Ze hebben het binnenhof ontruimd....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:38

Ik sta toch weer aan de zijde van Bart. Ik heb ook niet de vlag halfstok gehangen, en stond ook niet stil die 3 minuten. letterlijk niet, want ik was aan het hardlopen. Ik ben er al veel meer mee bezig geweest in m'n hoofd dan die 3 minuten de afgelopen dagen, en zag het nut er niet van in. Dan had ik ook naar een herdenkingsbijeenkomst moeten gaan om dat met anderen samen te doen vond ik. Puur voor mezelf zag ik het nut er niet van in.

En je auto midden op de weg parkeren is gewoon levensgevaarlijk Frusty

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:40

Citaat:
Op 2001-09-14 21:38, schreef Zep:
Ik sta toch weer aan de zijde van Bart. Ik heb ook niet de vlag halfstok gehangen, en stond ook niet stil die 3 minuten. letterlijk niet, want ik was aan het hardlopen. Ik ben er al veel meer mee bezig geweest in m'n hoofd dan die 3 minuten de afgelopen dagen, en zag het nut er niet van in. Dan had ik ook naar een herdenkingsbijeenkomst moeten gaan om dat met anderen samen te doen vond ik. Puur voor mezelf zag ik het nut er niet van in.

En je auto midden op de weg parkeren is gewoon levensgevaarlijk Frusty


HEB RESPECT
ze hebben het er zo al te vorduren gehad...
ik vind het heel goed 3 min....
van die mensen die het niets intresseert moet ik Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:48

Ik zeg ook niet dat ik er niet bij stil sta/gestaan heb, of dat het me niets doet. (léés nou wat er staat!)

Sta jij iedere keer 2 minuten als een standbeeld bij de 2 minuten stilte die we op 4 mei houden? Dat doen ook steeds minder mensen. Als je op zo'n moment naar de Dam gaat en collectief met dat moment en die gedachte bezig bent hebben die afgebakende minuten ook echt een vorm gekregen. Als je alleen op je zolderkamertje zit, of door het bos rent, hebben die 2 of 3 minuten lang niet zo'n symbolische functie. Je kunt ervoor kiezen om mee te doen, maar ook om op een andere manier vorm te geven aan de idee die erachter zit. Zolang je de mensen die wél gehoor willen geven aan dat specifieke moment ook maar in hun waarde laat om dat te doen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:50

Hmm drie minuten stilte is niet drie minuten de verkeersveiligheid onmogelijk maken. Volgens mij zaten er wel een paar collega's van mij in de lucht:

"Hier is uw gezagsvoeder: Uit respekt voor de gebeurtenissen in de Verenigde Staten zetten wij de motoren van het vliegtuig drie minuten af."

Praktisch denken helpt af en toe ook. Voor ik het hoor: dit hierboven is niet als banketstaaflige grap bedoeld, maar gewoon als illustratie, dus nu niet gelijk gaan lachen en/of boos worden.

Nederland is een vrij land, dus iedereen mag een minuut stilte op zijn eigen manier interpreteren. Natuurkundig gesproken is een absolute stilte zelfs onmogelijk.

Hier in Finland maakten enige mensen het wel erg bont: een moslim vrouw werd gestenigd door een aantal boze medestanders. Dat is nou geen mening uiten, dat is gewoon dom geweld.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 00:49

Sundancer: we horen je wel, je hoeft niet te schreeuwen en het constant quoten van een compleet bericht is ook niet bepaald nodig Boos!

Verder LEES wat er staat. Ik zei dat het DRUK was op de weg, horden mensen die gewoon reden naar waar ze de hele tijd al naar op weg waren (behalve die ene malloot die voor ons allemaal wel ff denkt te kunnen bepalen dat wij ook stil gaan staan).

Ik ben het weer helemaal eens met Zep, als ik in de stad had gelopen, op de uni zat of wat dan ook had ik me echt gewoon aangesloten bij de rest en had ik 3 minuten het gebeurde in de US herdacht. Maar ik ben er (net als Zep) de afgelopen dagen al erg veel mee bezig geweest... En ook in de auto was het tijdens die 3 minuten stil (radiozenders e.d.) en tijdens die minuten ben ik ook met de US bezig geweest. Maar dat is verder totaal niet relevant. 't gaat er om dat het mijn keuze is zolang ik er anderen niet mee stoor.. Dat was in dit geval totaal niet het geval..

Dus, sundancer, beetje minder schreeuwerig en constructiever zou volgende keer welkom zijn..

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 07:48

Ik vind dat iedereen het recht heeft om het op zijn/haar eigen manier te verwerken. Je kunt niemand verplichten om 3 minuten z`n kop te houden, op de beurt moeten de degene die dus niet 3 minuten stil zijn wel respect tonen voor mensen die dat wel willen. Je auto midden op de weg neerplanten vind ik persoonlijk meer een irriteeractie van "want het mag nu lekker". Als je die 3 minuten echt serieus neemt, ga dan niet omstreeks die tijd de weg op maar plant je auto ff op een parkeerplaats of zorg dat je thuis bent. Maarja, das mijn mening he!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 09:27

Ik heb een minuute stilte gehouden, maar ik had zelf het gevoel dat het hier in mijn eentje op kantoor bitter weinig impact had. Overigens hebben mijn pa en ik weer de vlag half stok gehangen om solidariteit en medeleven te betonen. Ik heb dus absoluut geen gebrek aan respect voor wat er gebeurd is.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 09:31

Er zijn vele manieren om respect voor je medemens te tonen.... je kan dat vele andere manieren doen; daar hoef je niet perse drie minuten stil voor te zijn.
Dat is een persoonlijke keuze, en door die persoonlijke keuze te respecteren toon je VEEL meer respect voor je medemens dan door iedereen te (moreel) verplichten drie minuten stil te zijn.

Ik gooi weer olie op het vuur... want waarom waren we niet massaal stil toen er tig-duizend mensen overleden bij de recente aardbeving in India? En hoe stil waren we tijdens die oorlog tussen hootoos en tutsies? En hoe vaak laten we de beelden van die oorlog over Palestijnen en Israel niet aan ons voorbij trekken zonder daar anders wvan te worden. Waarom zijn we alleen zo geschockt als een ramp een westers land betreft? Dat vind ik dus vreemd, en als ik niet stil ben voor rampen in niet-westerse landen, dan vind ik mezelf hypocriet dat wel te moeten zijn voor een westers land.

Overigens, die reele dreiging van een derde wereld.... dat is, voor mij, werkelijk iets om bij stil te staan....

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 09:38

goh leuke discussie, maarre, dat van dat bokken was een grapje..............

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:33

Ik neem de aanval niet zwaar op, denk niet dat het zo bedoeld was. Maar die aarbeving in India was niet zo erg. WEet je waarom niet? Als er mensen sterven door een natuurramp is het wel erg maar niet te voorkomen, als er mensen sterven door opzet, is dat iets wat niet had gehoeven. En dat is gewoon veel erger.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 13:05

De mensen waren toch stil vanwege het respect voor het verloren mensenleven... dat heeft dan toch niets te maken met de manier waarop?
Of waren de mensen stil omdat het een stil protest tegen terrorisme was? Want dat heb ik dan niet meegekregen, volgens mij was het om het verlies van levens.... En dan zou je ook stil moeten zijn uit respect voor de verloren levens in India....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 13:17

zoals ik al zei, de levens in India zijn verloren, de levens in New york zijn door iemand weggesmeten. Daarom vind ik dat veel erger.