijn middagpauze thuis ging eten en hij de bus daarbij meenam, gebeurde het vaak dat hij me netjes voor onze deur afzette. 8-) Dankjewel fijne buurman/buschauffeur! :D :D

Een eigen huis....

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 00:31

Ik moest de bus overnemen van een collega in de stromende regen. Dus ik stap rustig de al aardig vol gepakte bus in. "Goedemiddag, wie van jullie is het zonnetje in huis? Want die mag hier ook wel vast beginnen te stralen"

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 05:08

Ik zit op de touringcar :)
Maar soms worden wij ook ingezet voor treinstremmingen en dan kom ik ergens aan gereden en dan krijg ik de meest moeilijke vragen of ik daar en daar ook heen ga :+ uhmmm ik ben de snelbus tussen x en x en kom alleen dat station aan :o
Paar weken geleden had ik een reserve dienst, dus alleen rijden als er een bus uitviel, ik gereden en moest leeg terug naar Nijmegen, hele leuke knul mee in mijn bus die net de bus had gemist, ik zo stap in joh, gezellig hoef ik niet alleen terug vanuit Venraij :D

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 07:26

Meevaller, trein had +- 9 minuten vertraging. Normaal heb ik die overstap niet want zodra ik het perron op loop, rijdt de trein weg. Ziet er een beetje uit als dit :+
Afbeelding

Maar door de vertraging kon ik deze alsnog nemen :j

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:42

Dat noem ik altijd positieve vertraging. Altijd fijn. :+

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 13:15

Precies! Vertraging is niet altijd slecht :))

De nieuwe sprinter heeft weinig voordelen, maar ze zijn nieuw dus de airco is hemels <3

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:12

Inmiddels ben ik zes uur onderweg van de achttien. Het gaat nog voorspoedig maar het begint nu warmer te worden, dus komen er steeds meer storingen op het spoor. Gelukkig nog niet op mijn trajecten. Houden zo!

#kmtrein

Kilometerkampioenschap.

Meer info: treinreiziger.nl

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:12

Succes vandaag!!!!

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:18

Liep van de week een man in strak pak en een nette leren tas op het busstation. Begint meneer ineens heel hard te huppelen :')

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:35

Haha ik zie dat nu voor mij _O-

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:08

Ik ook :’)

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:18

Ik heb zelf nog een wat oudere. Afgelopen jaar met kerst in de trein gezeten om naar ouders en schoonouders te gaan. Een kerstkaart geschreven voor de conducteur. Toen hij kwam controleren afgegeven. Daarna heeft hij door de speaker omgeroepen dat hij een kerstkaart had gekregen, dat hij hier erg blij mee was. Toen heeft hij de tekst op de kaart voorgelezen!

Live free <3 [o]

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:30

Flying_Angel schreef:
Ik heb zelf nog een wat oudere. Afgelopen jaar met kerst in de trein gezeten om naar ouders en schoonouders te gaan. Een kerstkaart geschreven voor de conducteur. Toen hij kwam controleren afgegeven. Daarna heeft hij door de speaker omgeroepen dat hij een kerstkaart had gekregen, dat hij hier erg blij mee was. Toen heeft hij de tekst op de kaart voorgelezen!



Ahh, dat vind ik lief. Zowel van jou als van de conducteur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, _Nancy, Amazonbot, ComscoreBot, GiGi_90, Ipsiedipsie, Saaams, Sabbientje, supervon78, TessaM, TheNovelist en 123 bezoekers